Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Instalatia electrica haion

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Acum cateva zile mi-a schimbat un prieten haionul , toate bune si frumoase insa astazi am observat 3 fire in plus.. Fire care vin din stalpul din dreapta spate avand mufe insa fara nici o legatura cu instaltia electrica...toate celelalte fire sunt legate la pompita si la temporizator.
Nu pot verifica insa nimic daca functioneaza stergatorul sau lampile de la numaru de imatriculare pentru ca nu am pus motorul pe masina inca..
De unde ar putea fi firele acestea????? Firele de pe partea dreapta care trec din stilpul de pe dreapta spate in haion sunt pt a alimenta motorul de la stergatorul de la luneta. prin dreapta spate trec de la haion spre interiorul masinii firele de la stergatorul spate...iar pe partea dreapta trec 3 fire(masa,fir de pozitie pentru becurile numarului,si fir pentru dezaburitor)
ar trebui sa ai undeva in spatele triplei de pe dreapta 3 mufe rotunde(albastra,neagra...si inca una(nu-mi vine acum culoarea)) in care intra cei 3 papuci care nu stii unde vin Mersi mult pt informatie...
Dar problema este ca in spatele triplei am doar un fir cu mufa rotunda... uita-te atent sa nu fie cazute prin aripa pe undeva...daca nu ma insel vin niste fire si dela releul aflat langa motorasul din aripa spate
carlos24 a scris:...toate celelalte fire sunt legate la pompita si la temporizator...

nedumerire:
1.prin stâlpul din dreapta trec și intră în hayon 3 fire, cu contacte-papuci rotunzi.
2.apoi, motorașul de ștergător conține tot 3 fire, cu același fel de contacte.
3.cu contactul pus și conectate intre ele firele, n-am reușit mai mult decât să fac să meargă ștergătorul pe direct, treapta I.

Despre ce temporizator este vorba? unde se află? am omis cumva alte conexiuni? deci ștergătorul este inutilizabil. la bord am intretupător corespunzător, dar se pare că nu coincide. pot să sper să devină funcționa, ștergătorull? Temporizatorul e in contra aripa dreapta chiar linga rezervorul de la spalator.Ca sa ajungi la el trebuie demontat ornamentul de pe dreapta din portbagaj. mă uit, verific.
ce n-am înțeles este faptul că de ce atunci când pun contactul la cheie, fără să aclanșez nimic altceva, am tensiune permanentă+ pe unul din cele 3 fire care merg prin stâlpul dr și întră spre hayon pt ștergător. mi se pare extrem de periculos de vreme ce străbate pe sub mochete întreaga mașină. aș fi mai bucuros dacă n-ar fi fost deloc. bine ar fi să-l bunghesc în așa fel încăt să primească tensiune concomitent cu aclanșarea vreunui întrerupător din cele aliniate la bord. In cazul in care nu ar fi acel plus permanent,stergatorul nu ar reveni in pozita initiala. euribiontule si la lampile spate ce le faci?de cate ori ai pozitia aprinsa ai tensiune pe sub mocheta,de cate ori pui frana si/sau semnalizezi ai tensiune sub mocheta...in cazu asta ia-ti alta masina...nu de alta dar s-ar putea sa iei foc păi da, Hașe! așa explicație mai merge. mă gandeam că ștergătorul are inteligență incorporată, vreun condensator prin intermediul căruia revine în poziția inițială.
________________
pănă acum n-am avut decât un bucluc. aveam șoc din cel cu bec incorporat. alimetare trecea prin releu de vreme ce nu s-a ars nici o siguranță. tot frecându-l, pe șoc, s-a întâmplat că a făcut scurt. pe moment am dat să scot papucul de contact. trăgând, mi-am ars rău degetele.
am schimbat cordonul de șoc cu unul fără bec. e mai puțin atractiv acum, da e mai sigur. preventiv, bornele la baterie sunt slăbite cât să le pot scoate ușor cu mâna.
aș sufla și în iaurt. oricum tot ce ține de instalația electrică e cu răspundere făcut, fără improvizații.
pozițiile, semnalele, stop frână, tot ce merge pe spate nu sunt alimentate permanent. în eventualitate, aș simți miros de varniș prăjit doar din când în când.
nici nu vreau să mă gandesc cu cată imprudență am tratat firele pt ștergător crezând că n-au tensiune. 2 din ele nici nu aveau teaca izolatoare. să văd cu e cu temporizatorul, sigur este deconectat.
bate-n lemn, iulicuta. că n-am alta de schimb deocamdată.

știe cineva care sunt principalele 3 cauze de la care ia foc un oltcit?

