Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Tipuri Carburatoare (pentru adaptari pe motorul de oltcit)
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Laurentiu, cam asa e. Si eu l-am desfacut o singura data in 3 ani, asa de curiozitate si ca sa elimin o suspiciune cand am dat de o problema. Totusi, modul de dispunere a jicloarelor principale este destul de aiurea si predispozitia spre functionare defectuoasa este destul de mare. Adica e un carburator destul de pretentios si foaaarte sensibil.
cristi_s a scris:Totusi, modul de dispunere a jicloarelor principale este destul de aiurea...
Banuiesc care e inconvenientul: jiglorul de relanti montat in interiorul carburatorului si nu in exteriorul lui ca la IRM(A). Ca sa-l cureti, trebuie sa demontezi capacul carburatorului . Si aia (la TRS se poate remedia cu jiclor de ralenti pus in capac, unde vine surubul de reglaj la CIC 4) , dar ma refer la faptul ca jicloarele principale pentru treapta 1 si 2 sunt in punctele cele mai de jos ale carburatorului, deci sunt predispuse la colmatare foarte foarte usor.
cristi_s a scris:.. ma refer la faptul ca jicloarele principale pentru treapta 1 si 2 sunt in punctele cele mai de jos ale carburatorului...
Si la carburatorul de Dacie, tot pe fundul CNCului sint montate celelalte jigloare . La Dacie nu e decat unul si nu e in punctul cel mai de jos. Pozitia aia e cea mai dezavantajoasa, e suficient o picatura de apa ca se duce (sau seduce? ) fix acolo. da dar la irma jiglorul e infiletat direct in cnc,nu trebuie sa scoti tubul emulsor si jiglorul de aer si sa bagi pasta de pix ca sa il scoti,se desurubeaza direct..si nu prea se infunda,pentru ca nu e pus chiar pe "podeaua" cnc-ului ci putin mai sus,gunoaiele se lasa jos.. daca dupa mintea mea cumva se serparau canalele de sub tuburile emulsoare intre ele sa fie fiecare numai pentru o treapta si jiclorul principal de benzina era montat in gaura din CNC ca la cel de special sau mai ales weber...deocamdata imi pastrez opinia ca este gandit prost si functionarea lui buna este numai teoretica Combinatia de jigloare pt un carburator de 1100 ? As vrea sa schimb doar jigloarele deoarece carburatorul e original al masinii si toate reglajele sigilate de fabrica sunt inca tot asa, nu stiu daca e bine daca e rau dar as cam vrea sa le las asa. si unde pot gasi aceste jigloare ? combinatia ar fi asa cum zice cosmin ... un raspuns mai bun si sa nu simti nevoia sa dai pe a doua treapta si totusi consumul sa nu creasca cine stie ce... si asa mie imi cam ia 12.
Sau nu se prea poate obtine nimic bun din carburatorul original. Adica fff putine avantaje. Dar diferite carburatoare pt un tanar ca mine care nu se pricepe si nu are unde sa adapteze asa ceva... e spre imposibil de montat. Nu stiu daca merita sa faci investitia, chiar daca e foarte mica, pentru ca nu o sa observi nici o diferenta. Iti spun din proprie experienta, cu un carburator CIC5 (de 1300), eu personal nu am simtit nici o imbunatatire, nici in ceea ce priveste puterea, nici in ceea ce priveste cresterea consumului. Si avand in vedere ca CIC5 are difuzorul treptei II cu 1 mm mai mare, ar fi trebuit sa aiba o putere un pic mai mare.

Acum ma gandesc, ca nu am umblat la jiclorul econostat de care mentiona si dj05fmx ca ar trebui sa fie obligatoriu de 170 (ca si la CIC4). Aici ii dau dreptate, dar tot nu pot sa imi explic de ce l-au pus aproape injumatatit din fabrica. Poate cu jiclorul schimbat, s-ar observa o imbunatatire a puterii in momentul deschiderii clapetei a II a de acceleratie . Dar acum se pune intrebarea: cat mergeti cu treapta a II a deschisa? Normal ca vrei surplus de putere cand esti intr-o situatie mai delicata si vrei sa te ajute masina, dar intrebarea este daca nu se imbogateste prea tare amestecul? Pentru ca daca este asa, nu ai rezolvat mare lucru, si pe deasupra ai mai consumat si benzina in plus.

