Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Economie de combustibil
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
http://tf1.lci.fr/infos/jt/0,,3377690,00-a...conomique-.html

Dpdv al fizicii are toate sansele sa dea rezultate. Dpdv practic se poate incerca si se constata daca functioneaza sau nu. Amatorii de exeperimente sunt rugati sa incerce si sa ne impartaseasca ceea ce au constatat. Pe scurt: doua gauri in electrodul de masa. Interesant. Care ar fi explicatia stiintifica. Oricum 100 euro pentru 8 gauri e cam mult. Migratia electronilor liberi (curentul electric) se face doar pe suprafata conductorului si nu prin miezul lui. Facand acea gaura se mareste suprafata de descarcare electrica al bujiei, deci rezulta o descarcare mai puternica. Exceptand faptul ca s-au facut experimente deja, banuiesc cu bujiile cu 2-3 electrozi, si mergand pe aceeasi idee (de suprafata marita) cred ca o bujie cu 2-3 electrozi are suprafata mai mare de descarcare decat o bujie clasica cu doua gauri in electrod.
Scanteia are putine sanse sa fie mai puternica din cel putin 1 motiv: pana la gaurele, suprafata (exterioara) electrodului e aceeasi, deci curentul pe care-l transporta pana la varf (unde se face descarcarea) e acelasi. Nu cred ca se poate vorbi de o analogie cu bujiile cu mai multi electrozi, pentru ca si alea dau o singura scanteie.
Pana la urma singura chestie viabila mi se pare urmatoarea: prin gaurirea electrodului de masa se favorizeaza circulatia amestecului proaspat in jurul electrozilor, astfel imbunatatindu-se arderea. Cam asta ma gandesc eu ca ar fi benefic. Pai stiu ca si cele cu mai multi electrozi dau o singura scantee. Analogia am facut-o pe baza rationamentului de suprafata marita.

Amestecul proaspat in jurul electrozilor - e de discutat aici...si cam prea mult nu prea se intampla din mai multe motive: la termodinamica ne invata despre curenti turbionari; astia apar in jurul electrodului, si avand in vedere presiunea si temperatura prezente in cilindru, sunt extrem de puternici. Gauricile din electrod, maruntele cum is ele, nu cred ca vor permite nu stiu ce reconfigurare a curentilor (a se citi o alta circulatie a gazelor in jurul electrozilor) pentru ca pur si simplu eventualele efecte in plan termodinamic (sa presupunem o trecere a amestecului prin gaurica) ar fi anulate de curentii turbionari sensibil mai puternici datorati electrodului insusi.

Eu sunt ferm convins ca prin gaurica nu trece nimic
cristi_s a scris:Pe scurt: doua gauri in electrodul de masa.
Eu am vazut doar o gaura. A doua, unde e amplasata si eu tot una am vazut Pai asa zice reportera aia care citeste. Ori au numarat ei gresit , ori cealalta gaura nu se vede.
Ce ma nedumireste e altceva. Nu iteleg cum naiba pot modifica bujiile de Diesel in modul asta, ca zice ca economia e atat la benzina cat si la Diesel. Plus ca la Diesel bujiile nu au decat rol la pornire (sau imediat dupa la unele motoare mai noi), dupa aia, gata.
cristi_s a scris:Pai asa zice reportera aia care citeste....Nu iteleg cum naiba pot modifica bujiile de Diesel in modul asta...
O fi numarat bujiile din mina garajistului iar pt cele de diesel, cine mai asculta ce spun reporterii care n-au, nici in clin si nici in mineca, treaba cu cele prezentate. Cred ca efectul e placebo, din cate am inteles eu zice un nene acolo ca a simtit diferente in demarajul masinii...

