Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Carburator de mazda 323
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Eliade George a scris:Salut
Am si eu un ventilator de-asta! Mi-a ramas de la Peugeot 605 SV 3.0 si intr-adevar sufla, nu gluma.. Si are si doua viteze!
Inseamna ca o sa realizez montajul mai curand decat speram...va tin la curent...merci beaucoup.


Salut,

Suuuper!Asta chiar n-o stiam!Au economisit ai naibii la capitolul asta!
Dar se poate rezolva.Incearca cu ventilatorul de Peugeot si anunta-ne si pe noi.La ce temperatura setezi termocuplul sa "plece" si de unde sa-si ia informatia?
Eu unul sunt numai urechi(sau ochi).Pare a fi treaba foarte "organizata".
Probabil ca nu se justifica la pretul bietului Oltcit(s-o faca din fabrica)...

Bafta maxima! Salut

Revin cu date despre consum.
Din pacate sonda nu functioneaza, dar de la plin la plin si dupa indicatiile jurnalierului 330 km cu 33 l benzina, am ramas si eu surprins de coincidenta. Din acestia, doua drumuri dus-intors Suceava - Radauti, aprox 150 km, restul in oras, de ici-colo, trasee scurte si pauze lungi.
Pornirea si functionarea f bune, trage bine.
Daca nu ati retinut, Club 11 RL din 93, CV 4 FR schimbata acum doi ani (nu sunt multumit), aprindere clasica romaneasca, axele sau tachetii, nu imi dau seama, bat in draci, ulei Castrol 10w40, bujii Brisco de doi ani, dar azi am pus Sinteroame.
Cred ca e loc si de mai bine, retineti ca extraurban s-a mers cu 80-90 la 4000...4500 de ture.
Anvelope 155/80/13.

Mai e mult de lucru, dar carb este in mod cert un castig.

Multumesc pentru atentie, va urma..

Cu stima, George. Scuze topicutz unpicutz.
Shtitzi cum am rezolvat eu cu incalzirea motorului cat mai repede iarna asta?
Am dat jos 3 din cele noua palete de la elice. Cele dispuse in mijlocul fiecarui grup de 3 palete. E betoooooon. Shi am folosit shi calandru.Nu am avut probleme sa se tempereze shi dimineatza la - 8...10 grC nu stateam cu ea mai mult de un min sa se incalzeasca. Nu am probat sa fi lasat decat 3 palete shi fara calandru. Acum depinde de temperatura de afara.Inconvenientul este ..... sa schimbi elicea in fiecare primavara - toamna.
Eliade George a scris:Salut

Revin cu date despre consum.
Din pacate sonda nu functioneaza, dar de la plin la plin si dupa indicatiile jurnalierului 330 km cu 33 l benzina, am ramas si eu surprins de coincidenta. Din acestia, doua drumuri dus-intors Suceava - Radauti, aprox 150 km, restul in oras, de ici-colo, trasee scurte si pauze lungi.
Pornirea si functionarea f bune, trage bine.
Daca nu ati retinut, Club 11 RL din 93, CV 4 FR schimbata acum doi ani (nu sunt multumit), aprindere clasica romaneasca, axele sau tachetii, nu imi dau seama, bat in draci, ulei Castrol 10w40, bujii Brisco de doi ani, dar azi am pus Sinteroame.
Cred ca e loc si de mai bine, retineti ca extraurban s-a mers cu 80-90 la 4000...4500 de ture.
Anvelope 155/80/13.

Mai e mult de lucru, dar carb este in mod cert un castig.

Multumesc pentru atentie, va urma..

Cu stima, George.


Salut,

M-ai deprimat cu bujiile.Chiar atat era de greu sa gasesti niste NGK-uri BP 6 EF sau EFS?Pacat de-atata munca sa folosesti Sinteroame care ,adeseori intr-un set(nou),contin cate un "exemplar" nefunctional...Si sunt,cum vei gasi si alte pareri pe forum,de "ciocolata"...Ca sa nu mai spun ca aprinderea electronica aproape ca se impune,la un motor mai "elaborat".
Consumul nu-i mare daca drumurile din oras le-ai facut pornind imediat de pe loc cu socul electric inchizand difuzorul carburatorului si motorul rece.
Asteptam adaptarea electroventilatorului sa-nvatam cu totii cum se face!
Mi se pare un mare pas inainte in controlul racirii la masina asta.
Multa bafta!

