Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

intrebare despre carburator
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
daca zici ca nu are nevoie de aer parerea mea ca trage aer fals prin alte parti
bytzu1 a scris:Nu stiu cum am facut si ce anume a fost bine sau rau ,dar nu mai da in nas,deocamdata e bun.Treaba este ca trebuie sa inchid aerul ,surubul de pe capac la maxim.Testele cu electrovalva si furunasul ies bine,se opreste motorul.


Asa e si la mine surubul de aer de pe capac (strans la maxim) iar turatia de relanti e la 1000 rpm. In rest, functioneaza de minune in toate regimurile. Sunt aproape sigur ca trebuie sa mai strang putin surubul de CO, ca sa se micsoreze turatia de relanti, respectiv consumul. Mergi cu surubul de aer inchis la maxim? Eu da,daca ii dau drumu putin da in nas. Tot nu este bine reglat carburatorul!
gyorgyoda a scris:
bytzu1 a scris:Nu stiu cum am facut si ce anume a fost bine sau rau ,dar nu mai da in nas,deocamdata e bun.Treaba este ca trebuie sa inchid aerul ,surubul de pe capac la maxim.Testele cu electrovalva si furunasul ies bine,se opreste motorul.


Asa e si la mine surubul de aer de pe capac (strans la maxim) iar turatia de relanti e la 1000 rpm. In rest, functioneaza de minune in toate regimurile.


Cu toate acestea, ceramica din vecinatatea electrozilor bujiei este caramizie spre grena => amestec normal...? din cate spune iulica ceramica "este" nu "sunt"
iar caramiziu spre grena inseamna amestec bogat,in mers nu la relanti Mda,eu nu ma pot lua dupa culoarea bujiilor prea usor.Am combinatii de jigloare in asa fel incat sa imi permita sa merg subturat si sa nu se balbaie indiferent de treapta,si eu ma miram intr-o zi cum in viteza a 3-a avea 1700rpm si am inceput s-o accelerez si nu zicea nimic urca in ture si prindea viteza ca un diesel
Horatiu a scris:caramiziu spre grena inseamna amestec bogat,in mers ...
Eu stiam de culoarea neagra ca e amestec bogat. Am schimbat carburatorul cu unu de trs ,si are sigiliile din fabrica la co si progresiune.L-am montat si porneste stas ,sta la relanti ,dar in mers tot da in nas,nu mai inteleg de ce.Pe loc la relanti,cu motorul si cald si rece daca calc pedala brusc maxim ori se oprste simplu ori pocneste sub capota si moare,avansul este la jumatate fix pe scanteie,si cand era mai mare tot asa facea (cu carbul1.1)
.Ce sa-i mai fac? avansul
nu zicea nimic urca in ture si prindea viteza ca un diesel

Deasemenea consuma ca un camion!
Revenind la subiect,rateuri si lipsa puterii:
Verifica la cabrburator jiglerul de imbogatire.S-ar putea sa fie infundat.Acolo acest super carburator are prostul obicei sa adune piatra/calcar.Rateurile apar din cauza aprinderii,amestecului sau distributiei.
Posibil ca in incercarile tale de a revigora motorul,distributia acestuia sa fi sarit de la semne pe partea dreapta.Vezi daca se tureaza mai greu decat normal.Rateuri .smuceli,curele slabe => curea sarita.
Fiind un motor uzat,este apa de ploaie faptul ca ai surubul de amestec sigilat.Carburatorul reglat pe stand se face la parametrii unui motor NOU,care nu mai exista.Depresiuni standard etc...Reglajul final il faci pe motor,exceptand progresiunea.
Rateuri poate sa-ti dea si bobina de inductie/condesator daca este cazul.
Verifica avansul centrifugal din delcou sa nu aiba arcuri rupte.
Bujiile caramizii indica un amestec corect aer/benzina si o temperatura de autocuratire buna.
Bujiile negre-amestec bogat/lipsa curatirii/temperaturi scazute in cilindrii.
Bujiile albe,ardere integrala a carburantului doar cazul gpl-ului .
Buiile cu depunere de calamina si negre indica consum de ulei.
robertino a scris: Bujiile albe,ardere integrala a carburantului doar cazul gpl-ului .
Nu numai. S-au obtinut bujii "albe" si in cazul benzinei. Oare sa fie de vina avansul vacumatic?Mai excat capsula...cand aveam probleme cu bateria si nu puteam porni rabla am luat in casa aprinderea,iar capsula de la avans vacumatic avea orificul obturat cu mizerie si l-am desfundat.Dar cand am incercat sa o probez sa suflu si sa trag aer nu se simtea nici o membrana cum ca ar functiona asa cum se simte la cea clasica(doar intra/iesea aeru pe gaurica desfundata).Pe urma am incercat sa o scot si cand am vazut ca nu nu seamana tija aia cu cea de la clasica si nici nu vroia sa iasa m-am razgandit si am pus-o la loc.Am sa astup la loc gaurica ,numa sa nu mai dea in nas.
bytzu1 a scris:Pe loc la relanti,cu motorul si cald si rece daca calc pedala brusc maxim ori se oprste simplu ori pocneste sub capota si moare,avansul este la jumatate fix pe scanteie,si cand era mai mare tot asa facea (cu carbul1.1)
.Ce sa-i mai fac?

