Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

intrebare despre carburator
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am si eu o intrebare: daca scot furtunul de la capsula de dezinecare, motorul nu se opreste, dar in schimb bujiile sunt albe, si in afara localitatii consumul este sub 7 l/100.
deci, de la ce poate sa fie faptul ca motorul nu se opreste? primele secunde creste turatia, dupa care scade, dar nu se opreste.
carburatorul este de 1100.
multumesc. Ai amestecul usor imbogatit. Daca consumul e bun,eu zic sa-l lasi asa.
robertino a scris:[Revenind la subiect,rateuri si lipsa puterii:

Bujiile caramizii indica un amestec corect aer/benzina si o temperatura de autocuratire buna.
Bujiile negre-amestec bogat/lipsa curatirii/temperaturi scazute in cilindrii.
Bujiile albe,ardere integrala a carburantului doar cazul gpl-ului .
Buiile cu depunere de calamina si negre indica consum de ulei.


Se pare ca am reusit performanta aceasta pe motorul de Oltcit de 1.1 si carburator de 1.1.

Motorul este de pe Eva, iar carburatorul de teste este un Carfil 1.1, caruia i-am facut reglajele, intocmai, ca pe site mai putin reglajul suruburilor de CO si de Progresiune. Carburatorului acestuia i-am inlocuit toate piesele cu altele noi.

Reglajul suruburilor de CO si de Progresiune:

Prin acesta cale doresc sa-i multumesc userului Rabbitdani pentru sfaturile legate de suruburi.

Asadar,

Surubul de Progresiune: 7.5 ture desfacut
Surubul de Monoxid: 2 ture desfacut.

Urmand cele mai de sus. am experimentat doua combinatii de jicloare pentru treapta I:

1. 200 aer/ 100 benzina = bujii albe
2. 180 aer/ 100 benzina = bujii albe.

Pentru carburatorul de 1.3, inca, nu am experimentat, de asemenea pentru carburatoarele solex.

In concluzie, daca urmati pasii de mai sus, nu garantez decat pentru carburator Carfil 1.1 pentru motor 1.1, veti avea o ardere optima, implicit un consum redus, iar masina va avea aceeasi vlaga.
Ca timp nu dureaza mai mult de 2-3 ore pentru reconditionare carburator + reglajele care nu dureaza mai mult de 5-10 minute. Pierdere de vreme....mai bine mergi al carbotest si gata Daca bujiile sunt albe, arderea nu e optima, e amestec sarac. Cu o gramada de dezavantaje, cele mai nasoale fiind, pe langa performantele dinamice slabe, supraincalzirea motorului si depuneri semnificative de calamina. In cazul arderii optime, bujiile trebuie sa fie cafenii. Cristi_s, unde mai pot da de baietii de la Carfil?Peste o saptamana sau 2 vin la BV sa fac carbotestul(daca mai am unde). Dupa multe seculare ce au durat doi ani am si eu amestec sarac. Si tot nu e bine!? Ok, atunci am sa il imbogatesc putin, ca sa fie normal.

