Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Sudura Caroserie !
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
as cam vrea sa ma apuc de sudat la caroserie pe unde am ceva probleme.... intrebarea mea este , daca se poate suda cu aparatul electric la praguri si podea ?

am o gaura in pragul dreapta, 2-3 gauri in podea, o gaura in contraaripa dreapta spate si o gaura in contraaripa stanga fata.

bani de tinichigiu nu am, dar am tabla,aparat de sudura electric si destul timp liber. Ce aparat de sudura ai?Si eu vreau sa cumpar unul pentru ca ma costa 600 lei manopera pentru a schimba aripa spate,contra aripa si pasajul!Nu merita sa dau atatia bani la niste nesimtiti! trebiue sa mearga
COSMIN* a scris:as cam vrea sa ma apuc de sudat la caroserie pe unde am ceva probleme.... intrebarea mea este , daca se poate suda cu aparatul electric la praguri si podea ?
Merge numai sa ai grija la:
- alegerea amperajului si a electrodului;
- sa mai ai pe cineva cu tine care sa tina o cirpa cu apa in apropiera sudurii sau o galeata cu apa in caz de nevoie;
- sa demontezi toata plasticaraia din zonele ce urmeaza a se suda;
- sa decuplezi OBLIGAORIU bateria din circuitul electric;
- dupa sudura, inainte de a se raci complet cordonul de sudura, aplica un start de vaselina pt inchiderea porilor si prevenirea ruginirii imediate a tablei. S-ar putea sa ai ceva probleme in a realiza un cordon de sudura. Eu unul, in repetate incercari de suda, nu m-am bagat la lucruri de finete, ci numai la chestii care puteau fi sudate la intamplare. Daca nu e un aparat de sudura electric, de 2 lei si ai si mana formata, atunci cred ca poti sa incerci sa sudezi.
Bibi, pentru a suda la loc aripa spate, la cat de subtire e tabla, iti recomand sa o sudezi la cineva care se pricepe. Daca topesti tabla, o sa te cam oftici Cu un aparat de sudura normal electric ca sa sudezi tabla de la masina trebuie sa fi artist, nu prea merge. Pt tabla la masina exista aparate care sudeaza cu gaz gen mig/mag, cu rola de sarma de cupru.
bibi a scris: ma costa 600 lei manopera pentru a schimba aripa !


meseria se plateste... Stiu!PAi am sa-mi cumpar un aprat Telwin 130 sau 150 turbo!Cat dau la meserias sa-mi schimbe 2 aripi sapte imi iau aparatul si ma joc cum vreau la masina! eu o sa dezechipez masina de tot , mai putin de geamuri . dau tot jos, motor, plastice, tot tot. curat bine caroseria, sudez ce am de sudat. curat iarasi, dau cu grund(2 straturi), vopsea(1 strat),antifon (1 strat) si iarasi vopsea (1 strat) asta pe dedesubt, compartiment motor si dosurile aripilor.

sudura o sa se faca in puncte nu in cordon ca sa nu gauresc tabla. unde se gaureste (e inevitabil ) folosesc sarma de electrod ca sa umplu.

o sa folosesc cel mai mic amperaj si electrod de 2.5

dupa ce sudez ung bine sudura cu vaselina. ( am bagat la cap)
de maine ma apuc de dat tot jos dupa masina.

just in case : am extinctor, apa si mai iau si pe cineva cu mine.

la sudura nu mi-e frica sa ma bag pentru ca am mai sudat si imi iese binisor. in caz ca nu imi iese apelez la taicamio care e sudor
COSMIN* a scris:eu o sa dezechipez masina de tot , mai putin de geamuri . dau tot jos, motor, plastice, tot tot. curat bine caroseria, sudez ce am de sudat. curat iarasi, dau cu grund(2 straturi), vopsea(1 strat),antifon (1 strat) si iarasi vopsea (1 strat) asta pe dedesubt, compartiment motor si dosurile aripilor.

sudura o sa se faca in puncte nu in cordon ca sa nu gauresc tabla. unde se gaureste (e inevitabil ) folosesc sarma de electrod ca sa umplu.