Cumparam si noi niste sinteroame ... le dam gauri si zicem ca avem porsche sa nu cumva sa se fii referit la motociclete ...si sa fii spus ca merge si la masni... Nu, zice clar de masini, mai zice ca circa 6000 de masini din zona Nisa au asa ceva si in plus, vor sa puna pe masinile oficiale din zona (prefectura, primarii, etc.). Pana la urma a incercat cineva metoda? Sau e prea frig afara de dat niste gauri . Salut. A incercat cineva cu 2 carb de special ? De ce zic asta .
Un motor de 2000 cm cu doua carb consuma mai putzin decat unul de 1600 cu un carburataor. Puse pe Beetle ( nu shtiu daca am scris bine) broscutza . eu am un set de brisk-uri mai vechi dar bune care le-am gaurit cu 0.8 ca nu am gasit burghiu de 1
daca da rezultate o sa incerc si cu burghiu de 1.5 sa vad cumse comporta uite si un beta-tester :

1. cumparat un set nou de bujii NGK BPR6ES de la magazinul din Dimitrov unde un set de 4 bucati = 35 ron (pe motor aveam exact acelasi tip de bujii !)
2. sambata trecuta m-am intins pe masa din bucatarie cu toate sculele
si-am dat 4 gauri cu burghiu de 1mm in fiecare bujie : una in electrodul de masa si 3 in buza bujiei situate la 120 de grade una de alta.
Gaura din electrodul de masa am largit-o cu burghiu de 2,5mm (la NKG-urile mele electrodul are 2,8mm latime
dar pe margini este tesit si raman doar 2.5mm de incadrat pt largire , iar gaurile din buza le-am largit in gura cu burghiu de 1,5mm.

asa arata o bujie pana la modificari :



asa arata dupa modificari :



iar aici un grup de poze cu toate cele 4 bujii dupa operatia "estetica" :





3. montat pe masina si .....

4. introducere :
a) eu am montat pe motor un senzor de la un termometru digital si m-am obisnuit sa-mi incalzesc motorul pe loc din acceleratie cu socul bagat pana la temperatura la care tine ralantiul singur fara ajutor din soc sau pedala de acceleratie.
b) cu o saptamana in urma afara erau 3,2 grade celsius si motorul statea singur la ralanti rotund dupa ce trecea de 53 grade

5. prima impresie : urca parca mai rotund in ture (poate o fi o chestie subiectiva , dar mie asa mi se pare)
6. prima certitudine : in acea seara afara erau 3,6 grade Celsius si motorul a stat rotund la ralanti imediat ce-a depasit 40 de grade.

teste urmeaza... cum am ceva concret postez aici ce rost au gaurile alea de pe marginea bujiei ?
in afara de estetic , ca partea de acolo nu lucreaza de loc Acele gauri apar in 2 din cele 3 patente inregistrate pe ideea cu bujia cu "gaurele", ( apar si la firma "C2B" care are un astfel de patent si pare a scoate cei mai multi bani din gauritul bujiilor ) deci le-am copiat si aplicat si eu.
Explicatia lor era legata de formarea unor curenti turbionari in spatiul din jurul electrodului central si de evitarea depunerilor pe bujie gratie acestor curenti . hai ca m-ati facut curios si pe mine. Dupa sarbatori o sa fac si eu testul, si comparam rezultatele obtinute. nu mai bune ngk iridium?ca am inteles ca scade consumul cu 5% sau asa ceva
scorpion a scris:...am dat 4 gauri cu burghiu de 1mm in fiecare bujie : una in electrodul de masa si 3 in buza bujiei situate la 120 de grade una de alta.
Gaura din electrodul de masa am largit-o cu burghiu de 2,5mm (la NKG-urile mele electrodul are 2,8mm latime
De ce ai ajuns sa faci o asemenea operatie dusa la extrem
Mi se pare o lasare "in carne" destul de mica la electrodul de masa. O eventuala desprindere a partii extreme a electrodului, va face varza in cilindrul respectiv.
temicescu a scris:nu mai bune ngk iridium?ca am inteles ca scade consumul cu 5% sau asa ceva