La CIC5 mi se pare un pic mai usor reglajul, in special ma bucura lipsa surubului de aer de pe capac, care sincer nu isi face treaba cum trebuie.

Inca o idee care nu stiu cat de mult ajuta: schimbarea jiclorului economizor de 40 de la CIC4 cu unul de CIC5 de 50. Teoretic ar trebui sa se infiga mai tare masina la turatii joase. Dar si aici intervine crestearea consumului.
dj05fmx a scris:pai sa le luam in ordine combinatia de am scris-o eu acolo nu este una extrema si nu iti va influenta consumul in nici un fel, efectele fiind numai pozitive si va ajuta mult motorasul in situatiile cand deschisi ambele trepte.

Circuitul de sarcina maxima *nu stiu denumirea d epe site* la TRS este de 90 iar inlocuirea cu 170-ul de la 1100 nu poate fi decat benefic ca nu de deschide circuitul asta decat la blana si in majoritatea cazurilor cand dai cu blana banuiesc ca vrei sa te si ajute masinuta nu sa se puna in nas...



Efectuand modificarile de jicloare despre care vorbesti, trebuie apoi sa intervii asupra reglajelor CO si Progresiune? pai sa mai arunci si eu niste pareri personale.

economisoru ala poate intradevar scade consumul cu 0.0045 % insa nu imi place sentimentul de lipsa de putere ce apare pe un carb stok cand se inchide circuitul asta.


PS: iulius_je. eu nu am facut niciodata reglaju dupa schimbare deci poti incerca fara frica nu ai ce sa strici...daca intr-un caz ciudat ar merge inecat si apare fum negru atunci motorasul tau nu se intelege bine cu setupul asta insa nu cred sa apara situatia asta cat timp nu vi cu jicloare de benzina mai mari!

Un amestec bogat nu inseamna ca masina va consuma neaparat mai mult...parerea mea este ca nu mai simti nevoia sa apesi asa tare pe pedala automat nu deschizi clapeta...nu vine nenea vacuum si trage din benzina .simplu si logic.

personal prefer economizorul anulat si un 125 benzina pe tr1 cu 210 aer. raspunsul pe acceleratie este mult mai bun si senzatia dde putere nu scade. Carbul asta CIC da multe posibilitati de a te juca cu el dar ca performante lasa un pic de dorit.

diferenta intradevar pe circuitul de sarcina maxima de la 170 la 1100 la 90 la trs este maricica si nu stiu de ce au optat la modalitatea asta..probabil daca am fi ingineri auto si am intelege timpi de deschidere la anumite turatii, diagrame de axe 11 si 13 am intelege si alegerea lor. sa nu uitam totusi ca setupul de fabrica pt carb este facut tinand cont de multe compromisuri, consum mai ales si protejarea motorului.

circuitul de sarcina maxima 170 nu lucreaza DECAT in situatia cand dai "blana" si vacumul este maxim, la deschiderea treptei doi lucreaza circuitul d eprogresiune pe tr2...a nu se confunda unul cu altul...

bafta multa
dj05fmx a scris:...personal prefer economizorul anulat si un 125 benzina pe tr1 cu 210 aer. raspunsul pe acceleratie este mult mai bun si senzatia dde putere nu scade. Carbul asta CIC da multe posibilitati de a te juca cu el dar ca performante lasa un pic de dorit...


Am o intrebare: cum ai anulat circuitul economizorului?

Si ce weber ai pe masina, ce model? si cat e de dificila adaptarea? fratilor dar ce jigloare ati pus de 1,1 pe carburatorul de 1,3 sau de nova ca nu inteleg niste date mai exacte sa mearga mai bine
Tipu asta de carburator este pe masina celui care dezmembreaza si repara oltcituri in Braila .
Si cica este "meserie" . Si ce marca este?Cateva detalii despre modul cum se comporta masina cu el? nu cumva e webberul de gsa?
iulicuta2000 a scris:nu cumva e webberul de gsa?