P.S. De ne-am imbogati sau saraci si noi atat de usor precum carburatoarele acestea... Ai, cum sa nu, am fost eu saptamana trecuta la ei de am reglat Dell'orto-urile. Sunt la intrarea dinspre Sfantu Gheorghe, in spatele reprezentantei Opel si a garajului Regiei Autonome de Transport. Cum vii tu de la Bacau, intri in oras, mergi tot inainte vre-un kilometru - doi si la un moment dat o sa vezi ca strada urca pe un pod si inainte de pod e reprezentanta Opel Chevrolet. Faci dreapta exact in dreptul reprezentantei, la baza podului si mergi tot inainte, oarecum pe langa pod. Cand se termina strada, dupa cateva sute de metri (strada se termina intr-o intersectie mica in forma de T), faci dreapta si mergi inainte si a doua intrare in dreapta e intrarea in service-ul Etax, unde e si service-ul Carfil. E si o tabla galbena agatata pe un stalp la intrare, asa ca nu ai cum sa o ratezi. Daca crezi ca nu te descurci, da-mi un telefon cand vii si vedem cum facem. Poti sa imi dai un numar de telefon pentru a suna inainte la ei ca sa nu ma trezesc ca nu lucreaza sau ceva de genul Jicloarele pentru treptele I si II benzina si aer de la carburatorul de Special se potrivesc fizic la carburatorul de 1.1/1.3? Nu este nimeni binevoitor pe acest distins forum care sa ma lamureasca si pe mine? Nu inteleg de ce , si cu ce tear avantaja sa pui alte jigloare pe carburator . Nu ai putea scoate raportu combustibil/ aerdin cauza difuzoarelor si al duzelor din carburator : la 26/35CSIC ai difuzoare la1 de21mm cu jigler de125, la 2 de26mm cu jigler de140 . La28 cic 4 la 1 ai20mm cu jigler de 100 , la 2 ai 21mm cu jigler de90 . Conform carti , Intretinerea autoturismelor OLTCIT , scrisa de Nicolae Andreev-- Mihalache Stoleru--Traian Cranta Aiavea mari problema , nu e ca si la 32 IRM , 32 IRMA , 32IRMA1 , si asa mai departe pina la 4 Acolo prima treaba e difizoarele de 27 respectiv 32 , care se pot inlocui , alte mobificari substantiale nu sint , doar un consum de 0,5 l% pe stand de motor . Nu incerca modificarea carburatorului , nu poti scoate raport aer/benzina , poti face mari probleme la motor , incalzirea , racirea cap piston excesiva in timpu funtionari motorilui , la turati mici sau mari , E o adevarata inginerie , ar vi de povestit si de explicat multe . Din cate am inteles, jicloarele pentru tr. I si II aer/benzina nu sunt compatibile din punct de vedere moral. Dar nu prea am inteles daca sunt compatibile din punct de vedere fizic. Mi-ar fi de folos un raspuns simplu si categoric de forma da sau nu. Multumesc frumos!

L.E.: Din ceea ce ati afirmat, am inteles ca e dificil de a obtine dozajul optim (14l aer/1l benzina), ceea ce ar avea ca implicatii urmatoarele:

1. Amestec sarac, cu bine cunoscutele efecte ale acestuia
2. Amestec bogat, asemenea.

Dumneavoastra ati creat o dilema: probabilitatea de a obtine un amestec optim este foarte mica. Insa nu pot concepe asa ceva fiindca experienta (mea sau a altora) m-a invatat tocmai contrariul (a se vedea modificarile aduse carburatorului 28 CIC 4 de catre Titus sau/si Bogdan Lascu sau combinatiile de jicloare ale lui Nea Georgel sau Cristi_s). Pe de alta parte teoria este si ramane teorie insa practica, de cele mai multe ori, combate multe din legile teoretice. Daca ne-am ghida dupa principiul ca ceea ce este scris este sfant ar insemna sfarsitul progresului (a se vedea ce s-a intamplat in Evul Mediu). Revenind la subiectul nostru, daca nu pot obtine un amestec optim cu urmatoarea combinatie de jicloare: tr. I 180 aer/ 125 sau 130 benzina as putea apela la ajutorul altui jiclor de aer; spre exemplu:
1. Daca amestecul este sarac, inlocuiesc jiclorul de aer 180 cu altul mai mic (175, 170, 160) pana as obtine dozajul optim
2. Daca amestecul este bogat, inlocuiesc jiclorul de aer 180 cu altul mai mare ( 190, 200, 205) pana as obtine dozajul corect.

Daca nici in cazurile acestea nu reusesc sa obtin un amestec normal, recurg la carburatorul 28 CIC 5 si repet pasii de mai sus pana ating telul propus, acela de a obtine amestecul optim. Noi in stand la Carfil umblam la jigloru de progresivitate din corpu 2 al carburatorului 28 cic 4 si la tiava acestuia care se afla deasupra in capac , daca o scoteam un pic in afara se marea un pic consumu , iar daca o bagam innauntru il micsoram , mai poti mari jigloarele pa care le ai . Eu stiam de raportu de 17/1 nu 14/1 Noua asa ne cerea in 1983 Succes 1. Nu este vorba sa imbogatesc amestecul, ci de al mentine la cote normale dar cu jicloare mai mari.
2. Daca este vorba sa decalibrez jicloarele standard ale carburatorului 28 CIC 4 mai bine ma las pagubas.
3. Un raspuns concret la intrebarea mea inca nu am primit.
4. Ceea ce voi spune este un sfat pur prietenesc. Daca ati incerca sa scrieti cat de cat corect romaneste v-as fi foarte recunoscator. Spun aceasta fiindca imi este foarte greu sa va urmez cursul ideilor, foarte importante de altfel, in conditiile acestea.

Va multumesc !