ba da, sunt mai bune, scade usor consumul (nu stiu cat de mult)
dar si pretul e pe masura, adica vreo 200ron/set Laurentiu imi pare rau : nu m-am exprimat suficient de clar.
Am dat gaura cu burghiu de 1mm si cu cel de 2,5mm am creat o zona conica la partea superioara . Credeam ca sa vede clar in ultimul set poze.
NU am dat gaura pana in partea cealalta cu 2,5mm. Iar la gaurile din laterala am largit conic intrarea cu un burghiu doar de 1,5mm pt ca m-am gandit sa mai ramana destul otel pana la buza. Aparatul meu face niste poze de aproape de toate scarba , eu m-am chinuit sa le fotografiez cat mai explicit dar....
Azi am mers cu masina prima oara dupa schimbare : SE SIMTE o diferenta , nu-s nebun. Parca as fi pus o aprindere electronica pe o masina fara (am facut asa ceva acum mai multi ani si stiu diferentele de comportament ale unei astfel de schimbari). Merge putin mai rotund si se infige clar mai bine.
Asupra consumului nu pot sa ma pronunt inca , si oricum nu cred ca as putea avea o parere clara deoarece mi-am refacut complet motorul si evident va consuma diferit fata de cel vechi.
Oricum acum urmeaza sa-i mai repar ambreiajul ca ma scoate din sarite si se duce dracului din cauza lui toata senzatia aia de masina noua si buna ...
scorpion a scris:Am dat gaura cu burghiu de 1mm si cu cel de 2,5mm am creat o zona conica la partea superioara .
Aha, acum am inteles. Ai facut o gaura "fier-zinc" sau una pt un surub cu "cap ingropat".
M-am uitat acum mai atent la poze si am vazut cum e data gaura. eu nu inteleg de ce ai conicizat gaura? pornind de la urmatoarele:
1. cred ca o bujie prea calda poate provoca preaprinderi
2. cu aceste gauri ai creat zone mai subtiri, care au o rezistenta termica mai mare, este posibil ca unele parti din bujie sa ti se incalzeasca mai mult decat la bujii nemodificate,

as avea si eu o intrebare legata ce aceasta operatie, de fapt iti recomand un test, care e cam greu de realizat acum: dupa ce se incalzeste bine motorul, vezi cum stai cu detonatiile. s-ar putea (sper ca ma insel) sa ai o surpiriza neplacuta: tacaneli ca lumea. Daca acestea se manifesta, intr-adevar se pune problema desprinderii unei sau a unor bucati cum spunea Laurentiu. Pt BANDITU :
Ideea francezilor era ca prin gaura din electrodul de masa trec gazele din cilindru in momentul compresiei si acel curent turbionar elimina depunerile atat de pe electrodul central cat si de pe cel de masa.Gaura am facut-o cu intrare conica pt ca asa se vedea a fi bujia celor de la "C2BS". Rostul acelei largiri conice este de a crea o mai puternica circulatie prin gaura a gazului in timpul fazei de compresie.
Cel putin eu asta am inteles din ce-am citit si cum burghie aveam....

