Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

ulei ~
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
ce parere aveti de PHANTER MIX ENDURO 10W40?e cam 8-9 sute patru litri?dar de TEXACO acelasi indicativ?ce ma sfatuiti? 8-9 sute pentru asa ulei fantoma... muuuuuuuuuuuuult. nu te complica cu astfel de uleiuri.
la banii astia iei un mobil 1 super S 10 W 40 sau un aral 10 W 40 . astea sunt uleiuri adevarate, nu ce vrei tu sa pui. Ce se intampla daca de ex pun un ulei de 10w40 si de completat sa folosesc 15w40.Mi-a ramas 1l de Castrol GTX3 iar de schimbat vreau sa schimb tot cu Castrol.Are ceva? doamne-fereste. pai cum sa amesteci uleiuri de vascozitati diferite? si mai ales ca unul e semi-sintetic iar celalalt este mineral.
sa nu te puna ăl' cu coada sa faci asa...
Lio a scris:Mi-a ramas 1l de Castrol GTX3 iar de schimbat vreau sa schimb tot cu Castrol.Are ceva?
Mai bine il vinzi sau il donezi cui are nevoie. Thks pai de aceea mai bine intreb decat sa fac o prostie.Se pare oricum ca am facut anul trecut chestia asta schimbase unchimio uleiul si a pus Castrol de 10w40 si a cam pierdut pe undeva si am completat cu Castrol GTX de 15w40 ca altceva nu am gasit s-a intamplat ceva neotodox prin motor si pana am facut schimbul cred ca l-am pus pe tot (1l) ca la un moment dat pe un deal mi s-a apris presiune ulei si dupa vreo 2000km l-am schimbat ca mi s-a parut prea negru, avea in total vrea 4-5000km. Teoretic ar trebui să nu pățești nimic dacă amesteci uleiuri de calitate, dar nu îți garantează nimeni asta. De aceea se evită amestecarea. stimati prieteni,
am o intrebare la voi. In oltcitul meu exista ulei romanesc...cu care s-au facut 3km in 5ani(motorul a fost refacut, ulei nou). Masina a stat prin curte.
Trebuie sa schimb uleiul...adica si-a pierdut capacitatile...sau se mai poate folosi?
se poate verifica prin pipait?
valib a scris:exista ulei romanesc...cu care s-au facut 3km in 5ani(motorul a fost refacut, ulei nou). Masina a stat...
Uleiul, chiar si in ambalaj, are un termen de valabilitate care e mai mic de 5 ani de zile.
Se preteaza un nou schimb de ulei si filtru.

P.S. Spala si instalatia de frinare cu schimbul aferent de lichid de frina. Verifica si toata conductaraia de cauciuc care imbatrineste si ea in timp. chiar vroiam sa zic de cauciuc...
am avut probleme cu rezervorul, cu furtunul de tur, cel de retur, si tot ce e prin motor.
franele urmeaza...prima sa revina la normal motorul...

hmmm...si e bai mare daca o folosesc cu uleiul actual 2-3sapt...max 5km...?
la pipait uleiul are ungere...acuma nu pot face comparatie intre ulei nou..si cel actual... Lio, nu amesteca uleiuri diferite decat daca ai nevoie neaparat.
Si eu aveam Mobil 15W40 si un rest de aproape 1l de Valvoline 15W40 si am intrebat si eu pe un inginer mecanic care mi-a zis sa nu le amestec decat daca am neaqparata nevoie, daca raman fara ulei si nu am alta posibilitate.
Tot el a zis ca la schimbarea tipului/marcii de ulei, motorul devine cam jegos. Verificat la mine. Deci e bine constant cu acelasi ulei. Bai fratilor, ce naiba va zgarciti la ulei mai nene???

Uleiul e sangele motorului... daca tineti la motoarele voastre, nu va bagati picioarele in el de ulei mai fratilor! La ce bun sa puneti ulei naspa? Economisiti cat ? 300 de mii?? 5 sute de miii? Asta la un schimb? Sau 1 milion la un schimb??? Pai se merita? Io nu bag altceva in motor decat ceea ce stiu io ca e de calitate... nici daca e pe gratis!! Mai bine sta masina in parcare daca stiu ca nu am ulei bun, decat sa imi distrug motorul.

Tot la 10 -15 zile mai vine cate unul cu idei din astea "economice"

Acum, cand aveti de unde alege, dintre uleiurile de calitate (Castrol, mobil1, Aral etc) voi veniti cu nume din astea fantoma de uleiuri
Cu 15 ani in urma era clar, ca astea bune nu se gaseau... da acum io chiar nu va inteleg....

Zau asa...

