Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

adaptare abs
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
nici nu stiu daca nu cumva zic o prostie dar :
oare se poate adapta o instalatie de abs pe olteanul nostru?
care a fi greutatile in adaptare ei , ca de beneficii nu mai vorbesc Nu cred ca are rost la Oltcit... Eventual sa iei un cu totu' alt sistem de franare care contine ABS... dar nu ii vad rostul la Oltcit
Dar incearca! Cine stie cum se va comporta pe sistemul Oltcitului! Cele de Matiz cred ca ar fi bune
tonim a scris:oare se poate adapta o instalatie de abs pe olteanul nostru?
Orice e posibil dar, merita
Discuri de frina cu senzori, electronica de traducere a semnalului, omologare RAR care nu stiu daca se poate obtine (modificari in instalatia de frinare) etc. sau de golan nu cred ca merita franele de pe oltic sun suficient de eficace la modelul pe cutie am vazut multi copaci beliti de masini cu abs
Dumitru Cristian a scris:Nu cred ca are rost la Oltcit... Eventual sa iei un cu totu' alt sistem de franare care contine ABS... dar nu ii vad rostul la Oltcit
Dar incearca! Cine stie cum se va comporta pe sistemul Oltcitului! Cele de Matiz cred ca ar fi bune

are matizu abs?
alexandru_florin a scris:are matizu abs?
Unele da, altele nu.
Chiar ieri m-am uitat la un matiz si am vazut ca toate-s dotate cu butuci cu "dinti" pt ABS. Cred ca e optionala dotarea asta la ele. are pe naiba...are servo frana
iulicuta2000 a scris:are pe naiba...
Iulica, baga-te sub fatza unui Matiz si priveste la intrarea planetarei in butuc. a...imi cer scuze...nu ma asteptam sa aibe doar ca e prima oara cand aud my bad
iulicuta2000 a scris:nu ma asteptam sa aibe
Nici eu nu credeam daca nu vedeam. Lipseau senzorii, in rest tot montajul era acolo.
iulicuta2000 a scris:are pe naiba...are servo frana

Sau verifica aici:
http://www.daewoo.ro/modele/matiz/tehnic.php

FRANE SI DIRECTIE
Sistem suplimentar de securitate
Model: SE POWER PLUS ABS
Frana de securitate si ABS si desigur traim in romania e optional...dar pe cate masini l-ati vazut functional?eu pe nici una ca altfel as fi stiut de existenta lui...la fel cum la oltcit de cand a fost facut a fost prevazut cu gauri pentru centuri retractabile dar pentru prosti(adica noi) s-au pus centuri fixe....mama lor de hoti si prosti,numa in romania putea sa fie gravida... Daca ai si telescoapele beton chiar nu este nevoie de ABS ...
Cine stie ce forta are de apasat pe pedala de frana isi cunoaste masina ...
Rareori blochez rotile la franele de urgenta . M-am obisnuit sa fortez in functie de necesitatea drumului de franare . Am pus ieri o frana la o trecere (era bezna si n-am vazut pietonu) si a pus frana cu scart doar pe rotile spate. E normal? Am placute noi si pe fata si pe spate. Viteza era in jur de 30-40 kmph. Cam miroase a o mica problema cu repartitorul... repartitor blocat pe deschis...nu e tocmai bine Pai daca se urca cineva in masina (in spate) nu mai pune frana asa .

Si ideea e ca mi-a pus frana si pe fata dar doar cele de pe spate au scartait (pe spate am "victorita" pe fata am fulda noi )
NeaGeorgel a scris:Am pus ieri o frana la o trecere (era bezna si n-am vazut pietonu) si a pus frana cu scart doar pe rotile spate. E normal?
Nu e normal. Verifica daca discurile de frina sau placutele nu au urme de ulei sau vaselina pe ele.

P.S. Cauciucurile MONTANA si VICTORIA ( de cind le ai ???), scirtiie la cea mai mica blocare a rotii.
Laurentiu a scris:P.S. Cauciucurile MONTANA si VICTORIA ( de cind le ai ???), scirtiie la cea mai mica blocare a rotii.


