Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

pregatire pentru drum in germania
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
as vrea sa stiu aici cam ce mi-ar trebui pentru a fi sigur ca voi ajunge cu masina in germania...ce trebuie sa am in stare excelenta, piese de schimb ce imi trebuiesc etc. vreau cat mai multe sfaturi pentru ca vreau sa fiu sigur ca nu raman cu ea in drum nu imi da nimeni nicio idee? pompa benzen,canistra cu benzen,bujii,un alternator(sau piese+ciocan pt lipit ) un multitester,extra cash,compresor,eventual una bucata modul aprindere electronica,eu cam asta as lua cu mine si daca nu iau electronica nu pot sa iau un delco de rezerva? Ba da. Delcoul de rezerva sa fie... Inainte sa pleci, verifica cauciucuri, regleaza presiune, centreaza rotile... verifica daca e ceva stricat... verifica/ schimba ulei motor, placute frana, verifica franele, becuri ( se dau amenzi..)becuri / sigurante de rezerva... Ce am luat eu cand am facut drumuri mai lungi:
- bobina
- delcou clasic complet (aveam aprindere electronica si aia daca te lasa nu prea mai ai ce-i face)
- ceva fise de rezerva
- bujii de rezerva
- curea de alternator
- ultima data am luat si curele distributie
- lama stergator
- mina pix (nu am inteles niciodata cum se foloseste sau de care trebuie sa fie insa am inteles ca uneori e sfanta)
- chei fixe diverse, surubelnite, patent
- cheie de rac
- spray WD40
- vaselina
Cam atat am luat eu. la ce se foloseste mina de pix? adica cum o poti folosi la oltcit Ca sa scoti jiglorul de benzina treapta I fara sa mai dai jos carburatorul ci doar capacul. Nu ma intreba insa cum. si pe care din ele le-ai folosit pana acum? Doar o data mi-ar fi trebuit sa stiu sa folosesc mina de pix (mi se infundase jiglorul de care ziceam, deci canci relanti, mers smucit) insa nu am stiut si mai mult de 250 de km o trebuit sa merg cu socul tras si acceleratia la podea (de fapt am mers doar cu camera a 2-a a carburatorului). Aveam o mina de pix de la fostul proprietar da ce sa fac cu ea!
Drum lung ma refer la drum de 600km.
In rest nici o problema (din partea masinii), mers aproape non-stop chiar si 10-11ore. in week-end am facut un drum de brno...am luat la mine ..vesta reflectorizanta,trusa medicala,stingator,triunghi si o canistra de 5L....si bani...

