Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Economie de combustibil
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Faza cu injectia de apa e o idee destul de veche, se folsea/foloseste cu succes in raliuri, pentru a se reduce riscul aparitiei detonatiilor la turatii mari, in special la motoarele supraalimentate fortate la maxim, prin scaderea instantanee a temperaturii in camera de ardere. Nu stiu cat de utila poate fi aplicarea la Oltcit, avand in vedere urmatoarele aspecte:

- motorul de Oltcit nu e nici pe departe la fel de fortat ca un motor de raliu
- temperaturile din camera de ardere nu cred ca sunt comparabile pe un interval similar de timp
- injectia de apa nu este continua, ci doar cand este necesar. Aici ar fi o problema cu automatizarea unui sistem
- castigul nu cred sa fie foarte mare.

In concluzie, nu cred ca s-ar justifica un asemenea sistem, dar pana la urma orice modificare in bine e buna. Asa ca, daca aveti chef de din astea, spor la munca. pana una ,alta am pus si eu ieri bujii gaurite.este diferenta,in sensul ca tine relantiul mai repede si a trebuit sa-l dau mai mic deoarece crescuse cam cu 150 rpm.
in mers nu am putut sa-mi dau seama deoarece am mers incet ca s-a pus pe o ninsoare ca-n povesti de ce nu vin oare toate bujiile asa daca efectele sunt pozitive?
addy05 a scris:de ce nu vin oare toate bujiile asa daca efectele sunt pozitive?

De ce nu-s toate masinile Ferrari? Costuri. Ia gandeste-te cate milioane de bujii se fabrica. Daca la un set modificarea aia costa la fel cum zicea francezul ala (parca 100 de euro), da-ti seama cat ar costa o bujie. Chiar si un euro de ar costa modificarea si tot e mult. Orice utilaj si orice operatie introduse in procesul de fabricatie au niste efecte puternice asupra costului final. Care poate nu se justifica. Echilibrul cost-performanta dicteaza tot. Economistii astia... cum sa te coste 100 de euro sa dai niste gauri? oricum daca ar fi efectele asa bune atunci macar s-ar scoate niste superseturi de bujii evident mai scumpe cu acele gauri
addy05 a scris:cum sa te coste 100 de euro sa dai niste gauri?


reportajul a scris:Il fait payer 100 euros pour modifier un modele de série.
Din ce imi zice mie google translate , el a platit 100 de euro sa le modifice,nu inseamna ca atat costa pe oricine

"He paid 100 euros to modify a Model Series." Fraza aia e luata de mine din titlul articolului. Daca vrei sa intram in detalii de franceza, cu toata placerea. Stai sa scot diploma internationala de la TFI. "Il fait" poate fi si timp impersonal, asa cum la noi exista versiunea aia "ca sa rezolvi ceva, trebuie sa dai spaga", chiar daca nu se refera la tine in mod precis, ci la modul general. In franceza nu exista timp impersonal, pentru ca orice propozitie trebuie sa aiba subiect (pe cand la noi subiectul poate sa lipseasca). Chiar si "ploua" se exprima cu subiect ("il pleut"), chiar daca nu exista un "el" care ploua. Si google translate sucks!
Crede-ma, zice si pe parcursul reportajului ca modificarea costa "doar" 100 de euro de set.
cristi_s a scris:Faza cu injectia de apa e o idee destul de veche, se folsea/foloseste cu succes in raliuri, pentru a se reduce riscul aparitiei detonatiilor la turatii mari, in special la motoarele supraalimentate fortate la maxim, prin scaderea instantanee a temperaturii in camera de ardere. Nu stiu cat de utila poate fi aplicarea la Oltcit, avand in vedere urmatoarele aspecte:

- motorul de Oltcit nu e nici pe departe la fel de fortat ca un motor de raliu
- temperaturile din camera de ardere nu cred ca sunt comparabile pe un interval similar de timp
- injectia de apa nu este continua, ci doar cand este necesar. Aici ar fi o problema cu automatizarea unui sistem
- castigul nu cred sa fie foarte mare.

In concluzie, nu cred ca s-ar justifica un asemenea sistem, dar pana la urma orice modificare in bine e buna. Asa ca, daca aveti chef de din astea, spor la munca.


