Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme capac delco, fise, bujii [split]
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Pentru a nu deschide alt topic...Cum verific si eu (masor)fisele? Care sunt parametrii optimi pentru functionare? Va multumesc!
thegantza666 a scris:Pentru a nu deschide alt topic...Cum verific si eu (masor)fisele? Care sunt parametrii optimi pentru functionare? Va multumesc!

eu cand am dubii, scot cate una sa vad daca face figuri.
cu masuratu` ... e mai greu (sau mie personal nu imi trece cine stie ce prin cap). iti trebuie un aparat destul de sensibil (sau cu limita foarte mare) ca sa iti dai seama de rezistivitatea fiecarei fise (in plus, cred ca trebuie sa stii si defaultu`)- zic si io.
thegantza666 a scris:Pentru a nu deschide alt topic...Cum verific si eu (masor)fisele? Care sunt parametrii optimi pentru functionare? Va multumesc!


Firele se pot masura cu un aparat de masura (acum nu stiu de unde poti sa faci rost de niste fire mai lungi, ca sa poti pune la capetele firelor).

Dar daca "tensiunea" aratata nu are "galopari" mai ales la miscarea cablului masurat (asta ca sa vezi daca cablul este intrerupt) atunci cablul este ok. Probleme apar din cauza contactelor imperfete la mufe, la lipituri, imbinari si mai putin la cabluri. Care poate fi cauza nefunctionarii bujiei 1 la relantiu?? Bujia este noua iar in sarcina (turatie mare) functioneaza normal...care sa fie explicatia?
thegantza666 a scris:Care poate fi cauza nefunctionarii bujiei 1 la relantiu??
Bujia trebuie sa lucreze in orice regim de turatie al motorului. Daca nu lucreaza la relanti, inseamna ca nu lucreaza nici in turatie - ti se pare ca lucreaza din cauza inertiei. o intrebare: difera capacul de delcou de la aprinderea electronica (12 TRS)de cel de aprindere clasica (club)???? DA difera ! in schimb poti monta capac de delco frantuzesc ,sunt la fel ! doar cel romanesc difera ! Am schimbat si capacul de delcou si delcoul si fisele si tot nu i dau de cap. Merge ba in 3 ba in 4...Am schimbat si bujiile si tot nu am reusit sa o fac sa mearga bine. De la ce sa fie? Modulul de aprindere?Bobina? ce bujii ai? raspund eu in locul lui ca are bujii ca ale mele :d Bujii Brisk si a gaurit electrodul de masa. atunci sa incerce alte bujii sau sa le scoata sa vada care cum a lucrat
thegantza666 a scris:Care poate fi cauza nefunctionarii bujiei 1 la relantiu??
Fa rocada cu o bujie care lucreaza. Daca tot pe cilindrul 1 ai probleme, pune si o alta fisa. Daca defectul persista, problema este in interiorul cilindrului.
E imposibil ca bobina, platina si distribuitorul, sa dea scinteie pe 3 cilindri si pe unul, NU. Laurentiu : a venit la mine sa ii curat capacul la delco si cand am dat jos capacul , acel plastic protector era indoit,am fost el am luat alt plastic l-am pus , a schimbat fisele . si masina tot la fel face. din ce am vb eu cu el nu stie ce capac a pus la delco. asa ca poate fi problema capacul de la delco?
COSMIN* a scris:asa ca poate fi problema capacul de la delco?
Se poate si asta daca capacul nu "cade" pe cheia (degajarea) delcoului. Am luat un alt delcou cu capac cu tot deoarece eu aveam probleme si la cablajul de aprindere...asa ca am zis sa il schimb.
Bujiile sunt BRISK tunate de mine cu gaura in electrodul de masa. Am facut si rocada, ba chiar am pus si bujiile care le dadusem jos inainte de a le pune pe astea si tot nu vrea sa mearga. Am schimbat si fisele si tot asa face. Ma gandesc sa nu fie din bobina, sau chiar supapa de pe cilindrul respectiv... Poate o sa incerc sa pun o alta bobina. In alta ordine de idei ieri i-am dat relantiul mai mare si am verificat si bujiile care au o culoare buna (caramiziu-rosiatica) si aici ma refer inclusiv la cea care ziceam ca nu functioneaza. masoara compresia pe cilindrul respectiv...si compara cu ce obtii pe ceilanti Asta cum se mai face?
Daca am gresit ordinea la fise ar mai trebui sa porneasca? Eu le-am pus in ordinea urmatoare: I (prima din dreapta-sus) a II a dreapta jos, a III a stanga jos, a IV a stanga sus si centrala evident in centru compresia se masoara cu ajutorul unui manometru...in service ar trebuii sa gasesti .
daca anu sunt puse fisele bine iti da rateuri in carb de iei foc...
thegantza666 a scris:1. Daca am gresit ordinea la fise ar mai trebui sa porneasca?
2. Eu le-am pus in ordinea urmatoare: I (prima din dreapta-sus) a II a dreapta jos, a III a stanga jos, a IV a stanga sus si centrala evident in centru

