Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ce etrier este acesta?Pentru ce Oltcit?
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj

Posibil de GS/GSA
E complet??? Pune-l ca si cum ar fi asamblat si vezi care e distanta pt discurile de frana... daca e 9 mm e de GS/GSA, daca e 18 mm e de Oltcit etrier fata oltcit.
Dar vezi ca am vazut prin magazine etrieri naspa (de vreo 10ani sunt prin magazine), si problema lor e ca sunt mai mici decat ar trebui (adica nu incap placutele de frana, si nici nu potrivesc la gaurile de prindere), deci sunt rebuturi. (diferentele sunt de vreo 1cm sa zicem...atat la marimeam placutei de frana, cat si la cele 2 prinderi ale etrierului) Dimensiunea de care vb Cristian este de 2 cm!
Atunci este de Oltcit ! Unde vin garniturile?Sau daca este nou este echipat cu tot cu garnituri?Vreau sa-l montez pe masina urgent!Spuneti-mi va rog care sunt garniturile si cum trebuie sa le montez!Aveti cumva documentatie?Niste poze se poate? Garniturile sunt unde vin pistonasele, 2 pentru fiecare jumatate de etrier, mai trebuie sa ai o garnitura care vine intre etrieri la imbinarea lor pe unde trece lichid-ul de frana.
Si in rest bafta la montat .



Pe punguta in care sunt garniturile mari scrie CITROEN 4TA ,75 519 691,5 PIECES ,iar pe punguta in care sunt cele 2 garnituri mai mici scrie "set garnituri etrier pentru oltcit"!Acea agrnitura mica pot sa o iau de pe etrierul vechi?Acestea sunt garniturile pentru etrier sau nu? acea garniturica NU poti sa iei de pe etrierul vechi pentru ca n-o sa-ti etanseze bine decat printr-un niracol ceva...iti spun din experienta proprie Garniturile alea pe care le ai tu am si eu 4 seturi a cate 5 garnituri fiecare set dar sunt mai mici decat cele de oltcit pentru etrier fata, deci nu sunt bune pentru oltcit club.
Uite si o poza:
http://img216.imageshack.us/my.php?image=picture003fm2.jpg

Si mai am si niste pistonase tot pentru citroen si mi se pare ca merg impreuna cu garniturile, la fel si pistonasele sunt mai mici si ele decat cele de fata de oltcit club. Dar garnitura aceea care intra la conducta de frana pot sa o iau de pe etrierul vechi ca nu am gasit in roas decat agrniturile acelea mici mici!Etrierul meu are pistonasul bagat inauntru si nu poate fi miscat cu mana!Este bagat inauntru!Asta inseamna ca are garniturile puse?Ajutati-ma urgent ca vineri plec la munte si trebuie sa fac itp-ul fff urgent! Daca ai bafta, merge refolosit mansonul ala mic de pe conducta. De obicei nu prea mai etanseaza la refolosire. Daca pistonase in etrier si nu il poti scoate cu mana, de obicei e cu garnituirile puse. Nu intotdeauna e un lucru bun, daca e sh poate fi adunata mizerie sub garnitura si sa mearga dupa aia infranata masina. Eterierul este nou!Nu a fost folosit niciodata!L-am gasit la garaj si are sigur peste 5 ani!
bibi a scris:1. Unde vin garniturile?
2. Sau daca este nou este echipat cu tot cu garnituri?

1.


2. Etrierii noi, sint echipati cu garnituri. Multumesc mult de tot Laurentiu!Am facut rost de toate garniturile necesare! cine stie cat mai costa un disc de frana spate nou? DISC FRANA SPATE - 53.40 ron.
DISCURI VENTILATIE - 21.65

Preturile includ TVA. piesele si preturile sunt luate dupa lista magazinelor ACSA .
COSMIN* a scris:
DISCURI VENTILATIE - 21.65

Preturile includ TVA. piesele si preturile sunt luate dupa lista magazinelor ACSA .