La mulți ani!
euribiontuL a scris:

știe cineva care sunt principalele 3 cauze de la care ia foc un oltcit?



combustibil, scanteie si oxigen. cred. da?
și cand dorești să reglezi combustia, îi zici de fapt reglarea incendierii.

bineee, atunci primele 4,5 cauze ale posibilelor incendieri. nu vad absolut nici un motiv pentru care cablul de soc cu bec in maner ti-ar produce scurt electric...poate papucul care alimenteaza cu tensiune acel bec din cablu de soc a iesit din locul unde trebuie sa stea si atinge vreun fir de masa,pentru ca altfel nu are cum
cat despre alimentarea stergatorului...aceasta e activa odata cu punerea contactului...care contact se presupune ca e pus doar cand mergi cu masina,si tot cu masina daca mergi afara din localitate ai obligatia sa mergi cu luminile aprinse..si atunci sta sub tensiune permanent instalatia de sub mocheta

intr-adevar instalatia electrica a oltcitului are ceva lacune...dar tu se pare ca te legi de niste chestii banale care nu au de a face cu siguranta masinii si cu posibilitatea de a lua foc
nu stiu de unde scoti tu clasamentul cu principalele 3 cauze din cauza carora poate lua foc oltcitul...stii tu sigur ca sunt 3?poate nu e nici una sau poate sunt mai multe
Pana una alta deviem offtopic si nu e bine,incearca sa te tii de subiect si sa nu vorbesti decat despre instalatia electrica de haion nu si de ce ia foc oltcitul,principala cauza e piesa aflata intre volan si scaunu soferului!(mai ales in cazu tau)
iulicuta2000 a scris:nu vad absolut nici un motiv pentru care cablul de soc cu bec in maner ti-ar produce scurt electric...poate papucul care alimenteaza cu tensiune acel bec din cablu de soc a iesit din locul unde trebuie sa stea si atinge vreun fir de masa,pentru ca altfel nu are cum

cum-necum, fie că la tragere avea cursa prea mare, s-a întâmplat că becul a fost șuntat, a făcut masă cu 'măduva', și întreg varnișul până la clapeta de șoc s-a topit. se pare că + n-a mai trecut prin bec. a dat direct în tija oțelită. l-am scos, l-am făcut colac, este pe undeva atârnat. pot să-l verific ce și cum.
-nu știam de obligația aia. e demult? unde scrie?
câteodatămaidesșiaproapemereu pun lucruri grele în portbagaj care presează panglicile cu circuitele. nu degeaba îmi fac griji. și nici nu obișnuiesc să mi le fac aiurea. că unii vor vedea în asta un capăt de țară (adică forum),
și te rog, nu face din faptul că-ți sunt încă îndatorat motiv de zexe mai mult decât pot duce. in ordinea in care imi convine sa raspuns:
~citeste regulamentul rutier intrat in vigoare anu trecut pe timpul asta(subiect inchis)
~ti-ar cablu de soc sa-ti fie,ca daca era bun nu pateai asta,si doar ca ti s-a intamplat nu poti generaliza asta pentru toata lumea...(subiect inchis!)
~daca izolatia care acopera firele(inclusiv panglica aceea de folie) este intacta asa cum a iesit din fabrica...fara ca firele sa fie incalecate,+ covorasul din porbagaj care acopera instalatia sunt intregi si lalocul lor,nu ai ce cara atat de greu si taios incat sa-ti faca tie scurt elkectric intre instalatie si caroseria masinii;sunt sigur ca nu sunt singurul care a carat cu oltcitul motoare de oltcit,cutii de viteze,si alte acaretui grele......consider si acest subiect inchis As vrea sa cer niste sfaturi priceputi.

1) Vreau sa pun pe Ghita II stopul suplimentar care e acum pe Ghita I. Un fir il prind la masa la stergatorul spate, cum e acum, iar celalat trebuie sa il prind la placuta cu becuri? Am firele lipite direct pe placute si apoi mai departe prinse cu riglete.

2) Am observat ca daca apsasat butonasul de stergator spate cu spalator, acesta functioneaza doar cat timp e apasat butonul, deci trebuie sa fiu cu un ochi atent la el ceea ce e deranjant. Stiam ca doar pompita trebuie sa mearga atat timp cat este apasat butonul, stergatorul trebuie insa s afaca o cursa completa. Sa fie problema la releul de la motorasul pompei? Are legatura cu stergatorul spate? 1-legi de firul de la tripla
2-ai cel putin un fir intrerupt din cele 3 care urca spre haion in partea dreapta e de la releu, da. iar acel fir pentru lampa de frana pe hayon, trebuie sa urmaresti circuitul becului de pozitie/frana, pana la lipitura, sa vezi care e de pozitie, si care e de frana Problema e cum ajung cu firul de la lapma suplimentara la stopul din stanga. Trebuie sa trec firul prin hayon, cumva sa il bag prin teaca acea de cauciuc prin care vin si alte fire si apoi prin spatele plasticului si pana jos la stop? Teaca aia e punctul slab... nu-l bagi in teaca,il treci pe langa,sau elimini teaca si izolezi toate firele intr-un manson separat La asta visiniu mi s-au retezat firle pe dreapta de la deschiderea hayonului, cred ca a calcat un amortizor pe ele de au ajuns retezate. Exista teci din alea termoretractabile (sau cum le zice) care se pot pune pe fire existente? Adica sa aiba despicatura in lungul lor?
Am verificat duminica si de fapt daca apas pe butonul de spalator spate merge OK si stergatorul face cursa completa. In schimb daca apas pe butonul de stergator fara spalate nu sta apasat si trebuie sa il tin apasat cat trebuie. Asta trebuie sa stea insa apasat, ori nu sta, banuiesc ca trebuie schimbat.
Si inca ceva, referitor la butoanele din bord. Butonul de stergator trebuie sa se ilumineze cand sta apasat? Ca am descoperit si eu cu uimire mare ca cel de ventilator se aprinde cand e in functiune
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community