Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme cu frana

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am si eu o problema
am un oltcit RM, la care i-am schimbat de curand etrierul din fata dreapta, e de dacie, de stanga, ca merg, etrierul dacie dreapta, la oltcit vine pe stanga si invers
nu l-am cumparat nou ci la mana a doua
asta v-am zis ca sa incep cu inceputul
am schimbat etrierul de frana, l-am aerisit, si dupa aceea am incercat franele si totul era perfect
insa dupa cateva zile am simtit ca pedala de frana se duce prea mult, iar daca iau piciorul si mai apas o data pe frana se intareste
pana acum nu cred ca am mai patit asa ceva
am decis sa aerisesc frana la toate rotile inclusiv pompa centrala , ca asa are RM-ul, si totul a revenit la normal.
am facut un drum de deva, apoi un drum pana la novaci, am mai facut drumuri pe aici prin zona, am facut cred ca in jur de 480 de km, cam asa, dupa ce am aerisit frana, dupa cum am zis.
ieri a trebuit sa plec iar la deva ca aveam treaba , si la drum inapoi spre casa, mergand sa zicem cu viteza, cam 90, 100 km pe ora, asa, cand sa pun frana se duce pedala pana aproape jos de tot, dar prindea frana, jos de tot cum se dusese prindea, ca nu prindea perfect, adica sa inghete, nu stiu asta dar prindea
am luat piciorul de pe frana si am mai pus inca o data frana, si pedala s-a intarit brusc, revenind la normal.
in drum spre casa, iarasi am mers cu 100, 120 km pe ora, la vitezele astea cand incercam sa pun frana, pedala se ducea pana jos, la fel ca inainte
ce am constatat, doar cand acceleram, deci sa zicem aveam 80 si acceleram pana la 120, si la 110 puneam frana, pedala se ducea pana jos, ca inainte, daca de ex, mergeam constant cu 110 , 120, si dupa ce mergeam constant asa daca apasam pedala era normala
dar nu numai la accelerare, dar am simtit asta la accelerare cand am testat-o, dar s-a intamplat si la mers normal, sau ma rog, nu am stat sa verific de fiecare data cand ramaneam fara pedala daca inainte de asta mergeam constant , sau acceleram
am patit pe parcursul drumuli de multe ori chestia asta, ca pedala sa coboare jos, mult, fata de normal
dar ce am mai constatat, e ca nu se intampla tot timpul.
dupa aproape jumatate de drum de parcurs de la deva si pana acasa pedala si-a revenit la normal, indiferent ce viteza aveam ,ea era tare, si era sus, cu foarte, mici excepti
deci in prima jumatate a drmului mi-a facut asta majoritatea timpului , dupa cum am zis mai sus, dar dupa aia si-a revenit, facand asta foarte rar, de 3 sau 4 ori, ceea ce e putin, tinand cont ca era vb de 40 de km, deci pui multe frane, cine stie drumul, si deci a facut de putine ori.

care e problema de o data mergea frana pana jos, dar dupa cum am zis, daca luam piciorul si mai puneam o data frana revenea pedala tare, iar dupa aceea sa isi revina frana brusc?
care poate fi cauza, s-au supraincalzit franele, sau ce? de supraincalzit nu cred, ca pe prima portiune de drum pana sa constat ca frana are probleme nu pusesem de foarte multe ori frana, pot sa zic, dn contra pe a doua portiune a drumului am pus mai multe frane

care ar putea fi cauza?

