Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pornire greoaie dimineata si consum enorm
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Intai sa va descriu pacientul . Masina mea este un club din 82. Toate piesele de pe ea sunt cele originale deci totul este fr.
Problema:
Dimineata nu porneste decat cu sprituri si dupa destul de multe. Altfel nu porneste de nici o culoare oricat ai da la demaror. Dupa ce merg ceva timp cu ea si o las destul cat sa se raceasca motorul, porneste fara sprituri.
Si acum consumul. Consuma aproximativ 20-22 de l la suta de km in oras, carburatorul fiind reglat de un mecanic de curand.
Ce credeti ca are? Imi miroase a retur infundat. Si a mea consuma tot atat imediat dupa ce am cumparat-o din acelasi notiv. Ia scoate furtunul de retur din carburator, sufla pe el si vezi - se duce aerul si bolboroseste in rezervor sau nu? SI de asemenea dupa ce verifici asta, obligat refaci reglajul carburatorului. parerea mea este ca nu trebuie sa mai lasi mecanici sa itzi umble la reglajele de consum.Eu itzi zic cand ai timp sa treci prin Brasov sa ti-l faci la Carfil. te costa 60 de ron.Itzi merge pe urma ca uns si cu consum super redus.Oltcitul meu consuma in jur de 5 jum afara
MadWolf a scris:Imi miroase a retur infundat.
Returul infundat, implica inecarea carburatorului - dupa oprirea motorului, scotind gitul de lebada, se observa o picurare intensa de benzina in difuzorul corpului 1 a carburatorului.

Overdeath a scris:Consuma aproximativ 20-22 de l la suta de km in oras, carburatorul fiind reglat de un mecanic de curand.

Daca mecanicul ce a reglat carburatorul este unul de dacie, e normal sa creasca consumul - multi se arunca la reglajul din deschiderea clapetei de acceleratie a corpului 1 (valabil pt carburatoare de 1100 cc). retur infundat? si mai da si sprituri pentru pornire? buna gluma .. pai asta ar insemna ca motorul nu mai primeste aer, ci numai benzina.

verifica aprinderea, mai bine. aprinderea dereglata iti poate cauza pornire grea si consum mare. (la masina cu care umblu acum tot asa e, dar mi-e lene sa-l reglez, ca doar nu-i masina mea )
Overdeath a scris:Consuma aproximativ 20-22 de l la suta de km...
Consum mare poti avea si din conducere sportiva, din infrinarea masinii, benzina de calitate proasta, aprindere dereglata, furturi de curent pe fise, bujie ce nu lucreaza, carburator dereglat sau infundat pe tr 1 (necesita apasarea acceleratiei mult mai mult pt a deschide tr 2), disc de ambreaj ce patineaza (uzat sau imbicsit de ulei din CV datorita simeringului de priza). Dupa cum spune si Laurentiu, consumul este influentat de aproape orice reglaj/dereglaj, defectiune prin motor, transmisie, instalatie franare, aprindere, alimentare, orice... Ar trebui sa incerci sa excluzi potentialele probleme rand pe rand, si sa ne tii la curent. Altfel foarte greu iti va putea oferi cineva cu un sfat precis si folositor.

Carburatorul chiar daca a fost reglat, nu te culca pe o ureche si studiaza-l... vezi daca nu scoate fum negru, daca merge inecat, dupa cat timp de mers poti sa bagi shocul de tot etc.

