Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

"Cloncane" Rotile
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut tuturor, sunt nou pe forum si mandru propietar al unui olcit club din 82

Problema mea este urmatoarea: Am schimbat de curand capetele de planetare si imediat dupa, cand plec de pe loc sau cand pun o frana mai brusca se aude un cloncanit in roti. Nu se aude mereu ci doar cand o mai bruschez. La montarea rotilor pe masina si dupa ce ai scos cricul ai strin complet piulitele de la roti? Nu mai stiu exact...ma duc sa le strang si vin cu un raspuns exact...


EDIT: Am fost sa le strang si sunt stranse.... NeaGeorgel da cu tripodele cum stai?
NeaGeorgel a scris:Am schimbat de curand capetele de planetare si imediat dupa, cand plec de pe loc sau cand pun o frana mai brusca se aude un cloncanit in roti.

Citeva intrebari:
1. ai montat siguranta noua in forma de "C" pe "batul" planetarei
2. ai strins piulita (cheie de 36) planetarei pe fuzeta
3. ai montat siguranta si shplintul
4. ai strins piulitele pivotilor si a capatului de bara Scuzati-ma ca sunt un pic off-topic:daca la masina am lama de flexiune dreapta este corect ?Care sunt consecintele ,si cum ar trebuii sa fie?
Va multumesc? Asa :

1. Siguranta in forma de c am montato dar nu pe cea noua pentru ca nu intra planetara la loc cu ea...ci pe cea veche...

2. Da!

3. Da!

4. Da!

oricum sigurantele noi leam pastrat dar asta sa fie problema?
Nu as mai vrea sa dau jos iar capu de planetara...
NeaGeorgel a scris:Nu as mai vrea sa dau jos iar capu de planetara...
Trage si tu de roata si vezi unde ai jocuri. Eu totusi cred ca ai uitat sa stringi ceva daca problema a aparut brusc.

Aaaaaaaaaa, si ar mai fi o problema: cind ai demontat capul planetarei, nu cumva ai tras mai mult de "bat" si au cazut galetii de pe tripoda Tocmai asta e ca roata nu are joc, nu se clatina la siguranta aia ma gandeam si eu, cand am schimbat capu de planetara nenea ala mia zis ca sunt neste bucsi cam "duse" si ca ar trebui schimbate.

Si daca uitam sa strang ceva nu cred ca uitam la ambele roti.

Unde gasesc galetii ca nam nici o idee
NeaGeorgel a scris:1. cand am schimbat capu de planetara nenea ala mia zis ca sunt niste bucsi cam "duse" si ca ar trebui schimbate.
2. Unde gasesc galetii ca nam nici o idee
1. daca ti-a spus de bucse, SIGUR roata are joc (bucse brat superior sau rulmentii cu ace de la bratul inferior).

2. Galetii sint rulmentii cu ace de la tripoda. In functie de producatorul planetarei, galetii ii poti lua si de la dacia 1300 daca ai noroc. Asta ar explica si scartaitul la plecarea de pe loc...rulmentii aia nu i-am schimbat.

Totusi de ce dupa ce am schimbat capetele de planetare a inceput sa se auda. Inainte nu scotea nici un sunet, decat in curbe cand batea planetara.

Planetarele sunt facute in italia dar nu mai stiu firma exact. noaptea o lasi cu frana de mana trasa? Vezi sa nu fie siguranta aceea rotunda ca o moneda de la planetara. Poate sa fie rupta si sa zdrangane.
NeaGeorgel a scris:Asta ar explica si scartaitul la plecarea de pe loc...rulmentii aia nu i-am schimbat.

Totusi de ce dupa ce am schimbat capetele de planetare a inceput sa se auda. Inainte nu scotea nici un sunet, decat in curbe cand batea planetara.

Planetarele sunt facute in italia dar nu mai stiu firma exact.


poate inainte nu bagai tu de seama...invatat cu pocanelele de la planetare...
noaptea o lasi cu frana de mana trasa?


Inainte o lasam de cand cu pocniturile o las in viteza.


Vezi sa nu fie siguranta aceea rotunda ca o moneda de la planetara. Poate sa fie rupta si sa zdrangane.


Nu stiu care e...Dar nu este un zdranganit ci mai degraba un cloncanit atunci cand pun frana..ca si cum bara aia de intra in planetara s-ar opri iar roata s-ar mai invarti un pic.

poate inainte nu bagai tu de seama...invatat cu pocanelele de la planetare...


