Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B 21 LTK

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Deoarece a intrat si masina mea in restaurare, m-am gandit sa va prezint acest proces.

Este un TRS din anul 1993, pe care il am eu din 1999.
De cand il am, motorul a primit set motor nou, segmentare si in prezent nu mananca ulei si am consum de 10-11 in bucuresti pe drumuri de aprox. 10km. Bineinteles ca nu mai este cazul sa pomenim toate piesele schimbate mai recent sau mai putin recent, gen ambreiaje, amortizoare, etc., etc.
Pana acum i-am pus:
- alarma si inchidere centralizata (by iulicuta);
- deschidere portbagaj din alarma si din buton bord (by iulicuta);
- senzor la bord pentru deschidere treapata 2 la carburator (by iulicuta)
- bare de CS pe spate ( by lascu)
- lasata doi dinti spate si fata (by lascu)
- sonde si ceasuri presiune si temperatura, dar am doar reductie de presiune, asa ca temperatura nu indica momentan;
- manere portiere nichelate;
- cablu soc luminat;
- scrumiera si climatizare luminata;

In vederea restaurarii am cumparat:
- geamuri custode care se deschid;
- praguri;
- rama portbagaj nichelata;
- aripa stanga fibra, dar din cauza ca nu am gasit si pe dreapta, nu o sa o montez si o sa pun tot de tabla, cea veche fiind cu ruginica.

Restaurarea a inceput cam la mijlocul lunii octombrie 2007 si masina se afla in stadiul urmator (as fi dorit sa pun poza aici si cand dai click sa fie mai mare, dar nu am reusit, desi am ales thumbnails for forums. Momentan las asa cu link si mai incerc):

imagine generala:
http://img219.imageshack.us/my.php?image=pa270273ev6.jpg


aripa fata stanga cu ceva probleme:
http://img215.imageshack.us/img215/9236/pa270275zj0.th.jpg

aripa spate stanga cu ceva probleme, dar se vede si cat e lasata:
[url=http://imageshack.us]

http://img252.imageshack.us/img252/2254/pa270276gu6.jpg

spate:
http://img216.imageshack.us/img216/2716/pa270277cv8.jpg

fata:
http://img220.imageshack.us/img220/1826/pa270278jj1.th.jpg

Tinichigeria, compartiment motor si insonorizare/antifonare se face prin mijloace proprii.
Vopsire se face la un meserias.

Si acum incepe restaurarea:

stadiu intermediar si final vopsire compartiment motor:
http://img220.imageshack.us/img220/4233/pb030281yq8.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/7997/pb040293kf9.jpg


insonorizant contraaripi stanga-dreapta:
http://img221.imageshack.us/img221/4872/pb030283uf9.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/3562/pb030284tx2.jpg

schimbare aripa fata stanga:
http://img220.imageshack.us/img220/4017/pb040294vj7.jpg

Alte lucrari de la care nu am poze:
-tinichigerie pe spate. Atentie! Tabla masinii era in general foarte buna, desi are 14 ani, dar pe spate s-au inregistrat probleme in zona din spatele stopurilor. Cred ca au toate Oltciturile problema asta, deoarece zona nu este protejata, ca pe fata si tot ce arunca rotile se aduna pe acolo.

-antifonat/insonorizat tot pe dedesubt;

-umflat aripi spate in vederea unui eventual upgrade la roti, dar oricum ajuta la scosul rotilor si in prezent deoarece ieseau/intrau foarte greu asa lasata cum este (de fapt eu nu am reusit sa le scot, noroc ca nu am avut nici o pana de cand am lasat-o)

-montat toba finala o intermediara de inox de Toyota Avensis;