Stima! Salut

Ai dreptate si cu bujiile, si cu aprinderea. Dar trebuie sa intelegi ca o iau pas cu pas. De fapt, incepusem cu aprinderea, dar dupa cum stii, desi am platit-o am luat teapa. Acum nu mai comand prin posta, in masura in care am timp merg la fata locului si cumpar. Daca voi gasi pe cineva dispus sa imi trimita o aprindere electronica si sa o achit dupa ce o probez.. Va veni si vremea ei, te asigur. Acum insa prioritatea este CV.
Bujiile erau in portbagaj, probabil le-a cumparat tatal meu, nici n-am avut timp sa-l intreb. Deocamdata merg bine. Am si un modul din ala rosu cu led de ,,aprindere electronica'' il montez cat de curand.
Cu racirea este iar o prioritate. Vreau sa mai prind cat de cat din sezonul asta. E insa destul de complexa problema si trebuie timp de studiu. N-as vrea sa dau gres si sa prajesc motorul. Asa ca..rabdare. (talk to myself)

In ceea ce priveste consumul, sunt multumit, mai ales in conditiile in care am avut cel putin zece porniri la rece in acesti 330 km. De altfel, socul automat inchide si daca sta masina un sfert de ora, imi dau seama dupa cresterea turatiei de relanti pe la 1500 de ture. Asa incat prin oras, de ici colo, merge aproape mereu cu socul (semi)actionat. Insa imi place ca functionarea este f stabila si n-as vrea sa umblu la reglaje.
Multumesc pentru interes. Promit sa va tin la curent cu fiecare pas.

Cu stima, George. pana sa faci rost de o aprindere electronica incearca varianta asta
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=8555&postdays=0&postorder=asc&start=100
s-ar putea sa fii surprins de rezultate
in alta ordine de idei nea mecanicul ala a tau nu are vre-un carb de masina japoneza de vanzare ? sorry dar nu mai are...poti gasi pe la dezmembrari, cred, o sa mai caut si eu si daca gasesc dau de veste.. Nu te supara, dar mie mi se pare mult 10l/100km in conditiile in care ai mers jumatate din distanta extraurban.
Eu cu TRS consum 10-11 doar prin Bucuresti, cu drumuri in mare parte de 10km, dar traficul e blocat mai rar pe unde merg eu, stai doar de 1- 2 ori la stopuri. Precizez ca astup aerisirile din fata si am calandrul prelungit 5-10 cm. Am acelasi consum iarna-vara. Nu am mers iarna asta cu masina deoarece a intrat in octombrie 2007 in restaurare totala si doar acum este gata. Deci vorbesc de iarna trecuta.

Deci ai obtinut rezultate pe care le obtineai si cu un carburici de Oltcit, mai putin socul automat. Nu stiu cat influenteaza in oras ca a mea e TRS.
Sper sa mai faci reglaje si sa vii cu consumuri mai bune. Si eu sper...oricum mai am multe de facut.
Masina e cam varza, am preluat-o de la tatal meu, care are 70 de ani si nu prea a putut-o ingriji in ultimii cativa ani.
Dar incet-incet o pun la punct si sper sa obtin si consum mai bun.
Cred ca nici cutia nu ma ajuta, nici nu stiu ce cutie este, dar acesti 150 km i-am facut la 80-90 km/h si peste 4000 rotatii/minut.
Oricum ma fura si kilometrajul cam cu 10%, deci consumul e ceva mai mic de zece.
Si de altfel, oricum TRS-ul consuma mai putin.
Marele castig este insa, poate, nu la consum, cat mai ales in functionare. Pornirile sunt f usoare, se poate pleca imediat de pe loc, nu se ineaca, turatia de relanti imediat dupa pornire este de max 1500 rot/min.

Bafta la reparat TRS-ul si multumesc pentru aprecieri.

