Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Tipuri Carburatoare (pentru adaptari pe motorul de oltcit)
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
deci cam ce tipuri de carburatoare mai merg adaptate pe motorul de oltcit ,cel de 1.3 in special. bine de adaptat se poate adapta orice dar eu ma refeream la adaptari ca sa poata functiona motorul in parametrii nu sa faca figuri si alte chestii. pana acum sti de carburatoarele :

- dellorto drla 40 (cele dupa alfa romeo 33 )
http://img412.imageshack.us/img412/925/dellorto201hp8.jpg
- webber dcom 40(carburatoarele dupa alfa giulieta)
http://img412.imageshack.us/img412/8538/weber203im2.jpg
- celebrul IRMA
- Carburatorul de nova 1.6
- Carburatorul de mazda 323 (am vazut aici pe forum adaptarea lui )

in afara ce astea ce carburatoare mai pot fi puse pentru a mari performantele , sau pentru a scadea consumul (deoarece IRMA nu se incadreaza la performante )

eu am mai gasit carburatoarele astea , navigand pe net si cautand informatii despre carburatoare.

- Weber 32/36 (cu soc automat)
http://img261.imageshack.us/img261/2044/3236dgv102004yn6.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/3546/weber3236kh1.jpg

* asta pare a fi un fel de adaptare a doua carburatoare de acest tip sa mearga in sincron !
http://img412.imageshack.us/img412/2923/solenoidswo3.jpg

Toate astea mi-au venit in cap de la intrebarea : " ce carburator ar fi mai bun pentru un motor de 1.3 comprimat "

si daca tot am vazut eu poza aia cu acele weber legate sa mearga amandoua sincron,ma intreb nu se poate face asa ceva cu 2 carb de oltcit? carburatoare de 1300 sau de 1100.

teoretic este posibil,dar unde pot aparea probleme? la capitolul carburator putem trece si:
Celebrul carcurator de dacie
Carburatorul webber de pe Citroen GSA
Carburatorul de Renault 5 GTT - pentru aplicatii speciale
Daca nu ma insel merge carburatorul ce a fost pus pe: Austin Montego modelul 1988–1994; Motorul: 1994 cmc Austin/Rover MDi - Perkins Prima TD I4, 81 hp (60 kW) and 116 lb·ft (157 N·m)

Ultimul era un carburator destul de destept, si cu performante excelente, dar care din pacate pe la noi cam lipseste....
- celebrul IRMA

si asta de care crezi ca e iwa???? de dacie normal! carburator de mazda 323 mi se pare cel mai bun, vedeti pe topicul lui Eliade George, are rezultate foarte bune...
iwa a scris:Carburatorul de Renault 5 GTT - pentru aplicatii speciale


Tot pentru aplicatii speciale - Solex 32 DIS...
addy05 a scris:carburator de mazda 323 mi se pare cel mai bun, vedeti pe topicul lui Eliade George, are rezultate foarte bune...

mda. si mie mi-a ramas gandul la faza cu socul termosensibil (sau cum se numeste ala de regleaza carburatia in functie de temperatura). e super tare faza. adica as depasi si eu etapa "oltcit" (ma scuzati). dar ma sperie ideea de a avea o masina in care sa nu poti sa-ti bagi botu`. ori odata cu injectia, vine calculatorul de bord si ... mi se cam rupe filmu`. Salut

Nu trebuie sa sperie pe nimeni faza cu injectia, cu calculatorul. E o chestie benefica pentru fiabilitate, consum si uneori pentru performante.
Nu e chiar asa o mare filozofie. Sunt convins ca merge adaptata la motorul de oltcit orice tip de injectie. Iar depanarea ei, la o adica, e mult mai simpla decat cea a unui carburator. Pui mufa la computer ... si gata.
Uneori e mai costisitoare. Dar daca luati costurile globale nu e chiar asa
Un motor de dacie cu carburator tine 100 000 de km, in cel mai bun caz. Cu injectie trece binisor de 200000. Cauza? amestecul nu este bogat si benzina nu spala cilindri, nu dilueaza uleiul.
Asta imi place si la carb de mazda. Amestecul e f corect. Dar la vara ii pun injectie. Multipunct.
Punct.

