Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cat de "ecologice" sunt vehiculele electrice?
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Nici nu vreau sa ma gandesc cat costa toata investitia.

A propos, ca tot vorbim de chestii electrice "ecologice", cat de "ecologice" si nepoluante vi se par vehiculele electrice? Intrebarea pare stupida, dar la ora actuala este o discutie destul de serioasa la nivel mondial.


____________________________________
Discutie preluata din topicul: " > Oltcit ecologic <"
admin
Pai ecologice sunt ca nu iti dau gaz de esapament in fata, in schimb fumul se muta pe langa termocentrale.
Acum stau eu si ma gandesc ca o termocentrala mare are randament mai bun decat o termocentrala mica sau un motor de masina, adica ceva de genul 'am randament mai bun daca ard benzina pentru 10.000 de masini si o transform in curent electric intr-o termocentrala decat daca ard aceeasi cantitate de benzina in 10.000 de masini.'
Nu
AdyAero a scris:Pai ecologice sunt ca nu iti dau gaz de esapament in fata, in schimb fumul se muta pe langa termocentrale.


Pai si aia e ecologic? Adica daca nu dauneaza omului, e ok? Animalele, padurile, lacurile, etc. da-le naibii, ca daca nu se vad, inseamna ca nu exista .
Pana la urma problema e ca nu prea scapam de noxe cu un vehicul electric. Doar ca nu se mai vad asa evident. Si pentru multi asta e ok. o fi bine, o fi rau, o fi un pas inainte, o fi un pas inapoi? Cine stie.
Randamentul unei termocentrale clasice e cam acelasi cu al unui motor termic (40-45%), deci aici nu prea avem diferente. Randamentul unui vehicul electric este mai mare decat cel al unui vehicul cu motor termic, aici nimic de comentat. Deci per ansamblu, judecand simplist, cred ca suntem tot pe acolo.
Problema insa e mult mai complexa, apar multi factori in ecuatie, de exemplu natura emisiilor poluante emanate (daca de plumb scapam oarecum in emisiile poluante ale motoarelor termice, ce ne facem cu deseurile nucleare ? ). Si avand in vedere ca, de exemplu Franta produce aproape exclusiv energie electrica cu centrale nucleare, inchizand oficial acum 2 ani ultima mina de carbuni existenta pe teritoriu francez, este chiar o problema spinoasa.
Pana la urma, chiar daca s-ar descoperi sursa de propulsie alternativa zero poluanta, tot nu s-ar putea implementa, din cauza ca suntem mult prea dependenti de niste concerne, care daca s-ar prabusi, s-ar prabusi economia la nivel mondial. Pana cand concernele astea nu se vor reorienta spre realizarea de profit din alte surse, nu cred ca se va intampla nimic.
O alta problema sunt materialele din care se executa diverse componente. Pana la urma si bateriile sunt poluante, indiferent de natia lor. iar intr-un vehicul electric avem o groaza de baterii.
Discutia poate continua la nesfarsit, e un cerc vicios care nu prea poate fi spart la ora actuala.
Banuiesc ca suntem off topic rau de tot. cine te pune sa arzi benzina ??sunt solutii mult mai ecologice de producere a curenturlui ..: eolean,solar,hidrocentrale, centrale nucleare...??? astea polueaza in speta primele 2 ??? insa desigur e mai convinabil sa arzi produse petroliere in centrale de acuma un secol in loc sa construiesti o centrala ecologica..(trebe sa se imbogateasca lumea) De baza la orice masinarie ecologica (verde) este ca respectiva sa utilizeze o sursa de energie obtinuta de la natura sau nepoluanta si prin utilizarea resurselor energetice sa nu polueze.In cazul surselor de energie verzi de ordinul 2 (de ex. acumulatori electrici) sa zicem ca verde ar fi obtinerea energiei electrice incarcarii acumulatorilor din surse solare, eoliene, hidro etc.
Poluare nu inseamna numai fumul pe care-l inghitim ci si caldura degajata de exemplu prin frecare si care contribuie intr-o mica masura la fenomenul de incalzire globala.
Revenind la Oltcit, undeva inainte de 90 s-au trimis in Italia cateva caroserii echipate fara grup motopropulsor , pentru realizarea catorva automobile electrice. Proiectul nu urmarea dezvoltarea unui vehicul cu propulsie electrica, de serie, ci obtinerea catorva masinute de transport persoane utilizabile intr-un mediu ce nu putea fi poluat (ceva de genul galerie de mina sau similar)
diddy a scris:cine te pune sa arzi benzina ??sunt solutii mult mai ecologice de producere a curenturlui ..: eolean,solar,hidrocentrale, centrale nucleare...???

Al dracului de ecologica e centrala nucleara. Intreaba orice organizatie ecologista impotriva cui militeaza cel mai tare. Iar primele 3, pe langa faptul ca nu pot produce cat ar trebui ca sa acopere necesarul energetic actual (cand marea majoritate a obiectelor casnice sunt electrice), depind foarte mult de conditiile meteo sau de relief. Utilizarea lor este oarecum limitata, iar costurile relativ mari.
Presupun ca din ceea ce scriu rezulta ca sunt foarte indiferent la starea mediului si un antiecologist. Doar ca nu e chiar asa, dimpotriva.

