Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Instalare IC+alarmă YH-8523
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Pe pozitii trebuie neaparat puse diode ca si pe semnalizare? Le am...da mi-e o lene sa le montez esti culmea...sunt 4 lipituri... Pai daca trebe...le pun )...da eu am inteles citind topicul ca pe pozitii nu e neaparat. Am inteles gresit? cine stie cam de ce alimentari are nevoie alarma ? sau ... intr-o alta ordine de idei. pentru ca o alarma sa functioneze ca o alarma, ce posibilitati exista ca modulul de alarma sa fie alimentat in paralel de la o alta sursa. adica un alt acumulator micut care sa tina alarma in veche, sa fie legat in paralel cu acumulatorul masinii dar legate printr-o dioda, ceva, astfel incat acumulatorul masinii (si ceilalti consumatori) sa nu se alimenteze din acumulatorul asta mic de rezerva. ok. sa zicem ca asta cu alimentarea se rezolva. dar ... banuiesc ca in cazul unei intreruperi a acumulatorului masinii si scoaterea lui ... nu ar mai functiona senzorul de la usi si ar functiona numai cel de soc.
in fine ... ar fi o chestie interesanta asta cu acumulatorul de backup (macar pentru deschiderea usilor iarna cand se descarca acumulatorul masinii) dar si pentru situatia in care primul lucru pe care l-ar face cineva ... ar fi sa-ti scoata borna de la baterie sau alimentarea in vreun fel .

ceva idei ? Iulicuta ? se poate puna o a doua baterie legata in paralel cu cea de pe masina printr-o dioda de putere,e simplu . Postez aici ca sa nu mai deschid alt topic.

Releul de blocare motor unde se leaga in UC? Si pana la urma ce ar trebui sa intrerupa? bobina sau firul de comanda al electromotorului?

Si referitor la montajul unui contact pentru hayon: daca sistemul este armat si eu deschid hayonul din telecomanda, nu se declanseaza alarma? sau trebuie mai intai sa dezarmez?

Si inca ceva: exista un fir negru ce iesi din unitatea alarmei? acela e cumva antena? pentru ca nu exista nici un fel de explicatie in manual. si daca e antena, unde ar fi cel mai bine sa o leg pentru a avea o raza de actiune cat mai mare? La electromotor s-ar putea sa ai un fir mai baban, asa ca eu cred ca la bobina trebuie sa intrerupi, dar nu bag mana in foc . Oricum, eu zic sa-ti lasi si o posibilitate de a anula usor releul in caz ca se defecteaza.

Daca vrei sa montezi un buton la haion cu e la usi pentru plafoniera si legi la circuitul respectiv alarma, da, aceasta ti se va declansa daca este armata si tu deschizi haionul, la fel cum se intampla si daca deschizi una dintre usi.

Firul negru la mine e antena, dar raza e foarte buna. Eu am modulul ascuns adanc si imi bate telecomanda cam de la 70-80m. Eu cred ca nu are telecomanda putere de emisie cat are antenuta aia putere de receptie de obicei alarmele care au releu de blocare al motorului intrerup circuitul electromotorului,dar se poate la fel de bine sa fie pus sa opreasca alimentarea cu tensiune a bateriei
in legatura cu interupatorul la haion,tu cand deschizi haionul din telecomanda automat se dezarmeaza alarma
cat despre antena,eu zic sa fie cat de cat la vedere,dar nu te apuca sa lungesti acel fir...tind sa cred ca e calculat la lungimea aia in functie de frecventa pe care lucreaza telecomanda(poate ca la chinezariile astea de alarme n-o fi calculat,da' nu bag mana in foc);poate daca il lungesti s-ar putea sa ai nesansa ca raza de actiune sa fie mai mica Hai sa mi-l iau pe iulicuta in cap. Nu ar fi prima oara cand el are dreptate si eu nu

La mine daca apas pe butonul pt portbagaj cu alarma nu se intampla nimic. Daca leg un actuator la firul comandat de butonul respectiv se schimba situatia?
Cat despre antena, eu zic ca mai important e sa stea cat de cat intinsa, decat sa fie la vedere.
Cu releul de blocare ti-am zis rationamentul meu. Daca la electromotor ajung fire groase, iar releul are fire subtiri, mi se pare mai normal sa se taie alimentarea bobinei.

