Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Carburator de mazda 323
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut,

Dupa tot felul de surprize neplacute din partea carburatorului si a alimentarii cu benzina, azi am decis inlocuirea lui cu un alt model. Consider ca este unul din punctele slabe ale masinii. Nu contest ca bine reglat poate sa mearga bine. Problema este ca se deregleaza, nu este stabil in functionare.
Am facut rost de un carburator de Mazda 323 care pare a se apropia constructiv. Nu l-am vazut prea bine, mecanicul meu se ocupa chiar acum de el, din pacate nu pot fi langa el, desi mi-as fi dorit.
Stiu doar ca este tot dublu corp, are soc automat electrotermic si pe motorul original de cmc s-a comportat excelent. Tragea f bine si consuma putin, era stabil in functionare. Sper sa reuseasca transplantul, va tin la curent dupa teste.
De asemenea, pun o pompa de benzina electrica, cea originala merge f bine, dar ma termina returul, are o amplasare sinistra pe gatul rezervorului si roata din spate arunca toata zapada acolo. Ingheata mereu si se infunda. Initial m-am gandit sa-l suspend si sa pun un teu calibrat cu intoarcere la intrarea in pompa, cum era la daciile vechi. Dar am facut rost de pompa asta si e mai bine totusi sa amorsez carburatorul inainte de pornire.
Abia astept sa va spun cum merge. Salutari. Eu unul nu prea sunt fanul socului automat, e vinovat de multe chestii negative, mai ales uzuri destul de mari la pornire si consumuri marisoare. Ca sa nu mai vorbesc de problemele cauzate daca se decalibreaza. Parca tot cu soc manual e mai bine, reglezi cum vrei turatia la pornire si nu stai si te uiti la ea ca se tureaza de mama focului. Eu cand aud un Tico sau Damas pornind la rece mi se zbarleste parul in cap.
Astept cu interes ceva impresii. Ce capacitate cilindrica e motorul de pe Mazda aia? O sa ai ceva de furca cu reglaje si combinatii de jicloare,a sa ca, multa bafta.
Carburatorul CIC e destul de pretentios, dar intretinut cum trebuie, nu se deregleaza asa usor daca nu umbli in el. Dupa ultimul reglaj, timp de doi ani nu i-am mai desfacut un surub. Nu s-a infundat, nu s-a dereglat. E drept, cu benzina buna, cu filtru de benzina de Dacia cu injectie, cu separator (separatoare de fapt) bun si cu filtru de aer schimbat la timp.
cristi_s a scris: Eu cand aud un Tico sau Damas pornind la rece mi se zbarleste parul in cap.

La Damas socul se trage manual si se poate si impinge; daca nu il mai impingi dupa ce se incalzeste motorul revine singur. Deci e un fel de "semi-automat" sau nu stiu cum sa-i zic! socul automat iese din functiune daca apesi o clipa acceleratia...nu tine
mortis sa tureze in 3000...intradevar socu de mazda323 asa face...tureaza
si tureaza si tureaza...io cred ca daca il transplanti corect o sa mearga bine
si economic...doar ca mazda are 1600cmc din cate stiu ...minim. as vrea sa fac si eu o clarificare; NU ESTE NICI O PROBLEMA cu carburatoare de pe masini cu cilindree mai mare. Am avut si jiglere muult mai mari pe weberul meu sincron si nu a fost absolut nici o problema.

Acuma am revenit la carburatoarele de oltcit.. ce sa zic.. daca le cureti-reglezi ok, pui filtru de injectie de dacia , schimbi la timp filtrul de aer nu o sa ai absolut nici o problema.