Am avut sansa sa vad live mai multe vehicule cu propulsie alternativa (Citroen Berlingo electric, BMW si Mercedes cu propulsie cu hidrogen) si am fost oarecum entuziasmat de ele din anumite puncte de vedere. Insa preturile mari (date si de faptul ca nu exista productie de serie mare), de exemplu Saxo electric costa 25.000 euro, plus anumite alte detalii m-au cam dezamagit. in principal la cele electrice m-au dezamagit autonomia limitata (max 200 km), timpul necesar incarcarii (foarte mare comparativ cu cel al autoturismelor cu mtor cu ardere interna) si durata de viata scazuta a acumulatorilor. Ca sa nu mai vorbim de greuatea lor. si cum spuneti voi ca polueaza motoarele electrice?...ca eu nu im dau seama....
Raffy a scris:si cum spuneti voi ca polueaza motoarele electrice?...ca eu nu im dau seama....

Banal de tot. Curentul necesar functionarii lor este luat de la o centrala care polueaza mai mult ca un motor termic. Deci per ansamblu, se muta poluarea de la teava de esapament la cosul termocentralei.
Raffy a scris:si cum spuneti voi ca polueaza motoarele electrice?...ca eu nu im dau seama....


motorul electric nu consuma energie? "energie electrica" se obtine si aia din pacate mare parte din arderea pacurei/coxului (termocentrale) sau nuclear. Daca nu iti bulesti plamanii, iti mai creste o mana (Desi personal consider energia nucleara mult mai ok decat termocentralele. Mai bine cate un cernobal decat sa transformam terra in marte)

Prin urmare poluarea de la capatul tevii tale de esapament se muta in alta parte dar nu scapi de ea

L.E. Buei cristi, tu nu ai treaba? cata promptitudine... mai mai ajungem sa ne repetam pacilea. Take a break!!! O termocetrala nu polueaza asa mult, carbunele folosit are sub 1% sulf si are o gramada de electrofiltre.
In plus, daca are credite carbon ce mai conteaza?
Prea se streseaza lumea cu poluarea asta inutil. Poluarea e mic copil fata de defrisarile masive sau ciclurile solare, sau si mai fumos, fata de arma termoucleara. Mi se pare fain sa poti polua, macar bucuria asta sa o aiba si omul. Poluarea atmosferica e cel mai haios lucru din secolul asta. asa cum nu sa reusit scoaterea tigarior din uz,cam tot asa vad eu si masinutzele astea electrice... Pana la urma tot marketingul e baza. Chiar si in stiinta. Ca secolul trecut s-au vehiculat previziuni din cee mai bizare, de la ere glaciare la topirea planetei. Chestia cu incalzirea globala e o chestie reala, dar faza cu autovehiculele zero poluante pare o incercare de a goli cisterna cu cana, pe langa alti factori poluanti. Totusi, un inceput trebuie sa existe. Dar din pacate, in directia asta ideea pare cam moarta din fasa, ca tendintele actuale de cumparare nu indica nici cea mai mica intentie de a cumpara masini ecologice. Cred ca in lume sunt mult mai multe Ferrari decat Saxo electrice.
Poate va delectati cu o mica trecere in revista a diverselor incercari:

http://vehiculeselectriques.free.fr/voitures.html#A

Unele inca se comercializeaza. Cred ca masinile electrice sunt de fapt o incercare de a micsora poluarea in orasele aglomerate, unde locuiesc foarte multi oameni care ar beneficia de un aer mai curat si deci, mai sanatos. Nu sunt o incercare de a micsora poluarea la nivel global, din motivele expuse de antevorbitorii mei.

Ecologice la nivel global ar fi masinile solare si altele de felul acesta si nu in ultimul rand folosirea unor masini cu cilindree mica. Nu stiu ce sa zic de alea cu etanol si bioetanol, daca sunt mai curate sau este ca la alea electrice si se muta de fapt poluarea de la masina la fabrica.
Cred ca si alea cu biodiesel sunt mai putin poluante, pentru ca producerea de biodiesel e mai putin poluanta decat rafinarea petrolului. Pentru automobile, mi se pare ca nu electricitatea este raspunsul. Solutia cu hidrogen pare mai valabila, cu singurul amendament ca depinde cum produci hidrogenul ala...

Iar in privinta centralelor nucleare, de la darea in functiune in 30 de ani ele insele devin deseu radioactiv (cu totul!) si se cheama ca ne-am potcovit cu ele pentru eternitate... basca deseurile radioactive de pana atunci.

Iar in privinta termocentralelor... nu stiu daca problema mare o reprezinta dioxidul de sulf sau pulberile (cenusile) ci mai degraba dioxidul de carbon emanat in atmosfera, care dioxid de carbon este cel invinuit de efectul de sera si de incalzirea globala. Cica se produc in agricultura mai multe gaze cu efect de sera decat prin circulatia automobilelor, animalele cu carne rosie fiind vinovate de acest lucru (oile, vacile si alte rumegatoare). Vorbesc serios, am cititi pe undeva prin Top gear si un alt articol intr-un ziar, in care se recomanda scaderea consumului de carne rosie de la 200 gr/cap de locuitor/saptamana la 100 gr/cap locuitor/saptamana.
Ar fii culmea insa sa vedem vaci cu rezervoare sau cu filtre la fund Aiurea... precis e un mod al hotului de a striga mai tare decat toti "Prindeti hotul"...
MadWolf a scris:Pentru automobile, mi se pare ca nu electricitatea este raspunsul. Solutia cu hidrogen pare mai valabila, cu singurul amendament ca depinde cum produci hidrogenul ala...
Cu ajutorul unor bacterii (nu mai știu exact dacă modificate genetic) produci suficient hidrogen pentru toată omenirea la nivelul anului 2006 într-o "fermă" de dimensiunea statului Texas.