Numai bine!
Gabii despre uleiul Parnas ce parere aveti?
Junior007 a scris:despre uleiul Parnas ce parere aveti?

Gabii a scris:Acum, cand aveti de unde alege, dintre uleiurile de calitate (Castrol, mobil1, Aral etc) voi veniti cu nume din astea fantoma de uleiuri

Zău așa Bine ca nu intreaba de Costrol, Mobil2, Areal... Gabii.. mai pune si tu in calcul ca unele motoare mai si ard uleiul, deci din cauza asta nu mai tzine calculul cu uleiul scump... Masina mea de exemplu a dat-o binisor pe ulei, prefer sa arda Ro3, lubrifin sau panther decat ulei de-ala scump (de care te si oftici ca ramane pe peretzii bidonului) )) . De asemenea, un alt calcul simplu ma duce la rezultatul ca un litru de ulei ars la o mie de kilometrii este o nimica toata (in bani) comparativ cu costurile si riscurile unei reparatzii la motor.... Deci cam asta e sfatul meu - mai bine un ulei "prost", dar LA NIVEL, decat unul bun, dar sub nivel... Cat despre amestecuri de ulei... ei bine, eu unul am facut toate cocktail-urile posibile Ro3 peste shell, ro3 peste Havoline (asta pe vremea cand inca nu ma prinsesem eu ca motorul chiar papa la greu), apoi ulei Total, completat cu Ro3 sau lubrifin, in functzie de ce peco imi iesea in cale... Dacă îl arde, chiar nu mai contează ce pui în el. Atunci întrebarea "ce ulei să iau" nu are sens de vreme ce la 3000 km uleiul e practic nou. moshulik, e adevarat, daca motorul e si-asa "varza" si papa ulei - prea mult rau n-ai cum sa-i mai faci, pt ca raul e deja prezent .

DAR mie imi vine sa ma spanzur cand vad ca unii baga ulei de proasta calitate in motoare bune ! Si dupa aia se plang ca la 20 de mii de la RK masina lor haleste ulei sau ca bat axele cu came ... Sau cand aud pe cate unu ca ma ia la misto ca cica daca bag Castrol in motor si fac si plinul atunci mi se dubleaza valoarea masinii . Da bre, dublez valoarea masinii... da macar motorul meu are peste 180.000 . Si cred ca vara asta o sa am ocazia sa va prezint masinuta si cum suna un motor care a primit numai consumabile de calitate... sper ca in drum spre Vadu sa vin prin Bucuresti...
Daca ai motorul varza... cu uzuri mari - pai atunci cred ca poti sa bagi orice, finalul va fi oricum acelasi : RK! Numai sa nu bagi zgura sau nisip ca atunci chiar ca distrugi totul pe acolo

Mesajul pe care vreau sa-l inteleaga cei care intra pe acest topic, si care au MOTOARE BUNE - e ca SA NU SE ZGARCEASCA CAND E VORBA DE ULEI sau FILTRE! Totdeauna trebe macar ulei de calitate! Nu firme fantoma!



Numai bine!
Gabii Bre dar ce te faci daca in afara de setul pe care urmeaza sa-l schimbi ai axe bune, ambielaj, cuzineti buni, culbutori, pompa de ulei.....si bagi in el RO3 doar pentru ca-l papa ??????
Decat un "phantome" de care nu a auzit nimeni mai bine bagi Lubrifin 15W40 iar daca te gandeshti un pic la motor mai bine bagi ceva mai cunoscut dar mai ieftin... nu am acum un exemplu dar daca e cazul ma interesez Pai tocmai de-aia am si insistat pe Ro3 si Lubrifin. Nu o face el freza la toate piesele cum face castrolul, dar macar nu strica ceea ce inca nu e stricat. De-asta zic eu ca daca uleiul e la nivel si are un nivel minim de incredere (toti punem benzina de la petrom), atunci e bun. Aici e poanta... ca eu unu nu stiu ce e stricat in motorul meu si de ce papa ulei... poate ca setul e bun si arde ulei doar pe la semeringurile de supape, caz in care mi-ar parea rau daca il desfac doar asa.. sa ma uit la el... La ultima operatiune (cand am schimbat ambreiajul) am vazut ca era ulei curs prin fatza. Mecanicul a zis ca ar fi ceva pe la pompa de ulei.. cum se umbla acolo ?