Sper ca nu te-am suparat. Apropo, nu am apucat sa ma uit la motorul tau, sunt ceva poze pe forum cu el? Nu m-ai suparat. De ce sa ma fi suparat? Mi-a placut demonstratia cu toba
Deocamdata nu sunt poze cu masina mea pe forum, deoarece mi-e cam rusine cu tabla de pe ea. Dar urmeaza sa o rezolv si pe aia.

Ontopic: Bun, deci am inteles si am convenit ca voi lega releul pe firul de alimentare al bobinei. dar de unde iau plusul pentru a alimenta comanda releului?

Bun, daca deschid hayonul din telecomanda se dezarmeaza automat alarma, si v-a trebui sa o rearmez dupa ce inchid hayonul. Tot legat de deschiderea hayonului din telecomanda: se poate dubla cumva aceasta comanda in asa fel incat sa am si in masina un buton care sa imi deschida hayonul? (ca sa nu trebuiasca sa apas butonul telecomenzii in timp ce sunt in masina, si avand in vedere faptul ca actuatorul pentru deschiderea hayonului e comandat printr-un releu de o iesire secundara a alarmei)

Si urmatoarea problema: pe schema electrica a inchiderii centralizate, apare un buton care comanda manual inchiderea. Ce fel de intrerupator este?

Aaa, acum mi-am amintit, in legatura cu montarea actuatorului pentru hayon. Eu nu am inteles de nici un fel cum vine tija aceea indoita dupa schema de pe acest topic (adica am observat ca are 2 indoituri de 90 grade, dar nu inteleg cum mai actioneaza); si chiar si asa nu incape nici cum actuatorul fara sa elimin butucul. Dar, din fericire, am gasit prin casa un actuator de Logan de portiera spate care este foarte mic, si incape perfect sub butucul hayonului. Dar totusi as vrea sa inteleg cu au facut altii, eventual o poza edificatoare. A nu se uita ca isi face treaba numai dupa un timp , mi se pare ca 30 sec. Mi-a dat de furca si mie pt ca uitasem de acest timp si nu stiam de ce nu functioneaza . Adica ceva mai simplu : Intrerupe alimentarea cu tensiune a bobinei sau a demarorului , depinde unde-l interpui . dar nu este indicat pe demaror .
Al meu este made in Germany , nu este cel din dotarea alarmei care am pus-o .
Stony eu pun un buton separat pt portbagaj dar fac alimentare separata prin releu pt asta . De fapt acelasi releu dar comanda este separata . Mai pun o dioda pe firul ce iese din modulul alarmei ca sa evit alimentarea cu tensiune prin comanda manuala . Dar tot nu ai raspuns in totalitate intrebarilor mele. Eu nu am inteles unde vine legata comanda acelui releu in unitatea alarmei
Inca astept o poza mai clara cu privire la montarea actuatorului pentru hayon.
Si tipul intrerupatorului ce comanda deschiderea/inchiderea usilor din interior. http://img329.imageshack.us/my.php?image=pozy45ag8.jpg
Aici ai sa vezi ca este un fir albastru cu alb ce iese din modulul alarmei . Prin ele se face comanda de deschidere a portbagajului . Acest fir se leaga la releu .
Iar ca intrerupator te sfatuiesc sa iei ceva peste 2.5 lei si in nici intr-un caz de alea ce sunt mai putin voluminoase . De fapt sa fie cu pastile de contact in interior .
Maine daca ma apuc sa montez la hayon o sa fac poze exact cum este legat . Deocamdata am pus la capota dar este acelasi montaj cu releu in asemanare . Scuze ca nu m-am exprimat destul de clar. Eu vroiam sa intreb unde se leaga comanda releului de blocare motor
stony a scris:Scuze ca nu m-am exprimat destul de clar. Eu vroiam sa intreb unde se leaga comanda releului de blocare motor

Maine iti pun poze cu legaturile facute ale acestui releu . Ai noroc ca nu am montat inca consola si nu sunt ascunse firele care deja s-au inmultit la mine
Uite asta este releul montat la mine . Cele 2 fire rosii mai groase sunt cele ce alimenteaza continuu bobina de inductie la 12 V . Unul din ele ( nu conteza care din ele ) se leaga cu papuc la cablul ce iese din contact si alimenteaza bobina de inductie .