Am avt si eu carburi cu soc automat pe apa, le-am convertit la soc manual destul de usor Eu incerc, totusi, nu-i mare lucru. Poate e mai reusit. Am mers cu masina pe care a fost montat, are motor de 1500 cmc. Merge foarte bine, mai mult de atat, mecanicul meu a pus acest carburator si pe Opel Calibra de 2000 cu injectie, si pe BMW 1800 cu injectie, si merg foarte bine. Am fost de fata cand a venit omul cu Calibra si i-a multumit ca masina merge mai bine ca inainte(era defecta probabil) si consuma mult mai putin.
Daca merge, merge, daca nu il pun la loc pe cel vechi, de care sunt nemultumit pentru ca:
-desi porneste f usor, moare imediat. In functie de temp de afara trebuie sa il pornesc de 4...8 ori pana sta pornit.-
-dupa ce porneste se tureaza la 2500, daca bag un mm socul, se opreste.
-cel mai important: acceleratia nu este liniara. accelereaza cam un sfert de cursa destul de bine, apoi nu se intampla nimic vreo juma de cursa, ba chiar parca da in nas un pic, apoi cand se deschide tr a doua rupe.
Probabil e ceva infundat, masina a stat vreo doi ani si desi am curatat si reglat totul ca la carte, am scg jigloarele membranele si garniturile, nu sunt multumit.
Consumul este cam 10%, ce-i drept cea mai mare parte in oras.
Nu ma tem sa experimentez, in fond si constructorul a ales acest carburator dintr-o oferta de la momentul respectiv. Putea pune altul, putea pune chiar din asta, daca le convenea.
Oricum, carburatoarele japoneze au reputatie buna.
Din pacate azi nu s-a pus carburatorul, poate maine. sau poimaine. Va spun cand am noutati.

Cu stima, Eliade. pai asta inseamna ca mecanicul tau are mai multe carburi de mazda ? cat vrea pe unul ?
tonim a scris:pai asta inseamna ca mecanicul tau are mai multe carburi de mazda ? cat vrea pe unul ?



...deci Acuma mai are doua N-am discutat niciodata cu el de pret dinainte si nu m-a jupit niciodata. Este un baiat cu mult bun simt, el este patronul, dar chestiile mai delicate le rezolva el. Pana acum nu a lucrat Oltcit dar este cu adevarat pasionat de mecanica si nu face discriminare.
Asteapta cateva zile sa vedem cum merge si daca e ok spun tot. Si daca nu e ok.
Din pacate eu sunt foarte ocupat saptamana asta si il las doar pe el. Asa ca a lui va fi toata distractia. cat costa unul ? N-am discutat niciodata cu el de pret dinainte..
Asteapta cateva zile.. nimic nou..
poza cu carburatorul..gasiti aici:
http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet397435.htm
E absolut identic.
Se lucreaza acuma la o flansa, care trebuie sa fie mai inalta, de vreo 12 mm. Am incercat, aproape ca vine, dar clapetele de aer agata in galerie.. sunt f jos.
Din pacate nu am si antretoaza aia cu pata calda.. Salutari la toata lumea!

Azi i-am dat prima cheie dupa o luna de pauza, cu noul carburator de mazda 323. E o comoara carburatorul asta. Porneste extraordinar de usor, socul automat functioneaza perfect, motorul merge mult mai linistit si urca in ture foarte repede. Abia astept sa-l scot maine la sosea.
Mai am de adaptat cablul de acceleratie si filtrul de aer.
La relanti sta linistit si la 500 de ture/min, nu da nici un rateu, nu balbaie, nu moare.
Socul automat are reglaje f accesibile si pe plaje f largi pentru cat sa inchida, cat sa tina deschis, ce turatie sa tina la rece.
Nu se tureaza aiurea, merge parca e pe injectie.
Acuma imi dau seama ce inseamna un amestec corect.
Imi place ca este un vizor de sticla la cnc prin care poti vedea nivelul. Are si un reper de maxim si unul de minim! O idee simpla dar care te scuteste de multe necazuri.
Din pacate nu am mai avut posibilitatea sa ii pun pompa electrica. In schimb am gasit o piesa f interesanta, de la un Ford. O supapa de retur!
Arata ca un teu, dar in centru are o capsula cu o supapa care calibreaza iesirea spre retur in functie de presiune. Functioneaza excelent.
In afara de asta i-am suspendat si eu filtrul de benzina de langa roata din spate si i-am pus unul de injectie dacia pe contraaripa, langa baterie, inainte de pompa.
Multumesc pentru rabdarea de a fi citit acest post, destul de lung si promit sa revin cu impresii despre mersul in trafic si consum