Cu respect, George.
Eliade George a scris:Salut

Ai dreptate si cu bujiile, si cu aprinderea. Dar trebuie sa intelegi ca o iau pas cu pas. De fapt, incepusem cu aprinderea, dar dupa cum stii, desi am platit-o am luat teapa. Acum nu mai comand prin posta, in masura in care am timp merg la fata locului si cumpar. Daca voi gasi pe cineva dispus sa imi trimita o aprindere electronica si sa o achit dupa ce o probez.. Va veni si vremea ei, te asigur. Acum insa prioritatea este CV.
Bujiile erau in portbagaj, probabil le-a cumparat tatal meu, nici n-am avut timp sa-l intreb. Deocamdata merg bine. Am si un modul din ala rosu cu led de ,,aprindere electronica'' il montez cat de curand.
Cu racirea este iar o prioritate. Vreau sa mai prind cat de cat din sezonul asta. E insa destul de complexa problema si trebuie timp de studiu. N-as vrea sa dau gres si sa prajesc motorul. Asa ca..rabdare. (talk to myself)

In ceea ce priveste consumul, sunt multumit, mai ales in conditiile in care am avut cel putin zece porniri la rece in acesti 330 km. De altfel, socul automat inchide si daca sta masina un sfert de ora, imi dau seama dupa cresterea turatiei de relanti pe la 1500 de ture. Asa incat prin oras, de ici colo, merge aproape mereu cu socul (semi)actionat. Insa imi place ca functionarea este f stabila si n-as vrea sa umblu la reglaje.
Multumesc pentru interes. Promit sa va tin la curent cu fiecare pas.

Cu stima, George.


Salut,

Ce parere ai de oferta asta:http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=9106&check=4421418 ?

Poate-ti e de ajutor!

Stima! Salut,

Merci, e rezonabila, dar dupa ce m-am fript, nu mai ,,cumpar'' fara sa vad marfa. Voi intreba daca se poate trimite asa si sa o platesc dupa montaj..
Si deocamdata aprinderea merge bine, desi delcoul sta la max spre motor..

merci beaucoup la capitolul Cv ,cauta una 5tr de Ro.
Eliade George a scris:Salut,

Merci, e rezonabila, dar dupa ce m-am fript, nu mai ,,cumpar'' fara sa vad marfa. Voi intreba daca se poate trimite asa si sa o platesc dupa montaj..
Si deocamdata aprinderea merge bine, desi delcoul sta la max spre motor..

merci beaucoup

Vezi ca este postat undeva pe forum ,aprinderea Gotronic cu senzor si modul de aprindere electronica se fabrica in Tg Mures .Ai si garantie gasesti mai multe inf pe daciaclub ,poti contacta si producatorul.Pretul pe la 70-80 ron Multumesc, ma interesez... Aprinderea GoTronic este doar o protectie pentru platina, si nu o aprindere electronica. Ea completeaza sistemul clasic de aprindere cu platina, si limiteaza curentul prin platini.

Mai multe informatii poti sa gasesti pe http://gotronic.ro/index.php?Itemid=52&option=com_content (sper ca nu e problema ca am postat siteul aici; mentionez ca nu am legatura cu firma, si nici nu vreau sa fac reclama) aia este doar o protectie intradevar dar exista aprindere gotronic din aia jmechera care elimina platina, e ceva cu un senzor,nu prea m-am interesat...

click aici Parca am auzit si eu ceva, dar pe site nu este nimic despre acest lucru. Poate gasesc ceva informatii sau ne ajuta cineva cu detalii concrete informatii gasesti pe linkul ala de l-am pus dar e lung topicul si eu cel putin nu am avut rabdare sa citesc tot

daca vrei info,fa-ti user si da-i mesaj privat userului "gotronic" si il intrebi cum sta treaba cu aprinderea aia, are si el Oltcit si iti va spune.. vezi ca pe site la ei (gotronic) ai acolo niste adrese de e-mail. poti lua legatura cu ei. eu am luat legatura prin e-mail cand am achiziionat o protectie pt platina. si am stat de vb si despre cealalta aprindere. stiu ca este formata dintr-o cutiuta rosie si un senzor care se monteaza in locul platinei. mai era pe aici un topic unde dadusem ceva mai multe informatii. parca si o schema. acum nu mai am schema am sterso

Later edit :


am dat de urma topicului. sunt acolo multe informatii in legatura cu aprinderea aceasta cu senzor in loc de platina.

asta e link-ul : http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=7414

sunt si poze si ceva filmulete cum functioneaza aprinderea. spor la documentat . eu unu zic ca merita, + ca ofera si garantie.
stony a scris:Aprinderea GoTronic este doar o protectie pentru platina, si nu o aprindere electronica. Ea completeaza sistemul clasic de aprindere cu platina, si limiteaza curentul prin platini.