Acel consum de 22% e enorm... Problema trebuie sa fie mare, sa iasa in evidenta. pai un consum de 22% il realizezi daca cineva ii da sa manance 22% (deci carburatorul ar trebui reglat). pentru ca esti din ploiesti, iti poti face carbotestul si la Bucuresti (in pantelimon, la service-ul renault -tot vreo 60 ron cu garantie vreo 3 luni). in primul rand il curata, ii regleaza amestecurile pe banc si dupa montare ti-l probeaza. daca el ajunge la concluzia ca e groasa ... e de rau
daca motorul porneste greu in sensul ca porneste la a 23-a cheie ... (dar motorul se invarte bine) ... deja ma simt depasit (ceea ce mentionez ca nu e foarte greu - sa fiu depasit).
daca motorul se invarte greu cand dai la cheie, poate fi si avansul de vina (i-ar mai trebui niste avans - adica rotit cu pompa aia vacuumatica - sau cum sloboz ii zice, de pe delco, spre motor).
inainte de asta ...
-se verifica proportia de benzina in ulei
-se verifica sa ai niste scanteie
-se verifica sa iti vina niste benzina (desi la 22% nu cred ca intra in discutie)
asta pe principiul sanatos ... benzineste,scanteieste dar ... poate mai si porneste.
p.s. daca porneste greu si ai un consum mare, sunt curios cum arata bujiile.
p.s.2 - tot ceea ce am scris p-aci, am scris pentru ca io asa as face. nu ma dau cunoscator pentru ca ... n-am de unde.
yo9gnc a scris:-se verifica sa iti vina niste benzina (desi la 22% nu cred ca intra in discutie)
Nu e o regula . Iti poate merge totul normal si in parametri dar sa ai consum mare - rezervor spart .
Laurentiu a scris: Nu e o regula . Iti poate merge totul normal si in parametri dar sa ai consum mare - rezervor spart .


da, numai ca atunci consumul nu s-ar mai masura la 100 de km ci pe ora
yo9gnc a scris:atunci consumul nu s-ar mai masura la 100 de km ci pe ora
Pina la depistarea cauzei, tot in l/100 km masori consumul . Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Acum o sa incerc sa exclud cateva ipoteze.
1. Rezervorul nu cred ca e spart deoarece imi imaginez ca as vedea o scadere de nivel pe bord dimineata.
2. Bujiile le-am schimbat saptamana trecuta. Am cumparat bujii champion altele mai bune nu am gasit si cand le-am schimbat am curatat si fisele. O sa le scot poimaine sa vad ce culoare au. Am cumparat si o platina atunci dar nu am mai schimbat-o. Sa o schimb si pe aia?
3. yo9gnc nu sunt din ploiesti sunt din tg-jiu si nu stiu nici un carbotest prin preajma.
4. Motorul porneste la a 2-a sau a 3-a daca ii dau sprituri. Fara sprituri am incercat de 6 ori si m-am lasat pagubas de frica sa nu descarc bateria.
5. Returul nu l-am verificat dar banuiesc ca masina s-ar ineca daca ar fi asa si implicit nu ar trage cum trebuie dar masina dupa ce se incalzeste trage de rupe pamantul. In weekend il verific si pe el
6. Fum negru nu scoate, scoate fum alb.Daca e socul tras mult fum alb... de nu mai vad nimic daca dau in spate.
7. Benzina bag numai de la Mol cu plumb.. Premium 98 ii zice parca.
Mecanicul nu este de Dacie exclusiv. I-au mai trecut multe oltcituri prin mana, inclusiv acesta si le-a reglat bine.
Problema poate fi si din stilul meu de condus care este ceva mai sportiv dar nu exagerat, si nu cred ca e atat de sportiv incat sa duca consumul atat de sus. Doar la plecarile de la semafor o calc un pic, in rest merg lin... schimb cam la 2500-3000.
Desi ii dau sprituri multe nu mi s-a intamplat niciodata sa se inece. Trebuie sa ii fac ceva, am ajuns la concluzia ca e mai ieftin cu taxiul.
Va voi spune sambata daca trece examenul cu bujiile si care e treaba cu returul.
In rest masina merge superb, multi au ramas uimiti de ce poate un oltcit si deja un prieten si-a luat oltcit iar altii sunt in cautari. Asa am reusit si eu sa am un consum de 10 l/4 ore (masina parcata), mi-a iesit filtru de benzina de sub roata si toata benzina era pe jos.

Si tot asa aveam consum de 24l/ 100km cu returul infundat.

La fel si cu carburatorul dereglat, imi uda bujiile si mergea in 2,3 pistoane.

Pana la urma daca nu iei tot cap-coada nu o sa scapi de problema.