Merci.
Cu bine, Eliade. de 200000 trece poate un motor renault,boschul monopounct care a inlocuit irma e lipsa de ocupatie a celor de la pitesti.
iar spalatul cilindrilor e intalnita la toate "dozatoarele" de benzina daca nu merg bine cei patru timpi in cazul unei porniri la rece. Salut

Este parerea ta si o respect, cu toate acestea, cred ca injectia, fie ea chiar si monopunct a fost un mare pas inainte pentru dacia. Fiabilitatea ei scazuta a tinut mai mult de exploatarea proasta si conditiile de mediu rutier agresiv din Romania.
Raman la parerea ca motorul de oltcit avea alt potential daca ar fi avut un carb ca lumea sau de ce nu, injectie. Si masina, in general, care are o structura la care multe masini cu pretentii din clasa mica abia ajung in zilele noastre. In rest, plastic mai mult, mp3 player cu usb si alte electronice chinezesti, care nu justifica pretul ridicat.

Cu stima, Eliade. momentan injectia ramane un vis frumos. dar totusi mai multe jonglerii se pot face la un carburator decat la o injectie.

ce ziceti de 2 carburatoare de 1100 sau 1300 facute sa mearga sincron? :d exacut cum e poza aia cu acele 2 webere.
adica 1 carburator la 2 cilindrii,si carburatoarle actionate de o tija.
mai greu cred ca ar fi de facut tija de actionare a carburatoarelor.
voi ce parere aveti? ceea ce mi-a venit mie in cap e o mare prostie,sau este ceva realizabil ? Si cum le reglezi corect? Pentru ca trebuie sa fie sincron, ori si la un singur carburator solex 1100 sau 1300 greu ii "nimeresti" reglajele corecte.

Parerea mea personala, pt carburatoare sincron, trebuie ceva cu reglaje simple.
Si cum le reglezi corect? Pentru ca trebuie sa fie sincron, ori si la un singur carburator solex 1100 sau 1300 greu ii "nimeresti" reglajele corecte.


De carbotest ai auzit??? Da, am auzit...dar nu mi se pare o idee buna...pentru simplu fapt ca nu e accesibil oricui (din punct de vedere al distantei) si nu e nici ieftin. Si din cate am inteles doar la bucuresti se mai poate face.

Trebuie ceva carburatoare accesibile si usor de reglat. mie mi se pare cic5 destul de simplu de reglat :PPPP
(acum sper ca nu sare pe mine tot forumul:D) pai ai putea sa le reglezi la rand pe motorul care vor fi puse,adica pui fiecare carburator in parte pe galeria de oltcit, le reglezi in parametrii,dupa ce iti place cum functioneaza dai galeria jos,montezi galeriile pentru ambele carburatoare,pui carburatoarele,legi furtunele de alientare,tija pentru aceeleraie si poti da cheie. din moment ce ai reglat ambele carburatoare pe acel motor,deci amandoua sunt reglate la fel.
COSMIN* a scris:pai ai putea sa le reglezi la rand pe motorul care vor fi puse,adica pui fiecare carburator in parte pe galeria de oltcit....deci amandoua sunt reglate la fel.
Dupa ureche, cam greu e sa le nimeresti reglajele identice. si in plus vei avea deschisa 2 circuite relanti. cam mult mobra : daca se poate , te rog detaliaza asta cu " 2 circuite relanti" . pai e foarte simplu. 1 carb are 1 circuit pt relanti. 2 carburi au 2. ce sa mai detaliez? reglezi cate un carb. sa-ti stea la 650 rpm (presupun motor 1.3) si cand montezi 2 carb. vei avea 2 circuite care sa-ti dee amestec cantitate dubla. si cum crescand turatia, mai creste cantitatea de amestec trasa prin acelasi circuit, te trezesti cu relantiul undeva peste 1300 rpm. Debitu ala din circuitul de relanti oare nu scade direct proportional cu diferenta de depresiune dintre 4cil si 2cil? Eu cred ca da. pai hai s-o luam mult mai simplist:
pui apa intr-un flacon si dai o gaura de 1 mm. vezi ce debit iese. duapa aia mai da inca o gaura. diferenta de presiune va fi acelasi, nu se schimba. la fel cum nu prea se schimba nici depresiunea din camera de amestec. oare pe 2 gauri va iesi mai putin? ) hop la asta nu m-am gandit . dar s-ar putea schimba jiclorul de relanti cu unul care sa aiba gaura exact jumate din cat are cel de 1300 (exemplu carb) si astfel va da jumatate din benzina care o da de obicei. aceasta modificare la ambele carburatoare si acestea vor da teoretic acelas debit de benzina cat va da unul singur cu jiclorul original.