Cum bine-zicea Robertino, cauze pot fi multe; insa faza ca da rateuri sau ,,pocneste sub capota" ma duce cu gandul la fise. In cazul acesta, ar fi bine sa le inlocuiesti (cel mai bine ar fi cu un set de fise Tesla). fisele si rateurile sunt cea mai putin probabil cauza pentru rateuri Cum? O cauza neluata mai mereu in seama in situatii din astea sunt problemele din instalatia de alimentare cu combustibil. Verifica in primul rand cum si cat pulverizeaza in carburator cand accelerezi. Apoi asigura-te ca ai benzina in rezervor (si nu apa cu urme de benzina). Posibil ca nici pompa sa nu asigure debitul suficient.

Dar eu mizez deocamdata pe capsula aia distrusa, care nu face nimic acolo. Daca e membrana sparta, e misto de tot. Cine a mai descompus vreodata delcoul electronic,si cum se scoate capsula de acolo?Merge una clasica in locul ei ? Nu, nu merge. Capsula de "delco" electronic nu mai gasesti noua nicaieri demult. Orecum am rezolvat-o.Am dat avansu la MAXIM si am pus inapoi glodu pe capsula vacumatica de la deco si merge mai bine.Incearca sa dea in nas daca calc maxim pedala da nu are sanse se razgandeste si urca in ture si se aude parca zbarnaie sau galgaie ceva cand vrea sa dea in nas.Singuru inconvenient acuma cu avansu maxim este ca la cald abia invarte cu tot cu bateria mea varta de 72 ah si are relanti 900rpm,so chis in freza daca nu vrea sa merga ca o masina normala si totu tre sa fie pe dos sa semene si ea cu o masina pune-ti aprinderea clasica pe platina....

sau du-o la un mecanic...
te rog frumos... Ma rogi tu frumos ? Mai bine o duc la reprezentata ca nu a iesit din garantie inca .Si unde-i distractia,eu ce mai surubaresc ?Deja incep sa regret ca am cam cheltuit ceva bani pe ea si am ignorat alte treburi muuult mai importante.Daca imi mai face mult figuri o duc la fostul loc de veci al fostului oltcit (a stat acolo vreo 2 ani dupa care remat) ori isi revine ori o pun closca acolo asa am patit si eu la a mea dadea in nas ,calcam acceleratia murea , numa faze dastea imi facea ,inainte sa o iau a stat 8 luni pe bara ,nici nu mai stiu de la ce a fost ,dar iam dat de cap si merge brici , motorul tacane din toate incheieturile ,dar o sa vina si vremea ei la vara

nu renunta ca ii dai de cap Eu am o nelamurire.
De ce porneste motorul cu furtunul de la capsula de depresiune deconectat din carburator?
capsula de depresiune nu exista la carburatorul de oltcit,sau la alt carburator
cu furtunul de la cea de dezinecare porneste fiindca tot trage amestec aer benzina dar nu-i este suficient decat sa mearga 2-3 secunde (daca e reglat corect) Ai inteles anapoda mesajul meu, sau poate asa ai vrut sa interpretezi.
Eu m-am referit strict la furtunul ce face legatura dintre capsula de depresiune de pe ruptor-distribuitor (delcou) si carburator. pe acolo nu trage aer decat cu acceleratia actionata (daca e reglata bine pozitia clapetei de pe treapta 1) dar esti prea citit ca sa nu fi stiut asta...era o intrebare capcana nu?dar de fapt daca stau bine sa ma gandesc stii doar sa reproduci nu si sa gandesti Bine ca esti tu destept! Explica-mi toata instalatia de aprindere cum functioneaza, ca sa inteleg si eu. pai la ce rotund te dai ce rost are sa-ti explic mai mult?citeste,baga la cap si apoi vezi si in practica in ce fel stau lucrurile Bha va scuip ! certati-va pe mes nu-mi dati mie palpitatii aici crezand ca a scris cineva ideea salvatoare
(just joking continuati va rog,eram in trecere) as vrea si eu un sfat, si daca se poate, as vrea sa raspunda doar cei cunosc f bn caracteristicile carbului de oltcit: surubul de aer e inchis la maxim, daca scot furtunul de la capsula, creste turatia pt 2-3 secunde, dupa care se opreste, si daca deconectez sonda aia electromagnetica, se opreste.
e reglat corect?? surubul de amestesc vrei sa spui?
din ce spui se comporta bine,dar mai bine desfaci 1.5-2.5 ture acel surub...e prea sugrumat normal, surubul de aer nu are cum sa fie inchis la maxim.
Adica ai o mica problema pe undeva....

