Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Economie de combustibil
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
1000--1200 . nu stiu exact. de ce intrebi ? Eram doar curios, eu am facut cam 150km pt ca am ambreiajul varza.
Am vazut ca ai o parere pozitiva in ceea ce priveste efectele modificarii bujiilor si m-am gandit sa te intreb pe cati km de mers cu masina se baza observatia..
Eu am promis ca la 1.000 km le dau jos sa le fac poze si sa le compar cu cele vechi... , iar tu deja ai facut peste mie , bravo domnule ! Toata stima !
Pai, la cat mai multi km cu ele si sa ne reauzim cu bine ... promit ca atunci cand le voi da jos o sa le fac o poza , pana una, alta mi-e lene sa le dau jos degeaba, cand merge bine. am si eu un motiv sa nu ma murdaresc pe maini
rumburak a scris:

le-am slefuit, scuturat de pilitura si montat,a pornit la sfert(la cald),iar in mers se tura simtitor mai bine,restul aspectelor le voi vedea in timp.
poate fi si vorba si de faptul ca bujiile denso le-am montat ca noi,iar ngkurile le-am gasit cam tuciurii.


Salutare la toti iubitorii de Oltcit.
Ieri am facut si eu trecerea la bujii gaurite:
Am luat o pereche de bujii noi ISKRA tip U (poloneze) de la Auchan si le-am gaurit fara mari probleme cu o bormasina cu coloana (stativ Electroarges) cu bujia prinsa in menghina. Cel mai important este cum a zis Tonim, masurarea si punctarea cit mai exacte.
Dupa curatire si montaj pe Oltic (motor 11R la 32.000Km, aprindere electronica simpla platina si tranzistor) am facut ieri cateva curse prin Bucuresti si primele impresii sunt bune:
-pornire usoara
-repriza mai buna
-incalzire mai rapida
-nu mai bate avansul la cald cu CO95
-mersul mai rotund al motorului (am redus relantiul la 800rpm)
Mentionez ca inainte am mers cu un set de Champion care la demontare aratau bine (usoara depunere caramizie).
Nu am avut ocazia sa fac un drum mai lung ca sa vad si cum stam cu mersul la viteze mai mari. Cel mai interesant pare deocamdata demarajul care e clar mai bun.
Mai vreau sa dublez experienta si cu cealalta masina (un Peugeot 405, motor 1.6 carburator, 250.000Km la bord) si cu un set de NGK-uri noi.
O sa inspectez bujiile pe la 500 si 1000Km si va voi tine la curent cu rezultatele.
Succes la gaurit. azi am dat una jos. cam afumata,deh drumuri scurte de oras . gaura nu s-a largit si e caramizie. nu am avut la indemana cu ce sa fac o poza a luat-o nevasta- mea la o "plimbare" de vro 300 de km . maine dimineata sigur ii fac o poza la o bujie sa vedem cum arata dupa un drum decent in afara localitatii
tonim a scris: maine dimineata sigur ii fac o poza la o bujie sa vedem cum arata dupa un drum decent in afara localitatii
Mai bine faci o poza la toate 4, eventual si numerotate dupa cilindri pe care au lucrat. neconcludent . pe dreapta am un cilindru cae are supapele cam naspha, si unul care lucreaza in 5 zile si 2 se odihneste, deci... asa cum am promis uite si poze







tonim a scris:asa cum am promis uite si poze
Ai dat gaura numai in electrodul de masa Ai dat gaura numai in electrodul de masa