L.E.: As dori sa aud si parerile domnilor Cristi_s, Laurentiu si ale altora. M-ar bucura enorm. sincer acuma fizic nu stiu daca se potrivesc ... oricum ca sa pui jigloarele de special ...sincer parca sunt mai mari pentru treapta 1 si mai mici pentru treapta a doua decat cele de 1100

depinde acuma ce vrei sa scoti ... consum redus sau performanta ...ele au fost calculate initial pentru un carburator+ motor mai mic ..deci cu un consum mai redus de carburant... oricum asa cum erau puse nu asigurau un consum la jumatate din consumul trs-ului deci oricum ...o sa iesi cu un consum marit ... una e depresiunea facuta de 2 pistoane alta de 4 ...

oricum erau diferente si la difuzoare ... difuzorul lor pt treapta 1 era cat cel de treapta a doua de 1100 Consum sub 8,1-8,4 nu prea poti scoate de la un motor de 1.1. Exceptia o face un sistem de injectie monopunct.
In principiu as dori ceva performanta/e iar consumul sa nu sara peste 10%.
Ar mai fi o varianta cu carburatorul de D Nova 1.6, dar este o varianta secundara.

Iti multumesc pentru lamuririle suplimentare!
gyorgyoda a scris:L.E.: As dori sa aud si parerile domnilor Cristi_s, Laurentiu si ale altora.
Din pacate eu nu am umblat sa scot performante dintr-un carburator. Am dorit mereu sa am un motor care sa mearga normal si sa nu ma rog de masina cind sint la ananghie. Am cautat sa am un carburator care sa functioneze in limitele normale si sa nu am probleme la ITP (noxe) si ceea ce li s-a parut celor doi (alexandruteutisan si KFT) de domeniul SFurilor de a regla carburatoarele si fara stand, se pare ca am reusit.

Am cheltuit multi bani la inceput cu reglajele pe stand in serviceuri. La 2-3 saptamini (uneori chiar si mai repede) mergeam cu carburatorul la spalat si reglat pina intr-o zi cind am ajuns sa-mi bag picioarele in "munca" de 2 lei a asa zisilor mecanici. Mi-am luat inima in dinti, am facut carburatorul bucati si cu manualele in fata m-am apucat sa-l refac dupa o curatatre ca la carte. In ultimii 4 ani in care am mai utilizat oltcitul, carburatorul nu a mai fost dat jos de pe motor pt curatare si reglare. Ii faceam doar cite un reglaj fin pt noxe in vederea ITPului dupa care reveneam iar la setarile de baza in care motorul mergea si tragea bine.

Cit priveste consumurile pe timp de vara, in oras nu saream de 10-11% iar la drum intins, cu CV in 4 trepte Fr, consumul nu urca mai mult de 7% la viteza de 100-110 km/h.

P.S. Nu am reusit NICIODATA sa fac un reglaj ca lumea la un carburator de Dacia Nova 1.6L. Va sunt recunoscator pentru informatiile oferite !!!

1. Prefer sa reglez carburatoarele, in speta 28 CIC 4 pe banc dupa urmatoarele ghidaje:

a. Surubul de Progresiune: 6.5 ture desfacut
b. Surubul de CO: 2.5 ture desfacut


2. Consum extraurban 7% la motor 1.1 si carburator 1.1...!?
Cum erau suruburile de Progresiune si de CO? pai sincer eu nu reusesc sa scot sub 8 .. ) ...dar prin 92 taicameo a scos vreo 6,6-6,8 consum extraurban ..dar masina era noua avea 2 ani ..carburatorul super ... deci se poate ... si oricum nu conteaza neaparat reglajele carburatorului ...acestea se mai fac si in functie de uzura motorului ...deci sunt diferente de la un motor la altul in ceea ce priveste reglarea carburatorului ... ca se pleaca de la niste reglaje standard asta e altceva ...dar majoritatea de schimba dupa ce l-ai pus pe motor in functie de cum merge si ce cere motorul respectiv
lancer a scris:reglajele carburatorului ...acestea se mai fac si in functie de uzura motorului ...deci sunt diferente de la un motor la altul in ceea ce priveste reglarea carburatorului ... ca se pleaca de la niste reglaje standard asta e altceva ...dar majoritatea de schimba dupa ce l-ai pus pe motor in functie de cum merge si ce cere motorul respectiv


Total adevarat!