Cu stima, George. Asteptam alte noutati legate de carb. In spcial, daca da amestec corect pe toate plajele de turatii. Asta e foarte important, intrucat olticania e foarte pretentioasa. Si un consum ar fi indicat sa il faci.
A, si alta nelamurire, cum ai reusit sa adaptezi faza cu socul automat? din cate stiu s-a mai discutat pe forum si s-a ajuns la concluzia ca nu se poate adapta pe oltcit. n-am adaptat decat o flansa pe talpa. Mai mult, doua gauri se potrivesc, cele din fata, dar in spate sunt mai apropiate. Se poate pune si fara flansa, dar trebuie date doua gauri in cutia de amestec si ,,cioplit'' un pic din peretele interior. Cand voi face rost de o cutie voi incerca si varianta asta.
Se intoarce suportul cablului de acceleratie cu 180 de grade si se pune un cablu de dacia, este un model care vine perfect si la pedala, si la trecerea prin perete, si un suportul de tabla, si la clapeta de acceleratie.
Revin cu amanunte dupa teste.
Socul este termic, adica are o rezistenta electrica ce il incalzeste. Nu am ce adapta, are doar un fir care se alimenteaza de la electrovalva. pai ... spor la teste. sa zici tot cum se comporta sa stim daca dam iama`n mazde
probabil ca nu se va intampla iarna asta (de la cateva grade incolo jegoasa asta a mea - oltena, o ia fara soc - si din prima ) dupa scaune...vin carburatoarele..
sa-l stapinesti sanatos...sunt sigur ca si consumul va scadea.
Eliade George a scris:Imi place ca este un vizor de sticla la cnc prin care poti vedea nivelul. Are si un reper de maxim si unul de minim! O idee simpla dar care te scuteste de multe necazuri.
Cu asa ceva erau prevazute si carburatoarele de camion (SR) Carpati si Bugeag.

Ai vreo documentatie in privinta reglajelor ce se fac la acest carburaor
Laurentiu a scris:Cu asa ceva erau prevazute si carburatoarele de camion (SR) Carpati si Bugeag.

Ai vreo documentatie in privinta reglajelor ce se fac la acest carburaor


sa fie vorba de carburatorul W211?
cred ca am eu asa ceva, daca vrei.. o sa caut e poate ajunge la5,5 l % mers stabiliyat la90 pe ora
Madalin Zolti a scris:sa fie vorba de carburatorul W211?
cred ca am eu asa ceva, daca vrei.. o sa caut
NU. M-am referit la o documentatie de carburator de MAZDA 323. Salut,

Merge destul de bine cu noul carburator, desi, recunosc, e sub asteptari deocamdata.
Porneste usor si sta din prima la 1500 ture foarte linistit. Insa dupa vreo trei minute incepe sa scada relantiul si moare incet, trebuie tinuta din pedala. S-ar parea ca socul deschide prea repede, chiar la reglaj maxim. Incerc sa limitez curentul pe rezistenta de incalzire.
De asemenea, nu trage cine stie ce, chiar ceva mai putin decat carb orib. Am impresia ca nu deschide tr II-a, iar mecanicul zice ca asta e din cauza ca nu am pus inca filtrul de aer. Acesta ar crea o usoara depresiune in difuzorul tr a II-a, care ar duce la deschiderea clapetei de acceleratie, care nu se deschide decat pneumatic. Intr-adevar, daca pun usor podul palmei deasupra corpului tr a II-a se vede cum baga benzina.

Mai avem de lucru. Eu zic mereu ca este sub asteptari, mecanicul zice ca e mult peste. Fiecare cu opinia lui..

Va tin la curent.. dar nivelul in cnc cum l-ai reglat? ca nu ai de unde sa stii cat trebuie sa fie pentru motorul de oltcit..zic eu Nu cred ca nivelul tine de motor, ci de constructia carburatorului. Are un vizor de sticla si se vede clar cat tre sa fie.
addy05 a scris: nu ai de unde sa stii cat trebuie sa fie pentru motorul de oltcit..zic eu
CNC nu tine de motor ci de cit consuma el in cea mai mare "forja". CNCul este un vas care asigura benzina pt functionarea motorului in parametri in cazurile cele mai defavorabile (accelerari maxime). Pt surplusul de benzina cind motorul merge la relanti si pompa debiteaza o cantitate mare, exista cuiul poantou si returul. Pt a nu trece nivelul de benzina peste o anumita limita si sa inunde motorul, s-a calculat inaltimea acestuia in CNC (cazul carburatoarelor fara vizor) prin diferite metode specificate de constructor. La carburatoarele cu vizor, nivelul optim de benzina in CNC se situeaza la jumatatea vizorului. Salut