o sa folosesc cel mai mic amperaj si electrod de 2.5

dupa ce sudez ung bine sudura cu vaselina. ( am bagat la cap)
de maine ma apuc de dat tot jos dupa masina.

just in case : am extinctor, apa si mai iau si pe cineva cu mine.

la sudura nu mi-e frica sa ma bag pentru ca am mai sudat si imi iese binisor. in caz ca nu imi iese apelez la taicamio care e sudor


Cosmin, acelasi lucru vreau sa-l fac si eu.
Problema care ma framanta este sudura.In primul rand am de schimbat preguri pe care le-am cumparat de la cineva de pe acest forum.Praguri confectionate in uzina din tabla groasa.Am oroare de meseriasi.Daca nu stai langa ei fac treaba de mantuiala.Prefer sa pierd eu mai mult timp si sa fac treba singur sa stiu ce am sub stratul de grund sau antifon.Credeti ca merge intradevar sudat cu electric? Ce tip de electrozi ar trebui folositi? Dpa cum am mai scris pe alt topic la tabla subtire am sa incerc sa lucrez cu cositor.Mai stiu pe cineva care a schimbat praguri folosind popnituri si fibrochit.Am mai auzit varianta popnituri si silicon (intre table).
Acum din ce am mai vazut pe la Tv.
Am vazuut cum a fost conceputa o caroserie a carei structura de rezistenta era din aluminiu.Aveau probleme cu alegerea modului de imbinare a elementelor si dupa ce au exclus sudura care slabeste materialul au studiat varianta prin nituire si varianta prin lipire cu adeziv.Nici una nu era perfecta asa ca au combinat cele doua variante.Nituire+Adeziv.
Deci cum ar fi oare, pentru noi, varianta popnituri+ poxipol(sau alt adeziv cu intarire prin polimerizare)? inca nu m-am apucat sa sudez. azi am dat jos motorul + cutia si tot ce mai era pe acolo, si m-am apucat sa curat contraripa dreapta .
la sudura cel mai bine ar fi folosesc electrod de 2 (dar am auzit ca este foarte rar ) asa ca o sa folosesc electrod de 2,5 . daca nu o sa realizez mare lucru prin sudura o sa folosesc pop nituri. cel putin la contraripi. dupa care grunduire + vopsea + insonorizant + vopsea. sa vedem cum se va prezenta sudura la prag. pe acela il voi face primul. ptr sudura la tabla auto, foloseste electrod de 1.6 si curent foarte mic. daca ai rabdare si mana s-ar putea chiar sa iti iasa.
pupa a scris:ptr sudura la tabla auto, foloseste electrod de 1.6 si curent foarte mic. daca ai rabdare si mana s-ar putea chiar sa iti iasa.

In afara de grosimea electrodului stiu ca mai conteaza si tipul pastei de pe electrod.Ce trebuie folosit.
A sudat cineva electric la praguri? tipul pastei depinde deaparatul de sudure aparatele de sudura transformator la 220 sau bi fazice folosesti supertit convertizoarele /triodina la 380 superbazici ,titan pentru a nu deschide un topic pentru o intrebare, o sa scriu aici: cu ce trebuie dat pe tabla pentru a putea adauga plumb topit pe post de chit? ma refer ce solutie este necesara pe post de amorsa sau liant- apa tare vreau sa incerc ceva la aripile spate care au pasajele de deasupra rotilor facute praf... De fapt metalele alea adera singure unul la altul daca nu se formeaza un strat de oxid care sa impiedice asta. Ca sa elimini stratul de oxid se folosesc ca decapanti apa tare si clorura de amoniu ("tzipirig"). Dar... plumb topit? De ce nu cositor? aha. pai am niste batoane de plumb si vreau sa vad cum iese o peticeala(cum se facea pe vremuri, fara chit care sa crape de la vibratii). daca nu se formeaza o pelicula de oxid intre tabla curata si plumbul fierbinte, din partea mea e ok(mi-e lene sa dau o fuga pana in Obor sa caut apa tare).multam . n-ai stare alf? baga munca aia in altceva eu mi-am sudat lonjeroanele...erau cam praf facute si le-am intarit cu aparat de sudura electric...si pana acu nu am avut nici un fel de problema...(si sper sa nici nu am) bafta la sudat! am vazut pe discovery la fifth gear daca nu ma insel un focus ce avea lonjeroanele sudate ca fusese facut praf, si altul bun, ambele second hand banuiesc