Pentru Danutz Bratosin:

Reglajele le-am facut eu insumi, insa m-am raportat la sfaturile de pe site si ale unora dintre colegii nostri forumisti carora doresc sa le multumesc. In prezent carburatorul meu este reglat exact cum am spus mai sus (2.5/6.5) iar rezultatul: bujiile sunt caramizii, deci un amestec optim.
gyorgyoda a scris:Va sunt recunoscator pentru informatiile oferite !!!

1. Prefer sa reglez carburatoarele, in speta 28 CIC 4 pe banc dupa urmatoarele ghidaje:

a. Surubul de Progresiune: 6.5 ture desfacut
b. Surubul de CO: 2.5 ture desfacut


2. Consum extraurban 7% la motor 1.1 si carburator 1.1...!?
Cum erau suruburile de Progresiune si de CO?


Decat sa te duci cu el sa-l reglezi pe banc mai bine-ti bagi un morcov...sau te duci la mama lor, la brasov. decat sa dai 1 mil pe un carbotest care nu te ajuta cu absolut nimic (cel putin asa s-a intamplat in cazul meu) mai bine bagi benzina si-l reglezi tu. o pista de plecare ar fii reglajele de pe site... danute ...pai exact ce spuneam mai sus ... cu toata mama carbotestului ..cand il pui pe masina tot mai trebuie bibilit (doar daca nu cumva ai refacut tot motorul nou atunci poate se justifica si poate da randament)
gyorgyoda a scris:1. Prefer sa reglez carburatoarele, in speta 28 CIC 4 pe banc dupa urmatoarele ghidaje:

a. Surubul de Progresiune: 6.5 ture desfacut
b. Surubul de CO: 2.5 ture desfacut


2. Consum extraurban 7% la motor 1.1 si carburator 1.1...!?

1. De la asemenea reglaje (numite de mine reglaje BRUTE) se pleaca in pornirea motorului si pina la incalzirea lui. Dupa incalzire, se purcede la reglajul fin NUMAI din CO constant.

In reglajul carburatorului mai intervine si reglajul clapetelor de acceleratie (corp 1 si 2 la carburatorul de 1.1L si la cea de la corp 2 la carburatorul de 1.3L).

2. Indiferent de carburator (1.1 sau 1.3) am avut acelasi consum. Consumul in afara de reglajele carburatorului mai depinde de: trafic, vint, pneuri, infrinarea masinii, greutate, stilul de conducere, reglajul aprinderii, starea motorului, declivitatea drumului si tare cred ca mai sint si alti factori. Iar am patit-o cu carburatoru'...nu mai vrea deloc treapta I, vrea doar blana. posibil sa fie jigleru treptei I infundat sau sa fie ceva mai grav? Jiclorul tr. I aer/benzina infundat exact cum ai zis si tu. Sa sufli cu aer comprimat si putul/canalizatiile tr. I. incearca prima data metoda cu palma ...poate da rezultate... daca nu ..nu ai alta varianta decat sa il desfaci si sa il cureti ..bafta La mine nu a functionat nici o data varianta cu palma. Dar nu iti ia mai mult de 15-20 minute sa scoti capacul, jicloarele, sa le sufli cu aer comprimat si sa montezi totul inapoi. Nu e necesar sa scoti carburatorul de pe masina ci doar capacul- corpul superior. Jicloarele mici (cel de relanti spre exemplu) se scot cel mai usor cu o scobitoare, iar cele mari( cele de benzina pentru tr, I si II) cu o mina de pix, Am incercat si cu palma si degeaba...problema e ca am plecat azi cu ea am lasat-o undeva si cand m-am suit sa ma intorc acasa a inceput sa dea in nas...practic sa n-o pot accelera decat cu pedala in podea. pana acasa am venit cu socu' la jumatate tras ca altfel nu vroia deloc

O sa dau maine capacul la carburator jos...sper doar sa fie jigleru' infundat ca nu-mi arde pe vremea asta sa desfac sonde si alte nebunii la mine a functionat de cateva ori ... acuma depinde si cine o face ... cat de mare e gunoiul ... & stuff ... e o varianta pt care nu se pierd nici 3 minute ... nu 15-20 asa ca merita incercata prima data ... daca nu merge asta e trebuie neaparat dat capacul carburatorului jos ... curatate jigloarele canalizatiile ... bla bla .. am facut- o si pe asta de pasta de pix pentru jigloare stiam, de scobitoare nu am auzit ..alea se scot usor si cu mana dupa ce sunt desfiletate Dan, nu te mai ingrijora mai nene atata pentru nimica toata! Simptomele pe care le-ai descris sunt in proportie de 90% de la circuite(jicloare, canalizatii etc.) infundate. Aplica sfaturile pe care ti le-am dat si nu vei mai avea probleme un timp. Dar sa stii ca sigur va trebui sa il dai jos de pe motor, sa il faci bucati si sa il cureti/speli cap-coada.