Si eu la fel am dat gaura doar in electrodul de masa deoarece nu am inteles bine de ce si cum trebuie date celelalte gauri! da , deoarece aveam niste chiuloase desfacute si am probat o bujie de curiozitate.
concluzia: bujia nu iese de loc in interiorul camerei de ardere , primul gang al bujiei este sub nivelul chiuloasei . intrucat am considerat ca nu ajuta la nimic gaurile date radial , deoarece se situeaza in interiorul chiuloasei , nu le-am mai dat una peste alta se pare ca lucreaza destul de bine la culoarer aduce cu o bujie care lucreaza in amestec sarac , iar la mine amestecul e bogat stiu asta sigur , deoarece atunci cand scot furtunul de la capsula de dezinecare creste turatia am si eu o intrebare,consumul s-a mai micsorat sau nu? mesteresc tot timpul la carb , deci nu pot spune daca s-a micsorat sau nu
de tras trage mai bine , si tine relantiul mai repede si mai jos .
masina nu a mai mers de la sfarsitul lui noiembrie . in ianuarie cand am pornit-o i-am si pus bujiile astea gaurite cu care am un consum de cca. 12 in oras fata de 15 innainte Consumul iti scade dar nu semnificativ oricum motorul merge mult mai bine,are reprize mult mai bune. Consumul,de benzina la Oltcit este mare pe perioada de incalzire a motorului.Multi fabricanti au ales ca solutie pentru economie de carburant pe perioada de incalzire,preincalzind talpa carburatorului printr-o rezistenta de exzemplu -Ford...
Eu am pus o rezistenta exzact in tubul de captare a aer cald,si este o mare diferenta .
Acum caut o rezistenta de Ap mai mic si vreau sa fac o carcasa care sa o umplu cu ulei si introduc rezistenta in carcasa,va fuctiona doar citeva minute alte pareri, eventual poze de la cei care mai au pe masina bujii gaurite ? Cu ce burghiu ai dat gaura in electrod?
Doar o singura gaura ai?
Iulius_je a scris:Cu ce burghiu ai dat gaura in electrod?
Doar o singura gaura ai?

Raspunsuri:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=161064#161064
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=155590#155590 Merci nea Laurentiu, insa a doua afirmatie era doar o gluma,
Gaura cu burghiu de 1mm, am inteles daca gasesti unul de 0.8 ar fi si mai bine. ramane mai mare distanta intre marginea gaurii si marginea electrodului. eu cu de ala am dat se gasesc la amgazinele de electronica , sunt folosite pentru a da gauri in cablaj si distantele la electrod cam cum ar trebui sa fie? eu am aprindere electronica , deci am lasat-o la 0.9.
la clasica, cu platine, 0.7 alte pareri ?
n-a mai incercat nimeni ? da eu am dat gaura cu 1,1 la brisk si merge bine inca n-am facut drum lung numai oras pornirea parca mai usoara Dupa cum am citit aici o sa incerc si eu sa fac ceva de genul...o avea ceva daca buhiile pe care le gauresc sunt sinteroame dalea romanesti??? mai am si niste briskuri, dar sunt noi si nu ma indur sa le stric...oricum daca nu-mi place modificarea am bujii de schimb asa ca tot o sa incerc sa vad ce iese. O sa va anunt de indata ce termin.

AAAaaaaa am uitat sa va zic ca eu auzisem si vazusem astefel de bujii de foarte mult timp la un prieten cu o dacie, care le avea puse de vreo 3 ani iar acum cred ca a mai trecut unul si mi-a jurat ca nici nu le-a desfacut vreodata de la montare. Deasemeni era foarte multumit de ele si zicea ca se simte o oarecare diferenta fata de cele normale (relanti, urcare in ture mai buna, consum scazut) niste lamuriri.
1.caura din electrodul de masa trebuie data pana sprge in partea cealalta.adica gaura de iese burghiul.
2.am vazut si gauri in buza bujiei 3 sau 2..la fel ele trebuie date pana ce sparge.
3.ce burghhiu trebuie folosit mai exact.
astept raspunsuri
fuflea a scris:niste lamuriri.
1.caura din electrodul de masa trebuie data pana sprge in partea cealalta.adica gaura de iese burghiul.
2.am vazut si gauri in buza bujiei 3 sau 2..la fel ele trebuie date pana ce sparge.
3.ce burghhiu trebuie folosit mai exact.
astept raspunsuri