dupa ce iesi din tara..si vrei sa te bagi pe autostrada ce duce spre vest tre sa achiti vigneta la unguri..2250Ft. apoi la austrieci vigneta te mai costa 10-11 Eu..la germanica nu sunt taxe de autoband... da dar mie mi se pare ca sta prea turata masina pentru viteze mari si nu prea imi dau seama ce ar fi...pana la vara trebuie sa fie ceas pentru autobanda...credeti ca e bine sa am 120 km/h in 4000 RPM? pai parca ziceai ca ai cutie de GSA! daca e asa cam acolo trebuie sa fie! Ai bre va in felu asta isi cumpara omu' o platforma, sa-si duca cu el un oltcit neinmatriculat pentru piese In principiu ansamblul motor, distributie, transmisie tine... daca ti se rupe cureaua de distributie pe autostrada oricum esti ras... ce mai conteaza ca ai curele daca tre sa schimbi supape si alte alea... pe banda de urgenta? In principiu se strica fix ceea ce nu ai la tine... ia fa 10km fara roata de rezerva si vezi cum faci pana... chiar daca nu ai mai avut pana in veci... Murphy rullz. In principiu pentru drumuri lungi, daca ai, poti lua cu tine un carb si o aprindere completa(asa sa nu se strice... Murphy remember?) sa nu te tragi pe fese sa cauti dece nu ai scanteie sau s-a infundat "ceva"... schimbi cu totu' si ai plecat. Restul te tine cum ai intretinut masina. Un ansamblu motor/cutie/planetare in regula, nu au cum sa se buleasca asa una cu doua de la un drum lung. Evident scule de baza. Pt segmenti, vad ca tot cauti... Mai bine baga unii noi da...m-am hotarat si ii iau segmenti noi si ii schimb la vara inainte sa plec...curelele le schim tot inainte sa plec si pana atunci iau toate piesele care se pot lua e rezerva in afara de motor si cutie...o sa trec azi din nou pe la mecanic sa vedem ce si cum mai reZolvam pe acolo...ce mai e de pus la punct sa iau din timp...cam pe la cat ajunge o aprindere clasica? Eu am senzatia ca nu prea ai incredere in masina ta ... In acest caz eu nu as risca un astfel de drum.
De altfel cum au zis si altii. o aprindere rezerva, scule pentru desfundat carburator, ulei, filtre (benzina, ulei, aer) si alte consumabile noi, roata de rezerva BUNA(multi au roata desumflata, e naspa rau daca ai pana intr-un loc mai prost)... si cam atat. Daca suspensia, directia, franele le ai puse la punct, dupa parerea mea nu ai ce sa ti se intimple. Mai ales pe drumurile bune internationale, pana ti se strica o bucsa, un rulment, un telescop, faci multe miii de km, ajungi acasa de n-spe ori.
Foarte important: schimbul curelelor de distributie, segmentarea, si de altfel orice reparatie ce vrei sa-l efectuezi, fa-o cat mai repede, nu inainte de plecare. Trebuie sa ai timp neaparat pentru rodaj.
Multi uia ca de fapt grantiile oricarui produs se refera la greseli de fabricatie. Din cauza acestor greseli se strica piesa prematura, dupa o utilizare scurta. Buba poate fi la orice segment, garnitura, curea, piulita sau surub, sau chiar greseala de montare, si trebuie sa ai posibilitatea sa descoperi acestea atat timp cat inca esti acasa in siguranta si in posibilitatea de a efectua chiar reparatii majore. da normal ca le voi schimba inainte sa le fac si rodaj...dar deocamdata turbeeez...~X(...toata lumea imi zice ca nu am voie cu masina afara pentru ca are 3 prezoane si nu ma lasa ungurii sa ies din tara...simt ca inebunesc daca stau sa imi fac iluzii desarte si apoi sa nu pot nici macar sa parasesc tara...poate sa imi confirme cineva care a fost recent afara cum se procedeaza?
Raffy a scris:da normal ca le voi schimba inainte sa le fac si rodaj...dar deocamdata turbeeez...~X(...toata lumea imi zice ca nu am voie cu masina afara pentru ca are 3 prezoane si nu ma lasa ungurii sa ies din tara.


te minte poti sa iesi linistit, eu ies cu oltcitul cam odata la 2 saptamani pana la budapesta si inapoi.

Si SMART-ul are 3 prezoane, si DACIA 1310 are 3 prezoane...si ele pot sa iasa din tara.

cel care emite asemenea idei sau e foarte prost informat, sau face pe prostul. Crede-ma ca nu se uita nimeni la prezoane, la marca masinii, sau la ce bord ai tu in masina. Ideea e sa nu arate in ultimul hal si sa fie cat de cat intretinuta masina. si inca o chestie...daca nu e pe numele meu pot sa ies? sau trebuie sa am actele pe numele meu ai nevoie de o hartie de la notariat, cum ca proprietatul masinii iti incredinteaza masina(sau iti da dreptul) pentru a putea circula cu ea in afara tarii. Un fel de procura... (mergi la notar cu cel din acte, si stie notarul ce ai nevoie) si cam cat costa astea...ca poate e mai avantajos sa o fac pe numele meu mai mult de 50ron nu cred ca te va costa. Mi-am adus aminte, se numeste imputernicire si cam ce controleaza la vama? ma refer la masina
CristiCiju a scris:Doar o data mi-ar fi trebuit sa stiu sa folosesc mina de pix (mi se infundase jiglorul de care ziceam, deci canci relanti, mers smucit) insa nu am stiut si mai mult de 250 de km o trebuit sa merg cu socul tras si acceleratia la podea (de fapt am mers doar cu camera a 2-a a carburatorului). Aveam o mina de pix de la fostul proprietar da ce sa fac cu ea! .