Mai bine zis: pierd aderenta cel mai repede. victoria la cat de vechi sunt cred ca se dezintegreaza in mers ai fi surprins ce bine se tin bre...pe asfalt uscat scurteaza distanta de franare,pe umed,praf etc distanta intr'adevar e mai lunga dar nu pierzi controlul masinii...e discutabila treaba Parerea mea e ca abs-ul nu merita banii. Abs-ul NU scurteaza distanta de fanare! Atunci care-i ala mare avantaj? Ce-i drept ca pt unu' care nu prea are treaba cu "covrigu' " e bunicel (se poate schimba directia masinii in timp ce "incepatorul" e cocotat pe frana).
In concluzie mi se pare inutil, mai ales pt oltcit care sta binisor la capitolul franare! ABS-ul scurteaza distanta de franare, tocmai pentru ca numai lasa roata sa patineze, atunci cand e actionata frana in blana, sau atunci cand e ud pe jos sau gheata! Olticania, intradevar, franeaza excelent, dar in cazul in care ti se blocheaza roata (cand bagi o frana la blana ) distanta de franare creste considerabil fata de ABS. Pana la "inghetarea" rotilor, indraznesc sa spun ca Oltcitul are frane mai bune ca multe masini cu pretentii. julius confunzi
pe ud,zapada,pietris abs-u tine doar masina pe traiectorie(nu fuge de fund...) distanta de franare mai mare!
pe uscat distanta de franare mai mica decat fara...e simplu Daca roata se blocheaza pe asfalt, distanta de franare e mai mica decat la abs; daca vb de zapada distanta de franare e mai mica la abs decat daca este blocata roata pe zapada! Deci, logic : ABS-ul monitorizeaza viteza de rotatie a fiecarei roti, si atunci cand detecteaza ca una se invarte mai incet (fapt ce ar duce la blocarea acestea), scade presiunea in circuit si reduce forta de franare pe roata aceeaa, astfel rotile nu se mai blocheaza, rezultand doua chestii. 1 DISTANTA DE FRANARE SE REDUCE CONSIDERABIL. 2 NU SE PIERDE CONTROLUL MASINII (nu fuge spatele, babeste)
Singura problema la Abs, este ca, merge mai nasol pe macadam sau zapada, pentru ca atunci rotile nu se mai infunda (nu le lasa abs-ul) si deci distanta de franare creste. Dar exista si sisteme ABS mai competente care au rezolvat si problema asta (lasa rotile sa se blocheze in mod repetat . deh, nemtii s-au gandit la toate Iulius_Je, sunt de acord doar cu o parte din ceea ce spui:
nu se pierde controlul masinii
Dar privind dist de franare in conditii normale... nu avem aceeasi parere; este mai mare cand vorbim de asfalt uscat. Lucrurile astea se pot dezbate la nesfarsit. Asa cum am mai scris si pe alt topic exista ABS-uri si ABS-uri cu diferite setari de sensibilitate pe diferite servofrane. Am testat o gramada de ABS-uri(masini diferite) pe diferite suprafete si stiluri de condus. Am vazut accident in mare parte cauzat de ABS cu shofer experimentat care conduce sportiv decand lumea, la fel si accident fara ABS cu shofer fara experienta.
In concluzie pentru shoferii fara experienta ABS-ul este util ca de altfel orice gadget ce ii ajuta sa ramana pe carosabil. Pentru shoferii cu experienta carora le place sa se joace exista sanse mari sa "interfereze" negativ cu ABS-ul. De exemplu daca masina(cu ABS) intra in derapaj voit sau nu dar controlat, uneori franele NU mai reactioneaza mai deloc si nu te poti ajuta de frana sa controlezi masina sau chiar sa "inchizi" traictoria cat se poate in conditiile alea. Ceea ce mi se pare foarte grav. In schimb am "simtit" si ABS-uri care erau mai putin sensibile si permiteau un minim de frana/blocaj ceea ce in unele cazuri e mana cereasca.
Cred ca pana la urma depinde de experienta pe care o ai, ce vrei de la masina si setarile ABS-ului cu care e echipata conserva. Mie personal imi place FARA niciun ABS/ASR & stuff.
tonim a scris:nici nu stiu daca nu cumva zic o prostie dar :


cu sigurantza...
Iulius_je a scris:ABS-ul scurteaza distanta de franare, tocmai pentru ca numai lasa roata sa patineze, atunci cand e actionata frana in blana, sau atunci cand e ud pe jos sau gheata! Olticania, intradevar, franeaza excelent, dar in cazul in care ti se blocheaza roata (cand bagi o frana la blana ) distanta de franare creste considerabil fata de ABS. Pana la "inghetarea" rotilor, indraznesc sa spun ca Oltcitul are frane mai bune ca multe masini cu pretentii.