P.s. Pe vremea asta incalzesti motoru inainte de plecare sau doar pornesti si pleci cu ea direct? 1. pentru pornirea greoaie, verifica la prima incercare de a porni masina, daca iti vine benzina. Scoti furtunul de tur din carburator, il infigi intr-un flacon de 2 litri...si dai 3-5 secunde la demaror. Ar trebui sa ai benzina in flacon. Daca nu iti vine benzina...ti se dezamorseaza pompa de benzina, deci necesita schimbare/reparatie (la 75ron cumperi una noua), sau poate ai furtunul de tur crapat(sau conducta fisurata) si iti trage aer. Asta ar trebui sa verifici NEAPARAT...

2. consum mare = carburator dereglat, pierderi de benzina(poate ajunge in motor?!). Poti sa pierzi benzina de exemplu pe furtunul de tur/retur...prin care trece benzina atunci cand motorul functioneaza.
Ai verificat nivelul de ulei? e ok?
valib a scris:Daca nu iti vine benzina...ti se dezamorseaza pompa de benzina, deci necesita schimbare/reparatie (la 75ron cumperi una noua), sau poate ai furtunul de tur crapat(sau conducta fisurata) si iti trage aer.



Pompa de benzina am gasit cu 45ron (made in France parca). Am verificat returul... nu era infundat dupa cum ma asteptam. Am verificat si bujiile si sunt caramizii.
Am bagat 15l de benzina exact cand a dat pe rosu si am resetat kilometrajul. Pana acum am mers 93 de km din care 40 afara si nu a dat pe rosu.
Nu stiu ce sa mai fac mai departe... Stie cineva un service/mecanic bun la reglat carburatoare in apropiere de Tg-jiu? Ma gandesc ca pe la Craiova ar trebui sa fie. pai...
bujii caramizii = amestec bun, consum BUN
deci teoretic carburatorul tau e foarte OK, problema de consum nu vine de la carburator

ai verificat si daca iti vine benzina pe tur...la prima cheie data, dupa cum ti-am sugerat mai sus? (asta pentru pornirea greoaie dimineata)

pentru problema de consum...iti sugerez sa verifici furtunele care merg de la rezervor la conductele de benzina(posibil sa ai returul crapat acolo unde intra in rezervor), sau sa iti scape benzina undeva pe conducta de tur/retur cand motorul e pornit. (conducta/furtunul de tur crapat, ar fi o varianta si pentru pornirea greoaie de dimineata, pentru ca se dezamorseaza instalatia de alimentare cu benzina)

ar fi mai ok sa ridici masina pe o rampa, sa o pornesti, si sa urmaresti furtunele/conductele de benzina.
Eu zic ca aici se afla raspunsul problemei tale... Multumesc pentru sfat, maine sau daca nu saptamana viitoare o urc pe elevator Daca vi in Craiova, ia legatura cu Sensey si iti va rezolva problemele. Astazi s-a aprins becul. Bilantul cu 15 l de benzina am mers 125 de km dintre care 40 afara. E bine e rau? Voi ce parere aveti?
E clar ca a mai scazut consumul, de ce nu stiu, probabil din cauza ca nu mai e asa de ger afara.
Cu verificatul furtunelor nu am reusit azi. E binisor. Consumul Oltcitului in oras iarna este undeva intre 12 - 14%. Evident exista si exceptii... salut, identica problema cu a ta o am si eu, numai ca la mine consumul e de 26%in oras. Simptomele sunt identice cu ale tale, imi vine sa ma iau cu mainile de cap. Carbul meu e de TRS si ma gandeam sa ma apuc sa-l surubaresc singur, mai rau de 26% nu cred ca am cum sa scot costi daca ii dai de cap te rog sa ma anunti si pe mine ce are. Eu pana in ziua de azi nu am reusit sa imi dau seama ce are.
Ba mai mult decat atat, astazi m-a lasat fix in parcarea din fata scolii. Pana in momentul de fata nu am reusit sa o pornesc. E abandonata acolo. Ramane sa ma duc sa iau o canistra si o bricheta si sa fac un foc de tabara. Cu greu ma abtin la ce nervi am acum.
Initial am crezut ca e inecata, asa ca am lasat-o 2 ore in soare. M-am gandit ca e destul sa se usuce bujiile. Nu am reusit sa o inec pana acum si sincer nu cred ca e asta. Parca da semne ca ar vrea sa porneasca cand ii dau sprituri rapide in timp ce dau la demaror, dar nu vrea sa plece.
Deliciul colegilor care se uitau la mine cum ma chinui sa pornesc masina... nepretuit... pentru ei.
Overdeath a scris:
Initial am crezut ca e inecata, asa ca am lasat-o 2 ore in soare. M-am gandit ca e destul sa se usuce bujiile.