P.S.: Cred ca sunt singurul care foloseste scobitorile pentru a scoate jicloarele mici din corpul carburatorului. Cind dai capacu de la carburator , vezi daca ai benzina in camera de nivel constant , sa nu se agate plutitoru in pereti camerei in pozitia inchis cui ponto , am avut forte multe cazuri ca al tau , sau consum mare . Aveti dreptate! daca sta relantiul ... sigur e din jigloarele de la treapta 1 .... la simptomele pe care le-ai descris ...daca nu vezi etufoir-ul (supapa electromagnetica)... tot cam aceleasi simptome le are dar nu sta nici la relanti ...
P.S.

ca fapt divers de 6 ani eu nu am dat jos carbu de pe motor ... nu am filtru de benzina suplimentar ... si crede-ma ca am bagat-o pe unde vrei si nu vrei ... la un moment dat aveam stratul de praf adunat intr-o zi de mers pe coclauri de vreo 3 mm in masina ... si sincer de vreo cateva ori a avut parte de tratament gen palma (o singura data mi s-a intamplat sa nu imi functioneze cum trebuie ... adica ii dadeam se desfunda ... in cativa km se infunda la loc... rezolvarea : capacul jos si curatire + suflare) ... si cam anual i-am dat capacul carbului jos si curatire + suflare cu pompa a canalizatiilor ... mai mult asa preventiv

alexandruteutisan a scris:Cind dai capacu de la carburator , vezi daca ai benzina in camera de nivel constant , sa nu se agate plutitoru in pereti camerei in pozitia inchis cui ponto , am avut forte multe cazuri ca al tau , sau consum mare .


daca se agata plutitorul si cuiul ramane pe pozitia inchis ... aluluia ... la soc pe asfalt din gropi se mai deblocheaza ... deci nu ar functiona nici camera 2 adica nu ar raspunde la talpa din lipsa de combustibil ...oricum daca tot desfaci capacul e bine de verificat si nivelul din cnc Aveam o cala de verificare a plutitorului , facuta din corpu carburatorului sectionat , era facuta de puteam de puteam verifica reglaju camerei si daca agata plutitoru in corpu carburatorului . @gyorgyoda: nu ma ingrijorez da pe o vreme ca asta n-as vrea sa astept juma' de ora in statie la tramvai...+ ca azi i-am si bagat vreo 20 de kile de benzol si era asa cald si uscat inauntru...pe cand afara ploua si era ger

@alexandruteutisan: o sa tin cont si de sfatul tau

@lancer: de obicei am probleme cu relantiu'...si anume ca nu prea tine. il desfund imediat cu palma...da doar ca de data asta ma gandesc sa nu am alte probleme...gen tur infundat sau gatu de la sonda de benzina infundat (cu toate ca l-am curatat calumea prin vara) sau membrana de la pompa de spritz belita...sunt mai multe variante da se pare ca pana nu-mi bag nasu' in el n-o sa aflu ce are

Maine o sa-i desfac capacu si sper sa-i dau de cap...va tin la curent Ca tot e deschis subiectul asta, am si eu 2 intrebari

-la carburatorul de oltcit, surubul de co, din talpa, ce regleaza mai exact, raportul aer/benzina, sau cantitatea de amestec aer-benzina primita la relanti, sau in ture?! mai multe ture ce inseamna? mai bogat sau mai sarac? lamuriti-ma si pe mine cu surubul asta care e treaba va rog mult
-intrebarea 2 este urmatoarea, am intalnit situatia (la 3 carburi pana acum) foarte ciudata in care masina are relanti stabil si trage decent (adica nu da in nas sau altceva) cu surubul de co insurubat la maxim, e normal? sa fie stramb capul surubului? sa aibe carburatorul in sine ceva (corpul ?!)

multumesc anticipat.