sau nu e chiar asa? nu e chiar asa in afara de jiclorul de relanti mai ai 2 suruburi pentru reglarea relaniului. surubul CO si surubul de aer(respectiv clapeta tr1 la carbul cic5). acum nu vreau sa zic ca e imposibil, dar mult mai greu. daca ai la indemana si un analizor de gaze, poti regla 4 suruburi. si mai bine ar fi 2 analizoare de gaze, folosite simultan stanga/dreapta.
sau eventual efectuezi montajul in asa fel incat camera de amestec sa ramana comun pt. cele 2 carburi, si inchizi total circuitul relanti intr-unul din carburi si lasi numai pe celalalt. oricum, folosind camera de amestec comuna, dispar partial problemele legate de reglajul diferit al celor 2 carburatoare, atat la relanti cat si in alte regimuri de lucru. desigur asta nu inseamna ca nu trebuie sa-l reglezi (ca avand reglaje diferite, vei avea oricum un amestec diferit pe cilindri), insa diferentele nu vor fi asa de mari. daca ai 2 carburi care nu sunt sincronizate bine si reglate la fel, pot sa produca un dezechilibru substantial intre cilindrii alimentate diferit. Deja ne cam intindem cu 2 carburatoare solex. Numai 2 posturi, si deja sunt 2 probleme. Pur si simplu nu e buna ideea cu 2 solexuri. Asa mai bine raman la 1 singur, ca si asa imi ajunge dificultatea lui

Trebuie sa fie 2 carburatoare usor de manevrat/reglat si sa beneficiem si de randament mai mare ceea ce duce la un consum mai mic. Salut

Eu zic sa experimentati fara frica. In urma cu vreo 20 de ani am avut o broscuta vw din 1962. Carburatoare ce a vazut masina aia..
S-a si fabricat in variante cu 1 carb, cu doua si cu injectie.
Eu am avut pe ea si carb orig, solex, simplu, cu soc manual, si cu soc automat, si doua carb, tot solex, cate unul pe fiecare parte. Nu era probl cu reglajele. Le faceam la ureche. Asta ca solutii originale, de fabrica. I-am mai pus si carb de dacia si a mers perfect. Ba chiar, la un moment dat am facut rost si de unul de IMS si l-am pus. Cu ala nu prea tragea, culmea, desi era nou. Cred ca avea difuzorul prea mare si debitul de aer mai redus fata de motorul de IMS nu prea crea depresiune, asa ca nu sugea nici benzina.
Asa ca eu zic sa incercati, nu aveti ce pierde. E si distractiv si instructiv.
Eu am nimerit-o din prima cu carb de mazda, probabil si experienta si flerul meu si al mecanicului..
Merge perfect, dar nu vreau sa ma opresc aici. Visez sa pun o injectie, sau daca nu, doua carb, si in spatiul ramas sa fac un mic portbagaj. Ati vazut ce loc ramane daca scoti carb si filtrul? Apoi pui o placa de aluminiu, cu gauri ptr ulei si ce mai e pe-acolo, mocheta peste ea, eventual o aeroterma mai micuta, si ai portbagaj si in fata!
Nu dati, era doar o idee..
Bafta la modificari. Important este sa incercati.