Pt Mobra :
Azi am dat in ea cam 4000 rot/min. Bogdan Lascu care stie masina spune ca turometru arata mai putin , probabil cu vreo 200-300 , deci n-am turat-o in draci ...
NU am avut detonatii , dar intr-adevar nici motorul n-a apucat sa fie foarte cald , pt ca am rulat cu el intre 65-75 grade.
Vedem cand da caldura cum sta treaba...pana atunci eu sunt multumit de modificare. suna interesant insa mare atentie...s-a rupt unui prieten electrodul de la o bujie champion fara gaura data in ea...lucrul s-a intamplat la o turatie extrema aproape de 7000...motorul a fost compromis. urmeaza sa il desfacem si vedem ce si cum. oricum mi-e cam frica sa nu slabeasca prea rau...ma gandesc ca daca nu era problema asta de fiabilitate si siguranta motorului faceau si fabricantii bujiilor teste. eu unul o sa incerc! bafta si eu o sa incerc,ba chiar o sa cumpar un set de bujii ngk pentru asta detonatiile se aud cel mai bine la rotatii mai mici in sarcina, cu pedala la fund (de ex. urci pe un deal in viteza superioara cele optime) la mine detona cu carburatorul vechi undeva intre 2500 si 3200(dupa turometrul meu) doar la o anumita sarcina(apasare de peda...si nu era la fund...) in sarcina maxima nu detona nici la turatii joase nici la cele mai mari...chiar sunt curios cum o sa se comporte... Sa-mi fie clara pozitia :
eu NU INDEMN pe nimeni sa-mi urmeze exemplul , dar sunt o fire mai meticuloasa si dupa ce-am citit primul post pe acest topic m-am apucat de "sapat" si la asta am multa rabdare.
Ce-am aflat m-a facut sa incerc sa-mi fac si eu iar acum sunt in perioada de beta-test, dar rezultatele sunt promitatoare :
-masina merge mai rotund
-sta singura la ralanti de la o temperatura a motorului mai joasa cam cu 10-12 grade
-este mai vioaie
(asa se comporta o masina cu aprindere clasica cand o upgradezi la aprindere electronica cu ridicare de tensiune care da scanteie la 40-42KV , si asta stiu din experienta proprie pt ca acum vreo 8 ani ma ocupam cu asa ceva )
DAR acum pe masina NU am alta aprindere decat cea electronica standard de pe TRS , iar noul comportament al masinii m-a surprins in mod placut.
Acum ma gandesc sa-mi caut si una din vechile aprinderi si sa incerc combinatia....
Si daca se rupe ceva din bujie si se duce dracu' motorul , pot doar sa spun: bine ca sunt intreg ca fierul se repara si mi se rupe de asta , chiar daca ma costa.
In apararea mea pot spune doar ca am avut 3 accidente urate cu motocicleta ( 2 din vina unor soferi absolut neatenti) si am o filozofie de viata axata pe supravietuire ... si nu va apucati sa ma injurati ca oricum ma dor multe oase cand da frigul sau umezeala... poate ai inteles ceva gresit ... toata stima pentru ca ai pus mana si ai incercat. eu (si altii) doar am pus capul sa ma gandesc ce poate iesi rau si incercam un sfat, o idee ...
si la rezultatul final, care, daca va fi favorabil, va fi aplicat de mine la fel ca si de altii, laudele tot ale tale vor fi Experimentul e foarte bun si facut cu mare grija. Chiar si daca era degeaba si distrugea bujiile, un set de bujii nu costa asa mult, in plus macar pentru distractie/hobby si tot e misto si merita facuta ingineria asta.

Ca o chestie, ar fi misto daca ai scoate cate o bujie dupa un timp sa-i vezi culoarea, desi pe vremea asta nu cred ca iti arde de asa ceva. Pt Mobra :
Poate am parut mai radical in exprimare si daca este asa imi cer scuze !
Vroiam sa spun ca daca eu am facut si inca n-a explodat nimic , asta nu anuleaza supozitiile voastre (tu si Laurentiu) cu favorizarea detonatiilor si posibila desprindere a unei bucatele din electrodul de masa , sunt constient de posibilitatile astea si stiu ca chiar mi se pot intampla... dar am vrut sa incerc...
Daca functioneaza brici mai mult timp (>10.000km) atunci este fezabila ideea ,daca nu.... asta e , cat despre motor vroiam sa spun ca nu-i mare bai daca face poc , costa bani si-l fac inapoi, mare bai este cand fac eu poc ca atunci costa multi bani si nu mai sunt la fel dupa...
Iar despre merite : in mod clar nu sunt ale mele ci ale francezilor , eu pot sa-mi pun doar titlul de " beta-tester de servici "

Pt EEK! :
Sa stii ca m-am gandit si eu la asta mai ales ca am un set de NGK de comparatie cu care am mers 1000Km , pana le-am pus pe astea, partea proasta ca nu va fi un test 100% corect pt ca primii 700km bujiile martor au fost pe un motor ce consuma ulei ...doar ultimii 300km au fost pe noul motor.
Dar le-am facut deja poze si le-am numerotat ca sa stiu care bujie pe ce cilindru a lucrat si voi face un set de poze cu astea noi gaurite si le voi compara , sa zicem la 1000km.
Bineinteles ca voi posta aici pozele, dar eu nu prea apuc sa merg cu masina zilnic si ma tem ca 1000km ii ating prin primavara...Sorry Mai scorpionule.............salut
Vad ca ai facut "pasul cel mare".........felicitari.........
Chinuit-ai oare tu bujiile alea conform schitei atasate de mine????
Daca nu, baga si tu un link de inspiratie sa vedem cine te-a convins
Apropo.....pentru sceptici........ideea insotita de schita ce-am postat-o am gasit-o pe-un http americanesc.........tipu' circula si propunea adaugarea de acetona in benzina........treaba cu gauritu' bujiei venea ca o treba auxiliara.........eu am testat treaba cu acetona.......concluzie:bujiile nu mai formau depuneri de calamina.......................daca-ti mai intaresti afirmatiile de bine despre metoda gauririi cu inca vreo 2,3rugaciuni cred ca voi imbratisa si eu metoda "gaura buclucasha"............
Toata stima................Sarbatori fericite In primul rand pentru toti cei care sunt pe acest forum atat membri vechi cat si vizitatori : SARBATORI FERICITE !

