Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

supape
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
dupa cum am scris pe alt topic am rupt o bujie nr 3 si am incercat s-o scot .
am reusit dar am constatat ca sa dus filetul si am dat chiuloasa jos sa o schimb ,,si acum vine partea cu surprize ,supapele de evacuare crapate la taler ati mai intalnit asa ceva ?supapele au fost noi anul trecut le-am montat http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=8284&start=0
uita-te aici am vazut ,dar ale mele au o fisura ca un fir de par . de la ce or fi crapat? joc mic la supape. la cat sunt reglati culbutorii? au fost reglati la 20 cu lera 0.2 admisie
0.25 evacuare
tonim a scris:0.2 admisie
0.25 evacuare


La oltcit nu difera. Pot sa fie ambele la 0.2 fara probleme. Eu sunt im mijlocul unui experiment cu 0.1, am peste 10.000km asa, proabil la vara voi avea rezultatele. Pana acuma merge motorul ok. Dece? nu intru acuma in detalii ca facem topicu' muci.
barutzu a scris:am vazut ,dar ale mele au o fisura ca un fir de par . de la ce or fi crapat?


posibil benzina fara plumb ! am inteles ca ataca cam repede supapele si galeriile de evacuare .
Hofy a scris:

Eu sunt im mijlocul unui experiment cu 0.1, am peste 10.000km asa, proabil la vara voi avea rezultatele. Pana acuma merge motorul ok.


presupun ca de cand ai facut reglajul asta ai mai dat jos capacele de la culbutori. se vad ceva urme pe acolo, nu stiu, pe came? te intreb pentru ca eu am lasat reglajul pe la un 0.15 si sunt cam pe pioneze din cauza asta. apropo, cand se incalzeste bine motorul cum merge, trage ok?
posibil benzina fara plumb ! am inteles ca ataca cam repede supapele si galeriile de evacuare


pe asta de unde ai mai scoso???? vechi-ul oltcit a mers 24 ani numai pe fara plumb si nu a patit niciodata nimic la motor si avea saracu aproape 170000 cand a plecat pe ultimul drum!! bantidule, stai linistit
eu deja nu ma mir la nici un urban legend. ca nu te lasa cu roti cu trei prezoane, ca nu iei itp fara servofrana, ca nu mai circuli cu masini noneuro, ca nu e voie cu 2/3 usi, oltcitul e masina mai slaba ca dacia, chiar am azuti si ca oltcitul are frane proaste, si se supraincalzeste motorul la deal (oare nu fierbe si apa?). cel mai tare a fost cand cineva m-a intrebat daca oltcitul are 3 cilindri

Geo0066
stai linistit, ca oltcitul are in specificatii benzina CO98 cu sau fara plumb
alf 08 a scris:

presupun ca de cand ai facut reglajul asta ai mai dat jos capacele de la culbutori. se vad ceva urme pe acolo, nu stiu, pe came? te intreb pentru ca eu am lasat reglajul pe la un 0.15 si sunt cam pe pioneze din cauza asta. apropo, cand se incalzeste bine motorul cum merge, trage ok?


Le-am desfacut pentru reglaj la 1000km dupa ce am pus motoru pe masina (1.3 comprimat) camele si culbutorii nu prea au ce pati... pe la capace oricum nu vezi mare lucru. La temperatura mare doar o singura data am avut probleme dupa ce a frecat masina o prietena o ora in poligon in toiu' verii a oprit motorul si nu a mai pornit doar dupa ce s-a racit. Cam asta era si motivul experimentului. Cat de mult se dilata cozile supapelor si in ce conditii etc.

La 0.15 nu ar trebui sa ai probleme... dar nu uita ca NU asa se face si eu imi asum riscurile de a ma abate de la jocurile din "carte".

@Geo0066, oltcitu e facut sa mearga si cu benzina fara plumb. Al meu merge fara plumb de 10 ani. Scrie si in carte! Inca un subiect arhidiscutat pe alt topic, cu niste concluzii foarte interesante. Mai ales ca nici nu mai exista demult "benzina cu plumb". 1.Rog frumos precizati in ce carte si la ce pagina scrie ca Olteanul merge cu benzina fara plumb. Din cate stiu eu modul asta de alimentare afecteaza supapele si scaunele lor.
2.Rog informati unde pe forum s-a dezbatut tema asta,ca sa n-o mai reluam aiurea pe aici. In cartea Oltcitului nu scrie, ca romanii nici nu visau ca exista benzina fara plumb la ora aia. Exista, dar nu mai stiu unde o lista cu toate motoarele Citroen si posibilitatile de alimentare. La Oltcit benzina fara plumb nu are de a face cu afectarea supapelor si a scaunelor lor. iar benzina cu plumb nu mai exista de mult, tetraetilul de plumb fiind un produs interzis la ora actuala.
neco a scris:2.Rog informati unde pe forum s-a dezbatut tema asta,ca sa n-o mai reluam aiurea pe aici.