Cu drag, Eliade. Mai venise pe forum la un moment dat cineva cu ideea de 4 carburatoare de motocicleta... asta ar fi chiar o chestie interesanta avand in vedere ca n-au nevoie de pata calda. Si tot pe-aici pe forum zicea cineva ca intre injectie si carburatie, carburatia furnizeaza un amestec mai omogen...

Ma gandeam la ceva carburatoare vacuumatice, ca citisem pe forumul motociclistilor ca astea nu necesita reglaj. Propunerea respectiva nu s-a materializat la nimeni dar pe mine unul tare ma tenteaza. Mai problematic e sa fac rost de 4 carburatoare identice.

Stie cineva mai multe despre carburatoarele de motocicleta?
Eliade George a scris: Apoi pui o placa de aluminiu, cu gauri ptr ulei si ce mai e pe-acolo, mocheta peste ea, eventual o aeroterma mai micuta, si ai portbagaj si in fata!


Portbagaj care devine eventual un grill foarte interesant. Cam periculoasa ideea, iar spatiul castigat nu e asa mare.
COSMIN* a scris:deci cam ce tipuri de carburatoare mai merg adaptate pe motorul de oltcit ,cel de 1.3 in special. bine de adaptat se poate adapta orice :roll: dar eu ma refeream la adaptari ca sa poata functiona motorul in parametrii nu sa faca figuri si alte chestii. pana acum sti de carburatoarele :

...

- celebrul IRMA
...
deoarece IRMA nu se incadreaza la performante
...


Dupa citirea si recitirea mai multor solutii de adaptare, prezentate la acest forum, am impresia ca adaptarea carburatorului IRMA (Dacia) ar fi o solutie acceptabila (reglaj mai simplu, achizitionare usoara, fiabilitate mai buna, consumul nu este mai mare, imbunatatiri simple ulterioare).
Szente Sandor a scris:adaptarea carburatorului IRMA (Dacia) ar fi o solutie acceptabila


Acceptabila pentru unii. Pe altii ii intereseaza si performantele... nu e destul "las' ca merge si asa". Szente Sandor : la carburatorul de dacie nu mai ai frana de relanti. adica o sa iti dardaie masina cand nu mai accelerezi. ai consum mai mic dar si performante mai mici. de adaptat poti adapta orice,dar conteaza si daca se merita sa o faci. la carb de dacie se merita,daca nu folosesti masina in stil sportiv . dar daca vrei si altceva de la masina ta in afara de consum redus lasa-i carburatorul de oltcit.

MadWolf: carburatoarele de motocicleta sunt alimentate prin cadere. adica menzina se scurge din rezervor in carburator. daca acele carburatoare vor fi puse la o pompa de benzina , aceasta nu va da un debit mai mare decat are nevoie carburatorul? ar fi o idee si cu carburatoarele de motocicleta.
COSMIN* a scris: ... la carburatorul de dacie nu mai ai frana de relanti ....


In primul rand, multumesc pentru observatie.
Totusi, probabil datorita unei conceptii tehnice bine gandite, la autoturismele Dacia nu se simte lipsa fr. de r..

COSMIN* a scris: ... de adaptat poti adapta orice,dar conteaza si daca se merita sa o faci. la carb de dacie se merita,daca nu folosesti masina in stil sportiv ...