Nu e chiar asa. In conditii de aderenta normala,pe drum de asfalt uscat si cu pneuri in stare buna, franarea cu ABS e MAI MARE, din cauza ca frecarea rotii cu asfaltul e mult mai mica,practic inexistenta. Si atunci nu se foloseste coeficientul de frecare dintre sol si pneu. in conditii de aderenta scazuta, coeficientul de frecare al pneului pe sol este foarte mic si atunci forta de frecare rezultata e minima,neajutand cu nimic. Singurul beneficiu al ABS ului este pastrarea controlului asupra directiei in orice conditii de aderenta. Asa ca, privit strict din punct de vedere al parametrilor de franare ABS ul inrautateste franarea. Din punct de vedere al controlului e mai bine cu ABS. Cand o sa vad si eu prima masina de raliu cu ABS, o sa imi cumpar si eu una. Pana atunci, cat mai simpla posibil e mai bine. Cel mai simplu e sa testezi aceeasi masina cu abs si fara pe diferite suprafete. Cum? simplu: scoti siguranta de la ABS vezi emisiunea lui ursa mare de pe tvr 2 de duminica ,ora 11.30...acu 2 sau 3 saptamani. exact asta vroiam sa zic ..... ca a testat ursa pe un subaru faza.. pina la urma ...aici sa vrut sa se discute de posibilitatea de adaptare a sistemului ABS pe oltcit.... ca sa fiu la subiect,cit de cit,io zic ca nu se poate asa ceva.
adrian-ar a scris:vezi emisiunea lui ursa mare de pe tvr 2 de duminica ,ora 11.30...acu 2 sau 3 saptamani.

Din pacate nu am vazut decat finalul... extrem de bine gandit sistemul si foarte bine explicat! Dar totusi nu sunt de acord cu motorul boxer diesel de la Subaru...
Pana la urma totul e posibil pe lumea asta din pacate/fericire... dar totusi ar fi costurii mult prea mari pentru rezultatul final! Parerea mea intradevar,totul este posibil...dar sa raminem in zona realitatii si sa nu picam in extrem...riscam sa tragem linie si sa avem un produs mestesugaresc la pret de ultima tehnologie...si chiar nu merita. Am si eu o intrebare, ca sa nu creez vreun topic inutil:

In cati metri aproximativ franeaza un oltcit de la 100km/h->0km/h, suta pe ceas(unul care arata real cat de cat +/-5km/h).

Masina cu o singura persoana la bord, 70-90kg, rezervorul plin, trusa de scule sau un bagaj, carosabil uscat, anvelope noi standard premium sau nu, discuri, placute, lichid frana aerisit etc noi dar fara modificari.

O zi buna! si la multi ani!
lord_wader a scris:In cati metri aproximativ franeaza un oltcit de la 100km/h->0km/h ?
Cred ca ai scris in cartea lui T. Canta distanta de frinare de la 100km/h la 0 km/h. In o jumatate de metru , daca pomul e destul de rezistent !!!!!!! Difera de la o masina la alta , depinde de : cauciucurii , temperature cauciucului , (rugozitatea)asfaltului sau a betonului . Dar cea mai precisa este cea cu pomu , cu toate ca si acolo intervine diferite probleme , dupa cum ar fi :ungiul de inpactcu pomu . Dar ramin sa cred ca distanta ramane de 0,5-1 metru . Nu am testat si nu doresc nimanui sa testeze . In continoare va doresc toturor LA MULTI ANI !! totusi cred ca era o intrebare serioasa....


si raspunsul cred ca ar fi cel mai corect si mai rapind, daca initiatorul intrebarii face un test practic.
adrian_paul a scris:totusi cred ca era o intrebare serioasa....


si raspunsul cred ca ar fi cel mai corect si mai rapind, daca initiatorul intrebarii face un test practic.


