Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

intrebare nivel lichid frana

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
aveti idee de ce mi-a scazut nivelul la lichidul de frana de mi s-a aprins becul in bord? ..

mentionez ca franele tin f bine ..nu am avut probleme cu pedala moale..placutele sunt destul de bune..nu incalzesc rotile..etc...

am completat...si acum nu mai e nici o problema...dar ma gandesc sa nu fie vreo garnitura ceva aiurea..ca de curs pe jos..nu am observat asa ceva ...

mi s-a zis ca din cauza ca se uzeaza placutele...scade lichidul din pompa ...
asa o fi? Te-ai uitat daca iti curge lichid pe la capatul pompei, acolo unde este actionata de tija de la pedala de frana (in habitaclu, sub pedala de frana)?
Este posibil sa se fi uzat garnitura si sa iasa lichid pe acolo. Uita-te cu atentie pentru ca uneori nu se vede daca este ud. Fa inainte cateva pedale, apoi sterge cu degetul pe capatul pompei si pe pedalier si vezi daca iti ramane lichid de frana pe deget. verifica si tu etanseitatea la conducte..
uita-te si pe langa discurile de frana fata
andreshmek a scris:aveti idee de ce mi-a scazut nivelul la lichidul de frana de mi s-a aprins becul in bord? ..

mentionez ca franele tin f bine ..nu am avut probleme cu pedala moale..placutele sunt destul de bune..nu incalzesc rotile..etc...
Posibil ca o garnitura (oring) ce mentine etanseitatea intre semietrieri, sa fi cedat.
Ai doua posibilitati:
1. sa mai stringi suruburile de fixare a etrierilor sau,

2. inlocuirea: sa demontezi scutul (motor) pe fata si pe sub motor sa te uiti sa vezi de la care etrier prelinge sau pe spate, se poate verifica prin demontarea rotilor. Aceeasi problema o am eu acum de cand a venit frigul! dar am descoperit problema : garnitura din fata care etanseaza rezervorul de lichid de pompa! sigur si la tine este aceasta problema daca ar fi alta pe circui s-ar inmuia frana imediat pana ai ramane fara! multumesc pentru raspunsuri..marti intra la schimbat motor si kit ambreiaj ... asa ca ...o sa ma uit si pe acolo...apropo ..este un 11 rm deci...am etrierele la roata... pe fatza Salut, cam aceeasi problema am avut si eu, am aerisit franele, si s-a cam dus lichidul din borcan, mai aveam cam jumatate, cum nu pierdea pe nicaieri, l-am lasat asa, oricum mai aveam niste lichid intr-un bidonas, asa pentru cazuri de urgenta. Si de cand a dat frigul am descoperit ca a crescut nivelul lichidului, nu mult, dar oricum acum e mai mult de jumatate in borcan, suspectez un etrier blocat sau partial blocat. Remedierea cand nu o mai fi asa frig, ca acum raman cu cheia inghetata in mana. ar mai fi o posibilitate...
sa se prelinga usor pe la pompa de frana, in interiorul masinii.
Baga capul sub bord, si verifica daca e uscat in zona pompei de frana. Salut, daca vorbeai cu mine atunci sa stii ca nu am niciun fel de scurgere de lichid nici in interior si nici in compartimentul motor. daca vorbeai cu andreshmek atunci imi cer scuze.
Bye nu stiu de care bord este vorba. la mine la TRS am patit-o cu intrerupatorul de la pedala de frana.
becul acela din stanga sus, se aprinde (cred) din cauza nivelului de lichid de frana. daca nivelul lichidului de frana este ok, inseamna ca pur si simplu ai apasat mai tare pedala odata.
daca te uiti la pedalier, o sa vezi ca la pedala de frana e un intrerupator banal care este cuplat de pedala atunci cand el ajunge intr-o pozitie in care n-ar fi trebuit sa ajunga. il poti da la pozitia initiala si astfel se va stinge si becul. daca in continuare iti ti se aprinde cu usurinta, atunci ... ia si sapa:
- pozitie pedalier ciudata
- pozitie intrerupator modificata fata de normal
- aer in instalatie ( adica daca se intampla sa fie pedala moale cateodata)
... si tot asa pana la pompa busita ( garniturile in special )
P.S. am spus ca intai trebuie verificat nivelul de lichid de frana?
hinturi :
nu amesteca tipurile de lichid de frana.
intrerupatorul de care vorbeam e o prostie mica si fixata pe caroserie, astfel incat ramane fix, pedala fiind cea care isi modifica pozitia fata de el.

sper ca nu am batut campii prea tare. dar m-am stresat si eu cu butonul ala.
yo9gnc a scris:nu stiu de care bord este vorba. la mine la TRS am patit-o cu intrerupatorul de la pedala de frana.
becul acela din stanga sus, se aprinde (cred) din cauza nivelului de lichid de frana. daca nivelul lichidului de frana este ok, inseamna ca pur si simplu ai apasat mai tare pedala odata.


intrerupatorul de la pedal;a nu este pentru aprinderea becurilor de pe spate? becul de pe bord se aprinde si daca are plutitorul/axul plutitorului blocat intr/o pozitie inferioara, desi nivelul lichidului in rezervor este in limite normale. Modelele dupa 1993 mai au un intrerupator pentru capat de cursa. Este un intrerupator basculant, daca nu ma insel, care aprinde becul in cazul in care pedala se duce in podea. De multe ori la aerisiri se intampla sa ramana intreupatorul cuplat, el nerevenind singur, ci trebuind adus in pozitia neutra cu mana.
In concluzie, la modelele dupa 1993 exista 3 intrerupatoare:

- contactul pentru lampile spate
- martorul de nivel lichid, in rezervorul de lichid de frana
- intrerupatorul de capat de cursa, la pedala

La RM, lipseste intrerupatorul de capat de cursa si exista un martor de presiune in distribuitorul de pe contraaripa. multam pt lamuriri Si in 92 exista acel intrerupator. E cam inutil totusi, cand iti dai seama ca numai ai frana si se duce pedala la fund se mai aprinde si becu la bord.
andreshmek a scris:multumesc pentru raspunsuri..marti intra la schimbat motor si kit ambreiaj ... asa ca ...o sa ma uit si pe acolo...apropo ..este un 11 rm deci...am etrierele la roata... pe fatza


poti verifica cu aceasta ocazie si starea placutelor - poate sunt uzate- ,respectiv starea sabotilor si functionarea cilindrilor receptori/spate al meu e di '93 si nu are contact pt.fund de pedala O fi poate o dotare optionala inclusa in electropack.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community