Ma mir ca nu a mai incercat nimeni,dar cum si eu am postat cu intarziere ,altii poate deloc.
Ma mai mira si felu in care ai facut comparatia cu motorul de raliu,parca nu am avea acelasi tip de masina,cel putin la mine motorul e supraracit iarna pe distante scurte si supraincalzit vara cu toate timpurile de amestec,deci i-ar prinde bine prevenirea supraincalzirii cu benzina foarte scumpa,dar nici aia nu tine mult-tot trebuie sa mut avansul,sau cu apa,cat despre sistem automatizat este prea complicat iar fiindca l-as folosi doar cand am motorul prea incins deci mai rar este de ajuns o pompa actionata manual cat mai la indemana pentru a nu-mi distrage atentia asupra traficului. Ok, ce am vrut sa zic este ca motoarele de raliu functioneaza in regim de turatii de la foarte ridicat la extrem 95% din timpul unei probe speciale si temperaturile ating extremele si cam raman acolo. Pana si tevile de esapament se incing la incandescenta pana la iesire. Asa ca riscul aparitiei detonatiilor e mult mai mare ca la o masina de strada, oricat de supraincalzita ar fi ea. Si sincer sa fiu, nu stiu daca poti compara un motor de raliu impins la extrem din toate punctele de vedere (supraalimentare, regim de turatie, etc.) cu orice motor de strada. Prin prisma aspectelort astora am scris ce am scris. Iar ideea cu pompa actionata manual nu stiu cat de buna e, ca in trafic mei unui a nu prea imi arde de butonase.
P.S. suntem off topic offtopic-un buton gen selespeed,sau pornire slr mclaren
si ca sa ma revansez fata de comenturile mele pe langa topic sper ca in doua zile sa-mi dau cu parerea despre bujiile gaurite

Presimt o criza de burghie in Romania. O afacere profitabila se intrezareste la orizont. Tot off topic, ca deocamdata nu am nici un chef sa dau jos bujii. De abia ma indur sa pun mana pe manerul usii sa o deschid, ca e cam friig. Bujiile SUNT CONSUMABILE ! Si pentru buzunarele unora care invart afaceri cu bujii E MAI BINE SA RAMANA ASA !!!
Anual se vand in lume aproximativ 6 miliarde de bujii (o sursa de pe net...) deci ganditi-va putin ...
Daca cumva unii dintre cititorii acestui topic au vreo indoiala ca banii fac lumea sa se invarta , atunci ii sfatuiesc politicos sa-l astepte pe Mos Craciun si sa-i ceara sa dea de Sarbatori drumu'n lume la solutii ecologice , ca altcineva n-o s-o faca din pacate....
Vreau sa fiu corect inteles , nu vreau sa-mi bat joc de nimeni , departe de mine asa ceva , dar noi putem fi boemi si pasionati , c-o facem oricum pe timpul si banii nostrii , dar marii producatori de " orice " sunt interesati doar de bani , restul sunt povestile cu "capitalismul este taramul promis"...
Deci , daca s-au inventat bujii care pot tine mai mult cu 50.000km in conditii de functionare OK , n-o sa apara de maine la dealeri de piese auto exact din acest motiv.
Imi doresc sa nu fi fost inteles gresit ....

Cat despre bujiile gaurite , merg putin mai bine , francezii zic ca tin mult mai mult , deci par a fi anti-capitaliste pe bune , dar sa ceri aprox 100 Euro pe gaurelele date arata ca unora le era foarte foameeee...
scorpion a scris:Bujiile SUNT CONSUMABILE ! Si pentru buzunarele unora care invart afaceri cu bujii E MAI BINE SA RAMANA ASA !!!
Anual se vand in lume aproximativ 6 miliarde de bujii (o sursa de pe net...) deci ganditi-va putin ...
Daca cumva unii dintre cititorii acestui topic au vreo indoiala ca banii fac lumea sa se invarta , atunci ii sfatuiesc politicos sa-l astepte pe Mos Craciun si sa-i ceara sa dea de Sarbatori drumu'n lume la solutii ecologice , ca altcineva n-o s-o faca din pacate....
Vreau sa fiu corect inteles , nu vreau sa-mi bat joc de nimeni , departe de mine asa ceva , dar noi putem fi boemi si pasionati , c-o facem oricum pe timpul si banii nostrii , dar marii producatori de " orice " sunt interesati doar de bani , restul sunt povestile cu "capitalismul este taramul promis"...
Deci , daca s-au inventat bujii care pot tine mai mult cu 50.000km in conditii de functionare OK , n-o sa apara de maine la dealeri de piese auto exact din acest motiv.
Imi doresc sa nu fi fost inteles gresit ....