Pentru vopsire am cumparat un gri metalizat mai inchis decat cel din fabrica. Gri spatial. Aproape negru, sper sa nu am probleme cu talonul.
Am facut si o lista cu materialele/preturile pentru vopsitorie, poate o sa o pun, dar momentan nu o am la mine. Suuper!!
Bafta in continuare!!! Aaaaa, am uitat.
BARE DE CS, de unde???????????????????? Vopsirea a luat sfarsit. Poze o sa mai dureze ceva pana o sa pun unele.
Deocamdata a fost doar sotia si a vazut-o, si cum femeile si tehnica nu se potrivesc, am reusit sa am doar o poza ca lumea, nemiscata si focalizata in care sa se vada ceva.


http://img175.imageshack.us/my.php?image=pc190301bu1.jpg

Nu are puse ornamentele la portbagaj. O sa fie nichelate. asa bre dinule...inca un oltean refacut sa arate ca nou...tine-te de el si asteptam poze

imi place mult chestia asta : (by iulicuta) imi pare rau, dar arata mai bine ca nou....ca imi place mai mult culoarea asta mai inchisa. Din cate vad eu in poza a iesit super!Cat te-a ajuns toata treaba?Bafta Dupa cum ati citit poate, la rubrica de vanzari in aceste zile, mi-am luat jante de aluminiu.

http://img169.imageshack.us/img169/6470/p1090302zp4.jpg


asta ar trebui sa fie thumbnail, da nu e, nu stiu de ce nu iese, poate imi explica cineva:
[url=http://img169.imageshack.us/my.php?image=p1090302zp4.jpg][img=http://img169.imageshack.us/img169/6470/p1090302zp4.th.jpg][/url]

Sunt de pe peugeot 104 si au leul, dar cred ca vopsesc capacelele alea negre. Sau sa le vopsesc in culoarea masinii?
Mai au stantat si peugeot pe ele, dar e mic intr-o parte si nu cred ca deranjeaza, dupa cum se vede in poza:

http://img171.imageshack.us/img171/1121/p1090305tw9.jpg

Weekendul asta le montez.

De asemeni, o veste proasta: in cursul restaurarii s-a ratacit/pierdut talonul. Asta e si unul din motivele pentru care nu am mai pus poze, ca nu am putut sa o aduc in Bucuresti.
Stie cineva cum se face talon nou daca l-ai pierdut pe ala vechi?
Am inteles ca doar RAR pentru autenticitate si politie, nu mai trebuie sa declar si in monitorul oficial. Cartea de identitate o mai am. Sa le stapanesti cati mai multi kilometri, fara sa ai probleme cu ele.
Spor la montat.

Cu talonu cel mai bine te informezi la udriste si urmezi pasi care ti zic aia acolo. Am montat rotitele, dar doar pe fata pentru ca era foarte frig.
De aia nici nu am spalat-o.
Am renuntat sa pun thumbnails, ca nu-mi iese.


http://img443.imageshack.us/img443/50/p1120292vu0.jpg

http://img265.imageshack.us/img265/1171/p1120294iz3.jpg


Si aici o roata lata si un subtire, asa de curiozitate.

http://img442.imageshack.us/img442/2572/p1120293bs7.jpg I-am luat capota de fibra.
Dar acum, cand doar ce am vopsit masina integral, nu stiu cand o sa o vopsesc pe asta de fibra si o sa o pun in locul celei de metal. Vopsea mi-a mai ramas.
Oricum, vreau sa o fac cu inchidere cu cleme, asa ca dureaza pana ma documentez cum e cu clemele alea. In sfarsit am venit cu masina in Bucuresti si am pus si jantele si am facut niste poze:

http://img258.imageshack.us/img258/6995/p2240320dv4.jpg

http://img258.imageshack.us/img258/2170/p2240321yx8.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/5007/p2240322jw5.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/3329/p2240323vw5.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/4752/p2240324fr2.jpg

http://img246.imageshack.us/img246/3417/p2240325dm5.jpg arata f.f.bine. felicitari! inca un cazan pe drumurile patriei.. Multumesc, multumesc.

