Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

"Cloncane" Rotile
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cel mai simplu e sa mergi la o statie ITP si sa iti faci tot testu de bielete/ bucsi si alte balarii. Pentru 20 ron nu cred ca e mare paguba. Daca gasesti un mecanic de treaba te lasa si in santz cu el sa vezi unde e buba . Salutare, readuc acest topic "la viata" avand o problema asemanatoare cu ce s`a postat aici.
Problema e urmatoarea: pe partea dreapta imi "trosneste" ceva in special cand plec brusc de pe loc, uneori si in drum drept la denivelari/gropi alteori si cand iau viraj...

Acum nu`mi pot da seama ce se aude deoarece de curand am pus`o la punct (sau cel putin asa am crezut) iar pe partea cu problema am schimbat un telescop, o rotula, planetara care imi batea foarte rau si pivotii si capatul de bara parea foarte buni (am mai schimbat din ei acum un an)...acum cum pot sa`mi dau seama de unde vine problema?

Mentionez ca aveam problema si inainte dar am crezut ca de la planetare se auzea...

Multumesc anticipat. E posibil sa fie tot planetara. E noua sau SH? pe drum drept planetara nu face galagie decat daca e slaba

pivot superior,capat de bara sau slabe piulitele de la rotule Rotula neschimbata? Iulica banuiesc ca se refera la piulitele din compartimentul motor, care tin rotulele, si nu cele din capetele axului pe care se prinde capul superior al amortizorului. Oricum, eu as sugera o verificare a tuturor piulitelor si suruburilor de acolo. Plus verificat bucsa superioara a amortizorului, ca nu am inteles daca ai schimbat-o si pe aia. SI neaparat piulita de la planetara dinspre fuzeta si piulitele dinspre discul de frana. Eu zic ca e posibil, si foarte posibil de la palierul inferior(rulmentii cu ace),exact aceeasi problema o am eu pe stanga, am schimbat planetara, rotulele noi, le-am schimbat oricum si tot bate, e ca un pocnit scurt, si nici rulmentuli nu e ca am schimbat fuzeta si bataia era inca dinainte....
jimmy92 a scris:E posibil sa fie tot planetara. E noua sau SH?


E sh dar intr`o stare buna, nu bate deloc.

iulicuta2000 a scris:pe drum drept planetara nu face galagie decat daca e slaba

pivot superior,capat de bara sau slabe piulitele de la rotule


O sa le iau azi la verificat (piulitele), daca si dupa se aude nu stiu la ce sa mai recurg....

cristi_s a scris:Rotula neschimbata? Iulica banuiesc ca se refera la piulitele din compartimentul motor, care tin rotulele, si nu cele din capetele axului pe care se prinde capul superior al amortizorului. Oricum, eu as sugera o verificare a tuturor piulitelor si suruburilor de acolo. Plus verificat bucsa superioara a amortizorului, ca nu am inteles daca ai schimbat-o si pe aia. SI neaparat piulita de la planetara dinspre fuzeta si piulitele dinspre discul de frana.


Rotula neschimbata avea bucsa buna, tocmai de aceea nu am schimbat`o ca aveam. Cele din compartimentul motor am sa le verific, celelalte au fost stranse ca la carte cu masina lasata jos. Planetara de asemenea a fost stransa (la butuc deoarece am RM). Bucsa superioara a amortizorul a fost de asemenea schimbata...

mariankzd a scris:Eu zic ca e posibil, si foarte posibil de la palierul inferior(rulmentii cu ace),exact aceeasi problema o am eu pe stanga, am schimbat planetara, rotulele noi, le-am schimbat oricum si tot bate, e ca un pocnit scurt, si nici rulmentuli nu e ca am schimbat fuzeta si bataia era inca dinainte....


Nu stiu, nu am umblat niciodata acolo, intentionez la primavara sa mai pun o pereche de rulmenti cu ace....