Cat despre bujiile gaurite , merg putin mai bine , francezii zic ca tin mult mai mult , deci par a fi anti-capitaliste pe bune , dar sa ceri aprox 100 Euro pe gaurelele date arata ca unora le era foarte foameeee...


Salut,

Stati un pic ,ca n-a hotarat nimeni ca gaurirea duce la extinderea perioadei de viata a bujiilor ci doar ca mareste ceea ce am putea numi "baza frontului de flacara" prin aparitia multiscanteii in loc de una si buna.
Personal,am avut ocazia sa probez pe un dispozitiv asemanator cu al francezilor din filmulet("rechizitionat"de pe la fostul service al A.C.R.-ului judetean de un prieten care are un atelier particular),NGK-urile BP 6 EF V-line,pe care le luasem special pentru gaurit,dar nu am purces la treaba,si-am observat aceeasi "jerba"de scantei(6,7-10)in momentele de aprindere ca ale "vedetelor" de televiziune frantuzesti.
Am luat apoi un Brisk(N 15 YC),si l-am incercat negaurit si dadea doar o scanteie(si buna,ce-i drept,albastruie).Pe-aia am gaurit-o numai la electrodul central(fara sanfren)cu burghiul de 0,8,si-am observat ca se crea o multiscanteie pe vreo 5-6 "cai",care pleca circular din jurul gauricii.
Dar la Brisk,nu la NGK,unde deja exista la bujia noua, multiscanteie,ce-i drept,distribuita aleatoriu, nu circular.
Dupa parerea mea,francezii de la Nisa erau fair daca ne aratau bujia "scanteind",inainte si dupa gaurire.
In ceea ce priveste fiabilitatea cred ca gaurirea este mai degraba o masura impotriva cresterii durabilitatii.Zonele subtiate prin eliminarea materialului la gaurire din electrod, duc la slabirea rezistentei mecanice a electrodului de masa, care oricum se "consuma"in timpul functionarii,deci masura imbunatateste probabil caracteristicile unei bujii banale dar pe socoteala scaderii duratei de viata.N-as vrea sa aflu vreodata cum functioneaza un cilindru cu bucatica de electrod jucand in "foc" dupa ce s-a desprins din varf(de dincolo de celebra gaurica).
Ce sa mai vorbim de Bosch Silver,NGK Iridium,si alte vedete ale lumii bujiilor, multielectrod ,s.a.m.d. care,sigur,costa o gramada de bani dar sunt garantate de producator 100 000 km...

Stima
scorpion a scris:sa ceri aprox 100 Euro pe gaurelele date arata ca unora le era foarte foameeee...



Inseamna ca nu stii tarife de service de pe dincolo. 100 euro e putin, avand in vedere cat costa un banal schimb de ulei pe dincolo. Desi raportat la pretul unui set de bujii (circa 15 euro) pare mult, dar dincolo manopera te omoara, mai ales in cazul serviceurilor.

In concluzie, ar fi mai o idee de afacere sa gaurim bujii aici si sa le vindem dincolo. Cu privire la bujiile viitorului/prezentului de la unii, va recomand calduros sa lecturati si sa vizionati ceea ce este prezentat aici http://www.pulstarplug.com .
Enjoy! comnean, site-ul e interesant. Argumentele si rezultatele testelor pe care le expun, sunt destul de convingatoare. Sunt curios ce pret ar avea o bujie de-a lor, la noi in "curte". Daca as avea acces la ele la un pret acceptabil, le-as incerca Nu stiu daca am inteles bine dar ar fi pe undeva pe la 25 USD setul sau bucata? Oricum e o chestie destul de interesanta pentru aplicatiile curente. am o intrebare pt cei care au gaurit deja bujii...ce burghiu imi trebuie,pentru ce material,si cate ati folosit(se rup repede?)mi se pare destul de rezistent materialul acela ai nevoie de un burgiu de 0.8 - 1 mm . de 1 gasesti aici
http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php?products_id=3591&osCsid=b0d63fa3666a35501c6f6338cfae1bd4