Nu e destul. Da bujiile jos, verifica-le daca sunt ude si curata-le. Dupa care le montezi la loc. Esti sigur ca asta e?
Mentionez ca de la prima cheie a facut asa dupa ce statuse in jur de 3 ore de cand plecasem ultima oara cu ea. Si daca bujiile se uda instantaneu cand incerci sa o pornesti prima oara?
Overdeath a scris:1. Initial am crezut ca e inecata, asa ca am lasat-o 2 ore in soare. M-am gandit ca e destul sa se usuce bujiile. Nu am reusit sa o inec pana acum si sincer nu cred ca e asta.
2. Parca da semne ca ar vrea sa porneasca cand ii dau sprituri rapide in timp ce dau la demaror, dar nu vrea sa plece.

1. Esti convins ca nu e inecata Daca nu, scoate bujiile, da citeva chei la automat ca sa scoti benzina din cilindri si pune un nou set de bujii (curatate si uscate). Masina nu poate vorbi dar iti poate da inele indicii - culoarea si starea bujiilor.

2. Daca bujiile sint uscate, cauza trebuie cautata in alimentarea cu benzina (pompa, furtune infundate sau rupte) sau in instalatia electrica ( alimentare bobina inductie, platina). Mai Overdeath. Te duci mataluta frumos la olticanie, te uiti in partea stanga, in fata rotii spate stanga, sub prag, sunt niste suruburi. Le desfaci, si deschizi o "trapa" (ce penal suna) si vezi ca acolo e o imbinare in circuitul de benzina. De la rezervor inspre pardea din fata. Verifici imbinarea aia, apoi mergi pe traseul de sub prag si vezi sa nu fi ruginit conducta. SI mergi asa, pe tot traseul pana in compartimentul motor.
Asta e treaba cu pierdutul benzinei, daca nu curge pe aici sau pe la vreoun filtru atunci NU AI PE UNDE SA PIERZI BENZINA. Rezevorul zici ca e intact.
Neaparat sa te uiti acolo, in fata rotii stanga spate

Cat despre bujiile Champion.... Sunt niste jafuri !!. Crede-ma...iti vorbeste un om care le are si acum pe masina Am 1200km cu aceste bujii si in tot timpu` asta am tras o concluzie.
Vara, cat le-am avut noi, ceas. Pornea la sfert de cheie.
Iarna : canci. Nu dau randament neam. Am patit si eu ca tine intr-o zi. Urca-te in masina, da-i cheie. Aiurea... Desfa bujii -> ude. ( deh..sprituri, doar doar o proni) Le-am pus pe aragaz pana s-au facut caramizii. Apoi iar pe masina. A pornit la prima cheie
Apoi in alta zi, cine statea la 12 noaptea pe stadion langa masina dupa ce am incins uleiu de l-a luat dracii cu drifturi pe zapada. IO. De ce? Nu a mai pornit masina dupa ce am lasat uleiu sa se raceasca... am innecat-o pentru ca nu voiau bujiile sa dea scanteie
Concluzia : Arunca-le. Cat mai repede. Si eu caut acum sa-mi iau un set NKG


