Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

verificare alternator

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut! Are cineva idee cum pot verifica alternatorul in scopul de a depista buba lui.
Intr-o seara mi-a murit bateria si am incarcat-o pe redresor. Cand am montat-o pe masina si am pornit am constatat ca la borne aveam numai 12,2 V. Acum l-am demontat si il am in fata. Cum as putea verifica sa vad ce are?

Multumesc!
ngrazvan a scris:Salut! Are cineva idee cum pot verifica alternatorul in scopul de a depista buba lui.
Cauta "linkuri utile", si descarca manualele. In manualul de uzina, vei gasi modalitatea de a depista defectele alternatorului.

P.S. Manualele le gasesti aici:
http://www.aegri-somnia.info/oltcit/
http://oltcitpower.evonet.ro/manuale/
Laurentiu a scris:http://oltcitpower.evonet.ro/manuale/
Iar s-a dep Ok multumesc. Am lamurit-o dar acum de unde pot cumpara un grup de diode si cam cat costa unul nou? Pe acsa nu am gasit sau nu am cautat ce trebuie
ngrazvan a scris:...de unde pot cumpara un grup de diode...
Gasesti im magazinele de piese auto de oltcit. Iti trebuie 2 punti de diode: o punte mare, cu 6 diode pe radiator de Al si o punte mica cu doar 3 diode mici. Salut!Aceeasi problema o am si eu!Acum vin cu intreb area:CUM TESTEZ DIODELE???Sunt nou noute puntile,releul! Din moment ce piesele care la ai sunt noi nu vad rostul.In fine.
Ai nevoie de un aparat de masura cu ac(analog) sau digital.Il pui pe functia de ohmetru.Apoi fisa rosie o pui pe radiatorul de aluminiu,fisa neagra o pui pe rind pe locul unde vin lipite firele de la stator.La aparatul de masura (analog) acul va trebui sa plece de la infinit catre 0.Tot pe aceeasi pozitie numai ca inversezi fisele intre ela acul aparatului nu trebuie sa plece de la infinit.In cazul in care aparatul e digital in primul caz iti va arata o valoare oarecare,in cea de a 2 situatie iti va indica 1,asta fiind infinit.Pina acuma ai verificat diodele pozitive.
Acuma cele negative:Fisa neagra se pune in partea inferioara a radiatorului de aluminiuiar fisa rosie pe rind pe conexiunile pt firele de la stator(cum ai facut mai inainte)Acul aparatului va tinde la 0.Dupa inversarea fiselor acul nu va mai pleca de la indicatia infinit.In cazul aparatului digital:1= infinit. Multumesc mult!Acum le verific!Dar.....care este partea inferioara a radiatorului si care este cea superioara???Privindu-l din ce parte??? il privesti din pozitia de montare.Adica cu cele 3 lamele spre tine. am verificat!imi incarca numai ca becul la baterie este aprins permanent!Chiar daca accelerez intensitatea luminii nu se modifica!De la ce poate fi? Puntea mica ai pus-o?
Oricum e bine sa verifici si cu un aparat de masura cit incarca.Vezi sa nu fie mai mic de 12,5 volti si nici mai mare de 14,7 volti. Am masurat ieri cat imi incarca alternatorul (ca tot ma plangeam ca-mi fierbe bateria, da deh...lenea era mare ). Mai turat , in jur de 3000 - 4000 rpm imi baga peste 15,5 . Ce sa schimb? Releul?
mv11b1 a scris:...imi baga peste 15,5 . Ce sa schimb? Releul?
Se pare ca releul e vinovatul. Multam, mane sper sa ajung pe la magazinul de piese . O fi scump? depinde de mag. eu am luat cu 23 ron
DanH a scris:Din moment ce piesele care la ai sunt noi nu vad rostul.In fine.
Ai nevoie de un aparat de masura cu ac(analog) sau digital.Il pui pe functia de ohmetru.Apoi fisa rosie o pui pe radiatorul de aluminiu,fisa neagra o pui pe rind pe locul unde vin lipite firele de la stator.La aparatul de masura (analog) acul va trebui sa plece de la infinit catre 0.Tot pe aceeasi pozitie numai ca inversezi fisele intre ela acul aparatului nu trebuie sa plece de la infinit.In cazul in care aparatul e digital in primul caz iti va arata o valoare oarecare,in cea de a 2 situatie iti va indica 1,asta fiind infinit.Pina acuma ai verificat diodele pozitive.



Salutare.Lamurestema si pe mine te rog cu un lucru.Am aparat de masura digital.Pus firul rosu pe radiatorul de aluminiu care este linga stator:firu rosu pe el cu cel negru verific la lipituri si imi da o valoare oarecare.Cind inversez firele normal trebui sa ramina 1.La mine se duce la o valoare mare.Asta inseamna ca este arsa puntea?La mine a fiert bateria dar am vazut la timp si am dato jos.la verificarea cealalta (radiatoru de linga carcasa alternatorului)da bine:firu rosu pe radiator -o valoare oarecare.Inversez firele ramine 1= infinit.In concluzie eu ce trebui sa schimb?Partea de linga statoru alt. sau diodele?Multumesc mult.
reluu a scris:Lamurestema si pe mine te rog cu un lucru.

Lamurit pe deplin.Puntea redresoare este dusa.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community