Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme pompa frana.

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ati mai avut careva probleme cu pompa de frana.Eu ma chinuiam de cateva saptamani sa-mi fac franele iar azi am aflat de la un mecanic ca nu pot sa aerisesc franele din cauza pompei de frana,care cica s-a ovalizat.Daca a mai patit careva acest lucru va rog sa-mi spuneti.
raduku a scris:nu pot sa aerisesc franele din cauza pompei de frana,care cica s-a ovalizat.
Fa o proba cu o alta pompa si vezi daca asta e defectul. As incerca dar nu am gasit pe nimeni care sa aiba o pompa de frana in tot Clujul.
raduku a scris:...nu am gasit pe nimeni care sa aiba o pompa de frana in tot Clujul.
Duci pompa la un atelier dotat cu un comparametru de interior sa-ti verifice ovalizarea cilindrului. Si daca tot o desfaci, sufl-o bine prin toate orificiile.
Ar fi bine sa cureti si acel "distribuitor" cu 4 cai. Am achizitionat alt distribuitor.Problema cea mai mare e la pompa de frana care,pe lmga ca e ovalizata,a ramas intepenita.Mai bine zis,din cauza garniturilor"bune" pe care le-am montat,garnituri noi,s-au blocat si pistoanele in interiorul pompei.Azi am vorbit cu Stefan si imi trimite el o pompa de frana la un pret foarte bun.Asa ca nu ma mai chinui cu pompa asta.
raduku a scris:pe lmga ca e ovalizata,a ramas intepenita.Mai bine zis,din cauza garniturilor"bune" pe care le-am montat,garnituri noi,s-au blocat si pistoanele in interiorul pompei.
La montaj, ai uns interiorul pompei si garniturile cu lichid de frina Nu.Sa fie de acolo baiul?Eu inca tot rumeg ideea,cum se poate strica o pompa de frana intr-o zi?
raduku a scris:Nu.Sa fie de acolo baiul?
Eu cred ca DA. Inainte de montaj, atit interiorul pompei cit si garniturile, se ung cu lichid de frina. Acesta este yuleios si permite o alunecare buna intre cauciuc ci fonta slefuita (prelucrata).

P.S. Ai grija la montajul garniturilor - sa nu se dea vreo margine peste cap. Laurentiu oricum iti multumesc sincer pentru raspunsurile tale intotdeauna prompte si la obiect dar nu imi mai bat capu' cu pompa aia ca m-am saturat .Maine primesc de la Stefan o pompa buna la un pret foarte bun . Laurentiu oricum iti multumesc sincer pentru raspunsurile tale intotdeauna prompte si la obiect dar nu imi mai bat capu' cu pompa aia ca m-am saturat .Maine primesc de la Stefan o pompa buna la un pret foarte bun . Ei,cum merge cu ''noua'' pomp Am montat-o pe masina dar nu am apucat sa aerisesc franele ca nu prea am avut timp.Oricum se simte diferenta fata de vechea pompa.Cu franele neaerisite,am presiune din a 2-a pedala.Sambata aerisesc si o sa va mai dau amanunte.
raduku a scris:...nu am apucat sa aerisesc franele...Sambata aerisesc si o sa va mai dau amanunte.
Ai grija la CUM faci aerisirea si respecta ORDINEA rotilor pt aceasta operatie. Are cineva habar despre cum se amorseaza pompa de frana? Sau trebuie sa fac asa ceva? Am rezolvat franele in proportie de 90%.Am presiune din prima pedala dar nu e tare pedala cum ar trebui.Trebuie sa mai aerisesc inca un pic dar cel ce pedala avea deja probleme cu picioarele .Oricum diferenta e alta.Am iesit cu ea la o tura dar am observat ceva ciudat.In primul rand,daca franez brusc,masina se duce catre dreapta.Banuiesc ca mai am aer la roata stanga fata.In al doilea rand,un huruit la roata stanga fata care nu stiu de unde vine.Rulmentul pe acea parte e schimbat recent iar etrierul e bun.Sa fie placutele de frana care sunt noi sau discul de frana?
raduku a scris:daca franez brusc,masina se duce catre dreapta... un huruit la roata stanga fata...

Mai lasa masina cam o ora sau doua dupa care reia aerisirea.

Masina se duce pe dreapta pt ca ori discul de frina din stinga este murdar de lichid de frina sau ulei ori pe acea conducta mai este inca aer.

Dupa ce faci aerisirea, suspenda masina pe fata si cu o cirpa imbibata cu benzina, sterge discurile rotind de roata.

Daca placutele sint noi, e posibil sa nu frineze normal in perioada de "rodaj".