P.S : Cu ocazia asta, cer scuze pentru tuturor carora le-am recomandat bujiile astea. M-am pripit, nestiind ce randament vor da in regim de iarna.... @Iulius_je: Cel mai probabil nu o sa verific eu instalatia de benzina. O sa o faca cineva cu mai multa experienta decat mine. La momentul de fata sunt zero barat, nu stiu absolut nimic. Vreau sa invat si probabil ca din intamplari din astea se invata. E mai dificil cu accesul acolo. Tocmai de asta astept sa ma duc intr-un service cu elevator.
Cat despre bujii nu am gasit NGK... o sa caut.
Acum ma echipez sa ma duc sa desfac bujiile cu lanterna in gura.
Chiar daca unora vi se par amuzante problemele mele, v-as ruga sa ma intelegeti si pe mine si sa va puneti un pic in situatia mea. Pana la urma de asta am intrat pe forumul asta. Nu aveam unde si pe cine sa intreb ce si cum.
Overdeath a scris:Chiar daca unora vi se par amuzante problemele mele, v-as ruga sa ma intelegeti ...
Nu ride nimeni. Toti am avut un inceput in care ne-am facut de ris mai mult sau mai putin din cauza nestiintei sau a lipsei de informare.

Cel mai bine, cind nu stii, intii sa intrebi si apoi sa te apuci de desfacut. Nu-ti trebe nene nici un elevator sa te uiti la conducta de care iti zic. E pur si simplu o tzeava nesimtita pe care o poti privi cu ochiu liber o sa ma uit si la teava cand reusesc sa pornesc masina
Am schimbat bujiile, erau ude. M-am chinuit destul de mult, mai ales ca a fost prima oara. Am pus bujii noi, cu emotii, cu strans de 10 ori sa fiu sigur ca e bine, dau la demaror... da sa plece dar doar da. Scot iar o bujie si tot uda e.
Pana la urma ma tracteaza un coleg si aduc masina acasa.
Maine sper sa se uite cineva care se pricepe mai bine decat mine. Nu-i nevoie nici sa fie pornita masina Si totusi... daca ai avut bujiile ude, le-ai schimbat cu altele noi si tot ude au ajuns si astea, dupa parerea mea inseamna ca iti baga benzina in disperare, ceea ce dupa parerea mea inseamna doar ca benzina pe care ti-o da in plus pompa - in plus fata de ce ar trebui sa "inghita" carburatorul in mod normal - nu se intoarce in rezervor pe retur ci intra tot in cilindri. Retur infundat. Parerea mea! Retur infundat sau cui pointou blocat, carburator dereglat rau, apa (sau alte minuni "petroliere" sau ne-) in benzina, etc. Sau iti da scanteie aiurea, fie din motiv de fise legate aiurea sau care "fura" curent, fie din cauza de capac distribuitor ("delco") fisurat sau cu izolatia strapunsa. Mai poate fi o cauza platina (daca aia aprindere clasica). Asta este cu "benzinarele", acelasi efect poate veni din o mie de cauze. Vezi, daca n-ai mufa de diagnostic...
Overdeath a scris:Am pus bujii noi, cu emotii, cu strans de 10 ori sa fiu sigur ca e bine, dau la demaror... da sa plece dar doar da. Scot iar o bujie si tot uda e.
Inainte de a pune demarorul (automatul) in functiune, ai calcat pedala de acceleratie (spritzuri)
Daca da si motorul s-a inecat, e bine de vazut si membrana de imbogatire (triunghiulara) - ai grija sa nu sara arcul cind demontezi capacul membranei si sa-l pierzi prin motor. @laurentiu: nu ii dadusem sprituri. S-a inecat pur si simplu si nici nu stiam ce are. Pana la urma s-a dovedit a fi din platina. Mecanicul a zis ca nu mai inchidea. Bine ca s-a rezolvat desi a reglat-o dupa ochi si dupa ureche masina merge bine acum.
Urmeaza sa schimb platina.
Macar cu ocazia asta am invatat sa schimb singur bujiile. O sa trebuiasca sa invat si sa dau jos delcoul.
Multumesc tuturor pentru sfaturi
Overdeath a scris:...s-a dovedit a fi din platina. Mecanicul a zis ca nu mai inchidea.
Daca platina nu mai inchidea, inseamna ca cel care a umblat ultima oara in delco, a uitat sa stringa bine surubul de fixare a platinei mobile. M-am lovit si eu de aceasta problema asta vara si am scos garnitura de etansare de la busonul de umplere.Pt. incalzirea mai rapida a motorului am prelungit ecranul de calandru cu un placaj(~25cm)Mentionez ca am un termometru electronic(de la ADELAIDA-Craiova)care are posibilitatea din setare sa ma atentioneze audio cand temperatura a ajuns la 90 grade,trag pe dreapta si pun ecranul original.Am observat ca temperatura motorului ajunge la 60 grade in 7 km.parcursi.(plecand de la o temperatura de -2 grade)
Laurentiu a scris:
Overdeath a scris:...s-a dovedit a fi din platina. Mecanicul a zis ca nu mai inchidea.
Daca platina nu mai inchidea, inseamna ca cel care a umblat ultima oara in delco, a uitat sa stringa bine surubul de fixare a platinei mobile.


