Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

reglaj carburator super tare din nimereala si consum mic
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
pai 6,2 este egal cumva cu 5,5 ?si eu am scos 6,2 pana la mare media dar nu pot spune ca pe defileu am avut sub 7 sau la urcare la dealul negru dar sunt locuri unde olasi sa ,,curga ''si atunci poate scoti sub 6 De acord!
Se pare ca consumul depinde foarte mult de maniera in care conduci.Tinand cont ce faptul ca folosec masina mai mult in oras decat in afara nu-mi ajuta mare lucru ca reusesc la drum lung sa scot un consum mic. Asa "una cu alta", pot conta pe un consum de 9,0%. depinde si de oras nu poti compara bucurestiul cu petrosaniul care in 10 minute lai trecut
iwa a scris:in afara este foarte posibil...

Si eu faceam noaptea bucuresti -> campina -> bucuresti cu aprox 15 litri de benzina...

Dar asta in coditii de trafic linistit, si un condus normal, nici agresiv, nici "ca mortu"

(bucuresti -> campina = 96km)

Prin urmare a nu se compara / incurca consumul de oras cu cel de exterior... (aceeasi masina in bucuresti, acasa -> munca - > acasa (aprox 30km), drum facut zi de zi imi consuma aproximativ 15% )

sincer ai un consum de doamne doamne ce sa fac,pai mie daca mi`ar consuma atat.singer asi lua masuri drastice,
oricum mie imi ocnvine a mea ea cam 6,5 7,si in oras cam 8,5 9,si sunt multumit.
a si inca ceva cum naiba sa nu va haleasca masinile atat,pai daca umblati la carburatoare de le ies ochii ,le reglati cum puteti obtineti o turatie dupa ureche si gata,in schim ati desfacut toate jigloarele de reglaj mai ales cel de progresiune care este indicat sa nu umblii la el.eu am sigiliu pe el.asa ca am umblat numai la co si s aer.si putin la cel micrometric tr 1 dar lam reglat inapoi ca de pe site. am citit odata un anunt: `vand olcit cu sistem de reducere a consumului de benzina - consuma cat un tico` ; altu mi-a spus vinerea trecuta ca oltcitul lui consuma 5 ( tzacanea si tremura din toate incheieturile) . io am avut 3 si nici unul nu mi-a luat sub 7 - 6,5. Cata benzina mai aveai in rezervor cand ai pus aia 2 litri? Respect
bisso edk a scris:am citit odata un anunt: `vand olcit cu sistem de reducere a consumului de benzina - consuma cat un tico` ; altu mi-a spus vinerea trecuta ca oltcitul lui consuma 5 ( tzacanea si tremura din toate incheieturile) . io am avut 3 si nici unul nu mi-a luat sub 7 - 6,5. ?


un oltcit bine reglat consuma cam 5,4 (in afara localitatii) poate mai putin 5% poate lua Oltcit Special, cu motorul ala meserias cum sa cunsume 5,4 cand fabricantul la facut sa consume peste 6 sincer vorbind,si eu am mers cu 2 L 32 km,motorul era cald,si am mers in afara localitatii,motor de 1,1 si cutie in 4 tr
Tanasele Ioan a scris:si eu am mers cu 2 L 32 km
Una e 6.25L/100 km si alta e 5.4L/100 km. 5.5 in afara cutie 5tr RO cu pinion de nova. Pe la 100-120km/h ai in jur de 2500-3000 ture, deci consum f mic Salut, ma bag si eu putin in seama. Sincer nu stiu de ce va suparati daca oltcitul consuma 10l/100km de oras sau 12 l/100km de oras. Un Logan nou, conforma datelor din fabrica consuma 9.2l/100km oras (1.4mpi).Datele sunt date de ei, nu am testat eu. Tind sa cred datele astea, dar ele sunt pentru anumite conditii pe care nu prea le gasesti in trafic. Si ca sa termin, masina e veche, oricat am tine la ea, adevarul e ca arde multa benzina si ca sa citez un co-forumist : "nu consuma mai mult de cat ii dau".
Respect. benzina sa fie ca banii in gasim noi. Iar logan 1.6 depaseste TRS-ul la consum asa ca..... noi sa fim sanatosi
angel a scris:
bisso edk a scris:am citit odata un anunt: `vand olcit cu sistem de reducere a consumului de benzina - consuma cat un tico` ; altu mi-a spus vinerea trecuta ca oltcitul lui consuma 5 ( tzacanea si tremura din toate incheieturile) . io am avut 3 si nici unul nu mi-a luat sub 7 - 6,5. ?