Merge bine, in sfarsit. Deocamdata sunt multumit, sa vedem si consumul. Porneste usor, sta la relanti din prima fara probleme, nu moare, nu da in nas. Imi place ca merg cu a treia fara probleme prin oras, incepand de la 1500 de ture.
Mi se pare ca s-a imbunatatit cuplul la turatii mici.
Functionarea motorului este f stabila, pot sa scad relantiul si la 500 de ture si nu se balbaie.
Nu trage la fel de bine precum carburatorul original dar sper in consum mai bun.
De fapt trage, dar n-are acel nerv , mi se pare ca e ceva mai moale.
Oricum, mai am de pus la punct aprinderea, am gasit un delco Ducellier complet si sper sa rezolv problema cu avansul. Acum merg cu delcoul rotit la max spre motor si parca tot mai cere avans.

Urmeaza probe de consum.

Cu respect, George.
Eliade George a scris:Oricum, mai am de pus la punct aprinderea...merg cu delcoul rotit la max spre motor
Inainte de aprindere, cred c-ar fi mai nimerit de verificat distributia - eventual de schimbat curelele si rolele intinzatoare.
Eliade George a scris:Salut

Merge bine, in sfarsit. Deocamdata sunt multumit, sa vedem si consumul. Porneste usor, sta la relanti din prima fara probleme, nu moare, nu da in nas. Imi place ca merg cu a treia fara probleme prin oras, incepand de la 1500 de ture.
Mi se pare ca s-a imbunatatit cuplul la turatii mici.
Functionarea motorului este f stabila, pot sa scad relantiul si la 500 de ture si nu se balbaie.
Nu trage la fel de bine precum carburatorul original dar sper in consum mai bun.
De fapt trage, dar n-are acel nerv , mi se pare ca e ceva mai moale.
Oricum, mai am de pus la punct aprinderea, am gasit un delco Ducellier complet si sper sa rezolv problema cu avansul. Acum merg cu delcoul rotit la max spre motor si parca tot mai cere avans.

Urmeaza probe de consum.

Cu respect, George.


salut, si la mine am testet la ambele motoare, cu carbu ala weber sincron de ford v6 , sta ceas la 500 de ture nu se balbaie nu nimic..
asa e cu socul automat, la mine daca accelerez peste 2000rpm se deschide clapeta aia de soc singura, dar bineanteles ca jonglez eu din cablul de soc cu ea daca as avea nevoie..
aa, cand e rece si imping socul imediat dupa pornire sta la 1000 rpm )))
abia dupa ce se incalzeste putin sta la 500 rpm
Madalin Zolti a scris:cand e rece si imping socul imediat dupa pornire sta la 1000 rpm )))
abia dupa ce se incalzeste putin sta la 500 rpm
Carburatorul tau, bate legile fizicii Cu ultimele reglaje, carburatorul merge f bine. Recomand cu multa caldura, mai ales ca adaptarea este destul de facila.
Ramane de vazut comportamentul in timp. Inca nu ma pot pronunta asupra consumului, dar nu are cum sa consume mult.
Aproape ca imi lipseste frecusul cu socul, datul in nas, muritul cand sunt in cea mai jenanta pozitie, in intersectii sau la semafor. Pur si simplu merge frumos la orice regim.
Nu am schimbat absolut nimic de pe carburatoul de mazda., nici un jiglor, nici o parghie. O sa fac niste poze curand..

O spun cu toata raspunderea: merita.

