Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Becul din bord de la lichid frana e aprins, pedalierul e ud

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
sal... am si eu o poblema mi sa aprins becul din bord de la lichidul de frana .... m-am uitat la pompa de frana acolo la pedalier si este ud ... ce ar trebui sa fac ? vreau sa plec la un drum lung de vreo 700 de km ... ce ma sfatuiti? Inseamna ca nu mai ai lichid de frana
Verifica bidonasul pt lichid si garniturile de pe pompa + tevile de frana care intra in pompa! Nu mai merge cu ea asa! pai daca e ud la pedalier , si e lichid de frana e grav!!! ma mir ca mai ai frane?????
Daca vrei sa mori pleaca la drum lung , daca vrei sa traiesti ,da pompa jos vezi de ce pirde lichid si remediazo , apoi poti pleca la drum!!!
Daca nu te pricepi la pompa de frana apeleaza la cineva care stie nu e chiar floare la ureche pe acolo!! pai o sa ma duc pana la domnu manea sa vedem ce are .... sti care este faza ca am venit cu ea de la valcea si pe dealu negru am tras niste frane si de atunci a inceput sa palpaie becul...ce ar avea ? grniturile cumva cat costa ? garniturile sunt foarte ieftine. doar ca trebuie sa fii atent cand desfaci pompa la cum iti sar piese in brate, sa stii sa le pui la loc, sa stii cum vin orientate (palariile) garniturilor. niste scule de scos sigurante si ... teoretic e foarte usor. practic o sa te dai putin de coltul mesei.eu mi-am schimbat garniturile la un service ca nu stiam cu ce se mananca. si macar nenea avea mai multe "scule". dar cand am vazut ce mirat era cand i-au sarit piesele in brate ... nu ma asteptam sa mai plec de-acolo.
daca tu spui ca e ud pe la pedalier, probabil ca ti se prelinge lichidul din pompa pe tija de la pedala de frana. arunca un ochi pe-acolo si ... oricum trebuie sa iei o decizie. Si inca ceva! Dupa ce rezolvi problema da mocheta la o parte si sterge tabla bine de tot de lichid de frana ca altfel o corodeaza destul de rapid si o sa ai masina ca la Flinstones! Se mai gasesc garnituri de pompa de frana?!? Eu stiam ca nu... Nu se mai gasesc nici pompe, nici garnituri, nici kit de reparare, nimic! Deci, sprint, sau pompa de frana second-hand, sau o alta varianta, cu alta pompa de frana...
MadWolf a scris:Se mai gasesc garnituri de pompa de frana?!? Eu stiam ca nu...

acum cateva luni am cumparat eu de la magazinul de pe Turda. Intr-adevar nu mai stiu azi daca se gasesc. dar nu mi s-a parut ca ar fi ceva rar. mi-a dat nanti de-acolo ... m-ar fi imbracat in garnituri (nu ca m-as fi dus dezbracat).
sper ca vorbim despre garniturile alea din capetele pistonaselor in pompa (4 bucati parca 2x2).
sprint a scris:.... m-am uitat la pompa de frana acolo la pedalier si este ud ... ce ar trebui sa fac ?

Demontezi pompa de pe masina, scoti siguranta si primul pistonas (cel din fata sigurantei) dupa care inlocuiesti prina garnitura (cea dinspre cuiul de actionare a pedalei).
Daca nu gasesti garnitura originala, poti cumpara un set de garnituri de dacia 1300 si folosesti doar garnitura "PALARIE".

Montezi pompa la loc, o amorsezi, introduci conductele dupa care faci o aerisire ca la carte. Ia o pompă bună SH și o schimbi cu totul. Dacă ai să ai timp vreodată, poate te ocupi și de aia defectă.

Cu frânele nu e de joacă s-a rezolvat ! schimbat set garnituri , curatat pompa si rezervor, aerisire...cred ca deja e la munte ! OK, am retinut, garnitura "palarie" de la setul pentru pompa de dacie...