Pt andrushyca :

Sa stii ca am incercat sa combin schema ta cu ce-am gasit in primul rand pe siteul celor de la C2BS , uite linkul :
http://www.c2bs-bougies.com/page/bienvenue.htm

gaura conica din bujie apare foarte clar intr-o poza din pdf-ul asta:
http://www.c2bs-bougies.com/image/articleflat.pdf

au pe acolo si un document oficial de omologare a rezultatelor obtinute cu noua bujie , uite linkul si la asta :
http://www.c2bs-bougies.com/page/CONSTAT%20HUISSIER.pdf
Legat de tot ce scrie in acest pdf , am purtat o discutie cu un inginer de la RAR ,care lucreaza chiar la omologari . Parerea lui a fost ca testul descris este corect si meticulos realizat si cu toate ca ideea bujiei cu gaura nu i s-a parut extraordinara , dupa ce-a citit tot a zis ca inclina sa-i creada pe francezi.

M-am invartit un pic si in jurul ideii cu acetona , dar am instalatia de benzina aproape complet noua ,adica din cea veche nu mai am decat conductele de cupru de tur si retur , in rest TOTUL este nou si nu vreau sa vad in plina iarna cu haleste acetona din cauciuc romanesc.....
Deci acum caut alte metode chiar mai scumpe de micsorat tensiunea superficiala a benzinei....

Pana una alta sunt in plin proces de demolare a unui hardisk defect pt extragerea perechii de super-magneti din interior, cu care maine cel tarziu voi face o varianta home-made la Petrol Booster .... (fac si poze si cand totul e gata le pun !)

In rest ce sa zic : economie 5% poate dintr-o parte , inca 5% din alta si uite cum se aduna.... nu vreau o cruciada impotriva scepticilor , dar ce-i mai rau este ca unii cum trec de o varsta ,(si atentie mare: la unii varsta critica e 20 ani la altii poate fi 80), parca se tampesc subit si se transforma in singurii oameni care au dreptate , iar atunci sa vezi argumente : "daca era asa ne invatau la facultate"... sau "firmele mari de ce n-au facut-o pana acum".... sau....

Morala : e zic ca-i interesant sa cauti ceva nou in fiecare zi si daca poti inca sa te miri si sa recunosti ca nu stii multe lucruri si sa te bucuri cand faci ceva cu mana ta care merge.... atunci asta-i viata adevarata , restul sunt ...

Sa ne reauzim cu bine ! http://waterfuel.t35.com/super_spark_plug.html
Lectura placuta Multumesc mult , Andrushyca !