Cu stima, George. Salut
Incerc sa pun niste poze...scuze, is cam obosit si am cam uitat..si scuze calitatea...deocamdata cu telefonul..
Sper ca va place suportul pentru cablu!

http://img512.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img512/6651/1201817947e72.smil

[img=http://img238.imageshack.us/img238/1182/31012008005sr0.th.jpg] [img=http://img247.imageshack.us/img247/5879/31012008004kx4.th.jpg] [img=http://img247.imageshack.us/img247/2962/31012008003iu5.th.jpg] [img=http://img247.imageshack.us/img247/9665/31012008004fz9.th.jpg] [img=http://img247.imageshack.us/img247/3411/31012008003jj6.th.jpg] [img=http://img170.imageshack.us/img170/3628/31012008004fb2.th.jpg] [img=http://img180.imageshack.us/img180/2125/31012008003iv1.th.jpg] [img=http://img180.imageshack.us/img180/4088/31012008008zf8.th.jpg] [img=http://img247.imageshack.us/img247/185/31012008007aq0.th.jpg] [img=http://img352.imageshack.us/img352/2149/31012008006ai8.th.jpg] [img=http://img112.imageshack.us/img112/2379/31012008005ps7.th.jpg] [img=http://img247.imageshack.us/img247/5848/31012008004tn8.th.jpg] [img=http://img247.imageshack.us/img247/6499/31012008003gy1.th.jpg]
Eliade George a scris:Cu ultimele reglaje, carburatorul merge f bine. Recomand cu multa caldura, mai ales ca adaptarea este destul de facila.
Ramane de vazut comportamentul in timp. Inca nu ma pot pronunta asupra consumului, dar nu are cum sa consume mult.
Aproape ca imi lipseste frecusul cu socul, datul in nas, muritul cand sunt in cea mai jenanta pozitie, in intersectii sau la semafor. Pur si simplu merge frumos la orice regim.
Nu am schimbat absolut nimic de pe carburatoul de mazda., nici un jiglor, nici o parghie. O sa fac niste poze curand..

O spun cu toata raspunderea: merita.

Cu stima, George.


Salut,

Aproape ca pare un vis frumos ce citesc.Sunt foarte curios cat e de fiabila solutia si cum va "rezista" peste o jumatate de an ,spre exemplu...
Imi place la nebunie suportul de cablu .Sper ca ne vei anunta si cam cat consuma "inventia".Ma interesez deja de un carburel identic.

Stima Salut,

Primele teste de consum, destul de aproximative, imi indica un consum de aproximativ zece litri la 100 km, in conditiile in care am rulat circa 120 km exclusiv in oras, drumuri scurte si porniri la rece in fiecare dimineata. De fapt, am pus de 50 de lei benzina si inca nu s-a aprins becul, dar azi a palpait o data, cand am plecat de pe loc.
Castigul mare este insa la functionarea motorului. Pornirea la rece este perfecta, sta din prima pe la 2000 de ture si daca apas putin acceleratia scade la 1500 si e f stabila. pot pleca imediat, absolut imediat de pe loc, nu moare si trage destul de bine. Daca fortez un pic apare un ,,gol'' care dispare imediat daca ridic un pic de pe acceleratie. Asta se intampla insa doar daca plec imediat si doar in primii 2-300 de metri.
Mai am de pus la punct insa si alte detalii, cum ar fi aprinderea, daca nu m-ar fi tepuit adriannnn aveam si eu acum aprindere electronica.
Am facut insa rost de un Ducellier care arata f bine, dar n-are ,,luleaua''.
Cred ca voi ramane pe clasic, dar f bine pus la punct.
Alta probl e cv, care este pusa acum doi ani de catre un ,,macelar'', desi io i-am cerut 5fr el mi-a pus 4fr. Merge in oras, chestia e ca e zgomotoasa (huruie) si la 100 la ora am 5000 de ture!
Faza e ca is convins ca am mai mult de 100, am si cronometrat si fac un km in 33 de secunde.
Dar carb de mazda e clar un lucru f bun, a schimbat radical masina si pot spune ca acuma o conduc cu placere, e o masina normala. Inca o data spun, cu toata raspunderea, merita din plin.