Oricum, mie mi se pare destul de periculoasă alimentarea cu hidrogen. Să nu uităm că este un gaz cu putere mare de explozie și care se depozitează în condiții speciale. Spre exemplu, dacă ar exploda rezervoarele de hidrogen de la rafinăria Brazi, s-ar sparge geamurile în București, iar pe aici ar fi jale...

Deci mai bine faci curent electric cu hidrogenul ăla, imediat ce-l produci, chiar dacă sînt pierderi, nu va rezulta nimic altceva decît apă. Dan Slotea,problema asta cu hidrogenul a fost de mult rezolvata.Mai precis,stiu sigur ca motorul cu hidrogen exista si chiar functioneaza.Mai remasese problema transferului acestuia din tancul de depozitare in rezervorul masinii cit si siguranta rezervorului.Probleme rezolvate de altfel.Acuma bineinteles ca toti se intreaba:de ce nu e scos pe piata?Simplu:interesul este al marilor producatori de petrol ca acesta sa nu iasa pe piata deocamdata.Cind rezervele se vor imputina,atunci acesta va fi scos din "conservare" si pus sa produca bani.
P.S. In Europa exista deja pus acest motor pe masini experimentale.Din pacate nu exista decit o singura statie de alimentare de capacitate mica.
DanH a scris:Mai remasese problema transferului acestuia din tancul de depozitare in rezervorul masinii cit si siguranta rezervorului....toti se intreaba:de ce nu e scos pe piata?
Nu e scos pt ca nu avem FIECARE banda de circulatie si program orar .
DanH a scris:P.S. In Europa exista deja pus acest motor pe masini experimentale.Din pacate nu exista decit o singura statie de alimentare de capacitate mica.


Vazut live (din pacate static, nu in teste) BMW Seria 7, Mercedes A Klasse (asta sectionat pentru a se vedea toata structura). Interesanta solutie, dar la un stadiu destul de incipient la ora actuala. Plus pretul destul de prohibitiv (din cauza in mare masura, a costurilor ridicate a componentelor, nefiind productie de serie). Oricum e bine ca exista interesul producatorilor pentru asa ceva, cel putin in Germania. Din pacate, absenta infrastructurii pentru asa ceva e un handicap serios. Chiar si statiile GPL la ora actuala nu e la fel de raspandit ca si statiile de benzina, desi multa lume a inceput sa utilizeze solutia asta (desi mie nu imi place deloc9. tocmai despre motoarele pe hidrogen voiam si eu sa vb...cred ca sunt cele mai ecologice cu 0% poluare...am vazut pe discovery motoarele BMW hibrid pe benzina si hidrogen...cat despre statiile de alimentare...era una dar nu stiu pe unde )...deci motorul pe hidrogen exista si cred ca acesta este viitorul...deoarece motoarele electrice cad din start ptr ca nimanui nu ii convine sa schimbe bateriile la doi ani, iar cele cu biodiesel...nu pot sa ma pronunt pentru ca nu stiu nimic despre ele

uitati ce am gasit acum
http://www.bizwords.ro/stiri/tendinte/9690/Ford-a-demarat-productia-de-motoare-pe-baza-de-hidrogen.html

http://energreen.strainu.ro/dezvoltare-durabila/ford-laseaza-productia-de-motoare-pe-baza-de-hidrogen/

http://www.auto-motor-si-sport.ro/article/10375

http://www.agir.ro/articol.php?id_articol=1073 http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1
http://ev1-club.power.net/

Aveti aici cea mai mare realizare de pana acum in domeniul autovehiculului electric (100%).

Cat despre hidrogen, sa stiti ca pentru a rupe legatura H2O si a elibera H2 e nevoie de o cantitate enorma de energie, ~80% este generata din arderea combustibililor fosili.
Xeon a scris: Cat despre hidrogen, sa stiti ca pentru a rupe legatura H2O si a elibera H2 e nevoie de o cantitate enorma de energie, ~80% este generata din arderea combustibililor fosili.


Asa stiam si eu... nu am scris pana acu pentru ca nu sunt foarte documentat in domeniu, dar am vazut pe ici colo cate o idee despre motoarele cu hidrogen... Da, pare un vis frumos, un motor care evacueaza doar H2O... e minunat. Dar "obtinerea" hidrogenului necesita o cantitate enorma de energie, care se obtine... tot neecologic... so... Ori vor revolutiona obtinerea hidrogenului (putin probabil) ori ramane un vis frumos.

Deocamdata are exact acelasi dezavantaj ca propulsia 100% electrica. Adica doar muta poluarea dintr-un punct in altu'. Draga Cristi...
eu zic sa te concentrezi asupra fierariei ca vezi si tu ca bateria curenteaza si doamne/fereste sa se prapadeasca bunatate de clubist sef...