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=8393#8393
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=8861#8861
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=17190#17190
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=54287#54287
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=43717#43717

Un Search "benzina fara plumb" si vor apare topice destul de vechi. Iaiaiaaoooooooooooooooooo
Vreau si eu cotele la cama la inchidere si deschidere supapa
Uzura maxim admisibila
Ies din iarna cu admisia dreapta de zici ca-i masina de cusut(sa nu fi strans eu bine contrapiulita...depuneri de calamina pe supape???...sper ca nu uzura cama!!!) sal am demontat si cealalta chiuloasa si acolo supape evacuare fisurate . am mers cu benzina fara pb dar nu cred ca de aici i se trage reglajul in carte scrie 20-25 la ambele supape adm. evac. la rece la mine probabil din cauza joc termic mic si forja la greu eu nu menajez deloc masina atat timp cat reparatiile nu ma costa prea mult . asta cer!!!
andrushyca a scris:asta cer!!!

up 6 mm la 1.1
6.5 mm la trs Nu mai este valabila reglarea la 0.20 . Care este distanta dintre suprafetele de contact ( inchidere ) intre supapa si chiuloasa cand este deschisa supapa la o cama si supapa noua reglata la 0.20 pe culbutor ?
Bine ca numai pe o chiuloasa demontata se poate masura .
Cristip1970 a scris:Nu mai este valabila reglarea la 0.20 .
S-au modificat cotele uletrior proiectarii
Zau daca mai inteleg ceva.....
Ma ajuta si pe mine careva cu acele cote....?? distanta intre taler si scaun te intereseaza?
Cristip1970 a scris:Nu mai este valabila reglarea la 0.20 . Care este distanta dintre suprafetele de contact ( inchidere ) intre supapa si chiuloasa cand este deschisa supapa la o cama si supapa noua reglata la 0.20 pe culbutor ?
Bine ca numai pe o chiuloasa demontata se poate masura .


Reglajul culbutorilor se face 0.20 - 0.25 pe admisie cat si evacuare LA RECE!
Vrei sa explici de ce nu se mai regleaza la 0.20? Am vreo 2000km de cand am refacut motorul si merg cu 0.20. trage de rupe si NU scoate zgomote tampite. Si inainte sa fac segmentarea tot la 0.20 a fost reglajul din 94` de cand au scos-o din fabrica.
Vrei sa explici te rog, de ce nu mai e valabila reglarea ;la 0.20? ca m-ai facut foarte curios
andrushyca a scris:Uzura maxim admisibila
)
nu ex uzura max admisa ,poti merge cu axele si culbutorii uzati pana supapele nu se mai deschid,
cat despre reglaj io zic o,20 am incercat si 0,15 dar nu mi-a placut cum mergea motorul .....vad ca incepe sa ia contur
(ceream diametrele camei...pe rotund(supapa inchisa) si pe "elipsa"varful camei"(supapa deschisa))
insa,hai ,poa mere asha.......CARE ESTE DESCHIDEREA MAXIMA A SUPAPEI(este dif intre admisie si evacuare?)
nu ma intereseaza reglajul culbutorilor(eu ii reglez la 0.2-mai precis slabesc surubul 90 grade)
Salut
andrushyca a scris:.....
(ceream diametrele camei...pe rotund(supapa inchisa) si pe "elipsa"varful camei"(supapa deschisa))Salut

de 1300 sau de 1100?
Iulius_je a scris:
Cristip1970 a scris:Nu mai este valabila reglarea la 0.20 . Care este distanta dintre suprafetele de contact ( inchidere ) intre supapa si chiuloasa cand este deschisa supapa la o cama si supapa noua reglata la 0.20 pe culbutor ?
Bine ca numai pe o chiuloasa demontata se poate masura .