1. Porneste cu detonatii (rateuri in carburator).

2. Ordine de montare a fiselor si numerotarea cilindrilor. Sageata indica sensul de mers al masinii.
...deci fisele sunt puse bine...asa ca nu banuiesc care sa fie problema. Il rog pe iulicuta sau pe cineva care se pricepe si sta aproape de leu (Apaca) sa ma ajute si pe mine cu o idee sau daca se poate sa ne intalnim pentru a vedea la fata locului...poate ma puteti ajuta si pe mine. Va multumesc! salut ,

de cateva zile ma confrunt cu acceasi problema :
la ralanti merge ba in 3 ba in 4 cilindri !
- am scos capacul de la delcou , l-am pus inapoi pe cel original (francez) care era pus la punga.... la fel
- am schimbat bujiile cu alte NGK -uri sigur bune.... la fel
- am schimbat fisele home-made cu cele Tesla si apoi invers.... la fel
Deci am eliminat din ecuatie bujiile + fisele , delcoul in sine pare ok, e francez , de 12TRS , cu senzor magnetic , aprinderea , bobina tot frantuzesti par si ele ok.
Maine ma duc si-mi iau un capac nou de delcou , pt ca eu cred ca acolo-i buba.
Ciudat este ca parca mi-aduc aminte ca facea asa si acum vreo 2 ani ,si-am schimbat capacul original de la delcou cu unul romanesc care a tinut 2 ani si 3.000km. Cam putin !
Exista o alta componenta in sistemul de aprindere a carei defectare sa dea un astfel de comportament bizar ? Pt ca merge in 3-4 cu predilectie la ralanti , in sarcina pare OK .
Poate fi condensatorul ?
Chiar , thegantza666 , tu ce aveai de fapt in februarie ? Care era piesa care-ti facea figuri ? Ai aflat ?
Daca stie cineva ceva de un astfel de comportament ciudat (mersul in 3 aleator la ralanti ) il rog frumos sa posteze aici !

cu stima , scorpion Ai zis ca ai aprindere de 12TRS, deci probabil este electronic. Posibil sa iti provoace probleme modulul? Sau cablajul de la modul? salut 7thRaven ,

Da, am aprindere de 12 TRS , complet electronica , (n-am platini ).
Habar n-am daca e modulul , maine desfac toata zona si verific , curat TOATE contactele. Posibil sa fie de vina si modulul (e francez , original al masinii , deci din '94.... ),dar voi incepe cu un capac de delcou nou , apoi daca problema nu cedeaza , privim si-n preajma : modul , bobina....
O intrebare importanta pt depanarea mea : pe delcou fara platini, trebuia sa am vreun condensator ?