si sa dai incet si cu rabdare , nu trebuie sa te grabesti . eu am dat cu o bormasina cu acumulatori deoarece aia la curent nu prinde decat burghie de peste 1.5 mm.
nu apasa prea tare , si nu uita ca majoritatea burghielor se rup la iesirea din material , deci cand simti ca te aproprii de strapungere apasa mai putin
tonim a scris:eu am dat cu o bormasina cu acumulatori deoarece aia la curent nu prinde decat burghie de peste 1.5 mm.
Se pot folosi si burghie cu diametrul mai mic numai ca trebuie matisata coada lui cu sirma de Cu (matisare spira linga spira). [quote="comnean"]Cu privire la bujiile viitorului/prezentului de la unii, va recomand calduros sa lecturati si sa vizionati ceea ce este prezentat aici http://www.pulstarplug.com .
Enjoy![/quote]

Salut,

Stii vreo cale de a achizitiona macar "Direct Hits"-uri de pe undeva,ca presupun ca bujii cu cifra noastra termica ,facute de baietii astia(ENERPULSE),mai greu...
Ti-as fi recunoscator daca mi-ai spune cum se cumpara chestiile alea de pus pe bujiile normale,evident fara shipping ,etc.

Cu stima multe pagini s-au scris pe subiectul Pulstar pe forumurile de specialitate din afara.
daca stam sa ne luam dupa datele lor, clar e ceva necurat la mijloc... compresie mai mare doar cu niste bujii? mai mult cuplu? mai multa putere? cu doar 100 de dolari? pfiuu... suna prea bine sa fie adevarat.
si totusi, niste baieti destepti, useri pe un forum corvette dar si tuneri de corvette, au supus bujiile la teste.
din pacate, pe un motor standard corvette, de 307 cp, bujiile au produs detonatii, astfel incat motorul nu a putut produce decat 1 caluț in plus.
abia pe un motor modificat au putut obtine 5 cai putere cu bujiile pulstar, insumand un total de 432 cp(clar pe un amarat de motor european de 60 de caluti rezultatele vor fi insignifiante)
concluzia lor a fost ca nu vor folosi bujiile pulstar din cauza aparitiilor detonatiilor si vor merge in continuare pe sisteme CDI(aprinderi capacitive), care scot cele mai bune performante.
pupa a scris:multe pagini s-au scris pe subiectul Pulstar pe forumurile de specialitate din afara.
daca stam sa ne luam dupa datele lor, clar e ceva necurat la mijloc... compresie mai mare doar cu niste bujii? mai mult cuplu? mai multa putere? cu doar 100 de dolari? pfiuu... suna prea bine sa fie adevarat.
si totusi, niste baieti destepti, useri pe un forum corvette dar si tuneri de corvette, au supus bujiile la teste.
din pacate, pe un motor standard corvette, de 307 cp, bujiile au produs detonatii, astfel incat motorul nu a putut produce decat 1 caluț in plus.
abia pe un motor modificat au putut obtine 5 cai putere cu bujiile pulstar, insumand un total de 432 cp(clar pe un amarat de motor european de 60 de caluti rezultatele vor fi insignifiante)
concluzia lor a fost ca nu vor folosi bujiile pulstar din cauza aparitiilor detonatiilor si vor merge in continuare pe sisteme CDI(aprinderi capacitive), care scot cele mai bune performante.