Pai, s-ar putea sa nu detina un Oltcit Ca sa se poata calcula ai nevoe de niste date cum ar fi :masa totala in momemtu respectiv,tipu de anvelope , presiunea in roti , coeficentu de frinare (fata-spate , stinga-dreapta), temperatura anvelopelor ,temperatura sololui ,tipu de sol ,duritatea solului , gradu de uzura a anvelopelor , cred ca mai mia scapat ceva . Si cu toate aceste date incepe calculu , si acesta nu corespunde realitati . Nu am incercat si nu voi fi curios , sar putea sa am pagube foarte mari , amortizoare, bari de suspensie, si posibile altele . la 50-60 km/h m-am oprit in 6-7 m in porbagaju unui ford berlina , am avut pagube minime ( un far, si coltu aripei) pe cind fordu (spoiler,fusta spete,un pic lonjeroanele ) , a stat in servis 5 zile .exista pe undeva ceva date , dea cu riscu de a ma repeta NU CORESPUND RELITATI IN TOATE MONENTELE , si in cadru testelor daca se incearca de 3 ori ai 3 valori diferite . http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=19128 daca cautai poate gaseai ceva util ca sa iti faci o idee ...in rest ai foarte multe variabile care influenteaza distanta de franare plecand de la cauciucuri (dimensiuni, firma, profil, formula chimica a cauciucului), asfalt, temperatura, continuand cu bucse, rulmenti, telescoape si terminand strict cu partea de frana, pompa, garnituri, conducte, discuri, placute de frana folosite

P.S.

laurentiu ..ai uitat din 2005 ...in cartea lui Canta sunt valorile de la 80 km/h in functie de incarcare si forta de apasare a pedalei , cele de la 100 nu apar nicaieri
lancer a scris: laurentiu ..ai uitat din 2005 ...

Au trecut totusi niste ani peste mine insa, mi-am luat o marja de siguranta prin
Cred ca ....
lancer a scris:http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=19128 daca cautai poate gaseai ceva util ca sa iti faci o idee ...in rest ai foarte multe variabile care influenteaza distanta de franare plecand de la cauciucuri (dimensiuni, firma, profil, formula chimica a cauciucului), asfalt, temperatura, continuand cu bucse, rulmenti, telescoape si terminand strict cu partea de frana, pompa, garnituri, conducte, discuri, placute de frana folosite



Da, Lancer asa e, ai dreptate, nu am dat search pe forum direct ci search pe google si am inclus forumul in cautare deci nu a returnat nimic relevant.

Eu ideea am prins-o, banuiesc ca e vorba asa in mare vorbind de vreo 50m +/- ceva acolo. Toata treaba a pornitul de la un tip cu dacia 1100 care se lauda cu rotile lui pe 15, suspensia independenta si discuri pe spate. Bine omul, are alt talon la gume si alte jante, si se lauda ca franeaza mai bine ca Olcitu'
lord_wader a scris: Toata treaba a pornitul de la un tip cu dacia 1100 care se lauda cu rotile lui pe 15, suspensia independenta si discuri pe spate.
Fiecare cioara isi lauda puiul.
lord_wader a scris: Toata treaba a pornitul de la un tip cu dacia 1100 care se lauda cu rotile lui pe 15, suspensia independenta si discuri pe spate. Bine omul, are alt talon la gume si alte jante, si se lauda ca franeaza mai bine ca Olcitu'


o sa te uimeasca .. o chestie ...dacia 1100 a avut jante pe 15, de la mama fabrica, suspensia independenta si discurile spate iar la fel ... deci daca nu cumva a facut el modicari asupra sistemului de franare ..adica alta pompa, etrieri schimbati si alte discuri marite .... instalatia e cea originala a masinii ... deci forta de franare e aceiasi ca la o dacia 1100 originala.

chestia cu cauciucurile schimbate poate imbunatatii franarea doar in anumite conditii in functie de aderenta la sol a respectivelor cauciucuri ... deci nu la modul general (cateva emeple: cauciucurile tip slick iti asigura pe asfalt curat o aderenta super la franare, dar pe asfalt ud ca sa nu zic pe ploaie sunt inutile, un cauciuc mai lat cu acelasi profil va fi mai eficient pe aceiasi masina in conditii de asfalt uscat ... pe zapada va avea un randament mai mare daca va fi mai ingust)

acuma despre faptul ca dacia 1100 franeaza mai bine ca oltcitul nu stiu ce sa zic ... nu stiu cat de bine franeaza dacia 1100 Ce parere aveti de sistemu de franare cu BAI-PAS (cer scuze daca nu am scris corect) , cu care a fost echipate oltcit si dacia .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community