Acum vorbind de ecologie e clar ca la nivelul actual al dezvoltarii acumulatorilor electrici cea mai buna solutie e masina diesel electrica....
un motor de vre/o 30 de cai actioneaza atat circuitul de incarcare a bateriilor cat si transmisia, varful de putere sa fie obtinut de motoare electrice
Viitorul este al motorinei din papusoi adica sa degajam co2 cam cat absorb culturile de porumb
masina cu pila de h stii foatre bine ca va apartine urmasilor urmasilor nostri cand in lumea asta va decide si altcineva decat licuriciul ala ... ...da, dar incarcarea bateriilor se poate face si cu energie produsa de giganticele CENTRALE EOLIENE...in locul electrocentralelor sau a atomo-centralelor.....sa nu mai vb de energia produsa de panourile FOTOVOLTAICE, dar asta in alte tari, nu la Romanica.
Faptul ca "maciucile" care pun botul la sint de genul .... "cirnati si palinca" ne guverneaza, nu o sa apucam sa vedem o strategie prin care v-om planta " paduri" de centrale eoliene intr-un timp scurt...dar de fapt, nici intr-un-ul L U N G .
danecdan a scris:...da, dar incarcarea bateriilor se poate face si cu energie produsa de giganticele CENTRALE EOLIENE...in locul electrocentralelor sau a atomo-centralelor.....sa nu mai vb de energia produsa de panourile FOTOVOLTAICE, dar asta in alte tari, nu la Romanica..

Mai citeste odata nitel mai sus. Ca sa produci necesarul de energie petru un trafic bazat exclusiv pe automobile electrice ar trebui sa acoperi globul cu centrale eoliene. Unde ar mai sta oamenii dupa aia? Problema va fi cu adevarat rezolvabila doar cand se vor termina resursele de petrol. Si nici atunci nu cred ca va fi rezolvata intr-un mod "eco friendly". Ca sigur vor relua problema benzinei sintetice, bioetanol si biodiesel etc. Automobilele electrice sunt nitel o utopie, avand in vedere nivelul de cunostinte la ora actuala. Daca stai sa te uiti la performantele bateriilor de telefon de exemplu, mare lucru nu s-a schimbat, nimic spectaculos. Nu stiu cati dintre noi ar accepta sa stea cu masina in priza 10 ore ca sa se dea 200 de kilometri, cand te duci la pompa, bagi in 10 secunde benzina (ca atat te lasa buzunarul ) si te dai tot 200km. expresia cheie:"se poate"
zilele trecute m-am uitat pe factura electrica, care avea un desfasurator pe procente legat de provenienta energiei electrice furnizate. ghiciti cum arata? cifrele nu mai stiu exact, dar peste 75% erau surse de energie fosila: carbuni, pacura, gaze naturale, vreo 17% sursa nucleara, si doar un procent f.f. mic surse intr-adevar ecologice.
mai luand in calcul randamentul centralelor, pierderile din transport, randamentul bateriilor, rezulta la sfarsit ca pt a umbla cu o masina electrica a carei baterii sunt incarcate din reteaua electrica, produci mai mult CO2 decat folosind un motor clasic cu ardere interna. daca mai adaugi poluarea chimica, rezultata din productia bateriilor, care oricum traiesc doar cativa ani, balanta este muuult negativa Este adevarat ca titlul topicului este altul dar, pentru ca s-a vorbit si de alti diversi combustibili, mi-am permis sa continui OT-ul. Daca vreun milostiv moderator sau administrator va considera necesara mutarea informatiei oferite mai jos eventual intr-un topic dedicat, il rog sa o faca.

Biodieselul este o solutie aplicata in diverse tari cu economii puternice. Deocamdata insa, nu se cunosc efectele biodieselului utilizat in proportii de peste 30% (recomandarea PSA este utilizarea in procent maxim de 30%). Evident ca acest "nu se cunosc" miroase de la o posta a presiuni OPEC dar, asta e o alta poveste. Planta cea mai recomandata din punctul de vedere al randamentului obtinerii biodieselulyui este rapita. Problema culturilor de rapita este insa legata de imposibilitatea cultivarii aceleasi suprafete mai multi ani consecutiv (rapita "macina" solul, iar cultura ei in anul urmator este pierdere financiara 90%, adica ai o productie de 100 kg/ha in loc de 1000 kg/ha). Dar acestea sunt mai mult povesti, drept pentru care voi insoti postul meu cu o serie de explicatii interesante, zic eu:

