Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

MOARE CAND TRAG SOCUL!
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut!Am luat un carburator de TRS de la SH !Cand l-am primit, ca mi l-a trmis prin posta(plata ramburs),m-am uitat si am observat ca e cam VARZA (desi el a zis ca este super bun etc) si am vazut ca ii lipseste supapa de la clapeta de soc!Am montat alta (luata de pe un alt carburator mai veci de al meu) si cand trag socul, motorul moare!Motorul merge si cu SE(supapa electromagnetica) scoasa!Sta mereu la 950 turatii(asa am reglat relantiul) indiferent ca motorul este rece sau este cald!Ce sa-i fac????HELP ME PLS!
Am uitat sa precizez ca am curatat carburatorul COMPLET!spalat in Carburol de la POLICOLOR(12 lei cutia),scos de pe el tot ce se putea scoate,suflat cu pompa dupa spalare! Ai verificat daca functioneaza capsula de dezinecare? Posibil sa moara pentru ca se-neaca. Soc tras = amestec extrem de bogat (de fapt clapeta de soc inchide partial priza de aer a carburatorului fortand un amestec mai bogat, si daca sus-numita capsula de dezinecare nu functioneaza, atunci normal ca motorul nu mai are deloc aer si... se opreste).

Apropo, dupa ce motorul a pornit nu prea mai ai de ce sa tragi de soc, mai degraba il impingi treptat, pana sta la relanti... si daca zici ca fara electrovalva sta la relanti inseamna ca nu ai reglat bine clapeta de acceleratie din suruburile micrometrice din lateral si aceasta sta partial deschisa! DACA ZICI CA , CARBU E DE 1300 ..e normal sa nu se inchida total treapta 1 de la carb...
ca din aia se regleaza relantiul... are dreptate accelerator...la carburatorul de 1.3 se regleaza relantiul din deschiderea clapetei.... Imi pare rau dar nu aveti dreptate!Aia se inchide si mai ramane putin loc 1.30 mm +-0.05!scrie pe site www.oltcit - descriere - circuitul aer benzina - verificari!
http://www.oltcit.ro/descriere/aerbenzina/carbverificari.htm

la mine ramane mult mai mult deschisa!cand sunt in masina si trag d acceleratie spre mine scade turatia pana apas iar pe acceleratie!
bibi a scris:1. Motorul merge si cu SE(supapa electromagnetica) scoasa!2. cand sunt in masina si trag d acceleratie spre mine scade turatia pana apas iar pe acceleratie!

1. E si normal sa mearga atita timp cit circuitul benzinei nu e inchis. SE are rol sa opreasca benzina la "taierea" contactului.

2. Unge cu ulei sau vaselina toate articulatiile pirghiilor de pe carburator. Dupa spalarea un carburul, nu se mai asigura alunecarea usoara dintre ele. nici inainte nu mergea!inainte sa-l spal am incercat si tot nu mergea!acum am mai aptit-o cu ceva!acum 20 eram intr-o intersectie in Bacau cu masina in pana!s-a stricat pompa de benzina!abia am ajuns acasa(l-am rugat pe tata sa ma tracteze)!!aucm am schimbat membrana pompei si acum ma duc sa o montez(pompa) sa vad daca mai vrea sau cumpar una noua!le-am uns si tot asa!se poate slabi arcul ala ca ma termina?
bibi a scris:se poate slabi arcul ala ca ma termina?
Nu umbla la nici un arc de pe carburator. Intareste-l pe cel ce trebuie sa traga toata acceleratia (arcul lung).

