Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Relanti Instabil
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
De o saptamana relantiul nu mai e stabil,
ba chiar ajunge pe la 400rpm, vibreaza, si motorul se opreste.
Partea de sigurante/aprindere nu cred ca are probleme si
banuiesc carburatorul: supapa electromagnetica, sau mai mult ca sigur
jiclor relanti (trI) infundat.
Ca sa nu se opreasca trebuie sa trag socul cam 1-2cm chiar si cu motorul
fierbinte, deci nu e problema de instabilitate generata de motor rece.
Dintre cei care au mai avut nenorocul de a se confrunta cu asa ceva,
va rog sa-mi spuneti si mie ce si cum....
Ca sa nu sar in carburator......;sa nu fie cumva vreo bujie care nu lucreaza,
si-a luat concediu........ Bujiile poti sa le testezi usor: scoti pe rand cate o fisa si observi modificarea mersului motorului - daca nu apare nici o modificare atunci acea bujie/fisa nu lucreaza corect. Jiglerul de relanti e f probabil sa fie partial obturat si sa nu mai permita sa treaca cantitatea corecta de benzina... scoate-l si curata-l chiar daca ti se pare ca e curat - eventual cu o sarma litata ... Salutare!

Pai dureaza fix 10 minute sa scoti jiglerul de relanty, sa-l suflii si apoi sa montezi totul la loc.Descfaci cele 2 suroabe de la cablul de soc, scoti tija de dezinnecare, apoi desfaci dele 6 suroabe de la capacul carbului, ridici capacul intr-o parte si ai acces la jiglere. Cu o surubelnita subtire in bot desfaci jiglerul de relanty, il suflii si il pui la loc. Practic acolo vezi doua jiglere mari cu cap ca de surub, si doua jiglere mici care sunt insurubate in gaurele, intre cele doue mari. Ei bine, unul dintre ale adoua mici e cel de relanty - n-ai cum sa-l ratezi, n-ai ce sa strici. Io nici nu ma mai chinui cu metoda "turat+astupat" cand vad ca s-a infundat.

Pe bune, e simplu ca buna-ziua!
Gabii a scris:... Ei bine, unul dintre ale adoua mici e cel de relanty - n-ai cum sa-l ratezi, n-ai ce sa strici. ...

Bună,
Gabii, nu acolo este jiglerul relanti!
Cel de relanti este mai spre botul mașinii, cam deasupra pompei de spriț.
Cu stimă, oki,aceeasi problema am si eu...dar eu nu stiu cum sa scot jicloarele alea de acolo...sint foarte firave.exact aceeasi problema am si eu ca cea descrisa la inceputul topicului,daca nu trag clapeta de soc,se opreste.indiferent de timpul de mers al motorului.
mi se pare imposibil sa existe doar un service ,pt carbotest si curatare etc pentru oltcituri...chiar numai in Pantelimon?mai stie cineva pe unde se mai repereaza in ditamai Bucurestiul? Mai sunt si in militari la iesire, dar te costa. Intristarea este de 850.000 lei dar merita.

Eu l-am facut cam de o luna si nu am probleme cu el.
Gabii, nu acolo este jiglerul relanti!
Cel de relanti este mai spre botul mașinii, cam deasupra pompei de spriț.




Pai la al meu (TRS) asa e ... cand scot capacul de la carburator, vad acolo pe "peretele" din mijlocul carbului 2 jiglere mari si lungi cu multe gaurele in ele (de fapt nu vad decat capul jiglerelor, ca ele sunt insurubate in peretele carbului ), ca un flaut - alea au ca un fel de cap de surub... si ies nitel deasupra peretelui...
Apoi intre cele doua, cum ma uit pe peretele carbului, mai sunt 2 gaurele mai mici unde stau ascunse niste jiglere... ei bine, io stiu ca acolo e jiglerul de relanty, practic e ala care e mai spre botul masinii... Cel putin io pe ala il curat, are o gauriiica miiica mica de tot, ca nu prea intra nici sarmulita prin el... ala se infunda cel mai des la mine. Io il scot, in suflu si apoi il pun la loc, montez totul cum a fost si gata, sta relantyul!