Mai multe informatii poti sa gasesti pe http://gotronic.ro/index.php?Itemid=52&option=com_content (sper ca nu e problema ca am postat siteul aici; mentionez ca nu am legatura cu firma, si nici nu vreau sa fac reclama)

Am impresia ca ai inteles gresit
-Eu am achizitionat aprinderea gotronic cu senzor o am pe birou
-Platina clasica dispare din delco (partea mobila ,e bine sa o ai de rezerva ) si se pune senzorul
-Distanta intre senzor si muchia patratului care ridica platina este cam de 0.5-0,7 reglabila cu o lera intre senzor si umar ,muti partea fixa a platinei stringi surubul .Acum ai inteles ca senzorul nici nu atinge axul care se roteste.
-Din ce mai retin unele componente sunt de uz militar =fiabilitate ff mare
-Trebuiesc doar citeva reguli indeplinite
a) fise de calitate
b)rezistenta bobinei pe primar sa nu fie mai mica de 3 .ohmi
c)se poate vorbi cu gotronic de compatibilitate cu bobina de oltcit(R<3ohmi)
d)se modifica citeva grade avansul ai si un led control acolo care te ajuta
e)capac delcou de calitate ca nu e o avere la fel si pipa (distrib de scinteie pe ploturile capacului)
S.C.GOTRONIC S.R.L 0265253093 sau intri pe daciaclub si il contactezi
Regret ca nu stiu sa bag o poza ca te lamureai despre ce e vorba http://gotronic.ro/macroflash/index2.html


nu a inteles gresit...e o simpla protectie pentru platina.
Vezi in linkul de mai sus, eu nu vad nicaieri nici un senzor nou, ci vechea si clasica platina. Aprinderea GoTronic asta e vechea cutiutza rosie, prezenta pe piata si sub alte denumiri.

Aprinderea Tranzistorizată AT 010, completează sistemul clasic de aprindere prin scânteie (cu platină) al motoarelor pe benzină, scopul urm&atilde;rit fiind îmbunătățirea performanțelor acestora prin:

- Creșterea si stabilizarea tensiunii din primarul (implicit si secundarul) bobinei de inductie indiferent de turatia motorului, tensiunea acumulatorului si temperatura ambiant&atilde;, realizând astfel porniri mai usoare, o functionare optim&atilde; si în conditii extreme de lucru a motorului.

- Limitarea tensiunii pe contactele platinelor, protejându-le astfel de arcul electric care le uzeaz&atilde;.

- Posibilitatea diagnostic&atilde;rii rapide a platinelor, a tensiunii la bornele bobinei de inductie si regl&atilde;rii avansului static.


INSTRUCTIUNI DE UTILIZARE : (vezi desenul)
Se întrerupe firul de la delcou în punctul A si se înseriaz&atilde; firul negru (R.U.P.) spre delcou, iar firul alb (B.I.) Spre bobina de inductie.
Se scoate conductorul de la condensatorul de deparazitare de pe rezistenta aditional&atilde; (punctul B), în locul acestuia conectându-se firul rosu (+12V) a aprinderii, iar pe papucul ”TAT&Atilde;” al acestuia condensatorul de deparazitare. (Vezi desenul)
Prinderea Aprinderii Tranzistorizate AT010 (model Oltcit), se poate face pe rezervorulu de ap&atilde; al sterg&atilde;torului de parbriz, între cureaua de plastic a acestuia si bidon cu LED CONTROL-ul în sus.
ATENTIE !!!: Se scoate din circuit condensatorul de la platin&atilde;, l&atilde;sându-se în aer conductorul acestuia împreun&atilde; cu papucul si NU se vor folosi bobine de inductie cu rezistenta aditional&atilde; scurtcircuitat&atilde; (lips&atilde;) sau cu valoarea rezistentei ohmice total&atilde; mai mic&atilde; de 3 ohmi. Se verific&atilde; fisele de la delcou (max. 4 Kohmi), cur&atilde;tenia si integritaea capacului de delcou, distribuitorul (pipa) si bujiile.
Pentru performante optime, se poate m&atilde;ri distanta la bujii pân&atilde; la cca 1mm. Este posibil ca motorul s&atilde; nu functioneze sau s&atilde; functioneze defectuos dac&atilde; instalatia electric&atilde; pe autoturism nu este în parametri normali.