asta e de fata valib , stiu dar i-am dat omului lista pentru ambele discuri si fata si spate Pistonasele de la etrierii spate nu ies nici cand fac pedala,nici cu compresorul la 6 atm!Cum fac? pai...trebuie sa infunzi orificiul dintre semi-etrieri, si sa montezi pe rand cate un semi-etrier.

de infundat orificiul....iti tai o platbanda mai groasa, lata de vreo 4cm, lunga de vreo 10cm, prin care dai o gaura la un capat, pentru un surub de 5. Bagi un surub in gaura din platbanda, platbanda o 'legi' de semi-etrier prin gaura de prindere a etrierilor, dupa care sub platbanda pui o bucata de cauciuc(camera de roata) in 2-3 straturi. Strangi bine surubul platbandei, conectezi semi-etrierul la conducta de frana....siiiii.....dai pedale de frana Nicio sansa!Am incercat de toate! La mine nu a iesit decat la 10 atmosfere. Un pistonas a zburat pana la etajul trei, de eram ca trupele americane in Irak, culcati la pamant asteptand sa cada proiectilul, iar celalalt a zburat prin iarba de nu l-am mai gasit.
Poti insista, dupa ce lasi etrierul la murat in ceva solutii de curatat, dar dupa aia neaparat trebuie schimbate garniturile. Dupa ce reusesti sa scoti pistonasul, neaparat sa scoti garnitura si sa cureti foarte bine canalul in cate se afla garnitura, de obicei acolo se aduna o tona de mizerie. nu cred ca o sa iasa la 10 atm pentru ca la 6 nici nu s-a miscat! Incearca, nici la mine nu a vrut sa iasa din prima, dar am insistat. Atentie insa unde zboara daca iese, ca e foarte periculos, practic e un proiectil. Am sa incerc maine la alta vulcanizare!Mersi Daca etansezi bine gaura dintre semi-etrieri...nu vad cum sa nu mearga.
Eventual baga-i un surub si la celalalt capat Am reusit sa scot pistonasele la 20 atm!Altfel nu a vrut!Acum nu pot sa pun garnitura aia de sus cu sant pe mijloc la un semietrier! Nu ai curățat bine șanțul sau garnitura. Sau mai rău (și periculos...) ai ovalizat cumva pistonașul. Acum am reusit sa pun garnitura aia!Garniturile sunt noi la fel si pistonasele!Acum problema este garnitura aia fara sant pe mijloc!Este prost lucrata si nu intra pistonasul din cauza ei!Sper maine sa rezolv problema!Are ceva daca pun garnitura veche? daca e in conditie fizica buna...nu cred ca are ceva..decat sa pui o garnitura noua dar care intra aiurea...mai bine cea veche
bibi a scris:Este prost lucrata si nu intra pistonasul din cauza ei!
Curata foarte bine santurile si unge cu lichid de frina garniturile inainte de montaj. Pistonul trebuie centrat si aluneca usor prin garnituri impingind cu podul palmei pe el. Am recuperat garniturile vechi!M-am uitat la garnitura care imi trebuie si este PERFECTA!La ceilalti 3 semietrieri pistonasele intra foarte foarte usor si ies cand pun pompa de umflat rotile la fel de usor!Am sa montez garnitura asta veche iar maine ma apuc de schimbat cateva dintre conductele de frana si sa montez etrierii! Conteaza cum montez etrierii?Adica conteaza daca semietrierul cu garnitura aia mica mica este in interior iar celalalt spre exterior? este bine sa-i montezi cum au fost ! (semietrieru cu aerisitorul poate sa-ti faca probleme ! din cauza aerisirii , acea gaura se ingusteaza ! montandu-l in alta parte , posibil sa nu intre conducta de frana ) Am inteles ,dar.....care este semietrierul cu aerisitorul si care este cel cu conducta? Am terminat de montat etrierii si am facut niste teste!Cand franez brusc,rotile pe fata se blocheaza automat,dar pe spate se mai invart pana sa se blocheze!Asa este normal sau tot nu e cum trebuie?
In mers trebuie sa apas de 2 ori pedala ca sa tina frana cum trebuie!Altfel pedala se duce aproape la fund!De la ce este?Am aerisit de nu stiu cate ori si pe fata si pe spate!De la ce poate fi??? nu ai aerisit corect...sau nu suficient