Gabii Codrin, daca nu ai incredere in carbotestul lui Lascu... pai in Pantelimon aia lucreaza destul de bine! Carbul meu e reglat de ei in urma cu TREI ANI si mere perfect chiar si acum. Practic, odata reglat el nu se mai deregleaza singur... Io stiam ca service-ul ala e INAINTE ce Cora, nu DUPA, asa cum spunea cineva mai sus... Adica la ronul ala o iei la dreapta, si apoi la 50 de metri pe stanga e service-ul... pe vremea aia, la poarta erau 2 bariere.

Numai bine
Gabii PT Cosmin,poti sa imi zici mai precis unde in Militari?chiar am mare nevoie... cum te duci spre metro militari, dupa ce treci de autogara(intersectia cu valea cascadelor) mergi innainte si pe partea dreapta vezi ca scrie : injectoare etc.Vizavi pe stanga e statia de autobuz(prima statie dupa valea cascadelor mergand catre metro). trece un prieten azi pe acolo si imi spune exact cum se numeste.Dar nu ai cum sa il ratezi. Eu am facut "carbotestul" la Bogdan... ce bine a mers motorul dupa asta... timp de 10 minute
Imediat a si inceput sa se infunde, baga-le-as sarma-n nas de jicloare... iar acum nu pot merge fara soc. Nu scap fara o curatare ca la carte, poate si o spalare de rezervor (nu cred ca a fost spalat vreodata). Din pacate tocmai acum e ocupat... Pt GABII,pai o sa ma dcu si in pantelimon,nu am zis nimic de incredere sau nu in Lasco,dar ar fi super sa ma duc si la Lasco,daca as stii si unde... Pai sta in Rahova, mai exact iti explica el daca-i dai un telefon
Numai ca afaik n-are timp... asa as fi vrut si eu sa rezolv problemele (din cauza asta nici nu mai merg cu masina; ieri motorul s-a apucat sa dea rateuri - sa fie de la mers cu socul tras, motorul fiind cald?)

Incerc sa gasesc o alternativa,un mecanic de incredere care sa nu te jupoaie - util cand dom' doctor e ocupat/indisponibil. Sa vedem cat succes o sa am... ca daca la Pantelimon costa atata un reglaj amarat nu vreau sa ma gandesc cat ar fi operatia completa. Kunitze, incearca intai sa suflii jigloarele.
Io pana sa ma invat sa le suflu dadeam 200 de mii o data la 2 -3 saptamani - ca meream in Arad al un service ... Apoi l-am cunoscut pe Jan (mecanicul) si el mi-a aratat ca nu e mare filozofie sa desfunzi carburatorul. Apoi tot el mi-a explicat ca nu se deregleaza nimic la el daca scoti jigloarele si le cureti.

Intr-o vreme, cand aveam rezervorul gaurit si gatul de umplere spart - faceam operatiunea de curatare chiar si saptamanal. Merea cateva zile, apoi pac, se baga gunoiul pe jigler si ramanea acolo intepenit.. cu toate ca am 2 filtre inainte de pompa de benzina.

Numai bine!
Gabii Gabii, problema e ca Bogdan a desfundat jiclorul respectiv, dar n-a durat prea mult... era nisip in carb mai ceva ca pe plaja
Daca-mi fac curaj o sa incerc sa desfund eu carbul, macar sa ma tina pana la service. Atentie maaare la gatul de umplere care se sparge si noroiul de la roata ajunge in rezervor
Si recomand sa folosesti filtre de benzina de calitate
Costa cam 2-300 000 da te scuteste de multe necazuri
Cam asa arata.....Click pentru a vedea imaginea  Un Bosch baban de benzina e 200k. O amaraciune romaneasca de plastic e cam 100k. Hm... oricum ala de tabla Bosch il schimbi la 20.ooo de km, timp in care bagi 5 filtre de plastic
era nisip in carb mai ceva ca pe plaja


Man, nisipul NU vine pe circuitul benzinei... ia schimba matale filtrul de aer, sau macar verifica etanseitatea filtrului in tulumba aia de plastic.. Ia uita-te matale in tulumba dinspre gatul de lebada- nu cumva vezi plaja de la Mamaia acolo ??