un oltcit bine reglat consuma cam 5,4 (in afara localitatii) poate mai putin


in 4 trepte? ... nu cred. Si daca asa e atunci reglarea carui surub e cruciala pentru consumul cel mai mic? Iar la un asemenea reglaj masina mea nu o sa plece de pe loc precum o soferita cu o dacie obosita? TRS-u' meu consuma 9 in oras, cu stat bara la bara-n intersectii & stuff. Afara n-am facut consumu', oricum cre' ca suge bine, ca merg numa' cu 130 Daca cu a II-a , cutie-n 4 , nu ia 80 km/h carbul nu e reglat bine. Trebuie curatzat f bine shi mare atentzie la reglaje ( vb de 1100 ) Clapeta de la prima treapta tre sa stea inchisa in asha fel incat sa nu deterioreze corpul, iar cea de-a doua foarte putzin deschisa( daca are fluctuatzii de turatzie la relanti inseamna ca e deschisa prea mult) Surubul de aer din capac trebuie sa fie deschis cam pe la jumatete (reglajul se face invartind nu mai mult de un sfert de tura, chiar shi mai putzin shi trebuie multa rabdare) Motorul trebuie sa mearga rotund, la cea mai mica atingere a accleratzie trebuie sa raspunda, shi sa revina imediat la relanti in functzie de cum este reglata frana de relanti.nu trebuie sa stea mai mult accelerat decat acceleratzi voi. Reglajul corect este atunci cand pleaca de pe loc fara sa accelerezi prea tare, shi sa se simta ca mushca din asfalt daca eliberezi ambreiajul mai repede. Nu trebuia sa se auda mers neregulat pe tzeava de ashapament shi din cand in cand mai mirositzi ce iese pe eshapament.Cand nu e reglat bine ustura la nas. Folositzi benzina de 98.Daca ai nimerit reglajul lasa-l asha . Totul e de la benzina.
b28kft a scris:TRS-u' meu consuma 9 in oras, cu stat bara la bara-n intersectii & stuff. Afara n-am facut consumu', oricum cre' ca suge bine, ca merg numa' cu 130


Ai un consum excelent, a mea sub 13 nu vrea de loc in oras, ba chiar sunt fericit daca ia doar 13 nu stiu daca ar trebui sa intervin aici, dar tind sa cred ca in afara poti scoate un consum sub 6% .

cand am luat masina, aveam carb de dacie monocorp si se ducea la un consum de 9-10 % urban. am trmiis carbu original la brasov, si mi l-au reglat pe banc, sigilat si 6 luni garantie.

am facut test de consum pe soseaua tecuci - doaga in total 19 km.
am pus 1 sticla de un litru cu benzina in fata, furtunele tur, retur in ea.. si am pornit.. cu motorul rece. am ajuns pana la a 14 borna kilometrica si am mai mers inca cateva sute de metri si a inceput sa dea in nas, ca se termina benzina. [ mers lin] ; condus sport cu un litru fac vreo 10km in afara. in Oras nu prea am cum sa ii verific consumul, nu ma risc sa raman fara benzina prin intersectii ca la cat de calmi sunt soferii din zilele noastre... ma mai trezesc si batut...

Bucurati-va ca aveti consum de 10L % ca sunt altii "saracii " cu Humve-uri sau Cryslere care le ia cate 20-25 % in oras





Yulian a scris:
Respect. benzina sa fie ca banii in gasim noi.