Geo0066, pan' la urma ati gasit set de garnituri de Oltcit?!?
MadWolf a scris:garnitura "palarie" de la setul pentru pompa de dacie...
1300 (simplu circuit de frina).
MadWolf a scris:Geo0066, pan' la urma ati gasit set de garnituri de Oltcit?!?

da ! penultimu set de garnituri din magazie !(mai are un set , dar i-l tine ptr reparatii ) Am si eu o problema identica : scapa lichid de frana pe la pedala si trebuie sa completez cam la luna cu lichid (in prezent..dupa reparatie la mecanic adica schimbat garniturile care erau ciupite). Inainte imi scapa la greu si completam cu lichid cam in fiecare saptamana. De curand am fost pus intr-o situatie limita (a virat una total aiurea) si a trebuit sa pun o frana brusca de m-am dus cu rotile blocate cam cu jumatate de masina (noroc ca pe sensul opus era liber si am tras stanga ca altfel ii cam sifonam Astra-ul aleia) . Am ramas socat ca mi-a mers frana asa de bine desi scapa lichid.
Concluzia : am inlocuit la mecani acele garnituri (+ aerisit tot) si degeaba aproape...trebuie o pompa de frana noua, nu? cam da...una noua (daca gasesti), sau una folosita dar ok Am si eu o intrebare: La o pompa de frana noua (citroen cumparata de prin 2001-2003) trebuie umblat la ceva???
Multumesc! pai unsa cu ulei pe interior, sa nu rugineasca
Dumitru Cristian a scris:La o pompa de frana noua (citroen cumparata de prin 2001-2003) trebuie umblat la ceva???
Daca a avut capacele de protectie in locasurile rezervorului, nu trebuie sa-i mai faci nimic. Da! Au fost capacele si la bidonas si iesirile pt etrieri. Eu am pus vreo 2 picaturi de lichid de frana in fiecare dintre cele doua gauri pt bidonas...
Dumitru Cristian a scris:Eu am pus vreo 2 picaturi de lichid de frana in fiecare dintre cele doua gauri pt bidonas...
Eu as fi pus citeva picaturi de ulei in loc de lichid de frina. cu conditia sa se stearga foarte bine uleiul cind se pine lichid de frina. daca imi amintesc bine, pe bidonul de ulei scrie ca nu se amesteca ulei cu lichid de frina. parca si pe bidonul de lichid scrie la fel
grx a scris:daca imi amintesc bine, pe bidonul de ulei scrie ca nu se amesteca ulei cu lichid de frina.
Cind pui doar citeva picaturi de ulei sa-ti unga "oglinda"pompei, nu-i bai. Oricum, la efectuarea aerisirii, cele citeva picaturi de ulei, vor fi spalate de lichidul de frina si aruncate in afara instalatiei.

P.S. Se face aceasta remarca, sa nu se COMPLETEZE cu ulei lipsa de lichid de frina. am avut si eu probleme cu pompa de frana...noua a zis ca nu are, dar ca poate aduce la comanda...garnituri avea cu 36 lei parca, toate garniturile din pompa de frana...zicea nenea de acolo ca e kit de reparatie pompa de frana...avea si o schita pe acolo...problema e ca am vazut asta acum 1-2 luni Tare sunt curios de unde ar putea aduce pe comanda avand in vedere ca nu prea se mai gasesc pompe de frana de cam mult timp - adica de vreo 2 ani. Se potrivesc pompe de Mitsubishi, model mai vechi, sunt identice. Nu stiu exact ce model de Mitsu', o sa ma interesez, stiu ca se gaseau la magazinul de la Razoare asa ceva prin '96-'97. HMMM ...INTERESANT
pompa de japoneza pe oltcit....
chiar m-ai facut curios Nu se gasesc pe la voi prin Buchalesburg. In schimb in Slatina mai sunt vreo 2-3 pe stoc si se pot aduce si pe comanda.
b28kft a scris:Se potrivesc pompe de Mitsubishi, model mai vechi, sunt identice. Nu stiu exact ce model de Mitsu', o sa ma interesez, stiu ca se gaseau la magazinul de la Razoare asa ceva prin '96-'97.

te-ai interesat ?
nu de alta da sunt cu frana in brate Bucurstenii! Care aveti un corp de pompa de frana uzat faceti o pasa. Tre' sa merg undeva cu animalu' sa dibacesc modelu Mitzu care merge la oltean... treci pe la atelier cand ai timp ! avem destule de aruncat Geo0066 , s-a facut! Nu stiam ca se potrivesc garniturile de pompa cu circuit simplu de Dacie pe cea de Oltcit. Care ati folosit pana acum garnituri de frana Dacia pe Oltcit?Care sunt rezultatele?
Vreau sa reconditionez o pompa veche.Nu stiu in ce stare sunt garniturile ca nu reusesc sa scot pistonasele.Am scris pe alt topic.
Va multumesc.
deceneu32 a scris:1. Care ati folosit pana acum garnituri de frana Dacia pe Oltcit?
2. Care sunt rezultatele?