P.S. Baga vaselina si in "nucile" dintre cap cable si ax clapeta acceleratie.
In mecanismul ce tine capatul cablului de acceleratie pe carburator, ai cumva joc lateral Daca ai joc mare, s-ar putea ca buba sa fie de acolo - trebuie schimbata bucsa de bronz. !nu am inteles mai nimic! !daca se poate sa-mi arati intr-o poza care este chestia aia de care spui te rog frumos!mersi mult de tot!am uns azi cu putin ulei arcurile alea fara sa dau jos carburatorul!nu-mi dau seama daca si-a dat sau nu drumul dar oricum va trebui sa ma duc la Brasov la carbotest ca vreau sa-l fac cum trebuie sau macar sa-l trimit prin cineva!bafta
bibi a scris:daca se poate sa-mi arati intr-o poza ...
Se poate, numai trebuie sa ai rabdare sa mi se incarce acumulatorii. Cred ca mai pe seara vine si poza. ok!mersi mult de tot!relantiul la mine cand motorul este rece este la 550-600 ca altfel nu se mai inchide cum trebuie tr1!taman dator cu o bere!
bibi a scris:...la mine ramane mult mai mult deschisa!cand sunt in masina si trag d acceleratie spre mine scade turatia pana apas iar pe acceleratie!



nu o fii si cablu de acceleratie bulit?
bibi a scris: !nu am inteles mai nimic! !

Multumesc mult de tot D.Laurentiu!Maine ma duc si il ung ! !Cand vreau sa mai scriu cate ceva imi apare ori aia cu black list ori ca am depasit nr maxim de mesaje! OffTopic