Planetarele bateau (doar una defapt) doar in curba eu acum vb despre mers normal drept. atunci ,pune un cric sub roata .de fapt sub bratul inferior,ridica-l un pic cit sa comprime suspensia si misca de roate..vezi in ce stare sunt pivotii si bucsele /rondelele in partea superioara ,respectiv vezi daca bratul inferior are joc in palirul inferior (teaca ai unde vine bagat in rulmentii cu ace). Daca nu ai aruncat planetarele vechi, monteaza-le la loc si vezi daca problema persista. Daca da, atunci nu este din planetare. Daca insa nu mai cloncane, e clar ca problema e de la planetarele noi (Matteli cumva? sint bune in general). E foarte posibil sa fie ce zice Laurentiu, ai pierdut niste rulmenti de tripoda, dar gasesti pe la o planetara veche, aia nu se uzeaza usor.
Iar un alt fenomen posibil tampon motor rupt. Se verifica apucand gura de umplere cu ulei si tragand zdravan in sus, daca tampoanele sint rupte, motorul se misca. Planetarele vechi le-am aruncat. Cat despre tampoanele de la motor erau in stare buna (asta acum 4 luni cand am schimbat discu ambreiaj/axe cu came etc.) si in plus nu se simt trepidatii ale acestuia.

Oricum maine ma duc s-o pun pe rampa, trebuie sa ii schimb turul/returul, spalare rezervor si poate reusesc sa ma uit si pe la roti.

O sa va spun ce am rezolvat multumesc mult pentru idei.
NeaGeorgel a scris:Dar nu este un zdranganit ci mai degraba un cloncanit atunci cand pun frana..
atunci, cel mai probabil sint placutele de frina ce "joaca" in etrier. Arcurile in forma de "T" peste placute, mai exista pe fiecare etrier in parte La placutele de frana m-am gandit si eu dar am exclus problema pentru ca placutele de frana sunt noi, n-au nici 4 luni.

M-am gandit ca discurile de frana de pe fata sa fie uzate mai mult pe o parte si mai putin pe alta dar m-am uitat la ele si sunt ok.

Arcurile acelea exista si sunt foarte tari stiu ca m-am chinuit ceva sa le pun. Daca o sa mai am timp maine o sa ma uit si la ele sa ma asigur.

M-am mai gandit ca ar putea fi si pistonasele care sa fie "mizerabile" si sa se blocheze deschise/inchise dar masina nu merge infranata.

Zgomotul se aude si la frana de motor cand se "zmuceste".
Laurentiu a scris:
NeaGeorgel a scris:Dar nu este un zdranganit ci mai degraba un cloncanit atunci cand pun frana..
atunci, cel mai probabil sint placutele de frina ce "joaca" in etrier. Arcurile in forma de "T" peste placute, mai exista pe fiecare etrier in parte



laur...daca ar lipsi arcurile respective s-ar auzi in timpul mersului ..nu in timpul frinarii...deoarece in timpul frinarii placutele sunt stris apasate de pistonase,deci nu au cum sa cloncane...

merg tot pe defectiuni/jocuri la mecanismul de suspensie. Am uitat sa mentionez ca atunci cand am schimbat capetele de planetare am schimbat si suspensiile M-am uitat azi (intre un rezervor spart si o teava de retur schimbata)si nu exista joc in bucse decat foarte putin nesemnificativ pentru un astfel de zgomot.

Problema este alta din capul de planetara. Cand masina este infranata pe fata roata are joc in rotatie (cu tot cu capul de planetara), bara care intra in planetara este infranata, rigida, ma tot gandesc sa nu fie de la siguranta aceea...tin minte ca un cap de planetara a cazut singur, siguranta fiind dusa.

Sigurantele cu care au venit cu capetele de planetare erau mult mai groase fata de cele vechi. Stiu ca a batut nenea in ele de ia venit rau sa poata sa le bage dar degeaba, tot sigurantele vechi lea folosit Nu ebine.Sigurantele trebuiau puse noi nu refolosite alea vechi.Eu am patit-o cind eram la inceput.Tot asa s-a p[us siguranta veche si am avut surpriza ca planetara sa iasa din capul de planetara.Norocul meu a fost ca eram chiar in fata blocului.
Marius_cristea2000 a scris:Vezi sa nu fie siguranta aceea rotunda ca o moneda de la planetara. Poate sa fie rupta si sa zdrangane.