Sunt cazuri cand cautarea unei solutii de adaptare nu rezulta dintr-o anumita dorinta de a obtine performante ridicate, ci, pur si simplu, dintr-o necesitate data. Eu incerc sa-mi gasesc o solutie (nici varianta cu carb. Oltcit nu este exclusa) care va rezolva problema carburatiei pentru un timp mai indelungat in conditii normale de utilizare. Sunt convins ca in prezent mai exista si alte tipuri de carburatoare care ar fi superbune pentru un Oltcit din toate punctele de vedere, dar experimentele necesita cunostinte, timp, munca si (uneori multi) bani, si nu ai de unde sa stii daca merita, sau nu, sa te ocupi cu succes de aceasta problema. Asa cum s-a zis au alimentare prin cadere si aerul aspirat face sa creasca debitul benzinei catre carb . Solutie este inca un rezervor fixat mai sus de nivelul motorului alimentat cu o pompa electrica cu limitator de inaltime in rezervor care sa dea comanda de oprire alimentarii rezervorului care ar trebui sa fie de cel putin 3 litrii . Se stie ca mergand pe " rezerva " la motocicletaele clasice , adica sub 1.5 litrii benzina in rezervor nu se mai asigura un debit suficient pt accelerare rapida .
Dar cine ar vrea sa testeze i-as indica carburile de Jawa 350 sport cu filtrele de aer originale .
Daca are cum sa-i modice galeriile de admisie la oltean ar putea testa si n-ar fi rau sa stim cum ar functiona . Ceva asemanator cu Alfa 33 ce are 2 carburi banuiesc . nu prea vad unde ai putea monta rezervorul acela suplimentar ca sa poata alimenta prin cadere carburatoarele.
COSMIN* a scris: ... dar daca vrei si altceva de la masina ta in afara de consum redus lasa-i carburatorul de oltcit. ...


Si eu cred ca pentru Oltcit varianta cu carburatorul de Oltcit este solutia cea mai buna (daca vreti asa: una dintre cele mai bune solutii). Astazi am decis: raman cu carburatorul original. am niste mici ideei :

1. - daca pun pe motor de 1100 carburator de 1300 , motorul va trage mai mult,nu? dar daca in carburatorul de 1300 pun pe treapta I jiglere de 1100 si pe treapta II las jiglerele de 1300 , carburatorul pe treapta I va avea mersul obisnuit de 1100 iar cand va intra treapa II va trage mai mult decat cu un carburator de 1100?

2. - daca pun pe un motor de 1300 , carburator de 1300 si pe treapta I folosesc jiglere de 1100, motorul va avea un cosum mai economic? iar pe treapa II jiglere de carb de nova sau niste jiglere mai mari,cand va intra aceasta in actiune voi avea putere mai mare? dar si consum pe masura

deci problema nu e consumul,ci puterea marita pe treapta II a carburatorului si consum economic pe treapta I (adica un mers cat mai normal pe prima treapta si treapta a doua sa fie pentru un condus mai sportiv)

la ambele configuratii as vrea treapa I pt mers normal iar treapa II pt un mers mai sportiv si din cate am inteles carburatorul de 1300 va face treaba mai buna si pe motorul de 1100.