de curs nu imi curge pe niciunde lichid de frana, iar becul de avertizare nu s-a aprins, iar nivelul lichidului de frana nu a scazut in rezervor Eu cred ca e din cauza pompei de frana, trebuie schimbate garniturile din ea. Posibil din cauza lichidului de frana vechi, care a tras apa in el. De obicei fenomenul de care zici apare la lichidele de frana vechi, cand apa din lichid se evapora si formeaza dopuri de vapori (care sunt comprimabili, spre deosebire de lichid). In momentul in care vaporii condenseaza la loc sasu sunt eliminati din sistemul de franare, frana revine la comportamentul normal. Am patit chestia asta cu vechiul lichid de frana. S-a rezolvat cu o curatare a intregii instalatii (de obicei daca ajungi in faza asta, sistemul de franare are si depuneri de mal prin el), schimbare de garnituri uzate si schimbarea lichidului.
De mentionat e ca problema asta la RM/RT apare in principal din cauza franelor fata. Garniturile antipraf sunt extraordinar de proaste, crapa frecvent, permitand apei si noroiului sa intre in instalatie. La celelalte modele, cu frane la cutie, e mai putin frecvent fenomenul, dar apare si acolo, ca lichidul de frana e higroscopic.
problema poate aparea si din pompa de frana, dar mai intai trebuie elucidat cat de vechi e lichidul de frana. Cand l-ai schimbat ultima oara? Ce culoare are lichidul din rtezervorul pompei de frana? Se vad ceva impuritati in rezervor?
edy99 a scris: i-am schimbat de curand etrierul din fata dreapta
Daca etrierul e uscat si nu ai pierderi, nu ai treaba cu el. Mai ramin doua variante: pompa centrala si inlocuirea lichidului de frina. Eu unul zic totusi inainte de toate sa mai verifici atent imbinarea etrierului cu conducta flexibila de frana. Poate saiba aia de cupru nu etanseaza perfect si scapa presiune pe acolo fara sa curga semnificativ. Iti mai trebuie o persoana sa iti faca pedale ca sa vezi bine ce si cum e acolo. Dupa aia schimba lichidul de frana daca e vechi si abia in ultima instanta umbla la pompa de frana. Eu merg pe pompa de frana. 75% sigur asta e.
Pateam si eu la fel inainte pana cand am inlocuit cu totul pompa de frana. lichidul de frana e inlocuit, am aerisit anul asta franele de nu stiu cate ori
ba ca am schimbat placutele de frana pe spate
ba ca le-am schimbat pe fata
ba ca am desfacut un aerisitor blocat, in spate, am desfacut etrierul si am desfacut aerisitorul in menghina, ba am schimbat un furtun de frana pe fata, tot pe dreapta, ba acum ca am schimbat etrierul
iar de fiecare data am aerisit fiecare roata in parte, inclusiv repartitorul
am cumparat inca o sticla de jumatate de lintru paremi-se de lichid de frana si mai aveam inca una de 250 de grame, si pe toate le-am consumat, de la atata aerisit de frana(la toate rotile, inclusiv la repartitor)

daca pierde presiune cum ziceti, si lichid de frana nu curge mult, ci putin de tot, dar presiune pierde mult, atunci nu inseamna ca de fiecare data cand apas pe frana sa nu prinda pedala din prima? ca la mine am zis, e cu toane, cand prinde la prima, cand prinde la prima, dar se duce pedala jos de tot aproape. eu cred ca daca ar scapa presiune as avea probleme cu pedala de fiecare data
deci de exemplu acum dozez pedala de frana la o anumita presiune la apasare si acum prinde, iar data viitoare dozez frana la fel dar se duce pedala jos

acum in seara asta iar era tare pedala, bine nu am facut multi km, dar zic asa atunci au mai ramas de schimbat garniturile din pompa de frina sau pompa cu totul...posibil sa fie ovalizat corpul pompei pe interior. si ce trebuie sa aerisesc dupa aia? doar repartitorul? totul...eventual poti amorsa pompa inainte de a pune conductele pe ea... SImai e ceva foarte important. Ordinea de aerisire. vezi sa o respecti ca la carte. Mai intai in fata apoi dreapta spate si abia apoi stanga spate !