Să fie asta cauza?
Am pățit și eu la fel acum vreo 2 luni și mă enerva la culme zgomotul acela la mine troncane la fel de cand am schimbat planetara. am urcat-o azi pe elevator si am verificat daca am planetara stransa. imi parea sa frece tabla din spatele fuzetei. dar e ok. ce sa fie oare? troncane cand pun frana.
DJ-05-RSG a scris:troncane cand pun frana.
Verifica jocurile de la bucsele si rulmentii de la bratele superioare si inferioare. Scuzati-ma ca sunt un pic off-topic:daca la masina am lama de flexiune dreapta,inainte de a umbla sa schimb barile de torsiune(greseala a intervenit in timpul schimbarii) era curbata as putea sa circul asa ma refer la un drum mai lung prin tara,deja am circulat cu ea asa un an prin Bucuresti ,intre timp mi-am cumparat o lama noua dar mi-e frica sa o schimb ,ca poate stric suruburile de prindere pe caroserie,am podeaua cam ruginita..s-ar putea doamne fereste sa se rupa,practic distanta acuma intre caroserie si limitatoarele de cauciuc de pe extremitatile lamei este f mica,cand ma asez in ea practic cele 2 "chestii" se ating...

Cu respect! probabil ai lasat-o un dinte mai jos cand ai montat barile de torsiune , poti merge asa dar o sa te zdruncine la fiecare denivelare ! fa-ti curaj si schimb-o ! trebuie suspendata de fata si eliberate bratele inferioare de amortizoare ! suruburile o sa se desfaca , nu am rupt nici unul pana acum , SUCCES. multumesc ptr incurajari geo ,dar sa o aduc la stadiul initial(ma refer la lama),fara sa o mai schimb,doar din barile de torsiune nu se poate sau e compromisa lama definitiv daca ai o lama noua e pacat sa n-o schimbi ! bagi si doua amortizoare bune si o sa vezi diferenta !

multi clienti se plang ca au amortizoarele ''moi pe fata , defapt lama este de vina , asa ca ....schimb-o ! Nea Georgele - fa urmatoarea smecherie: uda bine cu un bidon cu apa pivotii inferiori si vezi daca mai persista zgomotul - sunt sanse ca gaura in care intra pivotul inferior sa se fi largit si de aici zgomotul...dat cu apa e ca si cum ai unge un pic, asta foloseste doar ca depistare a problemei , nu si ca rezolvare. văzând topicul acesta mă gândesc câtai problemele poate implica o mașinuță precum Oltcitul. Nu spun că este simplu alcătuită, dar nici din cale-afară de complicată. Eu doar am trecut pe langa aceste probleme, în special cele descrise în topic.

...darmite o mașină mai sofisticată
cred că de la un anumit nivel de fiabilitate, la revedere service în regim propriu.
dar nu este exclus ca în câțiva ani ce se întâmplă acum cu oltcitul să se întâmple la cele care se vând acum de pe linia de fabricație. un calculator are toată lumea, un soft spart poate instala oricine, un test pt diagnostic și eventuale avarii va deveni accesibil la maxim. Problemele au disparut dupa o schimbare de pivoti pe ambele roti, si dupa o schimbare de placute de frana pe spate (mai aveau carne dar nu mai punea frana cum trebuie si forta rotile pe fata).

Cat despre viitorul masinilor...eu cred ca masinile de la daewoo (craiova) o sa aibe acelasi viitor ca oltcitul 100% mda, mai rămâne să se găsească tot la fel de lesne piese de rezervă din dezmembrări.
deci ai rezolvat.

eu am avut urmatoare problemă care nu mi-a dat pace:
cloncănitul planetarei la viraj îmi este cunoscut. în schimb, la viteze reduse și la manevre de schimbarea sensului de mers din trei mișcări, aparea (invariabil) un cloncănit pronunțat și unic. zgomot similar de ex cu trosnitura la cot când miști brațul cine știe cum, zgomot de așezare de tendoane.

ei bine, mi-au intrat pe mână niște pivoți noi pe care i-am și schimbat. unul din cei vechi, cel superior, avea uzură mare, juca liber în găoacea lui. am crezut că de aici a fost.
dar nu, cloncănitul unic s-a mai repetat.

cu roțile suspendate (pe rând) și tras puternic de ele, nu se remarca nici un joc la bucși, capete de bară.

a mai ramas necercetat caseta de direcție și prezoanele de la planetară (la contactul cu discul de frână de la cv). ceea ce este puțin probabil.