Gaz petrol lichefiat ( GPL )
Combustibil alternativ relativ ieftin si eficient. GPL este un produs conex, obtinut prin procesul de rafinare a titeiului crud, dar poate fi extras si din vapori de petrol sau gaze naturale ce erup din sol. Este compus dintr-un amestec de hidrocarburi, unele avand ca ingredient principal propanul, altele butanul si o a treia categorie care le contine pe amandoua. Indiferent de mixtura, mai este adaugat etanetiol - un odorizant puternic -, pentru a se detecta eventualele scurgeri. De aici si mirosul puternic pe care o masina alimentata cu GPL il degaja. Ultimele doua ingrediente sunt propilena si butilena. La temperaturi normale se evapora, motiv pentru care sunt livrate in recipienti presurizati. Expansiunea termica a GPL -ului este foarte importanta, iar, pentru a se asigura acest proces, rezervorul este umplut doar in proportie de 80-85%. De obicei, masinile alimentate cu gaz pierd din putere, respectiv consumul creste in functie de cat de avansat este sistemul montat,ultimele modele de tip secvential cu injector pe fiecare cilindru in parte, echipand si marci de prestigiu. Utilizarea acestui combustibil in cazul masinilor mici tine de cotidian. In Europa se utilizeaza cu precadere in Elvetia si Italia.Mai ciudat este ca, peste Ocean, GPL -ul alimenteaza si vehicule de mare tonaj, cum ar fi gama de camioane GMC Medium Duty Truck de 15 tone. Propulsorul V8 de 8,1 litri dezvolta, functionand cu un amestec de propan, 276 CP la 3.900 rpm.
Biodiesel
Este un inlocuitor al motorinei, provenit din diferite surse biologice. Poate fi obtinut din uleiuri vegetale (straight vegetable oil) sau din aceleasi uleiuri, dar care au fost, in prealabil, folosite (waste vegetable oils). O a treia sursa poate fi grasimea animala. De culoare galben-inchis, biodiesel-ul e inmiscibil in apa, avand o densitate de aprox. 0,86 g/cm. Este in totalitate biodegradabil, fara a fi toxic, iar emisiile pe care le produce sunt semnificativ mai mici decat cele ale motorinei. Daca este sau nu un carburant sigur de folosit (pe motoarele diesel fara modificari), acesta e un subiect aprig dezbatut. Fiind un solvent puternic, “curata” cam tot ce atinge, inclusiv conducta de alimentare. Astfel, mizeriile eliberate pot infunda injectoarele. Tocmai din acest motiv, producatorii au tolerante diferite vizavi de aceasta sursa de energie, ea fiind folosita, de obicei, in amestec cu motorina clasica. In Marea Britanie, garantia motorului se pierde daca mixtura contine mai mult de 5% biodiesel. Totusi, aceasta reglementare este considerata prea “protectoare”. In Franta, procentul creste pana la 30%, Peugeot si Citroën anuntand ca respectiva compozitie nu are efecte negative pe termen lung asupra gamei HDi. O exceptie inedita este fabricantul de camioane SCANIA, mare parte din gama sa de propulsoare putand functiona cu biodiesel pur. Cea mai extrema masina alimentata cu biodiesel este creatia exuberantului Jay Leno, gazda celebrei emisiuni The Tonight Show. Leno participa regulat la Salonul de Tuning SEMA (Specialty Equipment Market Association) din Las Vegas cu propriile nascociri. Dupa un Oldsmobile Tornado de peste 1.000 CP, prezentat acum cativa ani, Jay a revenit in forta, in colaborare cu GM, dezvelind Cadillac EcoJet. Ideea masinii s-a nascut in urma unei discutii pe care Leno a avut-o cu Bernard Juchli, omul de baza din garajul sau. Starul american i s-a adresat mai apoi lui Ed Welburn, vicepresedinte la GM Design, si asa s-au nascut primele schite, facute pe servetele. Dupa aceasta intalnire, in doua saptamani, designul (care se inspira din aviatie si din Formula 1) era definitivat. A urmat montarea unei turbine Honeywell LT-101 alimentate cu biodiesel, care dezvolta 650 CP si 542 Nm. Sasiul provine de la un Corvette Z06, iar caroseria este realizata dintr-un compozit ce contine fibra de carbon si kevlar.
Etanol
Este un combustibil ecologic obtinut din diferite plante. Amestecat in proportie de 85%/15% cu benzina, rezulta E85. Fiind un combustibil cu cifra octanica ridicata (105), duce la o crestere de putere a propulsorului unul similar care functioneaza cu benzina normala. In mod firesc, solicitarile la care este supus motorul sunt si ele mai mari, motiv pentru care o serie de componente ale propulsorului trebuie intarite, in timp ce sistemul de injectie este reprogramat, pentru a injecta cu 60% mai mult combustibil. E85 este un conductor excelent, elementele metalice ale circuitului de alimentare trebuind eliminate. Primul automobil alimentat cu bioetanol a fost celebrul Ford T. Henry Ford a decis sa ofere acesta alternativa inovatoare deoarece foarte multi fermieri americani erau capabili sa-si produca singuri combustibilul. In mod surprinzator, cand a fost testata cu o mixtura moderna de E85, masina de 79 de ani a functionat ireprosabil. T-ul se descurca bine cu ambii carburanti separat sau cu mixtura lor, caz in care soferul avea posibiliatea sa regleze proportia amestecului in mod manual, de la un comutator de pe tabloul de bord. Masinile moderne care functioneaza dupa modelul acesta sunt denumite flexible-fuel vehicles si sunt in stare sa determine automat masura in care trebuie sa combine cele doua “ingrediente”. Unele pot functiona si cu bioetanol pur (E100), caz in care emisiile de dioxid de carbon coboara la zero. Suedia si Statele Unite sunt cele mai mari piete pentru astfel de autovehicule, solutia flexi-fuel fiind disponibila atat pentru enormele SUV-uri sau pick-up-uri americane, cat si pentru modele europene precum Saab 9-5, nou-lansatul Volvo C30 sau chiar Renault Clio Symbol. Una dintre cele mai reusite masini alimentate cu etanol (pur) este Saab Aero X Concept. Influentata de traditia aeronautica a companiei suedeze, este un exercitiu de tehnologie si design prezentat la Salonul Auto de la Geneva, din februarie 2006. Bolidul e propulsat de un V6 de 2,8 litri, twin-turbo, ce dezvolta 400 CP. Performantele sunt fulminante, Aero X accelerand in doar 4,9 secunde pana la 100 km/h, in ciuda gabaritului destul de mare (4.675 x 1.918 x 1.276 mm; greutate: 1.500 kg).
Gaz natural comprimat (CNG)
Este un combustibil care poate inlocui fara probleme benzina sau motorina. Considerat a fi alternativa “verde” a acestora, CNG se obtine prin comprimarea metanului extras din gazul natural. El poate fi utilizat atat in ciclul Otto, cat si in cel Diesel, dar acesta din urma necesita anumite modificari pentru a functiona cu CNG. In cazul alimentarii cu CNG a unui motor Otto, performantele propulsorului vor creste semnificativ datorita eficientei termice ridicate si expansiunii puternice a NOx. Controlul electronic al amestecului de combustibil conduce la o reducere radicala a emisiilor poluante, in special daca in acest scop sunt puse la treaba un compresor, un intercooler si un catalizator convertor cu trei cai. Daca si sistemul de evacuare este atent studiat, atunci puteti candida la titlul de cel mai verde dintre tipurile de combustie interna. O mare problema a acestui carburant este reprezentata de pret, desi producerea lui nu este asa de scumpa. Alimentarea se poate face fie de la statii de joasa presiune, fapt ce conduce la un timp mai mare de alimentare, dar la un pret ceva mai bun, fie la statii de inalta presiune, cu timp mai mic si pret mai mare. Este foarte curios ca acest tip de combustibil a fost adoptat in tari care nu se pot considera in avangarda celor ce promoveaza reducerea emisiilor poluante: Chile, Bolivia, Pakistan, Bangladesh sau India. Totusi, faptul ca CNG nu obliga la modificari ample la nivelul propulsoarelor califica acest combustibil drept solutia perfecta pentru tarile in curs de dezvoltare. Argentina si Brazilia se pot lauda cu cea mai numeroasa flota de vehicule alimentate cu CNG. El este adesea utilizat si in alimentarea mijloacelor de transport in comun, ba s-au gasit amatori care au adaptat la acest combustibil inclusiv celebrele risti indiene. Metoda a cunoscut un oarecare succes si in Australia si Noua Zeelanda, dar numai pe timpul crizei petroliere din ani "e70-"e80, dupa care lumea a inceput s-o uite. Prin urmare, mai sunt sperante pentru “regimurile cu ardere interna” care ne-au “nascut” si de care parca nu ne prea putem desparti.