Oricum, e ceva daca a scris si kat, care nu s-a mai bagat de mult pe forum.

Nu stiu ce sa fac cu capacele alea de peugeot de la jante.
Cred ca cel mai bine sa acopar emblema cu chit si sa le vopsesc ca janta. Nu o sa tina! o sa crape chitul de la vibratiile rotii! Ale mele sunt cu Talbot si eu ma gandesc sa le acopar cu ceva sau sa caut alte capce se gasesc destule modele prin vitan! daca emblema nu este gravata, si este iesita in afara pe suprafata capacului (sper ca intelegeti ce vreau sa spun) nu se poate poliza? si dupa aia sa revopsiti capcele? e "gravata" emblema, iar daca era in afara tot nu se poliza pentru ca e turnata dintr-un plastic subtire ca de capac de deodorant. Astupa cu chit de fibra, dupa care slefuieste bine si eventual gaseste sigla Citroen pe undeva si lipeste peste. sau umplute santurile emblemei cu silicon sau mastic auto si dupa aia vopsea la spray Exista capace din cu Citroen pe ele din fabrica (2 "feluri")... din alea cu Peugeot am si eu exista, dar unde? ca nu prea gasesti. In Franta am vazut si am vrut sa iau dar erau prea scumpe.. vazut masina...exterior arata foarte bine Ce se mai aude cu masina? Pai masina a ramas la acelasi stadiu si merg cu ea zilnic.
Am mai pus o toba finala de inox (dar e acoperita cu ceva, nu e lucioasa), care este de fapt o intermediara
de Toyota Avensis.
Si mi-am mai luat un portbagaj exterior din aluminiu.
Si bineinteles intretinerea obligatorie de filtre uleiuri, etc.
Si am schimbat bucsile si schimbatorul de viteze acum doua zile si nu se mai misca asa mult.
Intentionez sa renovez putin interiorul, adica sa schimb mocheta.
Am luat deja huse de scaune.

Capota si aripa de fibra nu le-am montat.
Tot nu am gasit reductie ca sa pun sa mearga ceasul de temperatura Mi-am montat CD player ca aveam casetofon si am montat si niste boxe in placa de la portbagaj.
Acum vre-o doua luni mi-am luat doua cauciucuri noi Daytona de vara si le-am pus pe fata.
Mi=am scos plasticul galben de la semnalizare si am faruri total albe acum. Va anunt cu bucurie in glas ca am fost oprit de RAR-ul mobil si nu mi-au gasit nimic. Bine, nici nu au venit chititi sa gaseasca ceva, ca aveam cauciucuri de 155 pe spate. Dar toate de iarna.

Si toba finala nu e de oltcit si suna mai tare, dar nu se observa la relanti zgomotul.

Doar politistul m-a intrebat de ce e asa lasata si nu am raspuns si daca am greutate in portbagaj si tot nu am raspuns si m-a rugat sa deschid sa verifice. Stiu ca nu eram obligat, dar l-am deschis, ca sa nu-mi faca greutati.

De la RAR au verificat luminile, jocuri la directie, dar doar pe o parte, serii la sasiu si daca rasufla tobele. Cred ca au aruncat si un ochi la anvelope.