1. Eu am folosit doar prima garnitura - cea de linga "cuiul" opritor.

2. Foarte bune. Multumesc,Laurentiu! Aceeasi problema: pedalierul ud.
Am cumparat set garnituri Dacia 1300 simplu circuit ( sunt 3 in set).
Am desfacut pompa, garniturile erau toate in stare buna (neciupite, elastice).
Am indepartat mizeria de pe cilindrul pompei din zona ultimei garnituri si de pe locasul garniturii pe piston. Era ceva depunere pe ambele.
Garnitura despre care s-a discutat pe aici, este mai mare (este facuta de un srl) si nu intra pe cilindrul pompei. Am facut proba. Se observa cu ochiul liber ca are cam cu 1 mm mai mult in diametru.
Am pus la loc toate componentele pompei, am spalat in prealabil cu alcool tehnic pistoane, garniturile, cilindrul, increzator ca "va merge".

La fel, da lichid pe langa ultima garnitura.

Prin august am facut curatenie in etriere, mergea un pic infranata. Am gasit garniturile antipraf, pietrificate si mizerie in santul garniturilor.
Cu atentie si rabdare am readus garniturile in stare buna si le-am reutilizat.
Initial credeam ca nu mai sunt utilizabile, insa...erau frantuzesti.
Acum pistoanele etriertelor "lucreaza" bine.
Aerisirea instalatiei mi s-a parut ca trebuia un pic mai bine realizata.
Desi am reluat-o de 3 ori, mi s-a parut ca pedala este un pic mai slaba.
Am utilizat lichid romanesc Lifrom Dot 4.

Am povestit totul deoarece:
Cand am umblat la etrieri, pomba nu scapa lichid. Problema a aparut cam la 3 luni. Ma gandesc ca este o dependenta intre eventualele bule de aer ramase in pompa si cedarea garniturii de etansare (de langa cui).
Nu-mi dau seama de ce nu etanseaza garnitura daca este elastica si neciupita.

Cam lung textul, dar...asa a iesit.

Astept parerile voastre despre cum pot rezolva problema cu etansarea.
Multumesc ! Garnitura de la pompa de frana e uzata, chiar daca e elastica.
Sau, pompa e ovalizata in capat.
petre1414 a scris:Garnitura despre care s-a discutat pe aici, este mai mare (este facuta de un srl) si nu intra pe cilindrul pompei.
Unge-o cu lichid de frina, "aduna-i" marginea palariei cind o montezi si introdu-o in pompa.
Mai fa si incercarea asta. Eu la cite am schimbat garnitura cu pricina, a mers din prima.
petre1414 a scris:
Garnitura despre care s-a discutat pe aici, este mai mare (este facuta de un srl) si nu intra pe cilindrul pompei. Am facut proba. Se observa cu ochiul liber ca are cam cu 1 mm mai mult in diametru.


poate tocmai 1 mm ala de care zici tu e cauza pierderii de lichid ... deh uzura in timp ..mai incearca Deocamdata a ramas asa.
Am pus garnitura pe piston, l-am intors invers, n-a intrat (cu baza garniturii in fata). Era mai mare la baza.
Mai caut set de garnituri facute de alta firma. Poate e de vina fabricantul. Nu te mai obosi sa cauti garnituri de frana romanesti pentru pompa de dacie!Sunt foarte proaste,foarte proaste!!
Le fabrica tot felul de S.R.L.-uri fantoma.
Mai bine te duci la un magazin de piese auto straineze si ceri Kit reparatie pompa frana circuit simplu-19 mm,pentru Renault 12!!
Atentie!Sa nu zici Dacie ca s-ar putea sa fii refuzat sau masina nostra nationala sa nu figureze in cataloagele on-line.
Eu pentru Dacioara mea mi-am luat doua kituri de reparatie:SEINSA AutoFrein.Preturile sunt pe masura:un kit de reparatie romanesc de pompa e 2-3 lei,aici l-am gasit la 30 de lei!
Imagini cu piese si coduri:
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community