Gabii Mai poate intra si metal de la separator.
La magazin cica io-s singurul din giurgiu care cere separator de trs. Oare sa fiu singurul care l-a descoperit? : Cutia filtrului de aer era intr-adevar prafuita (am mai curatat-o eu nitel...) Am schimbat filtrul, nu stiu ce sa zic - ala vechi statea parca mai "teapan".
Sa mai verific... si sa ma uit mai bine pe-acolo. Baieti , hai ca reinvii si eu topicul asta in speranta ca poate scap de duhurile rele ale relantiului ....

Deci de se intampla:

Masina merge absolut ok... , numai ca,atunci cand da sa se incalzeasca putin (incepe sa stea relanti-ul fara soc)... incepe sa oscileze relantiul cu 300 ba cihiar 400 RPM , adica exact a ca o sinusoidala !!!

Asta facea si cu carburatorul vechi Carfil 1.3 reglat la Brasov. Faza e ca am schinbat carbu cu un solex de 1.3 ... reglat tot la Brasov.

Bujiile sunt Ok, au 9300 km (NGK v-line), Aprinderea e electronica cu delcou romanesc, modulul e nemtesc.

Oare de la ce oscileaza asa , e fff curios.

ps: Singurul lucru care nu s-a schimbat ar fi aprinderea ,dar alta aprindere electronica nu am... carburator reglat prost, pompa de benzina, retur infundat verifica sa nu traga aer fals pe undeva. Aer fals. nu trage aer fals... pe unde ar putea sa traga aer fals??? Incearca o alta bobina de inductie. Aer fals sau retur pe cale de a se infunda,zic eu. ia verifica si aprinderea ... cap coada ... mie imi facea asha de la platina ..acum depinde si ce fel de aprindere ai ....
lancer a scris:ia verifica si aprinderea ... cap coada ... mie imi facea asha de la platina ..acum depinde si ce fel de aprindere ai ....


Aprinderea e electronica cu delcou romanesc, modulul e nemtesc


am sa caut sa gasesc un capac nou ... de delcou !
la fel si cu o bobina..

Oscilatia este aceeasi oricand, adica nu se modifica deloc urxarea si coborarea relantiului!!! Eu am avut mai demult o problema de genul asta, de la modul, chiar daca era nemtesc sau frantuzesc [nu mai tin minte]. Incearca si alt modul uitasem sa precizez ca se simte si atunci cand merg constant cu orice viteza si la orice turatie( daca aceasta este constanta), e ca si cum ar sughita in mers ...
raven, hai ca am sa mai caut si alt modul si am sa vad daca mai face asa.
merci de idee si a mea face la fel in mers constant.. merge intr-un fel de suturi. Dar nu am probleme cu relantiul Eu am schimbat vreo 3 aprinderi la un moment dat, pana am dat de una care sa-mi placa cum merge ma poate sfatui si pe mine cineva?? am probleme cu carburatorul din 2 in 2 saptamani. se infunda si nu mai stiu ce sa ii mai fac.. il suflu si il suflu si peste cateva zile iar aceeasi problema.trebuie sa merg cu socul tras si cand e motorul incalzit. de la ce ar putea fi imi poate spune si mie cineva?? si ce consecinte ar putea fi daca l-as schimba cu unul de 1,1.... precizez ca al meu e de 1,3. poti sa pui fara probleme carb de 1.1,o sa mearga bine motorul
poate ai filtrul de aer prost,sau cu depuneri de la gazele de carter in el...
eventual schimba si filtrul de benzina(mai ales daca mai exista cel de la roata stanga spate! ) schimba filtrul de are si nu o sa mai ai probleme. Un sfat bun pe care l-am primit si eu. Asa am scapat de desfacut carbu si de umblat cu pompa dupa mine Buun, sa revenim la problema relanti-ului instabil...