Cu stima, George. la remat cu noi sa cautam carburici de mazda! domnule Eliade George,felicitari!!! (si nu numai ptr carburator) merci beaucoup.
incet-incet masina va recapata viata pe care o merita. Domnule Eliade la delcoul Duccellier poti pune luleaua de la delcou romanesc pt electronic si merge f bine ! si in ce priveste cutia 4 fr la 100 km /h ar trebui sa ai undeva pe la 3800-4000 de ture! ceva nu e inregula cu vitezometru sau turometru ! sau poate probleme de ambreiaj!
Eliade George a scris:
Alta probl e cv, care este pusa acum doi ani de catre un ,,macelar'', desi io i-am cerut 5fr el mi-a pus 4fr. Merge in oras, chestia e ca e zgomotoasa (huruie) si la 100 la ora am 5000 de ture!


Esti sigur ca cutia pe care o ai este fr? Dupa cum stiu eu, cutiile ro sunt cele zgomotoase. Nu stiu daca stii... poti afla foate simplu, depinde de marsier. Daca intra in spate, langa a 4-a, ai cutie 4ro (sau cutie de 5, dar care nu intra in a 5-a), daca intra in fata, langa a 3-a, ai cutie 4fr.
Legat de zgomot, vezi: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=4120

(corectat ulterior) Merci, o sa caut si o sa incerc un rotor de electronique.
Am pus romanesc, din ala negru, dar e decalat cu 180 de grade si am decalat si fisele cu 180, dar merge prost, porneste dar nu merge bine, rotorul are joc pe ax, cred ca asta-i motivul..
Ambreiajul nu patineaza, dar nu stiu ce cutie e asta, o dau jos zilele astea si o pun la loc pe cea orig a masinii, 4ro, daca nu gasesc una 5tr.

E 4fr, ca am marche arriere dreapta sus, dar e ciudata rau..
De fapt merge bine, pana pe la 80 la ora e ok, dar mai sus, trece de 4000 de ture si zgomotul general e mare...cred ca e de la cutie.
Oricum o dau jos sa verific ambreiajul, desi, repet, nu patineaza.
Pentru oras este excelenta, dar acum cu noul carb trage f bine si as scoate-o si pe-afara, si mi-e mila s-o tin la 5k ture, motorul este neumblat..
Eliade George a scris:Pornirea la rece este perfecta, sta din prima pe la 2000 de ture si daca apas putin acceleratia scade la 1500 si e f stabila. pot pleca imediat, absolut imediat de pe loc, nu moare si trage destul de bine. Daca fortez un pic apare un ,,gol'' care dispare imediat daca ridic un pic de pe acceleratie. Asta se intampla insa doar daca plec imediat si doar in primii 2-300 de metri.
Mai trebuie reglat putin socul automat. Cred ca daca in loc de 1500, vei ridica relantiul din soc (sa mai inchizi putin clapeta) la 2000 rpm, nu cred ca va mai avea loc "golul".

mobra a scris:Daca intra in spate, langa a 3-a, ai cutie 4ro ..., daca intra in fata, langa a 4-a, ai cutie 4fr.

"Mers inapoi" in spate linga a 4-a, e CV 4 RO iar in fata linga a 3-a, e CV Fr.
Laurentiu a scris:
"Mers inapoi" in spate linga a 4-a, e CV 4 RO iar in fata linga a 3-a, e CV Fr.


Bruhahahaaa Ai dreptate. Doaaaaamne, ce prostie am scris Tare obosit trebuia sa fiu, acum am corectat E frantzuzeasca, asta-i clar, dar cred ca e ceva in neregula cu kilometrajul, repet, pana pe la optzeci e in regula, dar apoi e zgomotoasa rau: totusi, eu am impresia ca viteza e mult mai mare, poate ca nu se ,,pupa'' cutia fr cu kilometraju ro, io zi ca am pe putin 100 cand imi arata 80, mai ales ca si turatia e 5k, si doar turele nu au de-a face cu cv.
Dar despre toate astea ar trebui sa scriu la topicul de ture si viteze..

Thanks anyway..
Eliade George a scris:Merci, o sa caut si o sa incerc un rotor de electronique.
Am pus romanesc, din ala negru, dar e decalat cu 180 de grade si am decalat si fisele cu 180, dar merge prost, porneste dar nu merge bine, rotorul are joc pe ax, cred ca asta-i motivul..
Ambreiajul nu patineaza, dar nu stiu ce cutie e asta, o dau jos zilele astea si o pun la loc pe cea orig a masinii, 4ro, daca nu gasesc una 5tr.