Nu am gasit nici in manualul de instructiuni, ceea ce spuneai tu...inlocuirea platinei cu un senzor Vali, s-a facut o confuzie aici, atat din partea mea, cat si din partea altora. Intr-adevar, acea cutiuta rosie este doar o protectie pentru platina, dar se poate folosi impreuna cu un senzor ce inlocuieste complet platina (tot de la gotronic, doar ca nu exista nici o informatie despre acest senzor la ei pe site). Oricum, aici este documentatia completa: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=1627420532.
Mi se pare destul de interesant, si este si rezonabil la pret (din cate am inteles costa 75 RON si are 2 ani garantie). Dar oare merita? Ce avantaje prezinta, se comporta ca o aprindere de TRS? Avansul vaccumatic cum mai functioneaza?
Undeva am citit ca se poate mari distanta la bujii pana la 0,9 - 1. Asta ar insemna ca are scanteie mai puternica, nu? Si inca o chestie, am inteles ca fisele trebuie sa aiba rezistenta mai mica de 2kohm, daca nu ma insel (daca am gresti va rog sa ma corectati). Dar din cate stiu, fisele Tesla siliconice au rezistente destul de mari, cel putin peste 2 kohm.
valib a scris:http://gotronic.ro/macroflash/index2.html


nu a inteles gresit...e o simpla protectie pentru platina.
Vezi in linkul de mai sus, eu nu vad nicaieri nici un senzor nou, ci vechea si clasica platina. Aprinderea GoTronic asta e vechea cutiutza rosie, prezenta pe piata si sub alte denumiri.

Aprinderea Tranzistorizată AT 010, completează sistemul clasic de aprindere prin scânteie (cu platină) al motoarelor pe benzină, scopul urm&atilde;rit fiind îmbunătățirea performanțelor acestora prin:

- Creșterea si stabilizarea tensiunii din primarul (implicit si secundarul) bobinei de inductie indiferent de turatia motorului, tensiunea acumulatorului si temperatura ambiant&atilde;, realizând astfel porniri mai usoare, o functionare optim&atilde; si în conditii extreme de lucru a motorului.

- Limitarea tensiunii pe contactele platinelor, protejându-le astfel de arcul electric care le uzeaz&atilde;.

- Posibilitatea diagnostic&atilde;rii rapide a platinelor, a tensiunii la bornele bobinei de inductie si regl&atilde;rii avansului static.


INSTRUCTIUNI DE UTILIZARE : (vezi desenul)
Se întrerupe firul de la delcou în punctul A si se înseriaz&atilde; firul negru (R.U.P.) spre delcou, iar firul alb (B.I.) Spre bobina de inductie.
Se scoate conductorul de la condensatorul de deparazitare de pe rezistenta aditional&atilde; (punctul B), în locul acestuia conectându-se firul rosu (+12V) a aprinderii, iar pe papucul ”TAT&Atilde;” al acestuia condensatorul de deparazitare. (Vezi desenul)
Prinderea Aprinderii Tranzistorizate AT010 (model Oltcit), se poate face pe rezervorulu de ap&atilde; al sterg&atilde;torului de parbriz, între cureaua de plastic a acestuia si bidon cu LED CONTROL-ul în sus.
ATENTIE !!!: Se scoate din circuit condensatorul de la platin&atilde;, l&atilde;sându-se în aer conductorul acestuia împreun&atilde; cu papucul si NU se vor folosi bobine de inductie cu rezistenta aditional&atilde; scurtcircuitat&atilde; (lips&atilde;) sau cu valoarea rezistentei ohmice total&atilde; mai mic&atilde; de 3 ohmi. Se verific&atilde; fisele de la delcou (max. 4 Kohmi), cur&atilde;tenia si integritaea capacului de delcou, distribuitorul (pipa) si bujiile.
Pentru performante optime, se poate m&atilde;ri distanta la bujii pân&atilde; la cca 1mm. Este posibil ca motorul s&atilde; nu functioneze sau s&atilde; functioneze defectuos dac&atilde; instalatia electric&atilde; pe autoturism nu este în parametri normali.
Nu am gasit nici in manualul de instructiuni, ceea ce spuneai tu...inlocuirea platinei cu un senzor