nu neaparat...sa nu uitam ca se mai strica (pusca) si ele...
adrian-ar a scris:
Laurentiu a scris:Daca platina nu mai inchidea, inseamna ca cel care a umblat ultima oara in delco, a uitat sa stringa bine surubul de fixare a platinei mobile.

nu neaparat...sa nu uitam ca se mai strica (pusca) si ele...
Platine impuscate nu este una si aceeasi cu neinchiderea (lipirea) lor.
Overdeath a scris:@laurentiu: nu ii dadusem sprituri. S-a inecat pur si simplu si nici nu stiam ce are. Pana la urma s-a dovedit a fi din platina. Mecanicul a zis ca nu mai inchidea. Bine ca s-a rezolvat desi a reglat-o dupa ochi si dupa ureche masina merge bine acum.
Urmeaza sa schimb platina.
Macar cu ocazia asta am invatat sa schimb singur bujiile. O sa trebuiasca sa invat si sa dau jos delcoul.
Multumesc tuturor pentru sfaturi


Salut,

Nu uita de NGK-urile BPR 6 EF!Sunt recomandate intotdeauna celor cu pornirea mai greoaie.
Si uita de Champion-uri.Nu stiu care-i treaba, dar sunt cam de kkt.Poate cele care ajung in Rominica...

Cu bine! Nu stiu de unde sa cumpar bujii din astea pentru ca nu gasesc.
Se pot comanda de undeva de pe internet? incearca la pro auto daca nu au in stoc iti aduc in cateva zile. las ca daca esti hotarat sa iei bujii d-alea stiu eu un magazin de piese langa zaza...dar tin sa te anunt ca e cam 40 lei bucata din punctul meu de vedere nu isi merita efortul...sunt doar niste bujii...eu merg cu sinterom si mi-a scazut consumul fata de bosch si merge la fel de bine ca inainte
Raffy a scris:las ca daca esti hotarat sa iei bujii d-alea stiu eu un magazin de piese langa zaza...dar tin sa te anunt ca e cam 40 lei bucata din punctul meu de vedere nu isi merita efortul...sunt doar niste bujii...eu merg cu sinterom si mi-a scazut consumul fata de bosch si merge la fel de bine ca inainte


Salut,

Eu am dat pe un set(de patru bucati) 42 RON la Alexandria,la Autotime.Magazinul ala va jecmaneste!

Stima pai pe site la englezi e 9 lire bucata sau cam asa ceva
Raffy a scris:pai pe site la englezi e 9 lire bucata sau cam asa ceva


Salut,

Uite cat spune pe un site la intamplare c-ar costa bujia asta:4,56$/buc.(http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?manufacturers_id=16&products_id=2125).De asemenea pe alt site avem un pret de 1,81 lire sterline/buc.(http://www.mister-solutions.co.uk/bpr6ef-ngk-spark-plug-256-p.asp)
Nu prea inteleg unde-ai gasit tu 9 lire sterline...
In orice caz in Romanica se gasesc la putin peste 40 RON/set,cu mici variatii.

Toate cele bune
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community