A doua intrebare este mai speciala si a fost generata de un topic de pe dacia forum : avansul vacuumatic de pe Oltcit n-ar trebui sa mearga mai usor ? Adica , la ralanti , am scos furtunelul de la capsula de avans vacuumatic de pe delcou , am pus un furtun lung si-am facut depresiune cu gura. Pai pot sa trag mult si bine ca nu se intampla nimic , DAR daca astup gaurica de pe capsula , la o depresiune mai mare , incepe sa se accelereze putin...
Pe forumul de dacia se vorbea de un arc prea tare , aici ar trebui sa fie totul ok , pt ca e delcoul francez si nu s-a umblat la el , dar repet , e normal ca la ralanti sa nu se vada nicio diferenta daca scoti furtunul de la avansul vacuumatic ? Am ceas de vacuum care imi arata -0,6 bari la ralanti , oricum cea mai mare valoare pe care am vazut-o pe ceas a fost -0,8 bari ( si aia rar !) deci depresiune era ceva ! Iar scos , pus furtunelul = efect zero !
scorpion a scris:1. Habar n-am daca e modulul...
2. e normal ca la ralanti sa nu se vada nicio diferenta daca scoti furtunul de la avansul vacuumatic ?

1. Monteaza o aprindere clasica si vezi daca mersul motorului e acelasi. Daca se simte diferenta, ai probleme cu aprinderea (delcou, modul, legaturi). Daca nu se simte nimic, cauza trebuie cautata in MOTOR (supape, segmeti, bujie etc).

2. E normal. Gaura de avans vacumatic, in mersul in gol, este acoperita de clapeta de acceleratie (nu este in depresiune). Pt a avea efectul maxim al avansului vacumatic, gaura avansului trebuie sa fie complet descoperita de clapeta (putin motorul accelerat). scorpion...cum spune si laurentiu,la relanti prin furtunul care face legatura intre delcou si carburator nu se face vacum,si asta pentru ca desi functioneaza pe acelasi principiu,delcoul de la dacie si cel de oltcit functioneaza putin diferit
cu ce te ajuta pe tine daca la relanti ,fara furtun de avand vacumatic conectat,actionand manual capsula se modifica turatia?ti se pare ca merge mai bine?mareste-i avansul miscand direct delcoul
ca sa vezi cand functioneaza avansul vacumatic muta vacumetrul pe furtunul de la avansul vacumatic scorpion...nu am prea rezolvat nici acum problema. Acum a inceput sa faca si mai rau. Am desfacut bujiile(bujia 3 afumata=>am schimbat-o). Problema a persistat. Merge in 3 la relantiu (in sarcina merge bine). Bujia 2 nu merge scot fisa si pur si simplu nu se intampla nimic. Bujia este caramizie (deci merge in parametrii normali...care poate sa fie problema?????din ce face asa???mentionez ca daca scot orice alta fisa cu motorul pornit se schimba mersul motorului...iar daca o scot pe aia de la bujia 2 NU se intampla nimic...dar curent vine pe fisa pentru ca ma zgaltaie... Daca puteti sa imi ziceti si mie cauza v-as ramane recunoscator.... thegantza666, eu am senzatia ca nu ai compresie pe cilindrul cu probleme. de fapt bujia functioneaza, dar degaba. deci sa inteleg ca ar cam trebui schimat setul??? oricum am observat ca nu prea mai are compresie motorul...adica daca o las intr-o panta mai abrupta (in viteza) vine in hopuri la vale....speram sa nu fie asa de varza motorul....Oricum asta seara am mai observat ca fura curent pe la fisa centrala care intra in bobina...face scanteie intre mufa de la bobina (unde intra fisa centrala) si surubul pe care sunt prinse cele trei fire... Salut.
Daca sa impuscat izolatia bobinei de inductie, poate ar trebui sa verifici si distribuitorul si fisele, izolatia aia se strapunge de obicei cand bobina lucreaza fara sarcina, cauzele pot fi: distribuitorul, fisele si chiar bujiile folosite. Poti sa fii, te rog frumos, nitel mai explicit....care este distribuitorul? mai exact ce trebuie schimbat? Eu ma gandeam sa schimb doar fisa centrala, sa vad daca mai face, apoi sa schimb si bobina, care oricum imi cam face figuri (daca e incinsa, porneste greoi masina).
thegantza666 a scris:Poti sa fii, te rog frumos, nitel mai explicit....care este distribuitorul?
Distribuitorul, este acea "lulea" care distribuie scinteia pt fiecare bujie in parte. Dupa demontarea capacului de delco, este prima piesa ce poate fi scoasa de pe ax.