))))) ai zis-o pe asta ) "gasim bani" unde?? vrem si noi

suna ca si cum ai zice: " Daca viata n-ai , bani traiesti degeaba" cred ca mai corect ar fii...bani sa fie ,ca benzina E pe toate drumurile... De curand sunt proaspat posesor si de Oltcit. Tin sa mentionez ca nu sunt incepator in ale masinilor, acesta este a 7-a masina a mea, in decurs de 14 ani de cand sunt sofer, dar am avut surpriza sa constat ca pt un motor de 1100 si CV 4 trepte sa ai un consum asa de mare este de-a dreptul pur si simplu.... . Insa ce as vrea eu aici pe forumul asta sa gasesc ar fii idei si fapte cum sa reusim sa reducem consumul nu sa ne luam de altii.
Da este adevarat uneori ni se pare ca unii dintre noi braveaza, dar hai sa ne vedem de treaba cat mai putem. Hai sa ne bucuram de aceste "torpile" cat inca ne mai tine statul pe drumuri cu ele,.... Facut consumul la TRS-ul meu, mers exclusiv prin oras, linistit atat cat mi-au permis ceilalti participanti la trafic, am fost uimit sa vad ca am facut 50km cu 3 litri de gaz, adica m-am dus la un consum de 6% in oras. Ma declar multumit.

Ca sa scoti consum bun, trebuie sa intelegi cum functioneaza carbul de olticanie. Atunci cand intelegi cum functioneaza exact, stii exact cat sa o calci, cum, si mai ales unde.

Asa am scos si consum de 15% prin oras, mers efectiv in blana, deci consider eu ca, la oltcit, consumul depinde direct proportional de felul in care conduci. Asta in mare parte.... e drept ca, trebuie si masina sa fie pusa la punct, bibilit carbul, combinatii de jiglere and stuff..
Iulius_je a scris: deci consider eu ca, la oltcit, consumul depinde direct proportional de felul in care conduci. Asta in mare parte.... e drept ca, trebuie si masina sa fie pusa la punct, bibilit carbul, combinatii de jiglere and stuff..


asa e julius ai perfecta dreptate Cu acelasi oltcit, acelasi carb, aceleasi reglaje de la 5.9% condus pensionar pana la 16% condus sportiv. La condusul agresiv nici nu vreau sa stiu Sunt multumit atata timp cat stie sa consume in functie de "nevoile" mele Si mai terminat cu "cat ne mai lasa statu'" ca deocamdata traieste pe pielea noastra. Tema mea preferata de discutie
Misterioase sunt caile carburatoarelor noastre. Si asta mai ales daca sunt un pic infundate si nu raspund la reglajele descrise pe site.
Cu motorul de 1100 si carbul tot de 1100 si cutie 4RO am obtinut in mai multe randuri un consum de 5,5l% nedepasind 90km/h. Daca mergeam cu 100-110km/h consumul ajungea la 6,2-6,3l%. Drumul are 220km, destule localitati, ceva serpentine.
In Timisoara era alta poveste, consumul mediu era cam de 14-15%
Carbul nu se putea regla ca pe site.

Pe de alta parte, acum am motorul de 1300 de GSA, carb tot de 1300 si cutie de GSA. Carbul l-am reglat pe vremea cand se putea regla. Nu am fost atunci curios de consum ca mai aveam cateva probleme la masina. Intre timp nu mai poate fi reglat ca pe site asa ca l-am lasat cum era inainte. In Timisoara ia cam 11-12%, dar in afara imi consuma 8-9% indiferent daca merg cu 90 sau cu 130km/h. In general merg cu 110, dar am experimentat de cateva ori sa merg maxim cu 90 sau cu 130.
La mers foarte grabit (150) sare de 10%

Concluzia mea este, dupa cum spuneam la inceput, ca sunt niste afurisite carburile astea si, din pacate sunt foarte greu de verificat si de reprodus setarile "nimerite" bune, iar despre emisii nu stiu cine vrea sa le verifice doar de amorul artei
Laurentiu a scris:
nitzanconstantin a scris:De la iesire din Gura-Humorului...pana la intersectia "Marasesti" in Suceava.38 Km.
Drum in coborire, frina de motor folosita => consum minim.

Dar daca in loc de frana de motor bagi in punctul mort si lasi sa toarca motorul la ralanti in timp ce franezi din etriere, nu consuma mai putin? Adica nu mai tii motorul la 3000 de ture il lasi sa stea el la 800, presiune mai mica in admisie, mai putina benzina aspirata.
Zalex a scris:[ Dar daca in loc de frana de motor bagi in punctul mort si lasi sa toarca motorul la ralanti in timp ce franezi din etriere, nu consuma mai putin? Adica nu mai tii motorul la 3000 de ture il lasi sa stea el la 800, presiune mai mica in admisie, mai putina benzina aspirata.