Reglajul culbutorilor se face 0.20 - 0.25 pe admisie cat si evacuare LA RECE!
Vrei sa explici de ce nu se mai regleaza la 0.20? Am vreo 2000km de cand am refacut motorul si merg cu 0.20. trage de rupe si NU scoate zgomote tampite. Si inainte sa fac segmentarea tot la 0.20 a fost reglajul din 94` de cand au scos-o din fabrica.
Vrei sa explici te rog, de ce nu mai e valabila reglarea ;la 0.20? ca m-ai facut foarte curios

mare atentie. A postat shefu' valib mai demult...
0,20 la admisie.. 0,25 la evacuare
asa e foarte ok Rog sa confirme/infirme cele spuse de mine
mai zicea ca daca reglezi asa, eviti supraincalzirea motorului, mai ales vara )) taci ba
e ok la 0,20 toti (asa zice cartea)
e ok si daca la evacuare lasi putin mai mult

nu am zis nimic de supraincalzire, si nu stiu ce citesti tu pe marte sau pe luna
bogdanlascu a scris:
andrushyca a scris:.....
(ceream diametrele camei...pe rotund(supapa inchisa) si pe "elipsa"varful camei"(supapa deschisa))Salut

de 1300 sau de 1100?

1100
andrushyca a scris:asta cer!!!

up am si eu o curiozitate : de ce te intereseaza asta?
vrei sa le rectifici , sau ce?
profilul camei nu e rotund si ascutit , pe partea unde deschide supapa , in afara de varful ala mai are si o mica cocoasa
tonim a scris:am si eu o curiozitate : de ce te intereseaza asta?

am si eu o curiozitate......daca as fi intrebat ce tip de benzina alimenteaza majoritatea ,cam catzi crezi oare ca ar fi raspuns?
JALNIC
JALNIC daca ai fi raspuns ,as fi putut sa-ti dau un raspuns care te poate ajuta, dar asa .......asteapta Miroase-a Blog cu aroma de capsuni.... Eu chiar m-am uitat si in Canta si in manualul de uzina si acuma imi pare rau de timpul pierdut.
Hai pa!
andrushyca a scris:asta cer!!!

Doar masurind pe un ax cu came nou cu un micrometru diametrele (rosu si albastru in foto), poti afla raspunsul la intrebarea ta.
In cartile tehnice ce le avem la indemina, nu sint datele solicitate. Ca sa nu mai deschid alt topic am si eu o intrebare: stiti pe undeva prin Bucuresti, vreun service sau vreo firma care sa aiba masina de rectificat scaunele de supape? le poti face singur . este pasta de rectificat in magazin ,si cu bormasina cu turatie variabila. de pasuit stiu si eu sa le pasuiesc . nu asta ma intereseaza .eu vreau sa pun supape mai mari, de fapt sa fac o combinatie de supape de 1100 pe chiulasele de 1300! si pt asta imi trebuie masina de rectificat! stiu ca erau aia la service la diham acolo care faceau treaba buna mi s-a blocat un culbutor, are in interior striatii pe axul unde misca, si pe ax la fel, si s-a blocat si mi-a atins supapa fiind deschisa in piston


supapa de pe alta chiuloasa, ca am altele, pot pune?


e vb de supapa de evacuare de pe partea cu pompa de benzina, cea de la pistonul de dinafara

s-a stricat si scaunul supapei?


cum se face reparatia cu pasta speciala?


ce pasta, e speciala de oltcit?


pistonul se poate defecta?

ce efecte poate avea, ma refer mecanice, nu in mers ? 1. poti folosi alta supapa, atata timp cat nu e indoita
2. scaunul supapei...depinde de situatia in care s-a indoit supapa. Trebuie desfacut si vazut
3. pasta speciala...e pasta abraziva pentru slefuit supape, nu e speciala pentru oltcit (eu folosesc marca ABRO). E un tub de vreo 10cm inaltime, la un capat are pasta mai abraziva, la celalalt capat pasta mai fina. Prima oara folosesti pasta mai abraziva, pana obtii conturul pe care il doresti pentru supapa, dupa aia treci pe pasta mai fina.
Cum se face? e descris pe forum, de danH (in principiu, pui un furtun de vreo 15cm lungime pe coada supapei, pui pasta abraziva pe conturul supapei(contur care se atinge de chiulasa), tragi supapa astfel incat sa atinga chiulasa...si invarti stanga/dreapta de furtunul pe care l-ai bagat pe coada supapei)

4. pistonul se poate 'defecta' uneori. Invarti de motor astfel incat capul pistonului sa iasa cat mai mult posibil in exterior (ai grija de camasa, sa ramana la locul ei), si cureti frumos capul pistonului. Fii atent sa nu fie fisurat, crapat, rupt o bucata din el.