Ba da. Un carb d-asta e pe un GS la mine-n cartier. Masina este epava si ma bate gandu' sa-l extrag cu tot cu admisie.

Ar mai merge pus pe Oltcit carburatorul de Citroen ZX de 1.4 . E un Solex bicameral foarte "destept", am un prieten care are ZX, o sa ma uit ce model este si va spun. Pe GSA au fost puse mai multe Weberuri. Mai multe informatii aici: http://www.gs-gsa-ig.de/gsa/vergaser.htm#2c Ia uitati aici ce am gasit pe forumul vw. pe un motor de broasca montate sincron 2 carburatoare irma .

incerc sa aflu mai multe detalii de la propietar. sunt curios ce consum si ce putere o avea

http://img715.imageshack.us/gal.php?g=ok2778.jpg
COSMIN* a scris:Ia uitati aici ce am gasit pe forumul vw. pe un motor de broasca montate sincron 2 carburatoare irma .

incerc sa aflu mai multe detalii de la propietar. sunt curios ce consum si ce putere o avea

http://img715.imageshack.us/gal.php?g=ok2778.jpg


Este motor de 1800 sau 2000 de cc. Carburatoarele nu sunt IRMA sunt carburatoare originale SOLEX 32
Ca tot veni vorba de alte carburatoare puse pe oltcit, am si eu un weber 30 dgs 16/250 de GSA pe care l-am spalat, curat si suflat. Are cineva jucarie din asta pe masina? Cum merge in comparatie cu Solexul? Se merita sa-i fac o garnitura dintre corp si capac si sa construiesc un sistem pentru parghia de acceleratie? Estem, estem, e OK, e simplut de intretinut si reglat, se poate face si o modificare a jicloarelor foarte usor, pentru cresteri de performante. Piesele de schimb sunt o combinatie de piese de carburator de Oltcit (membrana pompei de "sprit", electrovalva) si Dacia - jicloare, plutitor, cui poantou, etc.
Singurul dezavantaj e ca are o singura camera de nivel si aia cam mica, daca il reglezi pe consum mare pentru "forja", s-ar putea sa ai probleme de alimentare, ramane foarte usor fara benzina in camera de nivel. trebe montata o pompa care sa bage debit mai mare si se rezolva (de mentionat ca aia de damas nu face fata !) Multumesc pentru lamuri...oricum in prima faza il las cu jicloarele lui sa vad ce si cum.
In ceea ce priveste reglajul, am observat ca are surub pentru amestec la fel ca cel de oltcit in talpa, iar aerul se regleaza din clapeta ca la carburatorul de TRS, m-am tot uitat si nu am vazut, nu are progresiune?
Am mai vazut undeva iesind din corp un fel de tevusca cu un surub in cap, am incercat sa misc de el si pare intepenit...e petntru reglaj surubul ala?
Stiu ca pare oarecum o intrebare cretina, se poate schimba cutia de amestec fara sa dau jos galeria de admisie cu tot? Se poate schimba cutia de amestec, dar te chinui nitel.
Surubul din talpa este reglajul amestecului la ralenti, un alt reglaj important este nivelul plutitorului, care trebuie sa fie 6,5mm cu garnitura pusa (intre garnitura si corp, se masoara cu o surubelnita rotunda de 6,5mm diametru trecuta printre garnitura si plutitor, cu capacul tinut cu plutitorul in sus), iar turatia de ralenti se regleaza din surubul cu arc de pe parghia clapetei treptei 1. Alte reglaje nu ai, decat cel de la capsula de dezanecare, care e un stift filetatin capac, care micsoareaza sau mareste deschiderea capsulei de dezinecare.
Vezi ca tija de la soc se fixeaza cu un manson cu arc, ca sa scoti tija doar tre sa ridici de manson si sa o scoti de acolo, poate la aia te referi. Desi am citit de mai multe ori, nu imi dau seama la ce te referi. Documentatie despre carburatoarele astea: http://www.gs-gsa-ig.de/gsa/vergaser.htm#2c E in germana, daca ai ceva neclaritati, intreaba. NBT : permite-mi sa te contrazic