Nope, in frana de motor consuma mai putin ca la ralenti. E discutata, rasdiscutata si probata (verifica eventual cu o masina care are consum instantaneu pe bord). Turatie mare nu inseamna neaparat consum mare. Cristi, poti te rog frumos sa imi dai un link, pentru ca nu prea inteleg de ce. (chiar am cautat dar nu am gasit)
Am incercat testul asta pe Loganul lui tata, dar imi scria 0, adica zero litri la suta, in timpul franei de motor. E dacie, n-ai ce-i face. O sa fac un test pe o skoda (nu eu, soferul ei). Consumul teoretic in frana de motor e zero (de aia la Logan arata zero), pentru ca motorul in momentul ala nu are nevoie de benzina. Practic, nu e zero pentru ca mai are nevoie de benzina cat sa nu se opreasca. Oricum, mai putin decat necesarul pentru ralenti. Plus că e cea mai mare tâmpenie... și uzură, și nesiguranță.

repetați după mine:

Nu se scoate din vteză decât când se schimbă!
Nu se scoate din vteză decât când se schimbă!
Nu se scoate din vteză decât când se schimbă! Hm, adevarul e pe undeva prin ceata. Nea Traian spune in cartea lui, pe la sfarsit, cum soferii pot lasa masina sa ruleze la punctul mort pentru economie de combustibil. Logica spune si ea ca motorul fiind turat, depresiunea in carburator e mare, si aer va trage, iar benzina vine oricum pe jiclorul de relanti si probabil trage ceva si pe progresiune. Parerea mea, in frana de motor masina consuma mai mult decat lasata la relanti, insa la relanti motorul nu merge asa rotund, are amestec putin, asa ca e mai bine pentru el frana de motor. Plus celelalte avantaje, esti cu motorul cuplat si poti oricand accelera, te ajuta la franare, face presiune la ulei, incarca bateria, raceste motorul.
De fapt Nea Traian spune ca poti face asta la oprire, si mi se pare logic. In cazul in care mergi cu ea pe liber apoi cuplezi o treapta, ai tendinta de a apasa acceleratia mai mult decat daca ar fi lasata in frana de motor, cand poti accelera asa cum simti si motorul. Deci daca e semaforul pus pe rosu in fata, e ok sa scoti pe liber, dar sa accelerezi pana la 100 la ora ca apoi sa scoti din viteza in ideea ca faci economie, nu cred ca faci vreo economie d ebenzina. Hai sa o luam tot logic. Depresiunea in carburator e influentata in primul rand de cat de deschisa e clapeta de acceleratie, treaba ce nu are nici o legatura cu turatia (exemplul clasic e urcatul unei pante cu treapta mare de viteza, cand turatia e mica, desi pedala de acceleratie e la podea). In frana de motor, clapeta de acceleratie e complet inchisa (ma rog, pe pozitia "zero" daca e sa respectam strict arhitectura carbului), deci depresiunea e mica. Poate gresesc, dar eu vad cam asa lucrurile.
Depresiunea este determinata de motor, de turatia lui. Cand supapa de admisie se deschide, motorul trage aer ca o seringa, deci creeaza depresiune pe admisie, pana in carburator. Daca motorul trage aer mai tare, chiar cu clapeta inchisa, tot va trage mai mult pe la circuitul de relanti, si implicit si mai multa benzina.
Zic si eu ca e logic asa, dar se prea poate sa-mi scape mie ceva nefiind prea tare pe domeniul asta al motoarelor. Motane, nu confunda sarcina cu turatia. Sunt 2 lucruri total diferite. Pe unde poate sa traga motorul aer si sa faca depresiune? Evident pe galeria de admisie. Ori acolo se afla clapeta de acceleratie, care dicteaza cat aer/amestec trece. Daca clapeta e inchisa, nu are pe unde sa treaca aerul/amestecul, nu? Ori asta inseamna sarcina, nu turatie. Nu vorbim de regimul de ralenti, care are circuit separat. Pai da bre, ma gandeam ca pe circuitul ala de relanti o sa traga mai mult aer si benzina daca i se inchide clapeta. Nu simtitor mai mult ca la relanti, dar nici mai putin. cristi creca ai facut o confuzite...cu clapeta de acceleratie inchisa,si motorul in frana de motor la 3000 ture sa zicem,ai depresiune mare adica vacuum puternic,asa-i?iar cand accelerezi blana aproape se egaleaza presiunea atmosferica fata de cea aspirata de motor(dupa masuratorile facute cu vacuumetru la relanti ai cam -0.4 bar depresiune in admisie,in sarcina maxima -0.1bar iar in frana de motor cam -0.8 bar...si din doate astea care e depresiunea cea mai mica? Deci in principiu am spus corect, consuma mai mult in frana de motor? doar simplul mers in frana de motor cred si eu ca o sa consume putin mai mult prin aspiratia puternica,dar putinul ala nu cred ca este foarte palpabil... Intr-o carte veche de Dacie scria ca e bine a se evita coborarea cu levierul in pc.0 la viteze mai mari de 60km/h deoarece riscam deteriorarea cutiei de viteze(nu mai retin exact ce anume in cutie se deterioreaza)si daca facem totusi lucrul asta e indicat sa tinem pedala de ambreiaj la podea Cred ca si in cartea lui Canta scrie asta, ceva cu deteriorarea sincroanelor din cutia de viteze cumva?
EEK! a scris:Cred ca si in cartea lui Canta scrie asta, ceva cu deteriorarea sincroanelor din cutia de viteze ...
....... si nu numai. O frina incinsa, nu mai are efectul scontat . Mi-am adus aminte: Ce-ar fi dacă aș coborî Dobrina cu APCA numai din frâni ?
Sau fratele meu, cu TIR-ul, în care a pus și 28 de tone... http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=9006
Zephirus a scris:Plus că e cea mai mare tâmpenie... și uzură, și nesiguranță.