Daca ai fi citit de la inceput tot topic-ul ai fi inteles toate intrebate de tine .
Deci cu alte cuvinte lecturare placuta . Salutare.Am facut si eu experimentu cu gaurirea bujiilor in electrod.Deja am aproximativ 400 km cu ele .In concluzie: avans nu mai tacane
se incalzeste mai repede
demaraj un pic mai bun
Consumu nu mi se pare ca sa modificat.Sint curios cind o sa le dau jos la cum arata.De dat gaura le-am dat cu un spiral de 1 cu o bormasina pe baterii mica si a mers destul de usor
reluu a scris:Salutare.Am facut si eu experimentu cu gaurirea bujiilor in electrod.Deja am aproximativ 400 km cu ele .In concluzie: avans nu mai tacane
se incalzeste mai repede
demaraj un pic mai bun
Consumu nu mi se pare ca sa modificat.Sint curios cind o sa le dau jos la cum arata.De dat gaura le-am dat cu un spiral de 1 cu o bormasina pe baterii mica si a mers destul de usor

sal azi am facut si eu experimentul.
1.am dat gaura numai in electrodul de masa.
2.diferentza nu mi se pare mare.
3.cred ca motorul toarce mult mai bine.
4.demaraj cam acelasi sau inca nam scoso eu la sosea.
5.consumul nu stiu.?
6.nu sta la relanti calumea.cad o dau sub 1000 de ture incepe acul sa se miste cand sus cand jos dar foarte putin.am umblat la jiglorul de aer cel cu arc vizibil si mare.presupun ca de acolo e buba.in fine nu o pot lasa la 950 de ture o las cam la 1000 si ceva depide cat de cald e motorul.oricum sa vad cum se mai comporta asa cu bujiile astea modificate Dar inainte la relanti statea fix? Daca ai fluctuatii la relanti inseamna ca ai alte probleme.Ex. fise ,platina,etc....
reluu a scris:Dar inainte la relanti statea fix? Daca ai fluctuatii la relanti inseamna ca ai alte probleme.Ex. fise ,platina,etc....

aveam si inaintre.dar ce sa spun nu e mare fluctuatia.faza e ca platina deabia am schimbato e noua si fisele sunt bune leam verificat merg toate.?
unde poate sa fie buba la jiglorul de aer/> reluu: ce bujii ai gaurit?
Am intalnit un caz foarte convingator despre 'calitatea bujiilor':
Bujii NGK = totul foarte ok, ralanti stabil, bujii caramizii
Bujii no-name cu 3 electrozi = totul foarte ok, bujii caramizii, ralanti instabil (fluctua vreo 50rpm)

desi bujiile no-name mergeau impecabile, dintr-un oarecare motiv acestea nu functionau 100% la ralanti, inducand o fluctuatie de ralanti. bujiile sint bosh. ok azi am observat ca mi sa reduc consumul nu stium cu cat da va pot spune altfel.cand aveam bujii normale am pus de 300 de mii benzina si am facut 100 km ..acuma cu bujiile gaurie am facut cu 300 de mii 135 kilometri deci cine poate constata cat consuma masina inainte si cat consuma acuma?
fuflea a scris:cand aveam bujii normale am pus de 300 de mii benzina si am facut 100 km ..acuma cu bujiile gaurie am facut cu 300 de mii 135 kilometri
S-a ridicat codul GALBEN. S-a incalzit afara .
fuflea a scris:300 de mii benzina si am facut 100 km ..acuma cu bujiile gaurie am facut cu 300 de mii 135 kilometri deci cine poate constata cat consuma masina inainte si cat consuma acuma?


inainte de constatare pune si pretul la benzina
rumburak a scris:
fuflea a scris:300 de mii benzina si am facut 100 km ..acuma cu bujiile gaurie am facut cu 300 de mii 135 kilometri deci cine poate constata cat consuma masina inainte si cat consuma acuma?