cum ai procedat cu aerisitul?
dar cu umplutul instalatiei de franare? Cand am demontat etrierii nu am putut scoate/desface conductele de frana de pe semietrieri si le-am taiat!Astazi cand am montat etrierii si am schimbat conductele de frana m-am uitat sa vad daca mai am lichid de frana in rezervor!Era gol!M-am dus si am cumparat ca fraierul lichid de frana de la LUKOIL dot 4 (27 lei un litru)!Am turnat in rezervor incet pana cand s-a umplut!A intrat APROAPE 500 ml de lichid!Aerisirea am facut-o tinand pedala de frana apasata la maxim dupa care am desfacut surubul de purjare!L-am strans,bineinteles,pedala fiind la fund!Am facut asta de vreo 3-4 ori!Am inceput cu roata spate stanga,apoi dreapta spate iar aopi fata! nu ai aerisit suficient...probabil mai ai aer pe instalatie.
Repeta de vreo 10ori macar, pe fiecare aerisitor. Lichidul de frana il poti recupera, utilizand un furtun si un borcan/bidonas in care sa curga Maine asta am sa fac la prima ora ca m-am saturat sa lucrez numai la frane!Urmeaza delcou,carburator!
bibi a scris:Am inceput cu roata spate stanga,apoi dreapta spate iar aopi fata!
Gresit. Se incepe cu dreapta spate si apoi stinga spate. In manualul de Alfa 75 scrie ca aerisirea franelor se face, punand un furtun (un capat) pe surubul de aerisire iar celalalt capat se introduce intr-un borcan cu lichid de frana iar aerisirea se face apasand pe pedala de frana pana cand pe furtun nu se mai vad bule de aer. Se poate face asa si la Oltcit, nu e mai buna varianta asta? (decat varianta pe care a folosit-o de exemplu mecanicul la care am dus masina: cu ~10 pedale, tinut apasata frana, desfacut aerisitor....) Teoretic e mai buna varianta folosita cu furtunul scufundat...doar ca ai nevoie de mai mult lichid de frana

Eu am folosit aceasta metoda, adica aproximativ asa. Diferenta a fost ca am dat pedale pana cand am scos pe fiecare aerisitor vreo 200ml de lichid de frana, deci nu m-am uitat daca vin bule sau nu....ci am dat pedale pana cand lichidul de frana din bidonasul pompei a ajuns in totalitate la celalalt capat (la aerisitor).


la aerisire...NEAPARAT sa aveti grija, ca bidonasul pompei de frana sa NU SE GOLEASCA! Daca se goleste, intra aer, si trebuie aerisit iar
bibi a scris:Am inceput cu roata spate stanga, apoi dreapta spate iar apoi fata!

Ia si fa aerisirea ca la carte, regleaza limitatorul si vezi dupa aia cum merge.

Uite cum se face aerisirea si reglarea limitatorului de franare (numai nu stiu daga gasesti manometrul de care ai nevoie).

Multumesc frumos pentru documentatie dar pana acolo am nevoie de un repartitor! Acum am o problema cu pompa de frana!Am demontat-o de pe masina si am suflat cu pompa de umflat rotile prin toate gaurelele!Una dintre gauri era infundata si pana la urma am reusti sa o desfund!Dupa ce am montat-o la loc pe amsina IAR nu mai mergea!Pompa se poate desface????
bibi a scris:am suflat cu pompa de umflat rotile prin toate gaurelele!Una dintre gauri era infundata ...
Care din cele 4 gauri era infundata Gaura in care vine conducta care se duce la repartitor!Este prima cum te uiti din fata masinii!
bibi a scris:Gaura in care vine conducta care se duce la repartitor!Este prima cum te uiti din fata masinii!
Pompa o poti desface scotind siguranta ("cuiul" spintecat) si apoi pistonasele si arcurile.

Mare atentie la ordinea in care le scoti si le remontezi !!!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community