uite ce a postat cel care a refacut motorul : "si motorul a pornit.....cu carburatoare de dacia ... si urmeaza modificarea alimentarii .. pe injectie.... "

si am intrebat. carburatoarele sunt de dacie si au fost sincronizate cu ajutorul unui sincrometru.
COSMIN* a scris:NBT : permite-mi sa te contrazic

uite ce a postat cel care a refacut motorul : "si motorul a pornit.....cu carburatoare de dacia ... si urmeaza modificarea alimentarii .. pe injectie.... "

si am intrebat. carburatoarele sunt de dacie si au fost sincronizate cu ajutorul unui sincrometru.


Meserias omu daca a reusit sa le sincronizeze .

P.S. Daca cineva este interesat de aceste carburatoare sunt de vanzare, absolut complete (filtru de aer, socuri electrice functionale, galeriile se pot foarte usor adapta la oltcit)
cristi_s a scris:Se poate schimba cutia de amestec, dar te chinui nitel.
Surubul din talpa este reglajul amestecului la ralenti, un alt reglaj important este nivelul plutitorului, care trebuie sa fie 6,5mm cu garnitura pusa (intre garnitura si corp, se masoara cu o surubelnita rotunda de 6,5mm diametru trecuta printre garnitura si plutitor, cu capacul tinut cu plutitorul in sus), iar turatia de ralenti se regleaza din surubul cu arc de pe parghia clapetei treptei 1. Alte reglaje nu ai, decat cel de la capsula de dezanecare, care e un stift filetatin capac, care micsoareaza sau mareste deschiderea capsulei de dezinecare.
Vezi ca tija de la soc se fixeaza cu un manson cu arc, ca sa scoti tija doar tre sa ridici de manson si sa o scoti de acolo, poate la aia te referi. Desi am citit de mai multe ori, nu imi dau seama la ce te referi. Documentatie despre carburatoarele astea: http://www.gs-gsa-ig.de/gsa/vergaser.htm#2c E in germana, daca ai ceva neclaritati, intreaba.


Deci, nivelul de regleaza cu o surubelnita de 6,5mm care trebuie sa o bag intre garnitura capacului si plutitor?
Mai am o nelamurire in ceea ce priveste cutia de amestec, pe fundul cutiei este tevusca aia pe unde ar trebui sa curga benzina daca se ineaca, din cate imi aduc eu aminte la cutia de oltcit acolo este o bila ca sa nu traga aer fals, la cutia de amestesc de gsa e gol, pot sufla aer in voie, tin eu minte prostii in ceea ce priveste cutia de amestesc de oltcit sau la asta de gsa ii lipseste ceva? Da, asa se regleaza nivelul, cu o surubelnita de 6.5 mm diametru trecuta printre capac si plutitor. Sau cu orice obiect care are 6,5mm diametru.

Cutia de amestec de Oltcit are si ea gaura aia cu tevusca cu tot, plus un furtun care duce pe langa joja de ulei pana sub motor. Deci nu lipseste nimic la cutia de amestec de GSA. Nu ai inteles intrebarea mea...nu am umblat de 1 an jumate cu o cutie de amestec de oltcit, dar parca imi aduc aminte vag ca in teava aia era o bila, in asta de gsa nu e nimic e teava goala? sau imi aduc aminte aiureli.

L.E.: Ai idee cat sa reglez deschiderea clapetei de acceleratie, cand trag socul la maxin? Pai reglajele ar fi asa:

- 1,35mm deschiderea clapetei de acceleratie cu socul tras (clapeta de soc inchisa)
- 3,25mm deschiderea clapetei de soc atunci cand e actionata de capsula de dezinecare (dupa ce a pornit motorul).