surubul de CO trebuie sa fie desfacut 1,5-3ture
surubul de progresiune trebuie sa fie pe la 5,5-6ture La solex-ul meu de ceva timp i s-au urcat piticii la cap...l-am curatat, a functionat bine o vreme, dar am observat ca pe difuzorul treptei a 2-a incepe sa curga benzina in asa fel incat imi ridica relanti-ul la 1500 de ture, cateodata isi revine, apoi iar incepe...l-am curatat din nou, verificat parghiile sa revina corect, clapetele sa se inchida corect, toate bune si frumoase, tot asa face...care-o fi baiul?
Cuiul poantou e bun, verificat...garnitura de la capac e buna , plus ca nu curge pe la imbinarea capacului cu corpul carb-ului, ci prin difuzor, ca si cand ar fi deschisa clapeta , dar nu puternic, ci doar picura
mariankzd a scris:... pe difuzorul treptei a 2-a incepe sa curga benzina in asa fel incat imi ridica relanti-ul la 1500 de ture...
Ai incercat o desfundare la palma ??? Cum se comporta imediat dupa "tratament" ??? Nu am incercat cu palma, ca de obicei cand faceam asa si era infundat, mergea ok pentru cativa km, apoi iar prost... nu am aplicat metoda decat cand eram la drum lung si n-aveam chef sa desfac carburatorul in drum...
Prima data cand am observat chestia asta, eram in drum spre Brasov, in frana de motor imi dadea rateuri pe evacuare ca la masinile de raliu si se inneca la reaplicarea imediata a acceleratiei (accelera cu putina intarziere), daca deschideam a 2-a clapeta in mers tragea ca o nebuna
mariankzd a scris:Nu am incercat cu palma...
Pacat. Posibil sa ai un circuit de aer infundat si benzina sa dea prin el in corpul 2. Verifica nitel si o-ringul de la pompa de spritz. Verificat si cu palma, tot la fel face, oringul de la pompa de sprit e varza de mai demult dar inainte nu-mi facea asa...o sa il mai curat odata, il desfac si il analizez...poate e ceva ce tine clapeta treptei a 2-a usor deschisa, (s-a mai intamplat ca arcul de revenire sa sara de la loc si sa se blocheze intre parghii si sa blocheze clapeta pe deschis). poate ti s-a miscat de la vibratii, surubul micrometric al treptei 2........
(am patit asta pt treapta 1) Descoperit cauzele inundarii treptei a 2-a, era de la oring-ul jiclorului pompei de repriza(ciocul de papagal), tr a 2-a fiind inchisa acumula benzina....pe treapta 1 nu se strangea pentru ca o consuma, Told ya! Am si eu o mica problema cu carburatorul, este de 1.3 il reglez exact ca pe site www.oltcit.ro, deci daca reglez sa stea relantiu sub 1000 de ture fluctueaza ,daca scot furtunu de la capsula de dezinecare se opreste dar nu imediat la fel si daca deconectez fisa de alimentare ai supapei electromagnetice,daca il reglez sa stea la 1000 de ture sta acolo nu fluctueaza deloc si merge rotund,dar cand scot furtunul incepe sa se tureze nu se opreste motoru,cand scot fisa scad un pic turatie dar nu se opreste motoru, ce sa fie ? Regleaza-l CA pe site,eventual foloseste un turometru aditional.
Daca ai culbutorii reglati,aprinderea reglata,spala carburatorul si regleaza-l.
Din ce spui tua colo ar mai trebui surubul de co2 insurubat putin daca il insurubez inca 2-3 ture se opreste motoru ...

Daca insurubez surubul Co ii da aer si ia din benzina nu ? ca nu stiu exact exact cum e treaba .. o remarca stupida, cand vorbim de reglaje la carburator, 2-3ture inseamna enorm de mult.

Surubul de CO trebuie sa fie desfacut intre 2 si 3,5 ture (depinde unde gasesti turatia maxima a motorului, cu motorul la ralanti)
Surubul de progresiune trebuie sa fie desfacut aprox. 6,5 ture (depinde unde gasesti turatia maxima a motorului, cu motorul tinut din acceleratie la 2400-2700rpm)
adrian_paul a scris:
o remarca stupida, cand vorbim de reglaje la carburator, 2-3ture inseamna enorm de mult.

Surubul de CO trebuie sa fie desfacut intre 2 si 3,5 ture (depinde unde gasesti turatia maxima a motorului, cu motorul la ralanti)
Surubul de progresiune trebuie sa fie desfacut aprox. 6,5 ture (depinde unde gasesti turatia maxima a motorului, cu motorul tinut din acceleratie la 2400-2700rpm)


Nu cred ca sunt similare aceste "reglaje" tuturor carburatoarelor de oltcit. Spre exemplu, la carburatorul meu, ambele suruburi au fost desfacute din fabrica 4,5 ture, deci depinde de la un carburator la altul. Cam cate benzina incape in carburatorul de 1100? tot cat in ala de 1300 ... corpul inferior e cam la fel ...

oricum din carbul de 1100 niciodata nu am scos mai mult de 3-4 siringi de benzina deci vreo 40-50 ml maxim ...dar poate stie altcineva mai bine
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 3 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community