Bobytzul a scris
Vezi ca faci o confuzie aprinderea este AT 011 cu SENZOR 011 imaginile care sunt puse sunt vechi
APRINDERE TRANZISTORIZATA CU SENZOR 011 FARA PLATINA este numele ei . olteanu57@yahoo.com da un mesaj si eu o sa trimit 2-3 poze pe adresa ta si le incarci sa vada tot omul
o sa ai la dispozitie poze
-a) in ambalaj
-b) cu instructiuni si verso certificat de garantie
-c) senzorul+aprinderea baieti v-am postat eu un link mai sus. de acolo o sa intelegeti tot salut bobytzu!
am primit 2 poze, prin intermediul lui Dumitru_Cristian. O sa le pun mai tarziu si pe aici.

Nu aveam de unde sa stiu ca site-ul nu e actualizat. Eu am vorbit despre ce e prezentat la ei pe site Au sosit si pozele:

Si pozele:
Ca sa fiu mai sigur am rugat 2 colegi de pe forum sa le posteze ,sincer nu ma asteptam sa apara la 2-3 minute una dupa alta .
Eliade George a scris:Multumesc, ma interesez...


Salut,

Cum ti se pare "Gotronic"-ul?Eu as incerca asa ceva in locul tau sau as cumpara fara nici o greatza de la FMX din Dolj,una de TRS,Ducellier de la cap la coada.Chestie de feeling...
In ceea ce priveste racirea cu electroventilator ai cam pierdut momentul.Sezonul nu mai e adecvat pentru asta(desigur,daca nu l-ai adaptat pana acum).Asteptam totusi vesti...

Stima Carburatorul de Mazda merge foarte bine. Am scapat de toate problemele legate de carburatie, masina porneste perfect la orice temperatura, indiferent de timpul scurs de la ultima pornire. A pornit la sfert si dupa o saptamana de stat. La pornire, turatia de relanti sta pe la 1200 de ture, nu moare, nu se balbaie. Pot pleca de pe loc absolut imediat, nu da in nas, nu moare cand iau piciorul de pe acceleratie. Consumul este destul de mare, deocamdata, in oras cam zece, ce-i drept, tras de ea, ca acuma se infige bine si nu prea imi vine sa o las.
Singura problema este cu depresiunea pentru avansul vacuumatic. Este mult prea mare si imi trage avansul cam tare. Cred ca trebuie sa ii pun o duza calibrata. Deocamdata am rezolvat temporar cu o gaurica in furtunul de vacuum. Ce-i drept, nici nu am un delco prea grozav, desi e frantuzesc, mai intrerupe nu stiu de ce. Cand scot de tot vacuumul, merge bine dar nu se mai infige asa. Si nici nu vreau sa merg fara avans vacuumatic, pentru ca vreau sa functioneze autocuratirea platinei.
Am pus si o cutiuta din aceea rosie cu led, merge f bine, cu dist la platina de 0,3 si la bujii 0,9, sinteroame.
Avansul l-am facut initial la bec, ma rog, la led, dar nu prea am fost multumit si l-am facut apoi la ureche, ceva mai mare, cat sa nu am detonatii. Sunt multumit cum merge acum.
Mai am probleme cu un tacanit pe dreapta, probabil culbutori sau ax cu came, curelele sunt cam intinse si vajaie un pic, oricum le voi schimba curand, discurile pe fata sunt cam uzate, le schimb si pe astea curand, ceva vopsitorie, sa se faca vremea mai buna.
Nu am renuntat nici la ideea cu automatizarea racirii, cand voi avea ceva timp voi rezolva si asta. Va fi o combinatie cu vascoambreiaj pe ventilator, ca la mercedes, si ventilator electric, in masca, , cu doua viteze, pentru a aduce o parte din fluxul de aer cald de la iesirea din motor, pe vascoambreiaj (este nevoie de feed-back din partea motorului.)
Asta va fi pe treapta I-a a electroventilatorului, care probabil va merge permanent, iar treapta a doua, probabil, comandata de un termocuplu gen fier de calcat.( sau mai multe, in paralel, puse in diverse zone, pentru siguranta..)

Sper ca m-am facut inteles.

Nu conteaza ca a trecut iarna, automatizarea racirii este f buna si vara. Motoarele noastre functioneaza din pacate cam cum ar functiona cele racite cu lichid fara termostat. Asta duce la consum mare si uzura prematura la orice tip de motor.