Cum ce sa faci cu ea???
O mina de pix intra perfect in capul jicloarelor de benzina de sub tuburile emulsoare
Pai altfel nu ai cum sa le scoti pe alea mici de acolo ! Stiam la ce foloseste, ce nu stiam era cum se foloseste!
Raffy a scris:si cam ce controleaza la vama? ma refer la masina



pai nu controleaza NIMIC prin UE. Atat doar sa fie masina cat de cat ok, daca e pocnitoare plina de rugina te vor intoarce inapoi. In cel mai rau caz te vor cauta de alcool, tigari, droguri (adica deschizi portbagajul si baga si ei ochiul) daca te tine rabla pina la arad/nadlac/varsand/bors...te tine si pina in germanica...de aici incolo nu mai ai urcusuri ca pe la noi...


in principiu nu te cauta de nimic...doar te intreaba...si daca are chef te pune sa-i arati ce ai prin portbagaj...in rest trai si voie buna.... pai si eu ce sa ii arat in portbagaj? poate ma pune sa desfac cutia cu boxe ...recent am facut un drum pana la vidraru si inapoi...cam 440 km...probleme aparute la frane dar am schimbat pompa de frana, am schimbat licidul de frana si am aerisit franele si obisnuita apa in benzina de la noi din benzinarii...nu mai bag din lukoil cat voi fi nu mai am urcusuri dar oare rezista atata timp la turatie asa mare tinand cont ca nu trebuie sa scad viteza sub 100 km/h poti merge cu 90 linistit..atit au si tirurile limitare... mhmmm...ar fi o chestie...si daca nu ma abtin sa o tin "subturata" si sa merg mult cu ea la turatii mari cam ce ar putea sa i se intample? Pai la 90 la ora daca ai cutie in 4 trepte nu are cum sa fie subturat motoru ca este peste 3000 de ture acu depinde ce intelegi tu prin subturat . am inteles...mai stie cineva ceva despre taxe, ITP(TUV) etc. din germania? nimeni nu stie nimic? ce treaba sa aibe nemtzii cu itp-ul tau facut in romania? daca e valabil in ro e valabil peste tot...numai sa nu faci ceatza dupa tine ca le sari la ochi..acum ma repet..taxe de autostrada vei fii obligat sa platesti la unguri si la austrieci...in germanica e liber pe autostrazi... da asta stiu...dar vreau sa o inscriu acolo...cam ce trebuie? nu inteleg...cum adica vrei so inscrii?

rovignetele se cumpara de la statiile peco...mol la unguri si shell,omv la austrieci...odata cumparate acestea sunt complectate la ghiseu cu numarul auto al tau si esti introdus automat in sistem. Cred ca el vrea sa o inmatriculeze in Germania...
Daca asta e ceea ce vrei, nu ti-o inmatricula acolo... nemtii au o chestie ciudata la inmatriculari, nu mai tin minte exact Daca vrei sa platesti acolo asigurare mai mult decat face masina nu ai decat! dar ca s-o inmatriculezi acolo tre sa faci si identificare la ei si itp-ul lor care e al dreacu de drastic ! mai bine stai cuminte si las-o inmatriculata aici! Nu o poti inmatricula nicaieri in Europa daca nu esti rezident acolo. Iar la nemti taxele pentru masini non euro sunt uriase (atat impozitul cat si asigurarea, care variaza si functie de varsta si vechimea in conducere a posesorului), iar T pfff...intrebam asta pentru ca la vara ma mut acolo si tare as fi vrut sa ramana si masina cu mine...pfff, parca imi pare rau sa o duc la fier vechi pai o lasi inmatriculata in RO, platesti aici asigurare, faci aici ITP, platesti impozit si ce o mai fi:) pai si acolo cat poate sa stea masina?...ca nu cred ca o sa revin curand in tara pai 2 ani...cat ai ITP, sau poate poti rezolva ITP si acolo (desi ma cam indoiesc). Deci odata la 2 ani ar trebui sa revii in tara.
Asigurarea ti-o poate incheia cineva din RO, si sa ti-o trimita prin curierat de exemplu. tavite de aer cald sa iei iti spun eu ca poate o sa ai nevoie se intampla sa mai cada deci e posibil sa stau cu ea acolo oricat...okay...ms pentru sfaturi intre timp te poti interesa ce posibilitati ai so inscrii ca si oldtimer acolo pentru oldtimer trebuie ca fabricatia automobilului sa fie incetata de 35ani FIX. Nu masina sa aibe 35ani, ci terminarea productiei modelului respectiv.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community