Capacul, in centru si in interior, are un mic carbune. Ar fi bine daca te-ai uita putin la el si la arcul lui. daca nu gasesti un carbune de schimb, iti poti fabrica unul din miezul unei baterii de telecomanda de tv(AA parca). demontezi bateria si il gasesti sub forma unui baton pe care il poti rupe si pili astfel incat sa ii dai forma necesara.
alf 08 a scris:daca nu gasesti un carbune de schimb...
Parca merg si de pe capacele de Dacia. nu stiu sigur, doar sa nu fie mai groase/scurte. Salut baieti si scuze pt intarziere !

Am rezolvat problema in 01 iulie , dar seara, si apoi am fost plecat si n-am mai deschis calculatorul pana azi cand m-am intors la job.

Deci eu ma plangeam ca merge ba in 3 , ba in 4. In sarcina mergea categoric in 4 , dar la ralanti puteam scoate ORICE fisa ca motorul suna la fel si turatia era la fel de fluctuanta ( mi-am pus turometru digital si cand mergea in 3 incepea sa sara de la 850 la 650 si invers...) plus ca se simtea cum tremura motorul , zmuncea ocazional...
Am cumparat capac de delcou nou, Ducellier , am cumparat bobina Bosch (SH) si un modul de aprindere (SH). Aveam deja un distribuitor nou italian (nu stiu ce firma este... sorry).
Am schimbat bobina , nimic.
Am schimbat capacul delcoului => schimbare clara in bine dar ocazional cate-un mers in 3 !
Am schimbat distribuitorul => masina merge iarasi normal.
N-am verificat modulul electronic , dar problema s-a remediat pana la el

Deci piesele mele cu probleme au fost : capacul delcoului + distribuitorul.
Problema a fost eliminata. Sal scuze pentru ca folosesc acest topic .o problema oerecum asemanatoare mi se intampla si mie , si as vrea daca sunteti amabili sa va dati cu parerea ,poate am omis eu sa fac ceva , pe scurt ;la relanti merge bine cum iidau talpa pe la 4000 da rateuri mici in evacuare si se aude un zgomot suspect [parca ar avea ceva in gat o haraiala ] bujiile afumate ,la pistonul 1 uda schimbat bujiile, bobina ,[fara rezistenta ],capac delco , platine ,condesator si tot asa face in schimb si turometru oscileaza [cade pe la 3500]