Sursa: Turbojack, clubpeugeot

Pentru motrizari electrice, iata o realizare de exceptie: http://www.teslamotors.com/performance/perf_specs.php si eu as trece la o masina elecrica sau hibrida, dupa caz, daca nu ar costa asa de mult.
a_mic a scris:
Pentru motrizari electrice, iata o realizare de exceptie: http://www.teslamotors.com/performance/perf_specs.php

Mda, timp de incarcare 3 ore jumate. Cam multe tigari.
Iar pretul "jucariei" e pe masura, sa stii. 109.000 dolari, plus 5000, plus 55.000 taxa de fabricatie, e ceva, nu? http://www.teslamotors.com/display_data/teslaroadster_specsheet.pdf
cristi_s a scris:
a_mic a scris:
Pentru motrizari electrice, iata o realizare de exceptie: http://www.teslamotors.com/performance/perf_specs.php

Mda, timp de incarcare 3 ore jumate. Cam multe tigari.
Iar pretul "jucariei" e pe masura, sa stii. 109.000 dolari, plus 5000, plus 50.000, e ceva, nu?


Fara indoiala...deocamdata, pentru omul de rand pretul este inca prohibitiv. Cu timpul, atunci cand insa tehnologiile vor deveni mai accesibile, pretul va scadea. Coroborat si cu o politica environmental friendly si cu o infrastructura pe masura pentru tratarea bateriilor scoase din uz, solutia s-ar putea sa devina viabila. In plus, sa nu uitam ca Tesla a prezentat totusi un roadster cu valente sportive, adica un varf de gama ceea ce, in mod evident, pune probleme de autonomie si de pret. Sunt convins ca se poate gandi si un alt model, mai "street".... dupa cum am vazut la tv, e tipul ala mai gras cu mustata, exista posibilitatea sa transformi energia in unda, si apoi la loc in energie, dar nimeni se pare ca nu doreste asta, iti dai seama ca de se intampla asa, se da peste cap planul tuturor de a fi mari si tari si de a avea puterea, adica de a avea petrol


faza cu energia eoliana e ok, dar in tara noastra nu functioneaza. am vazut tot la tv, ca reteaua de energie din tara noastra nu suporta un surplus de energie de la centralele eoliene, ca si asa e cam la maxim transportul de energie

cel mai util mod de a produce energie mie mi se pare a fi centrala atomo nucleara, dar de ce sa se dea drumul la celelalte module si de ce sa se faca alte centrale? cand putem sa platim scump energia iar statul si alti smecheri sa se imbogateasca de pe urma noastra Cea mai rentabila masina e pe aer comprimat ), am vazut una si parea destul de ok.

Cat despre masinile electrice, asa zise masini ecologice, e cam cu dus-intors, tot consumi curent, care provine de la o centrala electrica mai mult sau mai putin poluanta...

In plus bateriile care stocheaza curentul contin acidul extrem de poluant...deci aici alta buba, plus ca cine stie la ce perioada acestea ar trebui schimbate....

Dupa un test la Top Gear la o toyota "prius" hibrid pe circuitul lor la viteza mare, a scos mai mult decat un ditamai BMW, deci hibridul sucks dai in el
edy99 a scris:1. dupa cum am vazut la tv, e tipul ala mai gras cu mustata, exista posibilitatea sa transformi energia in unda, si apoi la loc in energie, dar nimeni se pare ca nu doreste asta, iti dai seama ca de se intampla asa, se da peste cap planul tuturor de a fi mari si tari si de a avea puterea, adica de a avea petrol


2. faza cu energia eoliana e ok, dar in tara noastra nu functioneaza. am vazut tot la tv, ca reteaua de energie din tara noastra nu suporta un surplus de energie de la centralele eoliene, ca si asa e cam la maxim transportul de energie

3. cel mai util mod de a produce energie mie mi se pare a fi centrala atomo nucleara, dar de ce sa se dea drumul la celelalte module si de ce sa se faca alte centrale? cand putem sa platim scump energia iar statul si alti smecheri sa se imbogateasca de pe urma noastra


Am sa incerc sa raspund "pe puncte":

1. problema energie-unda-energie a fost studiata in faza de pionierat de Gogu Constantinescu, parintele sonicitatii. Poate in viitor voi deschide un topic dedicat personalitatilor stiintifice romanesti in care voi prezenta si istoria sonicitatii.