repetați după mine:

Nu se scoate din vteză decât când se schimbă!
Nu se scoate din vteză decât când se schimbă!
Nu se scoate din vteză decât când se schimbă!

Nu tot trebuie sa scoti din viteza atunci cand opresti? Scot acum din viteza ca sa nu scot mai tarziu in punctul in care prevad ca o sa opresc (semafor rosu, intersectie blocata, semnul Stop, etc.). Dupa ce am oprit masina si vad culoare verde bag treapta1 si plec. Odata apas ambreiajul ca sa scot din viteza si inca odata ca sa bag in viteza(ma refer doar la cazul in care trebuie sa oprim). Nu vad unde e cea mai mare tampenie. Explica-mi mai detaliat te rog, daca vrei. Aici se vorbește de frâna de motor. Asta am inteles. Vreau doar sa stiu unde e tampenia si uzura. Imi cer scuze de off topic.
Da pana la urma da-o in colo de uzura si mecanica si tot. La multi ani Zephirus si sa traesti cu numele! Ce oare e mai important decat ziua unui oltcitist? Vorbim limbi diferite.
fuflea a scris:am reglat carburatorul ,deci norocul este de partea mea


Salut,

Vreau sa imi spui si mie te rog cum ai facut sa reglezi carburatorul, dar mai pe indelete, pentru ca sunt incepator ..., Eu te cred ca ai reusit sa obtii consumul asta , pentru ca am auzit pe multa lume ca Oltcitul consuma si putin daca e reglat si condus cum se cade. Eu sunt dispus sa incerc.

Poti sa imi scrii si pe e-mail la mstaniloiu@yahoo.com

Multumesc mult de tot, domnu staniloiu personajul asta fuflea este ca o fantoma,apare arunca 3 vorbe pe un topic nou si dispare lasand in urma fel de fel de discutii
serviceul din pantelimon se cheama automarcus parca,si e dupa cora pantelimon,acolo intrebati de carbotest si cred ca se rezolva Iulicuta tie frica de fantome ?trebuia sa nu zici nimic as fi curios ce metode ar fi fost in stare sa ne invete [meseriasul ] metoda e clara : din nimereala
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community