E 4fr, ca am marche arriere dreapta sus, dar e ciudata rau..
De fapt merge bine, pana pe la 80 la ora e ok, dar mai sus, trece de 4000 de ture si zgomotul general e mare...cred ca e de la cutie.
Oricum o dau jos sa verific ambreiajul, desi, repet, nu patineaza.
Pentru oras este excelenta, dar acum cu noul carb trage f bine si as scoate-o si pe-afara, si mi-e mila s-o tin la 5k ture, motorul este neumblat..


Salut,

Subscriu la ceea ce crede Laurentiu.Cred ca daca reusesti sa-l aduci undeva la 1800-2000 rot/min. pe "domnul relanti",vei scapa totalmente de "golul" din acceleratie si vei circula exact ca avand injectie electronica.
Eu zic sa nu te lasi cu aprinderea si sa-ti cumperi una electronica.Am luat una impecabila cu delcou Ducellier si modul nemtesc,de la Butter,saptamana trecuta la un pret foarte bun (zic eu),adica 120 RON...
Avantajele fata de clasica sunt evidente.Diferenta e cam ca de la carburatorul de Mazda 323 la Carfil(asta ca sa-ti fie cat mai sugestiva comparatia;doar tu o cunosti cel mai bine,nu?).
Cat despre cutie, recomand 5 trepte RO,cel mai bine adaptata cerintelor acestei masini,dupa parerea mea.

Cu stima! multumesc pentru incurajari
Intre timp, cu mici ajustari ale unor parghii, carburatorul merge perfect. De fapt incurcasem si niste vacuumuri acolo dar acum e ok. Porneste perfect, sta la 1500 de ture si nu mai are golul acela la o anumita apasare a pedalei. Imi place la nebunie ca pot pleca de pe loc imediat, indiferent daca sta de doua ore sau doua zile, nu are nici o manifestare de motor rece. Nu-mi explic cum face asta, dar o face.
Consumul nu este foarte incurajator, cam 100..120 de km cu benzina de 50 lei, cam 13 litri. Dar este destul de constant, in conditii de mers prin oras (Suceava) , trasee scurte. Trebuie sa rezolv neaparat problema cutiei, am iesit de cateva ori afara si nu prea pot sa depasesc 100 la ora, zgomotul devine prea mare.
De consum ma ocup imediat dupa aceea, cred ca de vina este racirea. Voi incerca sa adaptez un ventilator electric, cel putin cat mai tine iarna. Iar la vara incerc o combinatie, sa ii las si turbina eventual una cu debit mai mic si un ventilator electric. Motorul asta nu trebuie sa consume mai mult de 5-6 litri la suta in afara si 8-9 in oras, la mers decent.
Am uitat sa zic de aprindere, si asta e in plan, chiar inaintea racirii..

Multumesc ca m-ati ascultat,
George
Eliade George a scris:multumesc pentru incurajari
Intre timp, cu mici ajustari ale unor parghii, carburatorul merge perfect. De fapt incurcasem si niste vacuumuri acolo dar acum e ok. Porneste perfect, sta la 1500 de ture si nu mai are golul acela la o anumita apasare a pedalei. Imi place la nebunie ca pot pleca de pe loc imediat, indiferent daca sta de doua ore sau doua zile, nu are nici o manifestare de motor rece. Nu-mi explic cum face asta, dar o face.
Consumul nu este foarte incurajator, cam 100..120 de km cu benzina de 50 lei, cam 13 litri. Dar este destul de constant, in conditii de mers prin oras (Suceava) , trasee scurte. Trebuie sa rezolv neaparat problema cutiei, am iesit de cateva ori afara si nu prea pot sa depasesc 100 la ora, zgomotul devine prea mare.
De consum ma ocup imediat dupa aceea, cred ca de vina este racirea. Voi incerca sa adaptez un ventilator electric, cel putin cat mai tine iarna. Iar la vara incerc o combinatie, sa ii las si turbina eventual una cu debit mai mic si un ventilator electric. Motorul asta nu trebuie sa consume mai mult de 5-6 litri la suta in afara si 8-9 in oras, la mers decent.
Am uitat sa zic de aprindere, si asta e in plan, chiar inaintea racirii..