Nu tin minte sa fie nici o bila in tevusca aia. Ok. Am priceput, iti sunt dator vandut.
Scroogie a scris:...parca imi aduc aminte vag ca in teava aia era o bila...
In nici o cutie de amestec nu exista o supapa de sens cu bila. Gaura de evacuare a benzinei este goala. In principiu, reglajele la carburatoarele Weber se fac dupa urmatoarea metoda:

http://www.redlineweber.com/html/Tech/carburetor_set_up_and_lean_best_.htm

Daca respecti pasii aia, nu ai cum sa gresesti. Am cam terminat cu carburatorul weber, l-am spalat, suflat si doar ce am terminat de ansamblat, are un surub de reglaj cred care nu stiu ce face, e cel incercuit cu rosu in poza.


Am facut si garnitura dintre capac si corp deoarece cea originala era rupta in 2 locuri, mi-au iesit 2 variante de garnituri cele de sus albe sunt ceva mai groase iar cea de jos este mai subtire, pe care s-o folosesc?


La antretoaza se foloseste si in cazul asta garnituri? Daca da, pe care mi-o recomandati din cele 2 modele?
Nu conteaza grosimea garniturii asa mult, oricum reglajul plutitorului se face cu garnitura pusa. Ca si rezistenta in timp, groasa e mai buna. Conteaza si materialul totodata.

Surubul ala nu l-am gasit nicaieri dat. Si nu prea pare surub de reglaj.

Dintre garniturile de antretoaza, cea din stanga as folosi-o, dar doar daca partea de carton nu trece peste gaurile din antretoaza. Am incercat sa invart de surub, si merge cam o jumate de tura desfacut, dupa care se strange cam tot atat. L-am lasat asa cum era. Am pus ieri Weber-ul pe masina, am vazut ca nu ajunge cablul de acceleratie e mult prea scurt. Motorul a pornit frumos, socul merge, se incalzeste repede, isi tine relantiul rotund, singura buba sa zic asa este ca atunci cand accelerez brusc da sa se opreasca. Ce sa verific la el? Mentionez ca membranele de spirt si cea triunghiulara sunt in stare foarte buna, m-am uitat si la ciocul de papagal si ala mi s-a parut ca merge. ceva e infundat ,la o accelerare brusca se saraceste amestecul la tine .
Scroogie a scris: singura buba sa zic asa este ca atunci cand accelerez brusc da sa se opreasca. Ce sa verific la el? Mentionez ca membranele de spirt si cea triunghiulara sunt in stare foarte buna, m-am uitat si la ciocul de papagal si ala mi s-a parut ca merge.


In mers sau pe loc face chestia asta? Nivelul plutitorului? Reglajul amestecului la ralenti e facut? (surubul ala din talpa). Cu avansul cum stai? In mers nu am putut sa-l incerc fiind ca e prea mic cablul de acceleratie, toate astea se manifesta pe loc. Avansul eu zic ca e reglat bine, am aprindere electronica, nivelul l-am facut cum ai zis cu o surubelnita de 6,5mm pusa intre plutitor si garnitura, cand am vazut ca face figuri l-am verificat si a fost ok. Amestecul l-am reglat ca la oltcit, am scos furtunul de la capsula de dezinecare, am astupat sa nu traga aer fals cu degetul, invartit de surub si l-am lasat putin mai bogat zic eu, adica nu se opreste imediat dupa ce il las sa traga aer fals, se balbaie si intr-un final se opreste. Am un carb de Nova pe care m-am bagat sa-l curat si sa-l dezinfectez .
Nu are jigloarele de benzina la corpuri . Cu toate ca este cam nefolosit carbul asta ma intreb oare de ce i-o fi luat doar jiglerele alea si l-a lasat sau l-a avut asa in functionare , cine l-o avut inainte sa-l cumpar eu din talcioc .
Cred ca ma bag la el cu micsorare de canale aductive ( parca asa se scrie ) a benzinei in difuzoare . L-am lasat asa fara sa-l modific la canale si am facut un carb cu jiglere de 1.3 dar la care am pus capac de 1.1 caci nu mai am decat de asta .
Voi incerca la vechiul carb de 1.1 ce am sa stric Am instalat astazi un Aisan de pe o toyota,porneste mai bine decat cu solex-ul,se accelereaza foarte bine,singura problema e ca nu sta relantiul,cand inchid clapeta se balbaie si se opreste...suruburile de reglaj sunt la fel ca la dacie:unul in talpa si unul pe clapeta de acceleratie(tr1);nivelul in cnc e corect.