cel cu lonjeoarene sudade , facuse masina, chiar si lonjeroanele era sudate bine, dar restul masinii arata de zici ca nu avusese nici un accident

si au facut un test crash intre cele 2 focusuri

manechinul din focusul ce fusese lovit si sudate lonjeroanele era varza, deci de era un om ar fi murit ca sigur, si roata se deplasase pana la usa

cel ce nu suferise nici un accident avea rotile la locurile ei, iar manechinul era lovit, dar de era un om ar fi avut sanse de suparavieturire

concluzia lor a fost ca lonjeroanele sudate, deoarece suferisera un accident inainte deja erau duse, nu au mai absorbit impactul cum trebuie, iar la cel ce nu suferise nici un accident, lonjeroanele absorbisera inpactul excelent

inainte de accident o dusesera la RAR-ul lor, si cand au vazut aia ca erau sudate lonjeroanele nu le venea sa creada ca trecuse revizia

deci nu e de joaca cu sudura, mai ales a lonjeroanelor As vrea sa confectionez cu unchimiu (ii electrician) un aparat de suduca ca cel de fabrica, care sudeaza in puncte , dar tot ramane mare problema: cum grunduiesti pe interioru' pragului, traverseri......
O fata de usa o data montata, se poate da iara jos? (sudura in cordoane mici, cu flacara)
Dumitru Cristian a scris:As vrea sa confectionez cu unchimiu (ii electrician) un aparat de suduca ca cel de fabrica, care sudeaza in puncte , dar tot ramane mare problema: cum grunduiesti pe interioru' pragului, traverseri......
O fata de usa o data montata, se poate da iara jos? (sudura in cordoane mici, cu flacara)


Mai bine iti cumperi unul ca de confectionat ai sa faci un mare.....! Ba din contra, unul facut calumea se compara cu unu foarte scump de pe piata Unul CALUMEA (home made) te ajunge cat unul din magazin! Daca are cu ce sa il faca nu ajunge. Si chiar daca nu are cu ce sa il faca tot nu se compara cu ala de pe piata. Alea care se gasesc pe piata costa....... mult. Unchimiu lucreaza la o uzina in Targoviste si poate sa si faca ce e nevoie pentru aparat. Multu succes!Dupa ce il faci pune si niste poze! Multumesc. Da o sa pun poze si eventual detalii tehnice... Mai intai sa-l face Salut! Sunt nou pe aici si as dori si eu cateva informati despre sistemul de prindere al caroseriei pe sasiu ca vreau sa aduc cateva modificari micultului meu bmw asa cum il poreclesc si sa il fac un monstru 4x4 Salutari. Oltcitul are caroserie autoportanta, deci nu are sasiu. multumesc cristi UITA-TE pe http://www.youtube.com/watch?v=uMX8dTe-v9k asa as vrea sa il fac si eu dar nu stiu cum?!!! Ala este un sasiu de Aro 10 cu caroserie de Oltcit. Exact dar cum se poate pune un sasiu pe oltcit care nu are sasiu? si in plus are si amortizarea pe spate independenta pastrand principiul celor de la citroen dar si cu tractiune ca la aro In principiu iti trebuie un sasiu de Aro 10, o caroserie de Oltcit, multa tabla, rabdare, un tinichigiu bun. Se adapteaza caroseria la sasiu. Adica se taie podeaua pentru a face loc cutiei de viteze, motorului, se sudeaza pe caroseria de Oltcit puncte de fixare corespunzatoare sasiului de Aro, se monteaza radiatoarele, etc. Din pacate nu cred ca iti vei permite sa omologhezi asa ceva pentru circulatia pe drumurile publice. cat crezi ca m-ar costa ? am modificat si eu o remorca si la rar mi au cerut planurile de proiect si autentificare atelier si o gramada de hartii dupa ce am calculat valorile mi a iesit undeva la 75de millioane(7500ron).pentru un cacat de remorca care nu valoreaza mai mult de 10-15milioame sa revenim la topic

a sudat cineva electric caroseria?

cu ce grosime a electrozilor? in ce parte a caroseriei? cam ce amperaj avea aparatul?
pui de drac a scris:sa revenim la topic

a sudat cineva electric caroseria?

cu ce grosime a electrozilor? in ce parte a caroseriei? cam ce amperaj avea aparatul?