Deh... mie unuia sincer nu-mi vine sa "umblu" intr-un motor care merge bine, porneste brici, nu tzacane, nu ma lasa pe drum si "baga" 140 km/h - - - haha - cum zice opr - daca ceva functioneaza, nu e bine sa repari La pompa de ulei trebuie sa dai jos doar fata masinii si tot ce e in fata motorului ventilatorul, curele de distributie. Bre, dacă merge brici și nu ai gaze de carter ca la balamuc, aproape sigur e de la simeringurile de supape. Eu când eram mic și fraier am schimbat setul cu totul neștiind că e de la simeringuri problema. Noroc că mai am setul acasă. Eu va inteb doar daca sunt bune filtrele astea de Romcarbon(parca);pe ele scrie ca se folosesc 20.000km .Adica avand in vedere ca eu il schimb la fiecare schimb de ulei la vreo 7.500km.Ca si asa bag ulei de 1mil(Castrol) mai dau 5-600 si pe filtru ca de ex Man?Se merita Man? Singura chestie cinstită când vorbim de filtre de ulei este schimbarea lor la fiecare schimb de ulei. E păcat de Dumnezeu să ne zgârcim la 150 klei la filtru și la 500 klei la ulei când ardem benzină de circa 20 de meleoane între schimburile de ulei
Eu am filtru mann, deci cred că merită. O mașină am și nu cere prea mult de la mine. Ulei, filtre, benzină. Aaaa, și talpă O cere cu lumânarea. Pai ai 3 variante cu un ulei bun:

1. Filtru Man - schimbat la fiecare schimb de ulei
2. Filtru Man - schimbat la 2 schimburi de ulei
3. Filtru de BUZAU - obigatoriu schimbat la fiecare schimb de ulei.

Parca era cam 300k filtru asta - deci merita macar la 2 schimburi de ulei. Eu zic ca daca ai filtru Mann poti sa il ti pt 2 schimburi,dar ala de Brasov cu un ulei bun,nu,mai bine il schimbi de fiecare data si gata. bre, eu cred ca am gasit uleiul potrivit de vara, la sugestia unui prieten. este un ulei mobil 1, 15 W 50, full-sintetic. bijuterie. pretul este mai piperat, dar nu conteaza. de unde pescuiesc un filtru de ulei mai cu renume?? Filtrul de ulei stateam si io in dubii cu schimbul daca da sau nu, ca e mann si are doar 5000 km.
TREBUIE SCHIMBAT LA FIECARE SCHIMB DE ULEI. Si daca e mann se colmateaza si se imbacseste... Am aflat că filtrele mann W712/15 vor apare în țară cam în 2-3 săptămâni.
Pentru cei interesați, există filtre W712/22 care sunt absolut la fel, dar nu au supapa.
pupa a scris:...ulei mobil 1, 15 W 50, full-sintetic....

Bună,
Există full syntetic cu prima cifră mai mare de 5???
Cu stimă, E posibil, ideea e că la sintetice, diferența dintre numărul aflat înaintea W și cel de după e mai mare. Cu alte cuvinte, e mai multigrad, dacă acest adjectiv suportă grade de comparație.
danf a scris:
Există full syntetic cu prima cifră mai mare de 5???


exista, am vazut cu ochii mei ambalajul si nu cred ca cei de la mobil ai chef de mistouri...
cand il iau il pozez si va arat. (doamne ce se ia...) Cat ulei trebuie pus in motorul de 1.3 atunci cand se face schimbul de ulei ?
Ma intereseaza strict ce scrie in cartea Oltcit -ului.


Joja de nivel ulei are aceiasi lungime si la motorul de 1.3 si la motorul de 1.1 ? 4 litri cu tot cu filtru sau pui 3.8 litri, dai sferturi de chei pana se amorseaza filtrul, pornesti motorul, il lasi sa mearga cateva zeci de secunde, il opresti, verifici nivelul pe joja si completezi daca e cazul.
Intre semnele de minim si maxim este o diferenta de 0.5l.

Lungimea jojelor de ulei difera la motoarele de 1.1 si 1.3, chiar si la motoarele 1.1 intre ele - cele Ro fata de cele Fr.

Busonul de ulei are hexagon de 21. Cel mai bine folosesti clichet cu tubulara mono-hexagonala pentru ca nu stii cat de tare a fost strans si risti sa-i strici laturile cu o inelara sau fixa.

Filtrului nou unge-i garnitura cu ulei inainte de montare.

Totodata iti recomand sa dai jos scutul motor din mai multe considerente:
1. Uleiul se va scurge pe scut.
2. E posibil ca scutul sa fi suferit deformari si sa nu permita tubularei sa intre complet si risti stricarea hexagonului.

Te-as sfatui calduros sa folosesti filtru de ulei fie Mann W712/15 sau Knecht/Mahle OC 9 si ulei Motul sau Repsol semisintetic sau full sintetic (0/5/10W40).