voi cam ce parere aveti de ce mi-a troznit in cap? Ce ai tu in cap, este foarte corect din punct de vedere teoretic. Eu am experimentat si cu carb de trs si cu carb de nova, si cu muuuulte combinatii de jicloare. Tot ce pot sa-ti spun este asa :
1. La carbul de nova ai nevoie de nervi de fier si rabdare cu nemiluita ca sa-l reglezi corect. Fapt care imi reusise o vreme. Dar apoi nu stiu ce mi-a venit, si am stricat reglajul. Am crezut ca se putea mai bine si am inceput iar sa invart de suruburi...
2. Carbul de TRS nu are jiclere de 1.3 care le vezi scrise aici pe site. Are o combinatie intre 1.1 si 1.3.
Eu ti-as sugera urmatorul experiment.
Iei un carb de 1300, curat si spalat sa stii ca merge stas. Poti sa ii pui jiclerul de relanti de la un carb de nova ( e de 55 parca, si asa stii sigur ca nu se va mai infunda asa usor. defapt cat am avut eu carbu` de nova nu s-a infundat niciodata relantiul). Pe treapta 1 lasi jiclere de TRS pe care PROBABIL le ai : 100 benzina (cel mic) si 200 aer (cel mare). Pe treapta doi poti incerca de nova, adica 215 benzina (cel mic) iar aer parca 200 sau 180 (numai tin minte datele exact, oricum ai prins ideea) Iar acum, multa multa multa rabdare la reglaje.
Eu mi-am gasit configuratia perfecta
Carb de TRS, cu 100 benzina si 200 aer pe treapta 1 si 100 benzina si 180 aer pe treapta 2
bafta la modificat oare nu ar merge mai bine(ma refer la putere) cu ceva de genul 120 benzina si 200 aer pe treapta 2? sau nu se gasesc la dimensiunea asta
teoretic la mers linistit consumul nu ar creste Diferenta la economie, si mai ales la putere, este foarte mica, repet, foarte mica. Carburator de 1300 pe motor 1100, sincer nu am sesizat nici o diferenta la putere, dar nici la consum. Tot ce am sesizat era un mers mai rotund la ralanti, si o reglare mai usoara, sau cel putin vizibila si logica (aici ma refer la surubul de ralanti).

Ce as fi interesat sa aflu, e comportarea carburatorului de nova. Adica functionarea motorului cu el, reglarea, curatarea, si chiar si adaptarea pe galeria de admisie originala. stony : talpa carburatorului de nova este identica ca cea a carburatorului de oltcit. carburatarele arata aproape la fel. am vazut mai demult unul si il intrebam pe ala de ce are carb de oltcit pe dacie Nu sunt chiar la fel, parghia de acceleratie la NOVA este pe partea cealalta.
Am eu de vanzare carb de nova gata modificat, doar il iei si-l pui la oltcit, e si reglat pentru masina mea. Pret 80 lei ok, si care e avantajul unui carburator de nova. Pentru ca nu vad sa creasca foarte mult puterea, si nici sa scada consumul, avand in vedere ca Nova avea motor de 1.6. Astept niste raspunsuri in care sa fie prezentate avantajele. Cel mai mult ma intereseaza usurinta in reglaj si curatare, dar randamentul sa fie cel putin la fel cu cel al carburatorului original. nu e mult mai breaz ca ala de oltcit..demarajul creste insa si consumul..la intretinere si reglare e cam acelasi lucru..majoritatea posesorilor de nova gt il schimba cu monocorpul de berlina pentru a scapa de probleme
mobra a scris:pai e foarte simplu. 1 carb are 1 circuit pt relanti. 2 carburi au 2. ce sa mai detaliez? reglezi cate un carb. sa-ti stea la 650 rpm (presupun motor 1.3) si cand montezi 2 carb. vei avea 2 circuite care sa-ti dee amestec cantitate dubla. si cum crescand turatia, mai creste cantitatea de amestec trasa prin acelasi circuit, te trezesti cu relantiul undeva peste 1300 rpm.

pai sa incep cu "nu ma pricep". acum voi continua
e ok comparatie de mai sus ? sau era mai ok comparatia cu ... 2 biberoare ?
adica benzina pica`n motor sau o trage motorul?
diferenta ar fi ca daca motorul isi trage cat are nevoie, totul e sa existe un nivel corespunzator nevoilor. daca e prin cadere... intr-adevar conteaza din ce pica.
si nu pot sa nu amintesc pe topicul asta ca mie mi-a ramas gandul la topicul despre carburatorul de mazda 323. nu ma incanta altceva decat socul ala automatic ( cu termoreglare ). tare ideea. la lenea mea ... mi-ar placea asa ceva Asa e...nu mai ai nici o treaba..functioneaza f bine....pornesti si pleci. aveti voi niste idei interesante aici...sa arunc si eu cateva pareri

carbu de nova nu are benzina de 215 ci de 112,5 si seria 2 de 120. 215 ar ineca constant, zgomot si fume negru este tot ce reusesti sa obti!