Nu merge electric cu electron caci tabla este subtire . Arcul electric arde si topeste si nu ai de unde material ( grosimea tablei ) ca sa topesti si sa lipesti in arcul electric . Ba se poate!Este cineva pe forum care a facut asa ceva si a iesit foarte bine!cautati si voi la "masina mea"! Se poate suda cu electrod, dar trebuie aparat "inteligent" si electrozi subtiri. Am sudat tabla de 0.7 cu electrozi de 1mm si aparat cu reglaj electronic pentru amperaj (a costat aprroape 2000 roni) http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=9056
Proprietarul masinii a sudat cu electrozi supertit fin si aparat de sudura in cc(invertor)! M-am referit la cazurile de sudura obisnuite , ieftine . Nu cu rea intentie am zis si scris .
Se mai poate suda si la cald . Mai buna sudura fara ardere . Sa vedem cine stie cat costa un asemenea aparat ??? Si unde se gaseste . s-a rezolvat si cu proba..

am sudat ELECTRIC tabla de 0,8 si 1 mm specific AUTO cu electrod de 1,6 mm si curent de sudura descrescator de la 50 de amperi in jos, prin tatonare succesiva

la 30 de amperi se poate suda cordon continuu fara a topi tabla. bine, trebuie sa ai mana, ca daca esti cu vaca, o topesti si la 20 de amperi.

proba a fost efectuata cu un invertor de sudura destul de performant si scump in dotarea unei firme,nu retin numele,important e ca avea scala de reglaj de la 0 la 120 si era din 10 in 10 amperi

problema care se ridica acum este gasirea unui aparat de sudura fie el de tip invertor sau transformator, care sa aiba in plaja sa de reglaj cifra de 30 de amperi ca si gama de curent.

atentie!!!

---la 35 de amperi tabla se topeste extrem de repede, deci 30 ar fi maxim.

eu nu am reusit sa gasesc decat invertoare de sudura,care au plaja de reglaj de la 5 amperi in sus dar cu preturi de la 600 de RON in sus, fapt ce m-a descurajat din nefericire

daca printre noi se gaseste cineva mai cunoscator in de-ale aparatelor, sau mai stie pe net una alta, cu drag cerem ajutorul.

eu caut un aparat de sudura de un asemenea amperaj, dar nu dispun mai mult de 350 de ron pentru o asemenea achizitie studiaza aici
http://sg-sg.chat.ru/sw_sch.htm sau se mai poate cu 3 baterii auto vezi aici
http://www.lcool.org/technical/80_series/bat_weld/battery_welding.html am cautat peste tot.

aparate clasice de tip transformator sunt toate de la 40-55 de amperi in sus

invertoare sub 6-7 milioane nu sunt...

tind sa ma orientez spre modificarea unui aparat de 40-50 de amperi minimi sau sa construiesc altul de la 0

daca as avea o schema de constructie si niste calcule(formule)sa pot porni invers,de la gama de amperaj dorit la sudura spre numarul de spire,diametrul cadrului bobinei si diametrul sarmei bobinate, as lua-o de la 0, sau poate as modifica unul existent...

dar pentru asta am nevoie de cineva care se pricepe si care doreste sa impartaseasca detaliile astea. se mai poate folosi spirala de nicelina care folosesc si eu este unmaterial plat de 2,5mm si20mm lat indoit in spirala se poate scade amperajul aproape la 0 este ca o rezistenta de sunt m-ati pierdut... ce se face cu acea spirala de nicelina? cum se monteaza??

imaginatia mea e cam limitata in domeniul asta

detalii? desene pentru prosti? daca nu ma insel se leaga in paralel cu cablurile de sudura la direct aparatului de sudura.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community