inainte de constatare pune si pretul la benzina

3.65 ron asta ar insemna vreo 8 litri si ceva cred ca in leva ai fi consumat mai putin Salut.
Am peste 2000km facuti cu bujiile gaurite , iar acum 1 luna am avut o problema la capacul delcoului si distribuitor.Eu am luat-o meticulos si-am verificat si bujiile. Aratau foarte bine , in varianta clasica , adica a 4-a era mai murdara fata de a 3-a si tot asa, cea de pe cilindrul 1 era impecabila, cu ceramica alba, ziceai c-am montat-o atunci , iar ca ordin de murdarire a 4-a era putin murdara ,caramizie, cam ca o bujie obisnuita care merge bine !
Le-am schimbat cu setul de rezerva , tot NGK, dar negaurite si schimbarea a fost foarte clara. Masina mea merge CATEGORIC MAI PROST cu setul de bujii NEGAURITE. Este o schimbare clara , si chiar m-a deranjat cat am mers cu ea asa .( adica o zi). Devenise mai bleaga si trebuia sa ajunga motorul la o temperatura mai mare ca sa tina singura ralantiul....
Deci acesta modificare este OK , cred ca facuta cu grija isi merita efortul.
Materialul NU este subtiat in zona adiacenta gaurii din electrodul central.
Am sa caut pe unde am pus pozele pe care le-am facut cand am scos bujiile, sa le postez ca sa vedeti si voi cum aratau... Cine stie, daca are cineva burghiu de 1 poate incercam o gaurire in masa la nationala . Pe mine clar m-ati facut curios.

Scria valib mai sus (acum juma de an) de niste bujii no-name, erau Bosch Am eu un set gata gaurite facem testare cand ajung .am sa iau si burghie de 1 dar ne trebuie bormasina . Pai iti dai seama ca nu ziceam de burghiu daca nu aveam bormasina
S-ar putea sa am chiar si burghiu, dar nu stiu sigur pana nu ma uit in masina cum dati gauri cu bormasina? nu "fuge" burghiul de pe electrod? Intrebarea a ramas fara raspuns pe motiv ca a dat nationala peste noi deja... si a si trecut.
addy05 a scris:cum dati gauri cu bormasina? nu "fuge" burghiul de pe electrod?




ideal ar fi bormasina verticala fixa, si o menghina in care sa fixezi bujia Daca folosesti un subler si un punctator pt a insemna locul gaurii,nu mai fuge! Obligatoriu este un burghiu BUN. eu mi-am luat bosch argintiu ( metal tratat) si-a mers destul de greu in electrodul de NGK. poate alte bujii ii au mai moi... poate nu. punctator obligatoriu si multa finete si rabdare.
eu am dat 4 gauri in 4 bujii fara sa rup burghiul initial. cineva care le-a vazut gaurite inainte de montaj m-a intrebat cate burghie am rupt ? la raspunsul : 0 , omul a schimbat discutia considerand ca-l mint.
deci mana finuta si rabdare , si crede-ma ca nu-i efect placebo. iti va merge mai bine motorul cu ele.
bafta si sa auzim parerile tale peste 500km cu noile bujii La nationala scosesem bormasina si aveam si burghiu, dar m-au convins cativa ca nu prea am cum sa dau gaura cum trebuie fara macar o menghina.

Acuma nu stiu cand o sa mai am timp, dar chiar sunt curios sa incerc, pentru ca la relanti aud cum variaza un pic turatia.

Eu tot NGK o sa gauresc. Sper sa nu rup burghiul
highvoltage a scris:La nationala scosesem bormasina...

Tot la Nationala ai inlocuit si bucsele de volan originale cu unele de teflon.
Cum s-a comportat directia pe drumul spre casa
Ai simtit ceva modificari in comportamentul directiei
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community