Salut,

Multumesc Pupa pentru raspunsul edificator.Nu ma invat niciodata minte sa tratez cu rezerva inventiile americanesti,prezentate cu mare pompa si cu filmulete cu sunet mishto.
De la Dura Lube incoace,marele "FAS" al hiperpublicitatii americanesti,in fapt o "lumanare oparita", numai de cotcarii se tin baietii astia!
Eu nu zic ca n-o fi grea si plina de provocari viata pe acolo,dar chiar asa sa te tii numai de tzepe?
Ramanem deci la bujia "svaiter" tip garaj Nisa,made in France?
Cate scantei castigam?Nu riscam sa "pierdem" varful electrodului de masa prin cilindru?Chiar asa de greu era sa le faca o firma asa,sau macar o "linie de produse"de-ale ei?Si cu forma a electrodului de masa ingrosata proportional cu dimensiunea gaurii care sa nu concentreze efortul termic in zonele subtiate si sa conduca la o eventuala desprindere a varfului buclucas?
Cat era de greu sa faci dup-aia o prezentare cu fast ,a la Pulstar,si sa-ti iei banii pe-o chestie simpla,putin costisitoare si cu,zice-se,ditai efectele
Ma intreb si va intreb,fara patima:?

Cu stima Comentariile voastre mi se par de bun simt dar un pic cam agresive la adresa bietilor inventatori. Este drept ca o crestere a puterii este greu credibila si inclusiv demonstratia pe corvette pare aiurea pentru ca detonatiile pot avea cauze diverse dintre care unele pot fi inlaturate altele nu. Apoi cresterea ignobila de putere mai ales raportata la puterea declarata a motorului mi se pare o prostie.
Din toata povestea mi s-a parut usor interesanta doar solutia constructiva dar oricum filmuletele ori sunt "facute" ori se vor comparatii cu ceva care abia se poate numi bujie.
In fine asta este calea lor,..........dar am facut intentionat trimiterea la pulstar pentru ca , personal, sunt convins ca efectul la bujiile cu electrodul de masa gaurit este cam acelasi. Ganditi-va la cum arata o bujie de F1 care nu are electrod tip "J" ci pur si simplu electrodul de masa este coroana circulara a partii filetate. La acestea insa, descarcarea, si datorita energiei sistemului si datorita ionizarii din camera de ardere are aproape forma unui haloo ca o coroana circulara.
Si astfel de chestii sunt studiate de firme mari precum CHAMPION, NGK sau BOSCH impreuna cu Marelli si nu sunt chiar la indemana experientei unui mecanic de service sau a unei companii mici ca PULSTAR.
Cred ca gaurirea electrodului nu aduce cine stie ce avantaje dar in schimb poate aduce necazuri.
Ganditi-va la observatiile pe carele faceti vis-a vis de erodarea electrozilor la bujiile utilizate pe sistemele de aprindere electronica de inalta energie (de ex pe motorul de 1300 de OLTCIT). Ce se intampla daca acea bucata se desprinde? Nu cred ca merita efortul operatia de gaurire! daca operatia se face cu grija cred ca merita.
de ce spun cu grija.pentru 4 bujii denso am stricat 5 burghie(15 lei) si era sa renunt si la 2 bujii,asadar cu 5 burghie mi-au iesit 2 bujii gaurite complet (o gaura in electrodul de masa si 3 in buza)si la celelalte nu am reusit decat sa le fac un fel de golf"" mic in electrodul de masa din cauza ca am inceput cu un burghiu de 1,5, plus cele 3 gauri din buza.

le-am slefuit, scuturat de pilitura si montat,a pornit la sfert(la cald),iar in mers se tura simtitor mai bine,restul aspectelor le voi vedea in timp.
poate fi si vorba si de faptul ca bujiile denso le-am montat ca noi,iar ngkurile le-am gasit cam tuciurii.
rumburak a scris:daca operatia se face cu grija cred ca merita.
de ce spun cu grija.pentru 4 bujii denso am stricat 5 burghie(15 lei) si era sa renunt si la 2 bujii,asadar cu 5 burghie mi-au iesit 2 bujii gaurite complet (o gaura in electrodul de masa si 3 in buza)si la celelalte nu am reusit decat sa le fac un fel de golf"" mic in electrodul de masa din cauza ca am inceput cu un burghiu de 1,5, plus cele 3 gauri din buza.

le-am slefuit, scuturat de pilitura si montat,a pornit la sfert(la cald),iar in mers se tura simtitor mai bine,restul aspectelor le voi vedea in timp.
poate fi si vorba si de faptul ca bujiile denso le-am montat ca noi,iar ngkurile le-am gasit cam tuciurii.