Multumesc tuturor pentru sfaturi! Salut

Incearca si chestia urmatoare: ia o seringa cu ac. trage in ea ulei si injecteaza-l in burdufele pivotilor si capetelor de bara. ca sa spele mizeria si sa aiba joc maxim O problema la roti am si eu...la rulmenti mai precis.
Aveam joc in vechii rulmenti si am decis sa-i inlocuiesc, rulmentii de i-am luat sunt noi. il pun pe ala pe stanga, montez tot ansamblu la loc si am joc la fel de mare ca si inainte in roata poate chiar un pic mai mare Din ce cauza eu tot am jocul ala...? Poate nu este joc de rulment...cum ai ajuns la concluzia ca rulmentul este?cand bati in roata se aude ceva?
bibi a scris:Poate nu este joc de rulment...cum ai ajuns la concluzia ca rulmentul este?cand bati in roata se aude ceva?


Cand bat in roata nu se aude nimic...cand trag de ea se misca cu tot cu disc. d'asta am ajuns la concluzia ca e din rulmenti...se misca discu cu totu cand trag sus-jos se misca separat de fuzeta...sau cu tot cu fuzeta?
Danutz Bratosin a scris:Aveam joc in vechii rulmenti si am decis sa-i inlocuiesc...il pun pe ala pe stanga, montez tot ansamblu la loc si am joc la fel de mare ca si inainte in roata
Rulmentul a intrat usor in locas ???
E posibil ca rulmentii sa fie buni dar locasul sa fie ovalizat si de aici sa apara jocul. Daca are disc de frana la roata e clar ca este RM s-au RT , sigur are fuzeta uzata s-au fisurata (lucru obisnuit la aceste modele ) mai ales cand se merge cu piulita de la planetara slabita . @ Valib: se misca cu tot cu fuzeta, disc..
@ Laurentiu: rulmentu l-am bagat cu presa...altcumva nu mergea
@ Geo: cu piulita de la planetara slabita n-am mers...dar am mers cu rulmentii beliti pana acu...adica vreo 2000 km pai daca se misca cu tot cu fuzeta...
atunci ai joc in pivoti/capete bara/bielete...


daca se misca separat de fuzeta, atunci era joc de rulment se misca discu si fuzeta adica aia pe care vin montate prezoanele si de care vine atasata roata. pivotii sunt ''brand new'' d'abia montati...

altcineva de aci de pe forum zise ca am butucu uzat...tot din cauza ca am mers cu rulmentii praf mult timp Fa un drum pana la Geo si te rezolva sigur Scriu si eu aici.Aceeasi problema dar pe alta masina:DACIA.Scuzati pentru offtopic.
Desteptul care a avut-o inaintea mea a circulat cu rulmentul defect pana ce acesta si-a facut joc in locasul din fuzeta.Cand am intentionat sa-l schimb,acesta a intrat foarte usor in spatiul cilindric din fuzeta.Pentru a-l retine,mecanicul meu a fost nevoit sa aplice kernere pe suprafata de pozitionare a rulmentului din fuzeta.
Masina a mers frumos dupa aceasta operatiune dar de ceva timp rulmentul a inceput sa se miste din nou in fuzeta.
INTREBARE:exista posibilitatea incarcarii fuzetei cu metal si a rectificarii ulterioare a acesteia la strung?
Exclud varianta:''Cat dai la strung,mai bine iti iei una buna din dezmembrari''.
Va multumesc!
Danutz Bratosin a scris:...fuzeta adica aia pe care vin montate prezoanele si de care vine atasata roata.
Aia de care spui e portfuzeta. Fuzeta este "morcovul" pe care intra rulmentii; in fata ai capul de planetara iar pe spate e "morcovul".
Laurentiu a scris:
Danutz Bratosin a scris:...fuzeta adica aia pe care vin montate prezoanele si de care vine atasata roata.
Aia de care spui e portfuzeta. Fuzeta este "morcovul" pe care intra rulmentii; in fata ai capul de planetara iar pe spate e "morcovul".