Multumesc ca m-ati ascultat,
George


Salut,

Felicitari ptr. punerea la punct a carburatorului!
Nu cred ca problema masinii asteia e racirea.Ba chiar,iarna,din cauza incalzirii greoaie masina poate consuma chiar si 30l/100 km pe drumuri scurte ,in oras.Masinile astea au mers in perioada de probe in Maroc pe arsita tropicala,si nu au avut probleme.Consumul este invers proportional cu nivelul temperaturii asa ca ar trebui sa urmarim cresterea cat mai rapida a temperaturii motorului catre valoarea specifica regimului normal,ceea ce ar reduce considerabil consumul mai ales pe drumuri scurte in oras.

Cu stima Scuze, voiam sa zic racirea excesiva..Exprimarea mea a fost incorecta...de fapt ma refeream la sistemul de racire care nu are nici o automatizare si la pornire functioneaza in aceeasi parametri ca in orice alt regim de temperatura. Ideea ar fi de actionat elicea doar cand e nevoie si ma voi stradui sa realizez asta. Posibilitati sunt multe, incepand de la suspendarea elicei de pe arborele motor si inlocuirea ei cu un ventilator electric comandat, montarea unei elici cu debit mai mic de aer in locul celei existente si suplimentar montat un ventilator electric in fata, montarea unui cuplaj variabil cu temperatura in butucul elicei si multe altele.. Trebuie experimentat si realizat. Primul pas la mine va fi montarea unui termometru de ulei..
Eliade George a scris:Scuze, voiam sa zic racirea excesiva..Exprimarea mea a fost incorecta...de fapt ma refeream la sistemul de racire care nu are nici o automatizare si la pornire functioneaza in aceeasi parametri ca in orice alt regim de temperatura. Ideea ar fi de actionat elicea doar cand e nevoie si ma voi stradui sa realizez asta. Posibilitati sunt multe, incepand de la suspendarea elicei de pe arborele motor si inlocuirea ei cu un ventilator electric comandat, montarea unei elici cu debit mai mic de aer in locul celei existente si suplimentar montat un ventilator electric in fata, montarea unui cuplaj variabil cu temperatura in butucul elicei si multe altele.. Trebuie experimentat si realizat. Primul pas la mine va fi montarea unui termometru de ulei..


Salut,

Asa da!Ai dreptate.Asta este o problema la masina asta!
In ceea ce priveste ansamblul "ambreiat"cea mai mare problema a lui este ca nu stii cand se defecteaza si eu greu de reglat sa tina temperatura intre parametrii pe care ti-i doresti.Dar si cand merge bine...
Sa nu uitam ca BMW lucra intr-o vreme numai asa(perioada "ursuletului").
Cu termocuplu e mai usor dar unde pui electroventilatorul?Ca intre bara si motor nu-i chiar asa spatiu si trebuie pus exact acolo la "gura"turbinei...
Eu am incercat iarna cu prelungirea suplimentara a ecranului-calandru in jos si captusirea capotei ca la Loganul Diesel(spre exemplu).Rezultate sunt,sa stii!Mi-a scazut consumul in oras pe drumuri scurte de la aprox.11,5l/100 km la aprox. 9,5 l/100 km.Motorul se incazeste vizibil mai usor.

Mult succes!
valib a scris:la VTM face fata un asemenea montaj, pe o masina din Cehia:




deci si in concluzie..se poate, si e ok:)
Salut
Am si eu un ventilator de-asta! Mi-a ramas de la Peugeot 605 SV 3.0 si intr-adevar sufla, nu gluma.. Si are si doua viteze!
Inseamna ca o sa realizez montajul mai curand decat speram...va tin la curent...merci beaucoup. am vazut pe masina unui prieten [mercedes ] ca avea ventilatorul de racire legat permanent pe curea ,dar actionat de o termocupla. daca motorul e rece paletii stau pe loc.se invart doar cand se incalzeste. chestie probata de mine.daca e motorul rece poti invarti paletii de la ventilator fara sa se invarta si restul
cred ca cu putina vointa ar merge adaptata varianta asta pe oltcit
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community