Amorsare pompa frina: daca pompa e goala, se desfac conductele de iesire din pompa, se toarna lichid in rezervor si se asteapta pina incepe lichidul sa iasa. pe masura ce lichidul iese, se recupleaza pe rind conductele, facind aceeasi operatie mai departe spre etrieri (se desurubeaza complet aerisitorul). Deci de la placutele de frana sa fie huruitul ala?Rulmentul cred ca e exclus,e relativ nou,nu am inca 2000 km cu el,etrierul lucreaza,l-am verificat si pe ala si e bun.
raduku a scris:Deci de la placutele de frana sa fie huruitul ala?
Ca sa-ti poti da seama, suspenda masina pe partea respectiva, cu un patent, preseaza placutele de frina spre peretii exteriori ai etrierului ca sa eliberezi discul de frina, dupa care roteste roata si vezi de unde e huruitul.
Zgomotul poate proveni si din CV prin invirtirea planetarei. Incerc luni asa ceva ca deja se innopteaza.Mai mult ca sigur ca e din CV pt ca imi amintesc perfect ca in timp ce aveam masina suspendata pe capre,daca porneam motorul auzeam huruitul respectiv.
raduku a scris:Incerc luni asa ceva...
Bafta multa si sa speram ca nu e din CV [/quote] Bafta multa si sa speram ca nu e din CV [/quote]
Vad ca a mai postat cineva cu aceeasi problema si i s-a recomandat schimbarea uleiului din CV.La mine nu mai e schimbat de mult uleiul din CV si mi-e tare teama ca s-o fi dus ceva prin CV.Oricum,in tot raul e si un bine ,mai am o CV in stare buna pe care nu a vrut s-o cumpere nimeni.
Incerc varianta cu placutele,apoi cea cu schimbatul uleiului si daca zgomotul persista,schimb cutia. [/quote] Bafta multa si sa speram ca nu e din CV [/quote]
Vad ca a mai postat cineva cu aceeasi problema si i s-a recomandat schimbarea uleiului din CV.La mine nu mai e schimbat de mult uleiul din CV si mi-e tare teama ca s-o fi dus ceva prin CV.Desi mi se pare cam ciudat,poate sa fie dus un rulment din cutie,numai pe o parte?
Oricum,in tot raul e si un bine ,mai am o CV in stare buna pe care nu a vrut s-o cumpere nimeni.
Incerc varianta cu placutele,apoi cea cu schimbatul uleiului si daca zgomotul persista,schimb cutia.
raduku a scris:La mine nu mai e schimbat de mult uleiul din CV si mi-e tare teama ca s-o fi dus ceva prin CV
Eu am mers pe principiul ca uleiul, atit cel din motor cit si cel din CV este sub observatie continua . Eu din pacate am cam neglijat uleiul din CV.Uleiul din motor il schimb regulat,dar pe ala din cutie nu l-am schimbat.Greseala mea,sper sa nu fie ceva grav. Azi am schimbat uleiul din CV.Din pacate tot asa se manifesta.Asa ca ma apuc de schimbat cutia.oricum vroiam sa vad si uzura discului de ambreiaj,a rulmentului de presiune. ..daca nu merge nici a2a ta cutie de viteza,are Stefan! Mersi de sfat dar merge bine cutia,si in plus e si frantuzeasca.Daca mai am probleme cu masina,cred ca o sa-l sun pe Stefan si o sa cumpar de la el o masina intreaga. Vreau sa va multumesc din suflet tuturor acelora care mi-au dat sfaturi in lungul proces de reconstructie a masinii mele.Dupa un lung proces de schimbare a CV,cablu ambreiaj,planetare,etrieri frana,garnituri etrieri,pompa frana,si altele(nu le mai scriu ca va plictisesc) am mers cu masina la VT.Acolo,bomba:masina s-a comportat excelent,franele mi-au iesit OK,chiar si frana de mana la RM cu care m-am muncit 1 saptamana,noxele au iesit bine,la partea de suspensii&directie nu au avut ce comenta.Eu am ramas blocat cand am vazut ca masina iesea OK la toate testele. Am trecut VT din prima si sunt foarte mandru de asta.In spatele meu era un tip cu un Golf 3 caruia nu i-a venit sa creada ca un Oltcit trece de VT din prima.Dar cand s-a bagat sub ia si a vazut ca majoritatea componentelor sunt noi m-a felicitat personal. Va dati seama ce mandru am iesit de la service. Am facut in week-end un drum de circa 200 km in care masina s-a comportat excelent la toate capitolele.Va multumesc tuturor.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community