Aici vezi ca celalalt fir rosu se leaga la mufa ce duce la contact . Se scoate papucul cablului ce alimenteaza bobina de inductie si unul din cablul rosu se leaga la acest cablu ( la mine este cel galben cu semn pe el ) . Efectiv se intrerupe din mufa si se interpune cele 2 fire rosii ale releului . Deci curentul de alimentare va trece prin releul alarmei de blocare .

Aici vezi ca mai legi pe acelasi fir ce alimenteaza bobina si firul alb si portocaliu ce vin din modulul de alarma . Celalalt fir subtire care la mine este galben trebuie pus la masa . Se alimenteaza bobina releului de blocare in acest fel prin modulul de alarma care la randul sau alimenteaza bobina de inductie cu 12 V cand este pus contactul .
Te descurci ?
Aici vezi cele 2 fire groase si intre ele se cupleaza releul de blocare prin firele ce ti-am zis mai sus subtiri ce vin din modulul alarmei . Deci eu tot nu inteleg unde vin legate firele ce comanda releul. Adica cum e denumirea pinului din alarma.

Si inca o intrebare: Am niste diode de 6 A. Ajung daca le pun pe firele de la semanlizare (cate 1 pe fiecare ramura). Adica isi fac treaba? da,diodele isi fac treaba
de unde sa stim noi unde se leaga ,sau care pin este daca nu pui schita alarmei? aici e schema:


Si inca o chestie: nu mai gasesc nicaieri schema de conectare a diodelor. Se leaga pus si simplu in serie in sensul de condus? firu violet se leaga de unu din pinii bobinei releului...adica 85 ,iar 86 se leaga la un plus permanent
urmand ca firele groase sa le legi in circuitul care vrei sa-l intrerupi Eu nu am avut nevoie la alarma Thor ce am pus-o . iulicuta, esti sigur ca se leaga la firul violet? pentru ca in manual scrie ca, canalul 2 e comandat doar de butonul "deschidere hayon" de pe telecomanda. la fel si canalul 3 e comandat de o combinatie de butoane de pe telecomanda. stai ca m-am zapacit ma gandeam la deschiderea de haion

hm..dupa cum arata poza aia...nu prea ai unde sa-l legi ce tare...doar releul era in acelasi ambalaj cu alarma esti sigur ca era de blocare si nu era pentru comanda deschiderii haionului?
e de blocare pentru ca la componenta pachetului apare "releu imobilizare motor"

Dar acum ma gandesc: oare nu se poate lega pe firul gri (masa armare) ? ala din cate stiu este de fapt un fir pe care iese un impuls negativ in momentul armarii...dar este de scurta durata(o secunda doua...) si ar fi folosit pentru modulul de geamuri electrice eventual am sa il masor. poate da masa cat timp sistemul e armat, si atunci ar fi potrivit pentru acest releu. stiu si eu...releul ala ar fi un consumator permanent ...nu stiu daca e bine si atunci alarmele care au iesire separata pentru releu, cum functioneaza? il tin cuplat doar din momentul in care ai dezarmat? deci da, releul se poate lega pe firul gri, si anume masa armare. si nu e consumator permanent pentru ca l-am alimentat tot de pe contact.