Acum , desi sunt la job , am o felie de timp liber si chiar asta fac : m-am apucat de rontait informatie de pe linkul dat.
Super tare , "Mosule" , frumos cadou de Sarbatori !
Tinem legatura...
PS : cred ca-ti datorez o bere pt linkul ala ! apropo de waterfuel,asta vara mi-a tunat si asta prin cap:dupa ce am plecat de la munca,am incins motorul pana acasa,opresc in fata garajul scot sticla de apa minerala fac o gaura in dop si incep sa picur prin tr2 a carbului,la ralanti care nu a scazut decat dupa 30 sec de picurat regulat,dar nu s-a oprit motorul.
incep sa picur mai mult ,de acum il stropeam,dar am oprit motorul,si am inceput sa-l turez pe la 3000-4000 cu aceeasi cantitate de apa,a mers si deacum trebuia sa vad in mers cum se manifesta.
am scos detergentul din vas,l-am spalat si am pus apa,am anulat furtumele care duceau la stropitori si am dus unul la carb pe tr2 legat cu o clama de birou pt a nu-l strangula.
am plecat la drum si stropeam in carburator pe la 3000 de ture,surpriza ,de fapt asta si voiam,nu mai tzacanea avansul cand o calcam bine,motorul tragea mult mai bine,ralantiul scazuse deci motorul se si racise sau macar bujiile.
deci motorul merge si cu apa.
simteam ca trebuie sa fie si rau in asta,asa ca l-am intrebat pe
comnean despre fenomen,de fapt el avea amintit ceva pe forum:
"Cel mai bun efect testat, la motoarele pe benzina, pentru curatirea depunerilor de calamina din camera de ardere o are apa.
Se incalzeste motorul dupa care se picura cu moderatie cateva picaturi de apa in carburator (sau cu o seringa) in timp ce se accelereaza in reprize.
Veti fi surprinsi de ce va iesi pe teava. Oricum nu recomand aceasta operatie decat inainte de desfacerea motorului pentru ca bucatile dure de calamina afecteaza dramatic suprafata cilindrilor si a pistoanelor."
comnean

eu cand m-am uitat la ce iese pe esapament nu era decat foarte,foarte mult abur,dar sa presupunem ca nu exista calamina multa incat sa se desprinda in bucati mari sau deloc,ar mai exista riscul patrunderii aburilor de apa in ulei,sau sa rugineasca cilindri,segmenti,tobe,dar ar trebui sa se usuce dupa 2 min de functionare fara apa. Pai bine mai,pana acum ce ai facut de n-ai postat asa ceva.Eu il numesc "Topicul Anului".
La vara sper sa dezvoltam subiectul. Pt rumburak:

Demult pe tvr2 exista o emisiune numita "Bursa inventiilor" , ceea ce-am vazut eu cred ca era prin 2000 ,oricum mi-e greu sa-mi amintesc precis anul , dar categoric era pe tvr2 si la emisiunea asta.
La emisiune de care vorbeam a venit un inventator roman cu o chestie interesanta :
- un transformator (sau oricum semana ca constructie cu un traf ) care avea infasurarea secundara facuta din teava subtire de cupru.
- omul a bagat unul din capetele tevii intr-un pahar cu apa si a alimentat "piesa" la 220v dintr-un prelungitor.
- instantaneu celalalt capat a inceput sa genereze ABUR , care s-a oprit la fel de brusc cand tipul a taiat alimentarea
Ce spunea tipul : ca acest dispozitiv poate genera foarte mult abur instantaneu , ca nu are timpi morti , adica are energie electrica si instantaneu face abur.
Imi pare rau ca n-am fost mai atent atunci dar cele ce le-am spus sunt si ele sub rezerva unei amintiri vechi de peste 7 ani.... deci cam vagi

Am cautat pe net de m-am plictisit ceva legat de un astfel de dispozitiv , dar fara succes inca...
Ce vroiam sa fac cu el : sa injectez ABUR , nu apa lichida, in carburator pt marirea puterii si scaderea temperaturii motorului mai ales vara, iar din ce-mi aminteam ceea ce vazusem la tvr2 era perfect pt ca era mic , electric , cert se putea varia cantitatea de abur generata si nu avea parti mecanica in miscare....fiabilitate mare

Mai detaliaza-ne daca ai timp si chef despre apa in carburator : cum se simtea motorul , ti-a schimbat consumul ...?

Oricum mai demult pe un site de entuziasti americani erau unii cu amestec apa-benzina emulsionat cu ultrasunete si apoi servit injectiei si cica mergea pana la 20-30% apa fara efecte negative... dar trebuie sa caut pe unde mi-am salvat pagina aia de net si sa mai sap putin si apoi postez aici poate e cineva mai cu chef de "beta-tester"... deci....pana la urma...cei care ati gaurit bujiile ...ati simtit vre-o schimbare la masina...sa stiu daca ma apuc si eu de gaurit ... pt Nucleu :