Salut,

Prin urmare ai observat efecte cu doua bujii gaurite si doua cu "golfulet"?
Sa fie placebo, sa nu fie placebo
Sunt puse pe parti opuse ale motorului "svaiterele"?Sau pe aceeasi parte?

Stima si eu am avut dubii despre rezistenta electrodului de masa gaurit avand in vedere ca am cunostinta de un motor in care s-a rupt un electrod sanatos

aici avem insa alta abordare, si anume scurtarea electrodului de masa si masurarea distantei putin cam oblic fata de elctrodul central... este, dupa parerea mea intradevar ceva mai sigura in modul ca nu atacam direct materialul si sansele sa se rupa sunt considerabil mai mici...insa uzura electrodului central va fi mai mica producandu-se o uzura a materialului nesimetrica...insa daca da si cele mai mici rezultate zic ca merita incercat! astept pareri
http://performanceunlimited.com/documents/plugsidegapping.html
iuliu marinescu a scris:

Salut,

Prin urmare ai observat efecte cu doua bujii gaurite si doua cu "golfulet"?
Sa fie placebo, sa nu fie placebo
Sunt puse pe parti opuse ale motorului "svaiterele"?Sau pe aceeasi parte?

Stima


motorul se incalzeste mai repede,ceea ce e bine in oras pt 5-10 km iarna,in alte cazuri cred ca trebuie sa faci popas ca sa modifici avansul.
bujiile le-am dat jos pt motorul incepuse sa aiba un mers nerotund la ralanti,si am avut surpriza sa observ doua bujii desfiletate cam pe jumatate.
svaiterele"" erau intregi in afara de una care nu mai avea varful electrodului central dar nu era uda,deci functiona. la mine sta la relanti la 15 secunde de la pornire fara soc , iar in mers se comporta ca si cum ar fi motorul cald dupa cca 2 km.
insa de incalzit se incalzeste tot in acelasi timp Salut
Rumburak..............stiu ca nu -i topicul tocmai potrivit pentru aceasta,insa te rog lamureste-ma in legatura cu avansul pe timp de iarna.....presupun ca tre sa ajungi la un compromis intre pornire si mersul la relanti dupa ajungerea la temperatura optima de lucru... [quote="dj05fmx"]si eu am avut dupii despre rezistenta electrodului de masa gaurit avand in vedere ca am cunostinta de un motor in care s-a rupt un electrod sanatos

aici avem insa alta abordare, si anume scurtarea electrodului de masa si masurarea distantei putin cam oblic fata de elctrodul central... este, dupa parerea mea intradevar ceva mai sigura in modul ca nu atacam direct materialul si sansele sa se rupa sunt considerabil mai mici...insa uzura electrodului central va fi mai mica producandu-se o uzura a materialului nesimetrica...insa daca da si cele mai mici rezultate zic ca merita incercat! astept pareri
http://performanceunlimited.com/documents/plugsidegapping.html [/quote]

Salut,

Sunt foarte multe bujii "de firma",cu precadere,cele multielectrod,care au forma electrodului asa,din fabrica.
Prin urmare,putem face fara probleme chestia asta la bujiile care au forma electrodului de masa,clasica,fiindca e verificata de "cei mari".
Dar nu e o "inventie" proprie
In ceea ce priveste calitatea eu cred ca e foarte OK, devreme ce bujiile cu electrod(ori electrozi)de masa cu aceasta forma,sunt seriile scumpe ,"premium",ale marilor producatori.
In ceea ce priveste "svaiterele",ele au inceput deja sa-si arate limitele.Lui Rumburak i-a cazut deja un varf de electrod in cilindru.Sa ne rugam cu totii(pentru binele lui),sa nu fi ajuns pe la scaunul supapei de evacuare.In acest din urma caz,ar trebui sa trimita o scrisoare de multumire garajistului din Nisa,fara de care motorul sau nu ar fi suferit in nici un fel...

Stima
andrushyca a scris:te rog lamureste-ma in legatura cu avansul pe timp de iarna.....presupun ca tre sa ajungi la un compromis intre pornire si mersul la relanti dupa ajungerea la temperatura optima de lucru...
Relantiul se poate regla dintr-un singur surub: la 1100 din surubul de pe capac iar la 1300, din deschiderea clapetei de acceleratie a corpului 1. Baieti , promit solemn ca la atingerea a 1.000km dau bujiile jos , fac rost de un alt aparat de fotografiat (ca al meu face poze macro cam palide) si postez un set complet de poze.