Oricum, un carb bun da viata masinii, raman la parerea ca alta ar fi fost soarta acestei masini cu o carburatie ca lumea..

Cu stima, George. asa e...automatizarea racirii e mai buna vara...cel putin in zilele toride in care stai la semafor sau prin aglomeratie...
felicitari cu carburatorul...am citit topicul dar nu am vrut sa intervin aiurea...poate la intanlirea nationala o sa avem ocazia sa-l vedem pe viu pentru vaacum poti schimba arculetul de la capsula de pe delco cu unul mai tare ! nu stiu daca se potriveste dar astea de dacii sunt destul de tari (prea tari chiar) , ai putea sa te joci cu niste arculete..
iar despre consum, zece in oras ti se pare mare?mi nu mi se pare mare deloc..e chiar bun .. ,,... este f buna SI vara ''

Nu e nici o probl cand stai la semafor, vascocuplajul iese automat din functiune, electroventilatorul merge, ca de-aia este automatizare..
In schimb, dimineata, chiar daca is 20 de grade, sau la pranz, chiar daca is 35 de grade, nu se invarte aiurea elicea.... Asta ar insemna minute bune de economie de carburant si functionare mai putin timp in afara parametrilor...
Eu o sa incerc, nu e prea complicat..
Chiar e mai bine de testat vara, sa stiu ca face fata racirea, dupa aceea, iarna, nu-i problema, in cel mai rau caz, cum nu strica, asa n-ajuta, desi io cred ca ajuta in orice situatie. Comparatia cu termostatul este elocventa..
Oricum, sunt incurajat de rezultatele cu carb de mazda, deja masina se comporta neutru fata de diferentele de temperatura. La fel porneste la cald si la rece, la fel se comporta la -15 grade sau la + 10 grade, la fel plec de pe loc dimineata la prima ora sau la pranz, dupa ce am oprit sa beau o cafea sau sa cumpar ziarele. Si asta inseamna mult ptr mine, sa nu am grija sa nu se inece, soc, bujii & stuff.
Mai tre sa fac automatizarea racirii si sa elimin jivrajul pe galerii, desi acum nu prea se mai manifesta. Nu stiu cum o sa fac, ori izolez bine galeria de admisie, asta-i f simplu, ori o incalzesc cu ceva, ori o elimin pur si simplu, sau o scurtez, prin montarea a doua sau patru carb, sau injectie multipunct...Vise? Poate, dar frumoase si, zic eu, realizabile..
De aceea imi place oltcitul, ca are un potential...
Am avut in urma cu vreo 20 de ani o broscuta vw 1200 boxer/aer si la fel am automatizat racirea. Bine, acolo a fost mult mai simplu ptr ca ventilatorul era antrenat prin curea, si am eliminat cureaua si i-am pus pe ax un motor electric de la un ventilator de dacie si cu termocuple pe cilindri si pe radiatorul de ulei. Si a mers f bine si s-a simtit f bine, economie de carburant cam 1,5 litri/100 km, caldura in masina mult mai repede, dezaburire eficienta, uleiul arata bine mai mult timp etc.
A mers asa vreo 4 ani si n-a avut nici o problema, desi motorul era in spate si masina era mai grea.. Chiar si la demaraje si la viteza maxima s-a simtit diferenta...Trei-patru cai cat consuma ventilatorul ala contau la 34 de cai, si cred ca ar conta si la 60 de cai. Chiar voiam sa-l intreb pe baiatul care a scos carenajele de pe motor daca a simtit ceva... Oricum un experiment foarte interesant si valoros, zic eu...bineinteles ca trebuie perfectionat...nu-i asa simplu, dai jos si gata.

Cu respect, George.
Eliade George a scris:Am pus si o cutiuta din aceea rosie cu led, merge f bine, cu dist la platina de 0,3 si la bujii 0,9, sinteroame.
Eu as spune sa incerci un STANDARD: 0.4 la platine si un 0.6 la bujii. Daca se pastreaza distantele standard cutiuta nu mai functioneaza decat ca protectie pentru platina. Doar prin scaderea distantei la platina se mareste timpul de alimentare a bobinei si implicit creste puterea furnizata la bujii, care se pot regla astfel la dist mai mare.
Asa ca, daca pastrez dist la 04 respectiv 06, de ce sa mai pun cutiuta?