dane: incearca ce s-a mai spus cu demontarea capacului, daca vrei, am folosit cu succes spray deodorant STR8 pt suflarea carburatorului, ofera o presiune buna si cu efect de 24 de ore si culmea mai si porneste motorul cu el...
Danutz Bratosin a scris:de obicei am probleme cu relantiu'...si anume ca nu prea tine. il desfund imediat cu palma...da doar ca de data asta ma gandesc sa nu am alte probleme...gen tur infundat sau gatu de la sonda de benzina infundat (cu toate ca l-am curatat calumea prin vara) sau membrana de la pompa de spritz belita...sunt mai multe variante da se pare ca pana nu-mi bag nasu' in el n-o sa aflu ce are

Maine o sa-i desfac capacu si sper sa-i dau de cap...va tin la curent


asa sa faci daca ai avut probleme si inainte cu infundatul ... si ca nu prea tine .. dar isi revenea la palma ...aia ai sigur ..un gunoi capos ... care dupa indelungi chinuri a reusit sa se bage unde isi dorea
P.S.
nu te astepata sa gasesti prea multa mizerie totusi ... e suficient sa fie unul si bine bagat ... si nici macar atat de mare cat sa dai de el ... eu cand am patit-o am ramas praf .. nu am gasit nimic ... curat curat si carbul si jigloarele... dar dupa suflare nu am mai avut probleme cu infundatul Să ai la îndemână un spray pentru carburator dacă tot desfaci capacul si să dai prin toate orificiile. După aceea sufli cu aer. Am dat azi capacul jos la carburator, l-am suflat, am bagat lita pe toate jiglerele, am dat si cu spray si...se pare ca pentru un moment functioneaza cat de cat bine...tot mai da ea putin in nas in a 2-a da suspectez ca e de la pompa de spritz...am vazut niste umezeala pe langa ea si am impresia ca si-a dat duhul. sa fac rost si de una din aia si ma apuc s-o schimb...vedem dupa ce si cum

mult-am tuturor de sfaturi! mult-ai ...muncit....
Danutz Bratosin a scris:Am incercat si cu palma si degeaba...practic sa n-o pot accelera decat cu pedala in podea. pana acasa am venit cu socu' la jumatate tras ...
O sa dau maine capacul la carburator jos...
Este VAX ALBINA ce vrei sa faci sau ai facut. Problemele iti vor reaparea la scurt timp de la asa zisa remediere. Tot ce s-a spus aici este doar o remediere de scurta durata pt a ajunge cu masina intr-un loc unde poti sa faci: curatarea integrala a carburatorului, curatarea rezervorului de benzina, a pompei de alimentare, a sorbului etc. Pe scurt o curatare a intregii instalatii de alimentare iar asta se face pe vreme buna nu acum cind au inceput ploile si frigul. Pina cind nu vei face lucrul asta, vei avea mereu probleme.
Zephirus a scris:mult-ai ...muncit....


M-am vaitat eu ca am muncit mult? nu inteleg de ce comentezi tu mereu ca de fiecare data o faci aiurea sau te face sa te simti mai bine?

Laurentiu: stiu ca nu e vreme prea buna de curatat instalatia dar sper ca noul filtru pe care l-am montat sa ma mai scape de belele pana in primavara in colo... Danut, ia vino tu cu rabla la mine, poate ai noroc si primesti ceva mult-ai muncit.... sau nu, dar tot prost ai rămas.

Nu mai tolerez de azi înainte BĂTAIA DE JOC asupra limbii romîne. romîne se scrie cu î din a. adica române. Cel putin la scoala asa se invata. Poate in Moldova e altfel.

si ce...o sa faci forum de gramatica pe aici? sau cum? zeph inainte sa faci gramatica pe forum ... un sfat ... foloseste tu cratima acolo unde trebuie si nu peste tot ... mult ai muncit ...nu mult-ai cred ca de fapt a vrut sa zica muncit-ai mult.... eii jimmy .. aia e cu totul altceva ... ca si cum ai zice mâncare in loc de mâncărime ... si daca vrei sa tii lectii de gramatica asigura-te in primul rand ca nu gresesti tu insuti ...dar dupa ce mai vad si pe alte topice ... cred ca e semn ca la zeph ori s-a facut deja tulburelul ... ori avu de facut ceva pe la cazan, sau pur si simplu se trezi cu fata la cearceaf
lancer a scris:........asigura-te in primul rand ca nu gresesti tu insuti

Dă și mie tanti, doi gogoși.
Nu-i da tanti că nu știe să vorbește


Aidi bre, că toți greșește!

Cristi! Ia vezi bre! Are astea legătura cu carbelitoru sau nu?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community