Acum apare problema cea mai delicata: azi am terminat de instalat alarma, toate bune si frumoase, am facut o proba asa cum era cu toate matele scoase, si totul a functionat perfect. Dupa ce am montat totul la loc, surpriza!!! totul functioneaza normal, dar cand pun contactul, avarile raman continuu aprinse, si sirena emite un sunet din 2 in 2 secunde. Oare de unde provine eroarea asta? ce am legat gresit. Astept un raspuns, pentru ca ma enerveaza la culme. Si nu, nu se poate dezactiva chestia asta din nici un buton, nici al telecomenzii, nici din cel de resetare.

si in legatura cu diodele acelea de pe avarii...se incalzesc destul de tare, desi sunt de 6A, si sunt 2, deci, puterea lor este mult peste consumul becurilor. pai ce releu de imobilizare e ala daca e montat pe contact?
la alarmele care au aceasta functie acel releu in pozitie normala(nealimentat) tine intrerupt un circuit(de la bobina sau de la electromotor) si doar cand este alimentat(adica alarma dezarmata si contact pus!) primeste tensiune si inchide circuitul astfel incat sa ai curent la bobina de inductie sau la comanda demarorului...

diodele alea se incalzesc si e normal doar trece curent prin ele,si efectul Joule isi spune cuvantu'

iar clipitul luminilor...nu cumva aveai usa deschisa?poate alarma te anunta acest lucru pai motorul nu merge daca nu are contactul pus...si deci, si releul functioneaza doar cu contact pus. si oricum cand alarma este armata, releul are masa, si atunci cand pui contactul, automat decupleaza bobina. La fel se intampla si in mers prin functia anti-jefuire.

Luminile nu clipeau ci stateau aprinse. si sirena suna din 2 in 2 secunde. Am incercat toate variantele posibile...usi inchise/deschise, combinatii de butoane, buton de reset...eu consider ca am incercat tot ce e posibil. Doar daca bag alarma in modul valet nu mai face asa. Eu zic ca undeva poate am legat ceva gresit.

De exemplu, firul albastru, intrare usa sofer antijefuire, l-am legat impreuna cu firul maro, pe intrerupatorul de la usi. E vreo problema? Releul de blocare are rolul sa intrerupa alimentarea bobinei de inductie cu tensiune . Deci cand pui contactul sa pornesti masina in mod normal fara sa fie activa alarma acest releu va fi decuplat . Releul intrerupe alimentarea bobinei cand este alimentat cu tensiune din modulul alarmei cu tensiune negativa . Deci cand isi face treaba alarma in caz de jefuire , panica etc ...
stony a scris:De exemplu, firul albastru, intrare usa sofer antijefuire, l-am legat impreuna cu firul maro, pe intrerupatorul de la usi. E vreo problema?


Taie firul albastru si vezi ce se intampla ... poate asta e problema. nu cred ca te vor fugari vreodata hotii si vei avea nevoie sa intri/iesi doar pe usa de la sofer )

cat despre releul de "stop motor", el trebuie sa primeasca o comanda permanenta minus(500 mA), atat timp cat alarma este pe modul "armat". Daca firul tau, da o comanda temporizata minus, atunci este pentru modulul confort(ridicare geamuri/inchidere trapa).

Cu respect,
Gheko.
stony a scris:De exemplu, firul albastru, intrare usa sofer antijefuire, l-am legat impreuna cu firul maro, pe intrerupatorul de la usi. E vreo problema?


Taie firul albastru si vezi ce se intampla ... poate asta e problema. nu cred ca te vor fugari vreodata hotii si vei avea nevoie sa intri/iesi doar pe usa de la sofer )

cat despre releul de "stop motor", el trebuie sa primeasca o comanda permanenta minus(500 mA), atat timp cat alarma este pe modul "armat". Daca firul tau (GRI), da o comanda temporizata minus, atunci este pentru modulul confort(ridicare geamuri/inchidere trapa).

Cu respect,
Gheko. Firul gri, da o masa permanenta cand sistemul e armat.
Am reusit ieri sa rezolv si problema cu sunetul sirenei pe contact. Problema era ca eu, am fost schimbat butonul de resetare al alarmei, cu altul ca sa il pot prinde in bord. Dar de bou ce sunt, nu l-am verificat. Si dragul de el, era un intrerupator normal inchis, cand normal trebuia sa fie normal deschis. Si deci, cand puneam contactul, alarma intra in modul de memorare a telecomenzilor. Salut, am si eu niste probleme cu alarma,

Pe hyundai, masina din fabrica avea inchidere centralizata (inchidea toate usile cu cheie). Pe masina s-a montat la cumpararea masinii alarma + inchidere "K-9 Classic" De la Viper. Chestia care ma deranjeaza este:

Nu s-au folosit actuatoarele originale ale masinii ci s-au pus peste, actuatoare de la alarma (sa zicem aici ca poate nu au putut sa foloseasca IC masinii).

