Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

imi arunca ulei pe la mano-contact
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salut baieti
am scapat de uleiul aruncat pe la buson si am dat de alta.
ieri m-am gandit sa-i dau si io putina talpa(ca de obicei nu o turez peste 3000 - pentru economie) am mers cca 2 km cu masina turata la 4000, intr-o vale abia a ajuns la 4500.
cand ajung acasa, simt iar miros de ulei. ridic capota, era stropita toata in dreptul mano-contactului. am sters piesa, am pornit motorul si am observat cum bolboroseste (ulei cu gaze- cred) in varful manocontactului, exact in locul unde antena aia din cupru (pe care vine montat papucul de la martor ulei din bord) se imbina cu plasticul negru(sau ce material o fi) din interiorul manocontactului.
am accelarat si am vazut ca nu improasca(bolborosea mai tare), insa in mers cine stie...
acuma stiu ca mai am unul in piesele de la un motor mai vechi.
daca ma sfatuiti sa-l schimb , va rog sa-mi spuneti ce masuri sa iau(am vazut ca sunt niste conducte de ulei p-acolo si nu cred ca piesa asta se schimba asa simplu ca o bujie)
bisso edk a scris:1. era stropita toata in dreptul mano-contactului.... exact in locul unde antena aia din cupru (pe care vine montat papucul de la martor ulei din bord) se imbina cu plasticul negru(sau ce material o fi) din interiorul manocontactului.
2. daca ma sfatuiti sa-l schimb , va rog sa-mi spuneti ce masuri sa iau(am vazut ca sunt niste conducte de ulei p-acolo si nu cred ca piesa asta se schimba asa simplu ca o bujie)

1. Lasi motorul sa se raceasca, cureti locul bine cu putina benzina (degresezi) si aplici un cordon de POXILINA dupa care lasi 15-20 minute sa se intareasca. Vei scapa de pierderi.

2. Se schimba foarte simplu, mai usor ca o bujie numai ca va trebui sa decalesti garniturile de Cu de sub inelul cu conductele.
Laurentiu a scris:
1. Lasi motorul sa se raceasca, cureti locul bine cu putina benzina (degresezi) si aplici un cordon de POXILINA dupa care lasi 15-20 minute sa se intareasca. Vei scapa de pierderi.

2. Se schimba foarte simplu, mai usor ca o bujie numai ca va trebui sa decalesti garniturile de Cu de sub inelul cu conductele.


1. cat de gros tre sa fie cordonul de poxilina? o sa tina improvizatia?

2. cum decalesc garniturile?
bisso edk a scris:1. cat de gros tre sa fie cordonul de poxilina? o sa tina improvizatia?

2. cum decalesc garniturile?

1. Cordonul trebuie sa imbrace "spartura". Va tine "improvizatia". Eu am etansat cu poxilina capacul de plastic de la pompa de benzina (RO) si vad ce de o luna de zile, e OK.

2. In flacara pina la ROSU si apoi in apa rece. se inlocuieste , daca ai altul ! se slabeste cu cheia de 22 sau 24 dupa ce s-a racit motorul , suprafetele curatate , doua saibe de Cu , una sub conducta de ulei , alta peste conducta ! tot n-am inteles faza cu decalirea, imi trebuie un arzator, o lampa cu gaz sau ce?
am pus un cordon de picatura , tine destul de bine, insa acum imi curge de la imbinarea hexagonului cu trunchiul de plastic negru al manocontactului.
o sa-l schimb(pt asta mai trebuie decalire?)
in plus, mi se aprinde becul de la ulei in mers, cand o las pe liber.
ma gandesc sa-l schimb. am vreo 10.000 km facuti cu uleiul asta (rompetrol 15w40+ aditiv master). sunt multi?
acuma vreau sa pun ceva mai bun si sa renunt la aditiv( din ce am vazut pe forum am inteles ca e o porcarie)
ce ulei imi recomandati, avand in vedere ca vine caldura mare? (ceva in jur de 1 milion bidonul) Ca sa decalesti garniturile de cupru: le tii cu un patent deasupra flacarii de aragaz pana se inrosesc, dupa care le bagi sub jet de apa rece de la robinet.
Uleiul ala are enooorm de multi kilometri.
De recomandat, sunt multe. Eu pana acum am fost multumit de Total si Castrol, lumea a mai bagat Motul, Aral, Mobil 1. Personal cel mai multumit am fost de Castrol Racing (sau Edge) 10W60, dar numai pe timpul verii, iarna e un cosmar, se incalzeste extrem de greu motorul. Plus ca e 60RONi litrul.
cristi_s a scris: Plus ca e 60RONi litrul.