Dupa aia mi-au dat drumul si o hartie si mi-au zis ca urmatoarele trei luni daca sunt oprit de RAR arat doar hartia si gata. Oricum imi expira ITP-ul pe 31 martie 2012 si trebuia sa-l fac. Ceva poze cu agregatul in stare actuala poate vedea si ochiu meu? ce bn ca ai scapat Sunt poze mai sus in topic si nu s-a schimbat prea mult.
Am un portbagaj montat pe plafon acum si umblu cu el ca e greu de dat jos.
Si nu cred ca mai e asa lucios, dar trebuie sa-l spal ca sa-mi dau seama. Anunt cu usurare in glas ca am obtinut ITP-ul pana in 2014.
Nu au fost probleme la mecanica, la noxe au zis ca nici nu mai verifica, ca sigur nu ies.
Oricum contribuiam cu ceva, asa ca am zis ok. Unde anume l-ai facut? si cat ai dat per-total...cu tot cu acea ''atentie'' super, felicitari
ceva poze mai noi cu masina poti pune? Total a costat 300 lei, a fost altcineva cu masina, nu stiu la ce statie ITP.
O sa pun si poze, dar nu foarte curand ca e murdara si cu roatele de iarna care sunt mai uratele. cat???????????? 300 .... scump domne scump ...la mine a fost 150 .. tot la fel fara batai de cap ... Alt oras, alte preturi. Poate tu ai avut o relatie mai apropiata, cine stie. nu chiar deloc ...astea sunt preturile ...mie mi-a luat 150 de lei ..si unui prieten pe care l-am dus eu cu un logan cu 30000 km cu probleme la mansalier + ca nu ii tinea frana pe spate si i-a remediat-o pe loc i-a luat 100 Eu am dat 250 lei acum un an
Niste poze noi cu masina nu mai pui? ei fiecare cum poate ..eu am avut revizia in ianuarie anul asta ma costa 150 cu 2 ani inainte ...o facusem la tg-jiu ..120 de lei ... deci o fi oltenia mai prietenoasa cu oltcit-urile ei ... oricum luna asta trebuie sa ii fac itp-ul si la a lu taicame-o si tot cam in jur de 150 ma astept E 180-200 lei taxa, pe bon, cum sa o faci cu 150?
Am fost si eu la statie cu 75-100 lei ITP-ul, nu cu oltcit, cu o masina de cativa ani si de banii astia nu vedeau bine seriile de la motor, ma trimiteau la RAR sa le mai bata o data. La statie cu 180 lei taxa isi permit sa aiba angajati cu ochi buni. Acolo au putut sa vada seriile si fara spaga. Daca ma duceam la RAR poate ma costa pe total mai mult, plus timpul si nervii, asa ca asta e viata in Romania-Bucuresti. Eu am fost cu Fiat-u' si nici macar nu s-a obosit ala sa caute seria pe la motor (e undeva pe la mijlocu' motorului pe dedesubt..complicat rau). I-am acordat o atentie dupa de 50 ron pentru ca aveam parbrizu crapat de la vest la est
Deci...se poate totalul a fost de 150 ron...
stonebone a scris:E 180-200 lei taxa, pe bon, cum sa o faci cu 150?
Am fost si eu la statie cu 75-100 lei ITP-ul, nu cu oltcit, cu o masina de cativa ani si de banii astia nu vedeau bine seriile de la motor, ma trimiteau la RAR sa le mai bata o data. La statie cu 180 lei taxa isi permit sa aiba angajati cu ochi buni. Acolo au putut sa vada seriile si fara spaga. Daca ma duceam la RAR poate ma costa pe total mai mult, plus timpul si nervii, asa ca asta e viata in Romania-Bucuresti.


preturile pentru ITP se stabilesc de fiecare statie ITP in parte si variaza de la 80 de lei pana la 140-160 lei pentru autoturisme ... deci pentru o stampila prefer sa ma duc sa il faca la unul cu 80 de lei si sa ii dau 70 peste o data la 2 ani si sa stiu ca masina intra pe o parte si iese pe cealalta fara reveniri si alte chestii (+ ca bonul nici nu ma intereseaza si asa nu mi-l deconteaza nimeni atata timp cat am timbrul si data urmatoarei verificari in certificat nu ma intereseaza) .... daca tu nu vrei sa ii dai taranului 20 de lei in plus ca sa vada mai bine sau sa nu vada alte neajunsuri ... ce sa iti fac du-te la aia care vad seria din prima la un tarif dublu si unde pot sa te mai intoarca inapoi ca deh aia vad tot daca nu le pica si lor ca oameni ceva
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community