P.S : V-am zis eu ca e pompa sa o amorsez, adica?
si care e ordinea de aerisire?
se potriveste si pentru RM ?
RM are aerisitor si la repartitor in fata Edy, la RM e tot dublu circuit, ca si la celelalte modele, mai putin RT. Poti incepe cu ce punte vrei tu. De obicei eu suspend masina complet de o punte (cateodata, in limita posibilitatilor suspend toata masina), dau ambele roti jos, ca sa lucrez mai usor. Poti incepe asa:
- roata dreapta spate, apoi roata stanga spate, roata dreapta fata si roata stanga fata. Aerisitorul ala de la distribuitorul de pe contraaripa nu l-am desfacut niciodata, e cam inutil, nu iese niciodata nimic pe acolo, chiar daca ai aer in instalatie.

Amorsarea pompei se face asa:

- dupa ce ai schimbat toate garniturile si ai montat totul la loc, bagi putin lichid de frana in locasurile in care vine bagat rezervorul de lichid si ii faci cursa la pistonas cu o surubelnita (iti trebuie ceva forta) si tii obturate iesirile spre conducta. Repeti operatia de cateva ori, pana umpli pompa. Sau montezi pompa la loc si bagi lichid, tii astupate iesirile spre conducte si altcineva iti face cateva pedale, pana umpli pompa.

Daca te apuci de schimbat garnituri si nu de schimbat pompa cu totul, iti recomand sa iei kit de reparatie si nu numai garnituri. Kitul contine pe langa garnituri si arcurile si clapetii de descarcare. E mai scump, dar in felul asta elimini din ecuatie toate elementele pompei de frana.
Pompa de RM se potriveste de pe orice alt model de Oltcit, mai putin RT (care are pompa de Dacie cu simplu circuit). Apropo, ca tot a venit vorba, stie cineva in medie cam odata la cat timp ar trebui schimbate garniturile de la pompa de frana? Stiu, raspunsul nr. 1 este "atunci cand nu-si mai fac treaba" dar am schimbat pompa de frana cu totul in urma cu aproape 3 ani (pe motiv de ovalizare, la cea veche nu i-am mai dat de cap nici cu kitul de reparatie) si m-ar interesa cam cand sa ma astept la un schimb de garnituri.
cristi_s a scris:Pompa de RM se potriveste de pe orice alt model de Oltcit, mai putin RT (care are pompa de Dacie cu simplu circuit).
Cristi, de Dacie dar e tot cu dublu circuit. Eu stiu ca e simplu. Are 3 iesiri. Stanga fata, dreapta fata si spate. Cel putin eu asa am vazut pe RT uri. Oricum nu are importanta. Nu prea avem posesori de RT uri sa needificam, dar nu cred ca are importanta prea mare. Aerisirea se poate face la fel, doar ca la sistemul de franare cu simplu circuit e esential si obligatoriu sda pornesti de la roata cea mai indepartata de pompa, la sistemul dublu circuit poti incepe cu orice punte vrei.
cristi_s a scris: Are 3 iesiri. Stanga fata, dreapta fata si spate.
Sigur asa este numai ca in interior, pompa e cu doua pistonase: unul pt circuitul fata si unul pt spate. Pompa de pe RT este identica in functionare (nu si la prindere) cu pompa de dacie 1310 cu servofrina (3 conducte) - pompa cu lungime mare fata de pompa centrala de frina de pe daciile 1300 (scurta si cu un singur piston pe interior). Ordinea de aerisire, e foarte importanta. : Fata, dreapta spate, stanga spate.

Eu am patit sa ma apuc de aerisit la dreapta spate, si dadeam la pedale fara sa iasa lichid Pana la urma s-a intarit pedala si nu iesea deloc lichid.
Apoi m-am apucat sa aerisesc cum scrie in carte si totul a fost ok.
Iulius_je a scris:Ordinea de aerisire, e foarte importanta. : Fata, dreapta spate, stanga spate.

edy99 a scris:am un oltcit RM...
Iulius, la RM si RT e o mica diferenta fata de "original".
Aerisirea: dreapta spate; stinga spate; dreapta fata; stinga fata.