Daca vrei raspuns bun in acceleratie solutia optima zic eu ar fi 180 aer cu 100 benzina pe tr1 si 160 aer cu 100 benzina pe tr2. pe circuitul sarcina maxima obligatoriu 170-ul de 1100. odata cu micul setup pe carb apare cererea de scanteie mai ambitioasa...aprinderea de TRS face minuni mai ales in combinatie cu o bobina mai puternica...uscata sau ulei.

carb bun weber, cam toate progresivele cu difuzoare de 23/24 au facut minuni, merg impecabil si foarte stabil, eficienta fiind data de simplitatea lor...desi am intalnit si cateva modele mai complicate de generatie mai noua.

Ce am experimentat pana acuma 3 webere din seria DIR *renault 18 si alfa romeo 33, 1,3L* raspunsul in turatii mici este demential, putere cu garla si consum mai mic decat cu pocnitoarea aia dde CIC...stiu ca sunt ca in reclamele de la TV ca aparatu ala face drege bla bla dar am ajuns la concluzia ca e cam asa...pana la urma.

Carbul de nova este un carb putinel mai bun decat CIC insa sunt identice ca functionare si circuite si mai ales instabilitatea relantiului la rece, ia gunoaie si se infunda frecvent din cauza modului cum este gandit ca functionare m-a facut sa nu il mai consider un carb bun...acum vreo 3 ani citeam cum lauda motanul IRMA si ma gandeam in sinea mea...eh ce dreacu nu stie nimica asta...insa sincer 90% din timp cu weberasul nu mergeam cu treapta 2a pt ca nu simteam nevoia sa mai apas pedala si astfel ajung sa inteleg...

am vazut mai sus o tentinta catre sincrone...parghia de actionare este f greu de facut, iar sa pui 2 progresive sa alimentezi un motor cu ele nu cred ca e cea mai isteata chestie, mai bine ca orientati spre DRLA sau YDF, carburi cu ceva traditie care si-au demonstrat eficienta in timp si mai ales performantele daca asta cautati.

bafta eu am cic5(pornesc si plec),se ajunge la doua pagini fara concluzie,care e :carburator cic in parametri normali,idf,drla sau injectie.restu' e pierdere de timp rumburak : nu chiar. eu am tras ceva concluzii si chiar o sa fac treaba aia cu carb de 1300 cu jiglere de 1100 pe treapta I si jiglere de 1300 de tr II (asta la motorul de 1100) iar la cel de 1300 , carb de 1.3 cu jiglere de 1100 (sau 1300) pe tr I , la relanti de nova si pe treapta II tot de nova.

chestia e alta. nu vreau prea multa putere. si nu vreau sa pun carb de alfa. motorul de 1.3 va fi comprimat. incerc sa scot din el cu un carb de 1.3 modificat. treapta I pentru mers normal, treapta II pt mers sportiv. nu are rost sa pun carb de nova cand eu nu vreau sa folosesc tot timpul ce imi ofera carbul de nova. am nevoie doar pe treapta II. oricum. ma apuc sa strang piese . incet-incet va fi gata toata masina

mai aveti ceva ideei? pareri in legatura cu modificarile astea in carb ? FMX, scuze, ma refeream si eu tot la 112,5 la carbul de nova. Incaodata, scuze.