Rumburak ai toata stima si respectul meu pt curajul si efortul de a incerca pe masina ta .

pt dj05fmx :

linkul tau e foarte interesant , am retinut ideea si descrierea tipilor, cand fac 1000 KM cu astea gaurite cred ca ma bag si la in test cu bujii cu electrodul de masa taiat. pai gaurile alea trebuiesc date in asa fel ca distanta intre lateralelel electrodului si varful lui sa fie egale , sa se uzeze uniform pentru andrushyca,avansul pe timp rece il maresc ,nu il dau la maxim,efectele principale sunt o pornire mai buna si atingerea temp optime mai repede,iar cand o sa vina vara o sa am un avans poate mai mic decat cel standard.
iar referitor la electrodul rupt din bujie,ati inteles gresit,nu este un electrod gaurit sau de masa ,este cel din mijloc,cu toate ca nu era la locul lui bujia nu era neagra deci lucra pt Tonim :

in conditii de "bucatarie" sau "balcon" sau "in spatele masinii pe genunchi" , este foarte greu sa ai chiar tot ce-ti trebuie pt o gaurire perfect centrata , deci cu mahnire spun ca desi sunt un perfectionist , nu mi-au iesit gaurile nici pe departe cum mi-am dorit ca pozitionare sau sanfrenul ... , dar le-am facut cat am putut de bine , ramane ca mia de km sa-si spuna cuvantul...
Imi fac ambreiajul si incep sa bag la km in ele...

pt Rumburak :

Sorry , am inteles altceva legat de ce s-a rupt pe acolo...
Dar totusi de ce le-ai dat jos ? Nu ti-au placut cum merg ? Scorpion sa stii ca nici eu nu am avut alte conditii o menghina pusa pe masa.
dar la baza sunt sculer matriter, asa ca primul lucru care l-am facut a fost sa pun mana pe ssubler,sa masor si sa trasez, apoi punctat,ca sa nu fuga burghiul si dat gaurile . si cu un singur burghiu de 0.8 am gaurit 2 randuri de bujii , in circa 15 minute .
dar a fost ascutit de mine , nu de fabrica
tonim a scris: apoi punctat,ca sa nu fuga burghiul...
Operatia se numeste CHERNERUIRE. merci laurentiu , stiam dar ma feresc sa dau termeni de specialitate , cand pot folosi si un alt termen pe care il intelege si un necunoscator.
asa am patit cand invatat de acasa de taicameu care e la baza ascutitor am invatat de ghevimbor si cand m-am dus la munca in 88 in ISEH toti se uitau la mine ca la avioane cu remorca si doar cu aia batrani ma intelegeam
tonim a scris:asa am patit cand invatat de acasa de taicameu care e la baza ascutitor am invatat de ghevimbor si cand m-am dus la munca in 88 in ISEH toti se uitau la mine ca la avioane
ghevimbor = tarod
scorpion a scris:
pt Rumburak :

Sorry , am inteles altceva legat de ce s-a rupt pe acolo...
Dar totusi de ce le-ai dat jos ? Nu ti-au placut cum merg ?

rumburak a scris:
bujiile le-am dat jos pt motorul incepuse sa aiba un mers nerotund la ralanti,si am avut surpriza sa observ doua bujii desfiletate cam pe jumatate.