De consumabile vorbeste cu Pupa ca sa nu iei facaturi turcesti.
Succes! Mda, motoarele sunt 95% identice. Difera doar cilindrii, chiulasele, pistoanele, arborii cu came, plus cateva maruntisuri.
EMTEC a scris:....Ma intereseaza strict ce scrie in cartea Oltcit -ului

Din câte s-a mai discutat pe aici, la cartea franțuzească scrie 10w40, dar fiindcă industria românească nu știa să facă acest ulei, cartea românească spune să pui 15w40. Cartea franțuzească recomanda Total(parcă), cartea românească recomanda Lubrifin că numai ei făceau. Am tot ce imi trebuie pentru schimb : ulei (10w40, de asta am folosit si pana acum), filtru, buson golire nou, am gasit si saiba de cupru de care imi trebuia. Sambata voi face schimbul.

Am intrebat ce cantitate de ulei trebuie pusa la un schimb de ulei conform cartii Oltcit -ului, pentru ca nu sunt sigur ca joja de nivel este cea originala.

Daca pun cantitatea de ulei care e trecuta in cartea Oltcit -ului pentru motorul de 1.3 voi descoperi si daca joja e cea originala in functie de cat imi indica nivelul de ulei. Conform Revue Technique Automobile, 4 litri cu schimb de filtru de ulei, 3,5 litri fara schimb de filtru de ulei. Ca fapt divers, se recomanda ulei Total GTS Plus 10W40 sau Total GTi 10W30 pentru mers preponderent urban.
EMTEC, daca tot schimbi uleiul, totodata ai putea verifica daca teaca jojei este prinsa cum trebuie (se fixeaza de carter cu o piulita destul de mare), poate e iesita mai mult decat trebuie si indica mai putin. O sa verific, ms.

Ca fapt divers, 90% din rulajul masini este in afara orasului pe distante de minim 50 km si maxim 350 km, dus-intors. Masina circula mai mult in weekend. As vrea si eu sa-i schimb uleiul la oltcitul crem, acuma am un lubrifin 15w40 in el si filtru de ulei romcarbon fup-925 si au 1000 de kilometrii.
Eu ca uleiuri am ales Total, Aral, Catrol Magnatec( desii cred ca e turcesc ), Valvoline, Elf.
As vrea sa bag 10w40 cum zice cartea frantuzeasca.
Care marca din alea ar fii mai buna? Din ce ai enumerat tu acolo, eu as merge pe Valvoline.
Un bidon de ulei decent se invarte in jurul pretului de 100 lei + filtrul intre 25 lei Tecneco (italienesc) si sare de 40 lei Mann sau Mahle.

L.E.: Elf si Lubrifin sunt brand-uri ale marcii Total. http://www.elf.com.ro/lub/lubroumanie.nsf/VS_OPM/C12572D70035D0D7C1256E8C0036EA30?OpenDocument&LG=RO& aha, ok, bun
da, stiam de elf si lubrifin, pana si uleiul daewoo este produs de total
filtre de ulei am destule de romcarbon, n-are rost sa cumpar de la magazin si mai ales tecneco, de care n-am avut niciodata, eventual daca nu aveam, luam mann.
vezi ca ti-am trimis un mesaj dar nici pana acum nu mi-ai raspuns.......... Baga Aral 10w40 da, si asta ar fii foarte bun, pe toate bidoanele de ulei aral pe care le-am vazut, scria numai made in germany
a, era sa uit, stie cineva ceva despre uleiurile nemtesti ROWE?, mi-a zis un vecin ca sunt noi aparute pe piata romaneasca si ca ar fii foarte bune
parca mai bine as baga ROWE Am facut azi schimbul de ulei, am pus 3,7 litri de ulei si nivelul pe joja era aproape de maxim. e normal sa arate asa uleiul, ca doar e ars.... E ok sa il bag in praguri ? nu, fiindca uleiul ars e coroziv, si cu timpul o sa-ti manance tabla! Pana la urma cred ca o sa merg pe Liqui Moly oricat ar fii de scump, dar am vazut ca si uleiurile astea sunt de o mie de natii.
Ce imi recomandati sa bag?, 5W40?, sau 10W40?, cu bisulfura de molibden?
Sau sa bag ulei Motul?
Si cam ce durata ar avea aceste uleiuri?, ca vad ca pe net scrie intre 15.000 si 30.000 de kilometrii fiindca sunt Long Life ( viata lunga )
Bine ca la oltcit nu prea ar avea cum sa aibe viata lunga fiindca le consuma La mine Liqui Moly nu a mers.
Motul nu am băgat dar îl recomandă Pupa.
Bagă 10W40.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community