Nu am inteles ceva din ce ai scris :
Daca vrei raspuns bun in acceleratie solutia optima zic eu ar fi 180 aer cu 100 benzina pe tr1 si 160 aer cu 100 benzina pe tr2.pe circuitul sarcina maxima obligatoriu 170-ul de 1100.
Cum adica, "pe circuitul sarcina maxima obligatoriu 170 de 1100??? pai sa le luam in ordine combinatia de am scris-o eu acolo nu este una extrema si nu iti va influenta consumul in nici un fel, efectele fiind numai pozitive si va ajuta mult motorasul in situatiile cand deschisi ambele trepte.

Circuitul de sarcina maxima *nu stiu denumirea d epe site* la TRS este de 90 iar inlocuirea cu 170-ul de la 1100 nu poate fi decat benefic ca nu de deschide circuitul asta decat la blana si in majoritatea cazurilor cand dai cu blana banuiesc ca vrei sa te si ajute masinuta nu sa se puna in nas...

Carbul de nova este la fel cu cel de TRS cu singura diferenta ca treapta adoua este cu 1mm mai mare in diametru fata de trs... insa majoritatea pe care le-am gasit functionau jalnic si erau prelucrate cu curu si au ajuns in locul unde se duc carburatoarele cand mor

am acum unu care merge binisor...destul de rar sa intalnesti unu d-asta.

Mare atentie la carburile de nova ce sunt date direct jos de pe nova sa scoateti jiclorul din triunghiulara ca este de 80 si va produce gaura in buget...se va inlocui cu unu mai mic...sincer parerea mea e ca sistemul aswta cu triunghiulara este f pacatos si cauzeaza cam 80% din probl ce apar la carburile astea de oltcit facute sa functioneze intr-o lume a lui harap alb unde benzina nu are impuritati si aerul este 100% pur si fara gunoaie.

Iulius _ je nu trebuie sa iti ceri scuze frate nu e chiar asa grav....


Comprimatul va face treaba si cu un carb normal, raspunsul in accelelratie si forta se va vedea inca de la inceput. Ceea ce vrei tu consum mic dar bestie cand calci blana este realizabil...insa trebuie sa intelegi ca la progresiv nu treapta a doua da puterea, ea furnizeaza suplimentul...pt ca daca astupi sa zicem tr1 benzina si pleci cu masina si dai blana vei observa ca nu face nici cat un lastun...deci tr1 furnizeaza amestecul principal si tr2 este ajutatoare pt a da tot amestecul ce poate sa il produca. Pt a merge economic incearca combinatia de mai sus fara a umbla la prgogresiune, aerul de 180 pe tr1 desi pare mic ajuta la emulsie in turatii mari si va da un raspuns mai bun si chiar nu influenteaza amstecul...



PS: in primul post Cosmin spune ceva de un weber 32/36 cu soc automat...din poza aia se vede ca este cu soc manual deci se preteaza pt oltcit. daca aia sa ceva nu exita si arde-i o flansa si urca-l pe motor...ma puteti apela pt indicati pentru montarea weberului. Chiar de merita
Multa bafta
dj05fmx a scris:Carbul de nova este un carb putinel mai bun decat CIC insa sunt identice ca functionare si circuite si mai ales instabilitatea relantiului la rece, ia gunoaie si se infunda frecvent din cauza modului cum este gandit ca functionare ...
...acum vreo 3 ani citeam cum lauda motanul IRMA ...
Gresit. Carburatoarele nu se infunda din cauza modului cum este gindit ci din cauza PROASTEI INTRETINERI a instalatiei de alimentare.
In ultimii 4 ani de zile, o singura data l-am demontat de pe masina ca sa-i ung axele clapetelor de acceleratie si sa fac o curatare preventiva. Am facut asta mai mult din curiozitatea de a vedea ce s-a mai adunat in el.

Cred ca sint mai mult de 3 ani de cind merg cu carburatorul ("aruncat" de motan) de TRS . Avea el o tevusca lipsa de pe difuzorul corpului 2, era dereglat si putin infundat. Spalat, bibilit, suflat si reglat, isi face treaba cu brio.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community