Thanks anyway..

Sau poate e ceva ce nu inteleg?
Eliade George a scris:Asa ca, daca pastrez dist la 04 respectiv 06, de ce sa mai pun cutiuta?
Daca e vorba de cutiuta GOTRONIC AT011, in documentatia ei, vad ca scrie ca, senzorul 011 se regleaza fata de virful camei axului delco, intre valorile 0.5 si 0.7.

Parerea mea: aceasta cutiuta, tot protectie este. Ca nu protejeaza platinile care nu mai exista, sint de acord; in schimb protejeaza contactele senzorului 011. Nu vad acest montaj ca fiind o adevarata aprindere electronica. in instructiunile cutiutei,fara senzor scrie ca trebuie marita distanta la bujii pentru a beneficia de asa-zisa scanteie amplificata..
addy05 a scris:in instructiunile cutiutei,fara senzor scrie ca trebuie marita distanta la bujii...
Spune ca "se poate mari distanta"; nu e si obligatoriu sa se faca asta. mai da' carcotas mai esti...
Eliade George a scris:mai da' carcotas mai esti...
Circotas, cu siguranta NU; poate ............ chisat. Va salut.!
Nu stiu daca am mai intrat pe forumul asta, vad ca ID si parola au fost corecte. Referitor la Aprinderea Tranzistorizata AT 011 si Senzor 011, nu este nici "o protectie a platinei" cum se spune, este efectiv o aprindere electronica fara platina (cu senzor in loc de platina). Senzorul nu atinge profilul camei axului delcou. El "citeste" forma camei si da scanteie cand varful camei se apropie de "burta" senzorului. Pe site nu este actualizat nimic, urmeaza in curand modificarea lui. Pana atunci se poate vedea prospectul si discutii eventual pe forumul Dacia.
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=1627432035
http://www.daciaclub.ro/galerie/thumbnails-704.html
http://www.daciaclub.ro/galerie/thumbnails-639.html
http://www.youtube.com/gotronic
In curand va apare si in comert. Senzorul ptr. varianta Oltcit este invers nituit firul de la senzor ca sa intre in delcou (am avut si eu Olcit). In plus ca sa se poata regla avansul (trebuie rotit delcoul fata de normal cu cca 20 grade din cauza "citirii" varfului camei cand da si scanteia), eu am polizat din prezoanele ce prind delcoul partea filetata (de la 7mm la 5 mm in dreptul flansei respective), astfel s-a putut roti cu cca 1 mm mai mult delcoul in avans. Altii au folosit alte metode (schimbat stiftul din delcou, adica dat gaura si schimbat, e mai greu zic eu)
Momentan suntem in concediu, dar de vorbit putem vorbi, ca mai intru din cand in cand si pe forum, sau imi citesc email-urile.!

Numai bine! Asteptam si noi prin Buc platina aia cu senzor. Eu unu nu am gasit pana acum decat cutiuta rosie. Nu e platina cu senzor, este senzor in loc de platina! Iar "cutiuta rosie" lucreaza cu senzorul si are acum in ea alt montaj electronic, ce permite si lucrul cu platina! Merge, merge? Pardon! Functioneaza? Din 2008 incoa`? Ma batea gandul si pe mine dar cred ca renunt. Mi-a cerut la dezmembrari 500 lei pe un carb din acesta. Pai mai pun 200 si o fac pe injectie ca Stecit. unii sunt si scarbosi...cum sa ceri 500 de lei pe un carburator...cand cu 200 de euro probabil iei toata masina din alta tara... Si totusi mai exista oameni de treaba. Am gasit cu 50 de lei. Omul nu a putut sa-mi garanteze cat de bun este pentru ca mi-a spus ca il are pe un motor pe care il avea de rezerva.
Imi asum riscul. cat de prost poate sa fie? )
trimite-l la brasov la carfil si aia e Aaa, daca e japonez, o sa te primeasca oamenii de la Carfil cu sampanie. Cica alea sunt carburatoare care, de obicei, indiferent unde si ce strici, tot merg. Doar ca sunt nitel altfel la reglaje si jicloare (normal, doar sunt japonezi).
Plumbere, daca nu ii graba, trimite-l incoace si il azvarlim la Carfil.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community