http://img688.imageshack.us/i/dsc0142i.jpg/

http://img526.imageshack.us/i/dsc0148n.jpg/

http://img248.imageshack.us/i/dsc0146t.jpg/

A,si i-am scos clapeta de soc,se poate vedea in imagine.
ceva idei aveti?
Scroogie a scris:Am pus ieri Weber-ul pe masina, am vazut ca nu ajunge cablul de acceleratie e mult prea scurt. Motorul a pornit frumos, socul merge, se incalzeste repede, isi tine relantiul rotund, singura buba sa zic asa este ca atunci cand accelerez brusc da sa se opreasca. Ce sa verific la el? Mentionez ca membranele de spirt si cea triunghiulara sunt in stare foarte buna, m-am uitat si la ciocul de papagal si ala mi s-a parut ca merge.


Am repetat astazi experimentul cu carburatorul de gsa, doar ca de data asta am avut si toate acareturile si am putut merge cu masina, rezultatul cam acelasi, acum se tureaza si nu prea in gol, iar in mers ca sa pot merge cat de cat cu masina trebuie sa tin acceleratia in blana. In rest la relanti merge foarte frumos si rotund si nici la pornire nu ridica probleme. Ce as mai putea verifica? am schimbat ciocul de papagal si garnitura acestuia, am verificat si membranele. Am rezolvat problema de mai sus, toata treaba era de la parghia aia din plastic care trage acceleratia la carburator, era prea scurta, am modificat una de oltcit si acum nu mai am problemele alea. Am purces cu masina la drum, toate bune si frumoase pana in momentul in care incerc sa merg cu o viteza constanta, aici incep sa apara anumite intreruperi in mers, cand accelez putin nu mai e nicio problema. sunt intr-o dilema. masina mea consuma cam cat nu trebuie, si nu stiu ce sa fac. ma gandeam la carbotest, dar nu prea sunt sigur. as vrea ca cei care au facut carbotest pana acum sa-mi spuna rezultatele: daca a scazut consumul, si cu cat, cum se comporta, etc.
ma mai gandeam la solutia sa pun alt tip de carburator, dar nu stiu de care (in afara de cel de dacia).
mentionez ca motorul este de 1100 iar carburatorul este solex.
deci in pricipiu vreau sa-mi spuneti ce ar trebui sa fac: carbotest sau sa pun alt carburator. si vreau si argumente.
multumesc Incearca in prima faza sa reglezi carbul cum este prezentata reglarea pe site,merita. Acuma depinde foarte mult si de modul in care ai facut consumul. am facut in vara reglajul ca pe site, si aveam consum de 11l/100km, in regim extraurban.
carburatorul cand a fost desfacut prima data , avea reglate surubul de progresiune si CO la 4.5 ture ambele. dupa ce-am facut reglajul de pe site, si am vazut consumul, am refacut reglajele cum erau inainte, si acum am consum de 9 si ceva in afara, cutie 5ro, mers constant 70-80 la ora, ceea ce eu cred ca e cam mult.
consumul l-am facut in repetate randuri si modalitati diferite. am facut si pe cel cu bidonul: cu motorul incins pe la 70 de grade, am pus un bidon de 2 litri de benzina la motor, si am mers cu ea 10km, cu 80 km/h, si mi-a luat 1 litru de benzina...
avand in vedere faptul ca motorul este de 1100 si cutia in 5 trepte, mi se pare cam mare un consum de 9 litri in afara localitatii, si de asta vreau sa stiu de la cei care au facut carbotest la brasov, ce rezultate a dat si ce consum au acum. pai si...daca ii scoti furtunul de la capsula de dezinecare...ce se intampla?!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community