Hmm, pai la mine ala nu se misca...se misca acel ''morcov'' si discu'
Danutz Bratosin a scris:...la mine ala nu se misca...se misca acel ''morcov'' si discu'
"Ala" insemnind CE ??? fuzeta (morcovul) sau portfuzeta (pe care se gaseste butucul impreuna cu prinderile pivotilor si a capetelor de bara) ??? Deci acea portfuzeta (chestia pe care vin fixate prezoanele) si discu. alea se misca la mine...bratu' care duce la capatul de bara nu se misca!
Danutz Bratosin a scris:Deci acea portfuzeta (chestia pe care vin fixate prezoanele) si discu.
Inseamna ca ai joc in butucul rotii si oriciti rulmenti vei schimba, joc tot vei avea. Trebuie schimbata portfuzeta. Asta vroiam sa aud...mersi! o sa caut zilele altele si o sa le schimb pe amandoua Am pus mana azi pe o portfuzeta dar era facuta praf...tot pe a mea am pus-o care desi am joc in ea, e impecabila pe langa aia de am luat-o.
S-ar parea ca rulmentu de l-am pus nu e asa ''nou'' cum era ala de pe dreapta...ca atare: are ceva daca rectific putin din inelele rulmentului? in cazul asta poate se strange mai bine...ceva sugestii? De ce nu iti cumperi alta fuzeta cu rulment cu tot de la Dan Alexandru?
Danutz Bratosin a scris: are ceva daca rectific putin din inelele rulmentului? in cazul asta poate se strange mai bine...ceva sugestii?
Un rulment nu ai cum sa-l "rectifici" decit daca-l bucsezi pe exterior cu o cota de rulment. Nu cred ca se merita atita bataie de cap. si acuma intrebarea secolului....
- cum ai scos/bagat rulmentul???? (presa? ciocan?)
si o alta intrebare....
- cat de tare si cum ai strans, piulita planetarei? @Bibi: daca aveam banii imi bagam ceva in ea de fuzeta si luam alta...cu toate ca e vreo 40-50 ron momentan nu dispun de banii aia.

@Laurentiu: Ma gandeam doar sa iau putin din partea de interior a inelelor....asa cand strang planetara n-ar trebui sa mai am joc

@Valib: Rulmentii i-am schimbat normal, cu presa. Piulita planetarei am strans-o la fel cum am facut la roata pe dreapta (la care n-am pic de joc) si anume cu o inelara de juma de metru sarind pe ea. la alea 70 kile ale mele eu cred ca s-a strans suficient
Danutz Bratosin a scris:@Laurentiu: Ma gandeam doar sa iau putin din partea de interior a inelelor....asa cand strang planetara n-ar trebui sa mai am joc.
1. Nu se poate prelucra un rulment deja finisat.
2. La rulmentii conici conteaza cuplul (max) de stringere (se stringe maxim dupa care se desface 1/4-1/2 ture.
La rulmentii "drepti", piulita se stringe la maxim. Nu trebuie sa ai joc in rulment oricit de tare ai strins piulita. Am incercat sa schimb si planetara...am zis ca poate e de la planetara..am schimbat 2, le-am strans si tot acelasi joc il am am impresia ca planetara la mine nu ajunge la rulment pe interior...oricat de tare as strange. o saiba intre rulment si planetara ar merge? a mai incercat cineva asa ceva? Revin si eu la problema...are careva idee din ce cauza mie nu-mi ajunge planetara in rulment? a mai incercat cineva sa puna saiba intre rulment si planetara? Ai combinat cumva planetarele de ai facut din 2 rele una buna? Ca daca ai pus tripoda din aia mica in loc de din aia mare, sau invers, nu prea merge.
cristi_s a scris:Ai combinat cumva planetarele de ai facut din 2 rele una buna? Ca daca ai pus tripoda din aia mica in loc de din aia mare, sau invers, nu prea merge.


Nu...am pus alte planetare...am incercat cu inca 2 pe langa aia a mea si cu toate facea la fel Cer sfatul cuiva.E culmea taraboanta asta a mea.Vibreaza volanul (trancane) pe la 90 ,doar cand tin volanul drept.Cand virez uuusoor dreapta trancane de o ia naiba ,cand virez mai trae dreapta se opreste.In schimb in curbe mai largi pe stanga nu vibreaza nici la 110 kmh,cum readuc volanul in pozitie dreapta incepe scandalu si trebuie sa reduc viteza .Asta tot de la lipsa echilibrarii se trage?Vibrarea volanului face un sunet mai mult a troncaleala ,si se aude parca fix in bucsa de sus,sau doar impresia. verifica cauciucurile pe fata , suspenzi pe rand si invarti de ele, vezi care are galma (plasa de sarma rupta)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community