Deci inchiderea masinii este dezactivata. Masina dupa punerea contactului nu mai incuie usile, in schimb din telecomanda totul merge perfect. Alarma nu are modul de inchidere (ori il are intr-ansa) si am gasit niste relee suspecte la iesirile spre acuatoarele de la usi (este vorba de 2 relee lipite) care se activeaza la punerea alarmei.

Buba a doua este ca nu pot inchide usile de la usa soferului iar dupa ce am dezmembrat usa, am observat ca nu are actuator cu 3 fire, care sa comande toate celelalte actuatoare, ci are unul normal cu 2 fire.

Una peste alta alarma nu raspunde la "invatarea" de comenzi noi, cum scrie in maualul lu peste. Si azi dupa ce m-am jucat cu butonul valet, a inceput sa se comporte aiurea, adica la punerea contactului piuie repede de vreo 10-12 ori. Totul merge normal, se inchide din telecomanda, se deschide din telecomanda, dar piuie la punerea contacului al 2-lea.

Vroiam sa stiu, in principal buba cu actuatorul din usa daca este pentru ca nu are 3 fire, sau asa o fi alarma, si cu releele alea lipite acolo care este treaba. De ce piuie aiurea la contact pus, si de ce nu se inchid usile dupa punerea contactului.

Multumesc. Trebuie 5 fire ca sa fie actuator "master" ...
poti face o jmecherie cumparand o inchidere centralizata universala (doar inchidere...gen 40 de lei ) si legi modulul de inchidere de alarma ta,dar va trebui sa pui actuatorul cu 5 fire in usa soferului,si folosesti actuatoarele care le ai deja pe masina,basca le poti folosi pe celelalte 3 usi pe cele originale ale masinii am vazut pe un vw, si pe un rover, ca daca inchidea usa din dreapta, se inchideau si geamurile, deci erau conectate, daca inchidea din stanga, se inghideau usile, dar geamurile nu. o fi pe partea dreapta actuatorul master? asa o fi si in cazul asta? Pana la urma cred ca iau o noua alarma + inchidere si am terminat povestea. Am gasit manualul de instalare si am gasit ca se puteau folosi actuatoarele masinii, si erau chiar simplu de pus, dar din ce a am gasit eu sfasiat si legat pe acolo, e posibil sa le foloseasca pe TOATE. Nu merge sa incui usile din interior de la nici o usa, deci nici vorba de actuator master pe alta parte. Salut, revin cu o intrebare. A montat cineva alarma pe masina care nu are tije de incuiere / descuiere? Cum pot monta alarma si inchire pe o astfel de masina?

multumesc. foarte simplu ,ca la ori ce masina numai trebuie dat jos sistemul de inchidere/deschidere si analizat metoda prinderii actuatorului ,eu am montat pe ford scorpio sau escort . Pe Ford ma interesa si pe mine, are cabluri ca la bicicleta .....

In principiu am inteles ca se montaza tija direct pe broasca da' nu are de nici un fel inchidere centralizata? Nu, masina nu are nici un fel de inchidere centralizata Am o problema ciudata cu inchiderea din telecomanda.Cand apas sa inchid portierele ,se armeaza,dar portierele sunt deschise.Cand apas pe dezarmare se deblocheaza usile.
De la ce sa fie? inversezi firele alb si maro de la modulul de inchidere(cele care fac legatura cu modulul de alarma!) Sa le inversez?sunt montale corect,pana acuma functionat.Este posibil sa fie de la bateria telecomenzii? daca a mers corect pana acum,iar acum a inceput sa faca figuri nu stiu ce sa zic,verifica sa nu fie vreun contact slab,a mea petarda de alarma o luase razna asta toamna...tot asa facea dar si-a revenit
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community