2. problema centralelor eoliene nu deriva din capacitatea redusa de transport a energiei (RO este parte a sistemului energetic european si are pe teritoriul ei retele de transport "international") ci din considerente de alt tip din care enumar:
- problema teritoriilor ocupate => achizitii de terenuri aflate in proprietate;
- problema faunei din zona la care diverse ONG-uri cu clanta mare au foarte multe argumente contra (de exemplu, problema traseelor pasarilor calatoare care-si vor rupe aripile in palele agregatelor, o problema spinoasa intr-adevar datorita deltei Dunarii ca loc de iernat);
- problema investitionala (exista doua mari firme, al caror nume nu il pot inca da, care concureaza in RO pentru aceste investitii si care, poate in viitor, isi vor imparti teritoriile);
- problema optimizarii amplasamentelor, Dobrogea fiind singura zona cu un randament multumitor;

3. problema centralelor nucleare este doar un "imprumut": o unitate nucleara functioneaza intre 35 si 40 de ani dupa care, costurile de scoatere din exploatare rivalizeaza cu cele de punere in functiune (reprezentand cca 30% din acestea). Nota lor de plata este doar amanata... dar, va sosi si ea pe adresele copiilor nostri. Acesta este un aspect. Al doilea aspect se refera la situatia necesarului de debite de racire pentru unitatile 3, 4 si 5 de la Cernavoda. La acest moment, ele nu pot fi asigurate datorita faptului ca investitia barajului de la Macin nu a mai fost realizata. Motivatia este data tot de activitatea ONG-urilor la care s-a raliat si Comisia Europeana a Dunarii. Pentru aceasta situatie se cauta cu infrigurare solutii. Din acest punct de vedere, Romania are mari probleme pe Dunare cu cele doua baraje construite la Tr. Severin si care nu indeplinesc cerintele Comisiei Europene privind standardele de asigurare a migratiei pestilor (in principal sturioni si scrumbii).

Problemele nu sunt simple si nu se poate ridica doar chestiunea foloaselor materiale pe care le pot trage unii sau altii... Exista si acestea, fara indoiala, dar... reprezinta doar o proportie neinsemnata.


@NeaGeorgel: "In plus bateriile care stocheaza curentul contin acidul extrem de poluant...deci aici alta buba, plus ca cine stie la ce perioada acestea ar trebui schimbate...."
Aici, distinse coleg, imi permit sa emit o alta opinie, in contradictie cu a ta, respectiv: orice acid este neutralizat cu ajutorul unei baze rezultand o sare. Acidul din baterii este un acid "slab" cu capacitate mare de neutralizare. Privitor la celelalte elemente componente ale unei baterii, tin sa reamintesc ca oricat de prapadita e RO, are capacitatea de a recicla fara probleme 100% din bateriile uzate...Si o si face fara probleme! ...da, dar incarcarea bateriilor se poate face si cu energie produsa de giganticele CENTRALE EOLIENE...in locul electrocentralelor sau a atomo-centralelor.....sa nu mai vb de energia produsa de panourile FOTOVOLTAICE, dar asta in alte tari, nu la Romanica.
Faptul ca "maciucile" care pun botul la sint de genul .... "cirnati si palinca" ne guverneaza, nu o sa apucam sa vedem o strategie prin care v-om planta " paduri" de centrale eoliene intr-un timp scurt...dar de fapt, nici intr-un-ul L U N G . Ai scris EXACT acelasi lucru 5 mesaje mai sus. Si s-a si comentat pe tema asta. Nu functioneaza. Ceva noutati? Pe scurt: Avem nevoie de Hidrogen imbuteliat in asa hal incat sa putem sa il bagam in masina Motorul cu hidrogen exista,fumctioneaza bine merci pe masini prototip.
Se va aplica doar cind cei care il detin vor considera ca vor cistiga suficient de bine.Pina atunci.................petrol. Neecologic este sa schimbi masina la cinci ani, sa nu ai grija de ea si sa o conduci aiurea. Dar despre asta nu zice nimeni, ca afecteaza interesele..
Neecologic este sa structurezi industria in mari corporatii conduse de oameni superperformanti...in marketing. Ei nu pot vedea problemele global si nu pot fi temperati decat de legi, pe care insa se straduiesc si reusesc sa le evite.
Cat polueaza o masina in toata viata ei, comparativ cu cata poluare produce fabricarea ei?
Ritmul vietii este prostesc in ziua de azi, totul se desfasoara la viteza prea mare, si, ca si in circulatie, viteza consuma si uzeaza. Si poate ucide.. auch!
Cat despre masinile electrice, asa zise masini ecologice, e cam cu dus-intors, tot consumi curent, care provine de la o centrala electrica mai mult sau mai putin poluanta...