bibi a scris:Cand vreau sa mai scriu cate ceva imi apare ori aia cu black list ori ca am depasit nr maxim de mesaje!
La inceput, ai un nr. limitat de mesaje asa ca, dozeza-ti bine intrebarile (mesajele). Aha ok mersi mult!Maine sper sa aflu care este problema mea cu socul!Ma duc la un mecanic si se uita el!Faza este ca nu imi facea asa cu carburatorul meu!Va tin la curent,poate mai pateste careva ca mine si sa stie cum sa remedieze problemele! Atunci cand tragi socul trebuie sa fie acolo o parghie care actioneaza si clapeta de aer (aceleratie). Stai cu picioru tinut moalel pe pedala de acceleratie, apoi trage socul. Normal ar fi sa simti ca pedala de acceleratie fuge usor sub picior in jos. Daca nu simti asta inseamna ca clapeta de soc obtureaza aerul, insa cea de acceleratie nu deschide, probabil parghia aia e desprinsa sau lipseste de tot. Problema cu socul a fost rezolvata!am indoit tija(cea de la acceleratie) si acum merge!Sper ca m-am exprimat corect,daca nu corectati-ma!Multumesc anticipat tuturor care mi-au dat sfaturi in legatura cu socul buclucas! am si eu o problema asemanatoare cu un solex de 1100, dimineata trag socul la maxim porneste frumos la prima cheie, cu socul tras la maxim sta turat la 2000rpm iar dupa maxim un minut incepe sa scada turatia singura si ajunge undeva la 1500rpm si merge urat ca si cum s-ar ineca. daca imping socul si tin picioru' pe accelarie constant fara sa ii dau sprituri isi revine imediat si incepe sa mearga rotund, daca trag din nou socul aceasi poveste. carburatorul eu zic ca este reglat bine pt ca se opreste motorul daca scot furtunul de la capsula de dezinecare la fel si cu firul de la electrovalva. Verifica daca functioneaza capsula de dezinecare (daca trage de clapeta de soc atunci cand porneste motorul) si daca functioneaza, atunci "U" ul ei este prea deschis si nu trage de clapeta de soc suficient atunci cand porneste motorul, iar acesta se ineaca. problema rezolvata; schimbai capsula de dezinecare si acum merge frumos. multumesc cristi_s pt sfaturi. Mai normal e sa nu o ti cu socul la maxim decat la pornire, dupa impingi din el, asta chiar daca nu merge capsula de dezinecare... evident ca il imping dar eu am expus cazul concret daca il impingeam statea undeva la 1500 cateva secunde dupa care se balbaia...bine acum nu mai are relevanta, oricum nu mergeam cu socul tras la maxim. Am primit acum ceva timp , a doua oara carburatorul Carfil de 1.3 de la Etax Brasov. A fost un prieten cu el si prima si a doua oara. Carburatorul da urat de tot in nas cand motorul este rece si incerci sa pornesti cu socul tras. Motorul merge ezitant si dupa cateva balbaieli chinuite se opreste , da si niste fum negru de te ingrozeste... Si pute a benzina nearsa infiorator.
Singura solutie ca sa-l mentin in functiune corect ,este sa-l tin turat pana se incalzeste la 40Grade din pedala de acceleratie. Dupa ce-a intrat in temperatura de regim este impecabil ca functionare si dupa 107km nu mi s-a parut c-ar consuma mai mult decat Solexul de 1.3.
Am recitit posturile de mai sus si m-am gandit ca-i posibil ca sa fie capsula de dezinecare defecta ( s-o ia dracu , carbul a fost nou si-a mers max 6.000km dar in km astia n-a facut chestia asta deloc... a inceput s-o faca dupa excursia la Etax )
Daca umbland pe acolo pot recupera carburatorul , atunci postez aici ca sa fie o solutie clara si pt altii care mai dau de problema asta. Capsula de dezinecare poti s-o verifici, daca pui gura pe furtunasul ala si tragi aer si simti ca vine aer, atunci o schimbi... inseamna ca-i membrana sparta. Daca gresesc sa ma corecteze careva dar eu asa am inteles ca functioneaza capsula aia. A, si merge sa verifici si cat de indoita e parghia aia care trage de clapeta carburatorului si daca parghia ajunge la clapeta atunci cand se pune motorul in functiune. Scorpioane , vezi prima data daca este etansat la talpa apoi la capac . Sa nu traga aer fals caci nu se mai potriveste reglajele . Cu socul tras la maxim inseamna ca nu mai are aer suficient si este prea multa benzina si se ineaca motorul chiar de capsula este buna . Trebuie modificata parghia de soc , sa fie mai lunga .
MadWolf a scris:Daca gresesc sa ma corecteze careva...
Ai dreptate.
Se mai verifica si "mobilitatea supapei" (tabla ce trebuie trasa de depresiune pt a lasa sa intre aerul) de pe clapeta de soc cind aceasta este inchisa perfect. Baieti , va multumesc mult de tot pt idei . Astept sa-mi fac putin timp si pt acest Oltcit si ma joc cu Carfilul de 1.3. Pe moment merg pe el cu un hibrid ( corp inferior Carfil + capac Solex) de 1.1. Merge destul de bine , este mai potolita pe prima camera si mai ucigasa pe cea de-a doua. Urmeaza sa pricep de ce relantiul la acest carb , coboara ocazional spre 600rot/min de la 900 unde , vezi dom'le , l-am reglat eu... , apoi astept sa mai fac 100km cu el ca sa-mi permit sa trag concluzii legate de consum si comportament urban.
scorpion a scris:Urmeaza sa pricep de ce relantiul la acest carb , coboara ocazional spre 600rot/min de la 900 unde , vezi dom'le , l-am reglat eu...
Poate reglajul nu l-ai facut la temperatura optima de lucru a motorului.

P.S. Cind faci reglajul ralantiului, demonteaza complet frina de ralanti. si aprinde farurile Intreb si eu aici sper sa nu supar pe nimeni.La carburatorul 1.1 verifici daca trage aer fals punand palma pe semiluna din stanga unde se afla si surubul de aer.Dar la carbu de 1.3 verificam la fel cu toate ca asta nu are surub de aer sus la semiluna stanga?
bytzu1 a scris:Intreb si eu aici sper sa nu supar pe nimeni.La carburatorul 1.1 verifici daca trage aer fals punand palma pe semiluna din stanga unde se afla si surubul de aer.Dar la carbu de 1.3 verificam la fel cu toate ca asta nu are surub de aer sus la semiluna stanga?