Umplerea instalatiei dupa amorsarea pompei: stinga fata; dreapta fata; stinga spate; dreapta spate. Care e diferenta?
Tot ce am inteles e ca la RM si RT au implementat frana de Dacie. Adica discuri pe fata la roti si tamburi pe spate... RM e doar pe jumate la frane, ca si dacia, si aia nu e completa, dar pe spate are discuri ca la orice oltcit, la RT sunt tamburi de dacie pe spate


Aerisirea: dreapta spate; stinga spate; dreapta fata; stinga fata.

Umplerea instalatiei dupa amorsarea pompei: stinga fata; dreapta fata; stinga spate; dreapta spate.



adica o aerisesc de 2 ori?
Iulius_je a scris:Care e diferenta?
Diferenta e mica: la "original" ai 3 aerisitoare iar la RM si RT ai 4 (necesita o aerisire in plus la o roata).

edy99 a scris:adica o aerisesc de 2 ori?
Nu. Intii faci UMPLEREA instalatiei dupa care faci AERISIREA => treci de cite doua ori peste fiecare aerisitor. ...incepind cu cel mai indepartat aerisitor...cea mai lunga conducta...

madwolf...daca pompa e ovalizata poti sa o arunci... Diferenta e mica: la "original" ai 3 aerisitoare iar la RM si RT ai 4 (necesita o aerisire in plus la o roata).


5 chiar, pentru ca are repartitor pe aripa inauntru si, si ala are aerisitor, in plus are si o sonda care arata daca e lichid in repartiror, sonda care daca dedecteaza ca nu mai e lichid in repartitor aprinde becul de frana de mana, deci are 2 senzori cel normal la capac la pompa ce are martor pe bord sus, si celalalt din repartitor ce se aprinde la becul franei de mana
edy99 a scris:si celalalt din repartitor ce se aprinde la becul franei de mana

...si care nu merge din fabrica. Ai reusit sa dai de problema?
adrian-ar a scris:madwolf...daca pompa e ovalizata poti sa o arunci...


Pai aia s-a si intamplat. Am pus alta, dar asta se intampla acum aproape 3 ani... practic am prins una dintre ultimele pompe noi de pe piata.
MadWolf a scris:practic am prins una dintre ultimele pompe noi de pe piata.


In ziua de azi nici kitul de reparare nu se mai gaseste... la mine merge becul ala, daca fac masa cu el se aprinde, senzorul nu stiu daca e bun, dar am vazut la un RM cand a desfacut repartitorul, dupa ce l-a pus la loc , pana sa intre lichid de frana in el senzorul aprindea becul franei de mana Bre, la mine nu se aprinde becul franei de mana cand n-am nivel in vasul cu lichid de frana, se aprinde un bec in rand cu butoanele alea cu aeroterma, cel din capatul din stanga, opus fata de aeroterma! Probabil ca tu ai legatura facuta un pic altfel... Edy are dreptate, senzorul ala de la distribuitorul de pe contraaripa e legat la frana de mana din cate stiu eu. Dar nu l-am vazut vreodata sa functioneze si din ce imi aduc aminte, pe forum a zis odata comnean sau Sensey ca sunt cam degeaba senzorii aia.
cristi_s a scris:... nu l-am vazut vreodata sa functioneze si din ce imi aduc aminte, pe forum a zis odata comnean sau Sensey ca sunt cam degeaba senzorii aia.
Cind becul de la martoul respectiv se aprinde, e prea tirziu (ADIO FRINA).
Martorul care trebuie sa functioneze, este cel legat la plutitorul rezervorului de lichid de frina. Cind acel martor se aprinde, trebuie sa ridice IMEDIAT niste semne de " " si o ridicare a capotei. de aia la RM becul la frana de mana nu are doua paranteze rotunde, una deschisa si una inchisa si intre ele nu are P ca la celelate, deci parcare ci are adica alte pericole, pentru ca are functie dubla
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community