în rest, la ce-aș putea să mă mai gândesc?

să fim înțeleși: oltcitul l-am vândut de curând, dar problema cu cloncănitul mă preocupă tot așa ca pe un școlar silitor ce după ore se gândește la rezolvarea unui probleme pe care n-a dovedit-o. nuca de la bieleta de directie,la fel face si la mine,am schimbat rotule,pivoti,brate inferioare impecabile,pivotii de la bieletele de directie sunt buni,dar cand iau de volan stanga dreapta pe loc repede se aude un trosc trosc...o sa vad in curand unde zace buba... eiczact! se aude un tosc, nu mereu.

vine caseta de direcție, se contunuă cu nuca asta de care spui de la bieleta de direcție și se închide cu ??
ei bine piesa asta era complect dusă, mai avea puțin și ieșea axul din găoacea respectivă.
am avut nou, am schimbat => troscul tot se mai auzea/simțea când și când.
e drept, n-am schimbat decât la una din roți și, este de presupus ca dacă au fost montate în același timp, și cea de pe partea cealaltă să fie tot atât de distrusă.

_______________________

acum că mi-am luat mașină nouă, în ce privește problemele de tot felul, sunt pe cale să-mi bag laba în gură precum ursul înainte de hibernare
nici că-mi pasă.
adică 5 ani sper să nu fiu deranjat de probleme. Bani sa ai pentru revizii ca probleme nu o sa ai. si mult noroc adica sa fi mancat ceva cand erai mic
s-o stapanesti sanatos ! sper ca lucrurile să se brodească întocmai ceea ce vă doresc și dv.
mulțumesc de urare !
iulicuta2000 a scris:... cand iau de volan stanga dreapta pe loc repede se aude un trosc trosc...
Ceva dantura uzata intre pinionul de atac si cremaliera casetei de directie sau coloana de directie cu joc in cele doua homocinetice

Ar trebui de vazut daca si "in gol" face lucrul asta; "in gol" insemnind scoaterea capetelor de bara din portfuzeta. @ euribiontuL Ce masina? laurentiu,in gol n-am incercat...o sa incerc la momentul demontarii
doar ca nu cred a fi de la surubul ala(si daca este,am unu nou nout si il schimb) pentru ca se aude pe partea dreapta doar cam pe acolo pe unde e nuca respectivului cap de bara Poate fi de la bucsa de teflon de la iesirea din caseta de directie. pai pe loc face rau,in mers nu prea se simte
iulicuta2000 a scris:...se aude...
Zgomotele se transmit. Pune mina pe toate imbinarile si atunci iti vei da seama. Si eu am ceva probleme cu directia. Pe loc, daca misc de volan stanga dreapta, e un mic "lag" intre volan si roti.
Problema e ca la viteza de 100-120 se simte destul de instabila directia.
Cand am schimbat bieletele de directie, nucile nu le-am schimbat [pe atunci nu stiam de ele ]. O fi de la ele sau de undeva din caseta? cruce cardanica...aia in care e bagat surubul care iti tine volanul FIX...
(prinzi cu mana de cruce...si misti de volan)
iulicuta2000 a scris:pai pe loc face rau,in mers nu prea se simte


Aceiasi problema la un client ! i-am suspendat roata si la viraj stg-dr se auzea acelasi zgomot in cap bara , nu avea pic de vaselina , zgomotul venea din bucsa de teflom din interior cap bara !l pai la capetele de bara am umblat nu demult si erau ok,iar zgomotul era cu mult dinainte sa umblu la ele,au burduful in regula,si joc nu aveau...ramane nuca aia
la mine crucea cardanica de la volan am schimbat-o cand am vopsit masina,si nu am pic de joc de la volan pana la roata,cu exceptia partii drepte unde se aude cloncanitul,iar directia de bine de rau rezista...am mers destul de tare de cateva ori in ultima vreme si nu mi-a facut nici o figura...dupa ce desfac o sa postez aici care a fost buba buboasa
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community