Nu . Moare motorul cand scoti furtunasul de la capsula de dezanecare si asta inseamna ca nu trage aer fals . Observi cand reglezi carbul .
Daca turatia creste inseamna ca trage aer fals . Pai treaba cu furtunasul de la capsula de dezanecare este si la 1.1 dar acolo merge si faza cu astuparea semilunei .La asta 1.3 cand pun palma nu se opreste.
Cristip1970 a scris:Daca turatia creste inseamna ca trage aer fals .



inseamna ca nu ai carburatorul reglat bine, amestecul e bogat

pentru aer fals e treaba cu astupatul semi-lunei de pe carburator Da Vali , asa este cu amestecul . Dar daca este reglat carbul bine ( reglat si folosit apoi dat jos si cand l-am pus nu am etansat la antretoaza bine ) crestea turatia mult si repede . Si la 1299 trebuie sa se opreasca cand astupi semiluna.
b28kft a scris:Si la 1299 trebuie sa se opreasca cand astupi semiluna.
Gresit. La carburatorul de 1300, se opreste motorul (se ineaca) cind se astupa difuzororul de pe treapta 2. Si la a mea si la a lui Dan20MK se opreste motoru' daca astupi semiluna. Ambele 1299.
Laurentiu a scris:
b28kft a scris:Si la 1299 trebuie sa se opreasca cand astupi semiluna.
Gresit. La carburatorul de 1300, se opreste motorul (se ineaca) cind se astupa difuzororul de pe treapta 2.

laurentiu,dar clapeta de treapta 2 nu trebuie sa inchida perfect,incat sa tina benzina fara sa o lase sa curga,cum sa se inece,daca pe acolo nu trage aer? La carburatoarele de 1300, cel putin la cite am avut pe mina, la astuparea difuzorului de treapta 2, se ineca motorul si se oprea. Daca se astupa "semiluna" dreapta, motorul mergea normal la ralanti. Sper sa nu ma insel in privinta asta. Voi mai incerca azi experienta si voi posta rezultatul. chiar te rog laurentiu
cand reglezi clapetele,cea de treapta 2 nu sta perfect inchisa? Normal ar trebui sa inchida etans altfel ar suge si pe acolo benzina nu? Din pacate, am avut dreptate. Am facut verificarea pe doua carburatoare si ambele s-au comportat la fel. La o verificare am avut si martori (low si DanH). Deci asta inseamna ca nu trage are fals nu?Dar totusi de ce nu se opreste si cand scot furtunul de la capsula,ba chiar creste tutratia !? prietene...ce e asa greu de inteles?

daca nu trage aer fals...se opreste motorul cand acoperi semiluna de pe carburator

daca tu scoti furtunul de la capsula de dezinecare, ii dai aer fals....si ce trebuie sa se intample la un motor bine reglat atunci cand trage aer fals??? creste turatiaaa....iar daca amestecul e bine reglat, motorul se va opri dupa cateva secunde(proba la reglarea amestecului).

daca un motor trage aer fals, ralantiul ii variaza destul de mult de obicei(am vazut cazuri cand varia intre 900 si 1500rpm, ba era 1000...ba 1200...ba 1500) Clapeta difuzorului 2 nu este complet inchisa, dar nu trage benzina pe acolo decat cand este actionata treapta a 2-a a carburatorului. In rest, trage aer. Asta la 1299, la 1129 n-am avut curiozitatea sa ma uit. La mine la 1.3 am reglat clapeta 2 in asa fel incat sa nu traga deloc aer . Chiar benzina pusa si tot nu se scurge in galerii . Merge brici asa asa si trebuie,sa nu curga benzina pe acolo
am vazut asta de curand,la un carb reglat pe stand 'cartea' zice ca, clapeta treptei 2 nu trebuie sa se sprijine in corpul carburatorului(deci sa nu inchida perfect), respectiv cand tii carburatorul la soare, sa poti vedea o mica crapatura(raza de lumina) la clapeta treptei 2
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community