Mie imi merge mai bine si are deja 100km de test.
Clar se infige mai bine ,si pe masura ce motorul "isi mai da drumul" (pt ca are doar 350km de la RK complet) se mentine ralantiul de la turatii din ce in ce mai joase. acum sta singur incepand cu 28 grade , nici in vara nu-mi statea la 28 de grade motorul asa rotund la ralanti...
Dar sunt si niste riscuri cu gaurile alea : cat de mari le dai , cum le dai si dracu stie sa nu se rupa vreo bucata din electrod in timpul functionarii... [quote="scorpion"]pt Nucleu :

Mie imi merge mai bine si are deja 100km de test.
Clar se infige mai bine ,si pe masura ce motorul "isi mai da drumul" (pt ca are doar 350km de la RK complet) se mentine ralantiul de la turatii din ce in ce mai joase. acum sta singur incepand cu 28 grade , nici in vara nu-mi statea la 28 de grade motorul asa rotund la ralanti...
Dar sunt si niste riscuri cu gaurile alea : cat de mari le dai , cum le dai si dracu stie sa nu se rupa vreo bucata din electrod in timpul functionarii... [/quot

Salut,

Subscriu la faptul ca trebuia sa fie declarat "Topicul anului".O idee atat de simpla ,de usor de pus in practica,si cu rezultate asa de "mari"!Niste gaurele!Sunt deja cu NGK-urile pe masa,bormasina in priza si burghiurile in asteptare.
Un singur amendament,mi-e cam frica de sanfrenul ala asa adanc(sa nu se rupa electrodul central in mers),asa ca voi sanfrena mult mai fin gaura "din mijloc".
Apropos cu apa sau aburul in motor nu m-as baga.Metoda mi se pare prea radicala.Stiu motoare distruse in timpul inundatiilor din 2005,din cauza stropilor de apa ajunsi in admisie...Sigur ca,controland cu grija cantitatea se poate ,probabil,face ceva ,dar mi se pare ,pur si simplu,prea periculos.

Cu stima si respect Pt Iuliu Marinescu :

Apropos de NGK-uri: sus unde dai gaura in electrodul de masa ,latimea lui este 2.8mm masurati cu sublerul si eu am ales burghiu de 1mm pt gaura si de 2,5 pt sanfren .N-am facut sanfrenul mare , poate se vede si-n pozele mele .Am incercat sa-l imit ca forma pe asta din pdf:
http://www.c2bs-bougies.com/image/articleflat.pdf
intr-o poza din pdf-ul asta se vede clar, mai clar ca la mine, cum au facut francezii sanfrenul.
Vezi ca otelul electrodului este foarte tare si gauritul merge mai incetisor...
In rest ce sa-ti zic: daca ai vreo intrebare sau nelamurire nu ezita sa ma contactezi , ai pm ,e-mailul si telefonul meu.(adaug si unul de connex in profil , chiar acum)
Daca ai facut bujiile si le-ai incercat posteaza si parerile tale, te rog.
Numai bafta si sa ne reauzim cat mai curand! Mai,ia vedeti voi la cartus ce scrie........."JET HOLE LEAVE SHARP CORNERS AFTER DRILL"(a se vedea schita postata de mine)
scorpion a scris:Pt rumburak:


Mai detaliaza-ne daca ai timp si chef despre apa in carburator : cum se simtea motorul , ti-a schimbat consumul ...?





sa fiu sincer a consumat cam multa apa
nu am avut cum sa-i fac consumul,am vrut sa experimentez din curiozitate ,poate poate obtin vreun rezultat adica sa se raceasca motorul mai bine si sa mearga mai tare,asa a si fost,dar nici vorba de consum.
poate la vara o sa fac ordine sub capota astfel incat sa am un rezervor special,iar in privinta eventualelor daune nu-mi fac griji ,asta vara motorul in 15 min a inghitit 1l de apa si pana acum am facut 5000km fara vreo simptoma.

eu ma gandeam la pericolul formarii acizilor in motor,dar la cat de incins e un motor de oltcit vara picaturile de apa se vaporizeaza inca din galeria de admisie,deci se deregleaza oleaca amestecul aer(oxigen)-benzina ,nu stiu ce se mai intampla cu hidrogenu
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community