desi....nu prea am inteles cum ti s-a blocat tie un culbutor. am schimbat oringurile sau cum le zice, garniturile din capetele axelor culbutoarelor, toate 8 le-am schimbat, si am scos axele sa le curat toate gaurile, si gaurile chiuloaselor ce curge ulei din ele pana in ax, si le-am centrat sa fie gaura pe gaura


am reglat culbutorii, si tot tot tot, ce era de facut, faza e ca am facut in 4 , 5 sau 6 zile toata operatiunea, ca nu ma grabeam, am pus motorul la loc, i-am dat drumul a pornit si la putin timp a inceput sa bata, cand am desfacut nu se misca nici mort culbutorul ala, nu se invartea


nu am avut cu cine sa dau jos motorul iarasi, dar am reusit sa ma chinui si sa scot culbutorul de pe ax, si am vazut si pe ax, si in culbutor pe interior, longitudinal, nu pe circumferinta, deci nu spiralat ca sa zic asa, niste santuri mici

le-am curatat, si alea din interiorul culbutorului ca si acolo erau, si am montat totul la loc

am pornit masina, si vad ca nu merge cum trebuie, nu se accelereaza progresiv, nici nu vrea sa stea la relanti, deci supapa aia ramane deschisa, e indoita, si la cateva secunde a inceput sa bata iarasi, cred ca iar s-a blocat culbutorul


tot ce trebuie sa fac e sa schimb axul , culbutorul respectiv, si supapa


am mai schimbat oringuri, am mai desfacut axe de culbutori, am mai schimbat axe cu , came si culbutori, supape la fel, alea nu eu, dar am ajutat, de aia intreb cum se face cu supapa, si cu scaunul, si daca are probleme pistonul, dar asta a fost o paranteza , deci desi am schimbat alea mentionate mai sus, pana acum nu am patit asa ceva, se strice axul si culbutorul, si sa ramna blocat

de la o operatiune banala, s-a ajuns la un dezastru... cand ai umblat la axele culbutorilor...ai dat cumva jos si distributia? poate nu ai reglat bine distributia

nu vad cum naiba sa se blocheze culbutorul ala asa... am reglat bine, si am numarat de 100 de ori dintii, de la ambielaj spre stanga la axul cu pompa sunt 50, la cel cu delocul 33, la pompa de ulei, spre jos, 25

am desfacut axul, am scos culbutorul batand de ax, cu motorul pus pe masina, si-a dat drumul, l-am pus la loc s-a blocat, si am vazut atunci striatiile

am curatat cu smirger axul si culbutorul, axul mai bine , decat culbutorul, m-am chinuit de mi-au sarit capacele, dar am reusit sa il pornesc iar, a mers, si la un moment dat moare acceleratia, merge doar daca accelerez in sprituri, si nu tine relanti-ul, si spre sfarsit, iar a inceput sa bata, deci cred ca i-ar s-a blocat culbutorul


cand am desfacut la inceput si am desfacut tachetul, sau cum ii zice la surubul de reglare, l-am desfacut detot, si nu se misca nici mort culbutorul, deci e de la santurile alea

am mai zis am facut operatiunea asta de multe ori, si nu doar la masina mea, dar nu am mai patit asa ceva pana acum...




e posibil, daca iarasi agata culbutorul in ax spre sfarsit, sa fie doar culbutorul si axul?


adica sa nu se fi strambat supapa, sa nu se fi stricat pistonul, sa nu se fi stricat scaunul supapei, ci doar culbutorul si axul sa fie problema, si daca le schimb, sa mearga bine


ca daca ma gandesc, la inceput accelera bine, apoi cand a inceput iarasi , ma refer a doua oara acum, deci cand a inceput iarasi sa se intepeneasca culbutorul, atunci accelera doar in sprituri


nu de alta dar daca desfac chiuloasa poate trebuie sa schimb si garnitura de teava de retur, si cele de la radiatorul de ulei, iarasi poate o sa imi faca fite tansarea galeriei de admisie

pot incerca asa?


desi si asa, daca nu are cine sa ma ajute sa dau motorul jos, si sa il pun la loc, de parca le-ar fi greu, ca mai mult de un minut, un minut jumate nu imi ia, ca de restul ma ocup eu, dar nu are cine sa ma ajute

zicea cineva ca imi da o macara, dar nu stiu daca pot sa scot cu ea motorul, si nu stiu daca am loc in garaj sa o manevrez
Exista unul barutzu care e din Petrosani si e in concediu si are nr de tel la avatar .

da, merci mult de tot, maine daca nu reusesc sa gasesc pe cineva pe langa garaj , am sa apelez la tine, sper sa nu te superi daca apelez


mi-a zis cineva ca imi da o macara, sa vad cum fac

ca vreau sa schimb prima oara doar axul, cu, culbutorul respectiv, sa pun motorul la loc, apoi sa schimb supapa daca e dusa, dar sper sa nu fie


merci mult de tot


la orice ora pot apela la tine? la orce ora dar sa insisti ca mai lucru la ceva si sar putea sa dureze pana raspund.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community