ajutatima si pe mine ca sunt in pana de idei monteaza aprindere electronica,scapi de multe belele da ar fi o solutie dar deocamdata nu am . am vazut si la 100 de lei de vanzare aici pe forum,si majoritatea se invart pe la 120 lei strangi din fese si o iei,gandeste-te ca e achivalentu a 10...11 platini de oltcit
barutzu a scris:la relanti merge bine cum iidau talpa pe la 4000 da rateuri mici in evacuare si se aude un zgomot suspect [parca ar avea ceva in gat o haraiala ] bujiile afumate ,la pistonul 1 uda schimbat bujiile, bobina ,[fara rezistenta ],capac delco , platine ,condesator si tot asa face in schimb si turometru oscileaza [cade pe la 3500]
Posibil sa ai ceva probleme la cilindrul 1 - culbutori prea strinsi, supape defecte. Masoara compresia pe cilindru macar asa vei sti ce sa elimini din necunoscute. multumesc Laurentiu ,sar putea sa fie ceva i'neregula cu cilindru 1 si cand am fost la voi facea asa dar mai incet cred ca se adevereste ce mi-a zis Dan. am sa completez su eu aici cu problema asemanatoare dar nu gasesc raspunsul din ce am citit.
aprindere electronica ducelier-ralatiul instabil cca 10-20 rpm foarte putin dar sesizabil si un mers greu al motorului
aprindere clasica ducelier-ralatiul instabil cca 10-20rpm iar alta data imi sarea de la 900(reglat) la 1300rpm,am probat 3 bobine.
fise schimbate,bujii verificate,3 capace de delcou probate,ambele lulele in stare buna,condensatorul a remas neschimbat pt ca n-am mai gasit.
carburatoru iese din discutie
timpu nu-mi permite sa fac multe cercetari de unul singur,max 30 min pe zi pana se intuneca,asa ca de vineri mi-am degresat in fiecare zi mainile.
nu stiu de ce sa ma mai ating si o sa astept sfaturi si idei.
multam fain fishele ce rezistenta au? (masurat cu un ohm-metru)
bujiile? de care/cum/cati km/ce culoare? fisele nu le-am mai masurat pentru ca nu am gasit baterie de 9v.dar am probat un set de urziceni si acum un tesla,noaptea nu vad scantei deci nu pierd.
bujiile sunt ngk bp6e,au 5000km,iar dupa ca am incins ieri motorul erau albe ca varu,dar cu cateva zile inainte aveau o tenta de rosu Uite cu s-a intamplat la mine :
Prin primavara aveam aceleasi simptome : ralantiu care varia intre 820-900 si nu statea la o turatie constanta nici sa-l **** ! Cum am remediat ? Pai m-am apucat sa schimb o gramada de parti : capac , distribuitor , fise , bujii.... toate noi . Rezultat o reducere dar nu o eliminare completa. Atunci am cautat prin piesele vechi si-am gasit un distribuitor nou , italian , dar cumparat cu 2 ani in urma , l-am pus si brusc a aparut o schimbare in bine , am cumparat si-un capac nou (altul , fir-ar !) Ducellier si problema s-a diminuat considerabil , adica era intre 870-900.
Intre timp am refacut motorul , am schimbat carburatorul si-am lustruit chiuloasele , caracatita si cutia de amestec .... am schimbat delcoul vechi cu unul identic ( tot Ducellier) dar la care functiona avansul centrifugal mult mai bine si rezultatul este ca acum sta la 750+/- 20 rot/min , deci in cazul meu oricat m-am dat cu capul de pereti nu l-am facut sa stea perfect la o turatie....
Cauzele pot fi multiple : carburator cu "mici" probleme , aprindere cu "mici" probleme.... dracu stie. Motorul se aude foarte frumos , nu balbaie , dar ralantiul variaza putin motoru are 50000km,si mie teama sa nu fie de la set supape sau distributie,cu toate ca nu face zgomote.
daca ar fi asa partea nasoala e ca nu am piese noi in Iasi,dar o sa mai ascult o parere mai probez,reglez ..........
rumburak a scris:bujiile sunt ngk bp6e,au 5000km,iar dupa ca am incins ieri motorul erau albe ca varu
Amestec sarac.
Laurentiu a scris:
rumburak a scris:bujiile sunt ngk bp6e,au 5000km,iar dupa ca am incins ieri motorul erau albe ca varu
Amestec sarac.


l-am imbogatit la limita,daca mai insurubez o jumatate din progresiune si scot din carburator furtumul din talpa se tureaza ,iar bujiile sau albit pt ca am incins motorul,am un calandru prelungit
rumburak a scris:daca mai insurubez o jumatate din progresiune...
Imbogatirea amestecului se face din surubul de CO si nu din progresiune. Salutare,incercand sa reglez avansul prin metoda scanteii(invart delcou pana vad scanteia ) am observat ca si la mine fura curent din fisa centrala deaspra bobinei .Cu fisa de pe bobina scoasa cand invart de delco are o scanteie de zici ca fulgera ,imi fura pe alea doua suruburi de pe bobina .Cand pun fisa scanteia furata de cele doua surubele este mai slaba.Fisele sunt noi ,de ce naiba se intampla asta ?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community