Am schimbat modulul, acu pare a fi disparut fenomenul dar nu chiar de tot , vedem sambata cand ma duc la iasi ,sa vedem cum se comporta... eu ca sa preintampin fenomenul acesta, curat sita de pe capacul carburatorului, aceea pe care o scoti desfacand surubul cu cheia de 13 parca.

accelerator, daca se opreste in mers si reporneste singura, sau porneste din cheie, poate fi de la o fisa care sta aproape sa se rupa. eu am patit-o si a fost destul de enervant, cand sa scot fisa de pe bujie, am ramas doar cu cablul in mana, iar capul fisei + protectia a ramas pe bujie
gyorgyoda a scris:eu ca sa preintampin fenomenul acesta, curat sita de pe capacul carburatorului, aceea pe care o scoti desfacand surubul cu cheia de 13 parca.

accelerator, daca se opreste in mers si reporneste singura, sau porneste din cheie, poate fi de la o fisa care sta aproape sa se rupa. eu am patit-o si a fost destul de enervant, cand sa scot fisa de pe bujie, am ramas doar cu cablul in mana, iar capul fisei + protectia a ramas pe bujie


Chestia cu fisa am patit-o anu trecut ... numa ca la mine intrerupea pe la 3000-3500 rpm... Ca veni vorba de fise...se pot verifica ,mai kinki sa zicem, cu o bricheta din aia cu quartz care cand aprinzi flacara se aprind doua leduri ,albastru-rosu si clipocesc.In cazul nostru apropiem (fara sa o aprinzi,doar apropii) bricheta de fisa si daca aceasta are scantie se aprind ledurile brichetei .Poate e veche treaba dar sunt care nu stiu. Vezi sa nu faca poc fisha o verifici cel mai ok cu multimetrul pus pe rezistenta (ohmi)...si masurat rezistenta.

rezistenta neobisnuit de mare comparativ cu restul fishelor = fisha nebuna
MrTudor a scris:am probleme cu carburatorul din 2 in 2 saptamani. se infunda...
Ai spalat si suflat macar o data instalatia de alimentare (tur-retur + rezervor) ? dea...multam Corbule pt ideea cu modulul...
Dupa ce l-am schimbat cu altu ,se pare ca s-a lecuit un pic la faza cu relantiul instabil.... se mai simte unpic dar aproape insesizabil (acu sta pe la 800rpm si pare a mai cobora/urca cu aproape 20-30 rpm)...
oricum mai am un drum de piatra si poate va dau exact rezultatul

In schimb faza cu balbaitul in timpul mersului cu viteza / turatie constanta inca este acolo, probabil de la vro bujie sau de la vreo fisa ... da lasa ca poate ii dau de cap... e din carburatie
la mine cu fisa impuscata,la mers constant era ok,la plecatul de pe loc era dezastru,fara sa o turez la 2000-2500 de ture nu puteam pleca de pe loc,acum plec de la 1000 de ture
ori ai vreun gunoi plimbaret prin carburator,ori benzina e naspa,ori e ceva apa pe fundul cnc-ului Sau vezi sa nu fie fisurat furtunul de la capsula de dezinecare. abele carburi fac la fel... fenomenul se intampla doar cand vreau sa meerg constant ..indiferent de turatie sau viteza ...seamana totusi cu "o intrerupere in sarcina" sau ceva de genu...

apropos ..de bujiile beru ce ati auzit , de bine sau de rau???
Acc3l3ratoR a scris:abele carburi fac la fel... seamana totusi cu "o intrerupere in sarcina" sau ceva de genu...
Ai incercat sa schimbi luleaua (distribuitorul) si/sau capacul delco ?
Laurentiu a scris:
Acc3l3ratoR a scris:abele carburi fac la fel... seamana totusi cu "o intrerupere in sarcina" sau ceva de genu...
Ai incercat sa schimbi luleaua (distribuitorul) si/sau capacul delco ?

+1

apropos ..de bujiile beru ce ati auzit , de bine sau de rau???


Mai degraba, de bine.Mai "sigure" ar fi fost, insa, cred eu, NGK ori Denso.

Asfalt sub roti!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community