raspuns printre randuri , da' la obiect : motorul Perendev Am citit astazi in Top Gear ca numai 2% din emisiile poluante care ajung in atmosfera provine de la tevile de esapament.Restul:combinate chimice,termocentrale etc.
Prin urmare,lupta impotiva poluarii,avand ca principala tinta automobilul cu combustie interna,e o mare vrajeala.
scorpion a scris:
Cat despre masinile electrice, asa zise masini ecologice, e cam cu dus-intors, tot consumi curent, care provine de la o centrala electrica mai mult sau mai putin poluanta...


raspuns printre randuri , da' la obiect : motorul Perendev


Am citit ceva pe net dar sunt prea rupt si nu am rabdare. Poti sa explici tu te rog cum sta treaba cu motorul asta? in cateva cuvinte este un motor magnetic care odata pornit , merge singur pana intrerupi campurile magnetice . Poate fi facut si-n varianta cu electromagneti si atunci are mult mai multa putere si are si turatie variabila , dar necesita un controler cu CPU care sa-l gestioneze.
Este extrem de simplu , totul pare un perpetuum mobile , dar nu este de fapt asa ceva , este un motor pur si simplu magnetic (sau electromagnetic ). Ai nevoie de o baterie ca sa-l pornesti pe cel electromagnetic iar apoi merge singur ! si NU trebuie sa-i dai tu energie pt a functiona , si-o face singur !

Intr-un cuvant : viitorul ! si mai este si ieftin , nu se compara cu un motor de cilindree mica nou ! dar deranjeaza si va aparea pe piata prin .... 2200 ???

http://www.youtube.com/watch?v=PFGiWiXMHn0

http://www.youtube.com/watch?v=vUcWn1x3Tss

http://www.youtube.com/watch?v=jt5z8L4LBJE Interesant tare! Multumesc de raspuns Scorpion! Chiar daca functioneaza singur, fara energie auxiliara, are destula forta pentru a fi folosit pe masini de diferite tipuri, autovehicule etc.?

L.E. Da, are. Interesant, si pare ieftin. De ce naiba nu se baga asa ceva in serie? Sunt curios daca se gaseste as ceva de vanare. Si la ce pret... tinand cont ca e in faza de inceput. pai nu se baga din acelasi motiv pentru care nu sunt comercializate si multe alte sisteme mai eficiente decat cele actuale cum ar fi: http://www.youtube.com/watch?v=Bkbdm66UQis&feature=related

este pe acelasi principiu, foloseste forta campului magnetic pentru a face frictiune intre cele doua corpuri fara sa se atinga unul de altul, aplicare practica: masina care a batut recordul de viteza la sol, avea acelasi sistem de franare:) Am vazut si eu acel reportaj Recall cu franarea prin camp magnetic la masina care a dobora recordul de viteza.
Stau sa ma gandesc, oare o firma de masini nu ar iesi in avantaj daca ar adopta asfel de sisteme? Pai vin si pun pe piata o masina care merge singura timp de 100 de ani, nu ai nevoie de benzina, de absolut nimic, nici macar sa ii schimbi placutele de frana. Chiar nu ar face bani frumosi? Unde e gaura? E prea scump sa cumpere proiectul?! gaura e ca acolo unde lucrurile sunt perfecte si foarte simple nu apare intretinerea
nu mai schimbi placute frana se duce naibi fabrica FERODO
nu mai ai disc de ambreiaj se duce naibi Sachs
nu mai ai motor cu combustie,se duc naibi pe rand rafinariile,extractiile de petrol,firmele care produc ulei,firmele care vand ulei etc etc
si lista continua
cand nu vor mai exista interese financiare si se va pune pret doar pe perpetuarea speciei,atunci poate lucrurile astea or sa fie implemetate la scara larga,pana atunci cineva trebuie sa umple multe conturi cu bani
deceneu32 a scris:Am citit astazi in Top Gear ca numai 2% din emisiile poluante care ajung in atmosfera provine de la tevile de esapament.Restul:combinate chimice,termocentrale etc.
Prin urmare,lupta impotiva poluarii,avand ca principala tinta automobilul cu combustie interna,e o mare vrajeala.

Se stie dar se face ca nu se stie chiar de noi cei care utilizam masini zi de zi . Ca si cum dam voturi la cei care-i votam la guvernare
iulicuta2000 a scris:gaura e ca acolo unde lucrurile sunt perfecte si foarte simple nu apare intretinerea
nu mai schimbi placute frana se duce naibi fabrica FERODO
nu mai ai disc de ambreiaj se duce naibi Sachs
nu mai ai motor cu combustie,se duc naibi pe rand rafinariile,extractiile de petrol,firmele care produc ulei,firmele care vand ulei etc etc
si lista continua
cand nu vor mai exista interese financiare si se va pune pret doar pe perpetuarea speciei,atunci poate lucrurile astea or sa fie implemetate la scara larga,pana atunci cineva trebuie sa umple multe conturi cu bani


Initial ma gandeam ca pe firmele de masini in fund o sa le doare daca se duc de rapa rafinariile. Insa nu m-am gandit la faza cu schimbul pieselor. Un motor electric nu are segmenti sa se toceasca, nu are ulei sa curga pe la simeringuri, nu are carburator/injector sa se infunde, etc.
Incep sa prind ideea. Si ideea e de cacat. Pacat. As spune: las ca plec naibii de aici si ma duc in alta tara. Dar din punctul asa de vedere e la fel peste tot. As zice: sa plec naibii pe marte, da acolo nu-i nici dracu. Asa ca zic: Life is a bitch.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community