operatia de inlocuire bujii a decurs in sensu ca scot una bag alta,iar cand am ajuns la bujia a 3-a am desfiletat la ea cam putin,e un motiv pt care imi mergea nasol,asa ca nu am mai dat inapoi sa infiletez "svaiterele " sa vad cum se manifesta cu bujia infiletata la capat.
oricum operatii de genu sau orice alte fel la vara ,nu mai am rabdare pe frig si am lucrat pagubos,ziua e scurta,m-am gripat etc Scuze de off....
Pentru Rumburak si Laurenti...........
Hai ca nu ne mai intelegem........
1...Rumburak mentioneaza "motorul se incalzeste mai repede,ceea ce e bine in oras pt 5-10 km iarna,in alte cazuri cred ca trebuie sa faci popas ca sa modifici AVANSUL "......................??????????????
aici apare primul meu semn de intrebare.......................credd ca ai vrut sa te referi la relantiu
2.....Intrebarea mea:"rog lamureste-ma in legatura cu avansul pe timp de iarna.....presupun ca tre sa ajungi la un compromis intre pornire si mersul la relanti dupa ajungerea la temperatura optima de lucru..."
De ce aceasta intrebare.......marirea avansului =coborarea momentului scanteii in intampinarea pistonului(delco catre motor)...aceasat procedura nu este benefica iarna deoarece ingreuneaza pornirea,pistonul fiind oprit din cursa lui de explozia prea timpurie,in fapt volanta neacumuland inca "energia" necesara invingerii acestei forte ....insa procedura este foarte benefica in cazul voiajelor lungi...............................micsorarea avansului=urcarea momentului scanteii catre PMS(a nu se trece peste acesta!!!!)(delco catre aripa).....aceasta procedura ofera un relanti stabil si scazut insa vaduveste masina de putere................Toata aceasta discutie are ca punct de referinta un reglaj static corect reglat(scoatem din discutie lampa stroboscopica)................Cam acolo se invart cunostintele mele legate de reglarea avansului..........
3......Laurentiu specifica"Relantiul se poate regla dintr-un singur surub: la 1100 din surubul de pe capac iar la 1300, din deschiderea clapetei de acceleratie a corpului 1."
.
.
Deci...discutia este despre AVANS
VA rog lamuriri.
andrushyca a scris:
marirea avansului =coborarea momentului scanteii in intampinarea pistonului(delco catre motor)...aceasat procedura nu este benefica iarna deoarece ingreuneaza pornirea,pistonul fiind oprit din cursa lui de explozia prea timpurie,in fapt volanta neacumuland inca "energia" necesara invingerii acestei forte


un amestec rece si bogat se aprinde mai greu decat unul cald si optim ca raport aer/benzina,iar o scanteie timpurie e mai potrivita iarna
iar vara un amestec prea cald se aprinde inainte de a se termina scanteia,astfel trebuie amanat momentul scanteiei.
in vara ce a trecut,in dumuri lungi,masina tragea cel mai bine cu avans minim,altfel facea delcoul ca o masina de cusut.
andrushyca a scris:3......Laurentiu specifica"Relantiul se poate regla dintr-un singur surub: la 1100 din surubul de pe capac iar la 1300, din deschiderea clapetei de acceleratie a corpului 1."
Eu m-am referit strict la "compromis": Iti alegi avansul cu care masina se comporta bine in toate situatiile si la aceeasi calitate a benzinei dupa care iti reglezi relantiul din surub.

Un avans mai mic sau mai mare, cazul in care "bate avansul", va produce o incalzire mai timpurie a motorului + o putere diminuata.
rumburak a scris:[un amestec rece si bogat se aprinde mai greu decat unul cald si optim ca raport aer/benzina


un amestec bogat in combinatie cu un motor rece si mai ales aer rece in admisie =reteta pt putere mare scoasa din motor de oltcit aspirat... nu conteaza daunele si nu sunt luate in calcul
dj05fmx a scris:
rumburak a scris:[un amestec rece si bogat se aprinde mai greu decat unul cald si optim ca raport aer/benzina


un amestec bogat in combinatie cu un motor rece si mai ales aer rece in admisie =reteta pt putere mare scoasa din motor de oltcit aspirat... nu conteaza daunele si nu sunt luate in calcul

putere? abia porneste din loc:lol: ,motorul trebuie sa fie macar caldult benzina multa si aer rece,fara filtru sau altu mai aerisit
Laurentiu a scris:Iti alegi avansul cu care masina se comporta bine in toate situatiile ...
Pt benzina CO 95, de la avans "zero", am micsorat avansul cam cu 2.5 mm. Acum chiar daca ajunge motorul la 90 grC, nu mai bate avansul. pot sa spun ca se comporta f. bine cu bujii gaurite la drum lung Tonim , cat ai mers cu ea de cand ai gaurit bujiile ?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community