am zis 1 milion bidonul (de 4 litri)
bisso edk a scris:imi trebuie un arzator, o lampa cu gaz sau ce?
Un simplu aragaz in functiune. gata, am luat ulei. castrol gtx 15w40 - 4 litri 950.000 de la real si filtru nou eurofil(m-am uitat in el si n-am vazut nici o supapa) - 200.000
acuma am alta problema: am schimbat de atatea ori uleiul si am vazut cum la prima cheie uleiul nou se innegreste.
cum fac sa am un ulei curat? un prieten m-a invatat sa dau 1-2 chei dupa ce s-a scurs tot uleiul (sa sufle mizeria). altul mi-a zis sa nu fac asta in nici un caz; sa il schimb si gata.
despre motor, trebuie sa fie cald sau rece cand dau drumu la ulei? Daca nu are supapa, nu e bun filtrul. Vezi ca au in Praktiker filtre Champion la 18 RONi, o varianta Ok e si Romcarbon, dar neaparat cu filtru. Nu e deloc indicat sa dai doua chei cu motorul fara ulei. Motorul trebuie sa fie foarte cald cand schimbi uleiul. Daca zici ca se innegreste imediat, e posibil sa ai depuneri mari de mizerie prin motor. Poti incerca o solutie de spalat motorul, desi eu nu sunt mare fan al solutiei aleia. Solutia cea mai buna e sa schimbi uleiul mai des. atunci macar 2-3 ture cu coarba?
iar cu filtrul nu prea m-as intoarce acuma.
in plus uleiul trebuie schimbat urgent, deja becul ramane aprins indiferent de turatie sau viteza
o fi si de la manocontactul ala Eu prefer sa zgaltai masina stanga dreapta de fata, motorul fiind boxer ramane mult ulei in extremitatile lui laterale. 2 3 ture de manivela sunt egale cu zero, ca sa impingi uleiul trebuie sa faca presiune pompa, ori daca uleiul e deja scurs, cine mai face presiune? Uleiul nu o sa reusesti sa il scoti complet nici macar daca il aspiri. Iar daca invarti de prea multe ori, risti sa produci niste uzuri care se pot evita. gata
schimbat ulei, filtru, manocontact, decalit garnituri cupru, zero scurgeri sau fum
curatat motor (ulei curat) - cateva ture la coarba, tras ulei cu seringa din gaura de la filtru, de 10 - 11 ori
manocontactul functioneaza super bine, becul la ulei se stinge imediat
ala vechi avea orificiul superior lateral infundat cu un fel de plastic rosu , nu stiu cum a ajuns acolo (or fi bucati dintr-o garnitura sau semering ), iar pe orificiul inferior era un mâl negru, la fel ca cel de la surubul magnetic de golire ulei.
noua problema:
i-am dat azi putina talpa la 4500 de ture si acasa am simtit miros de ulei.
deschid capota si vad fum iesind de sub carcasa la galerie de unde urca furtunul de aluminiu la filtru de aer
mai observ si ca roata dintata a curelei de distibutie era stropita cu ulei, insa fumul tot de jos iesea si mirosea a ulei nou
io de obicei nu sar de 3000 de ture, sa fie asta cauza? daca o las mai moale, poate nu mai sare
sau poate or fi tavitele de la galerie si uleiul din ele amestecat cu apa (ca zilele astea am umblat numai prin balti- am apa in podea la greu) or fi fiert acolo
sau poate metoda mea ingenioasa de curatare? Păi, bine spus noua problemă.
Dacă ai ulei pe curea, unul din simeringuri e nițel cam dus. Ori cel mare, ori cel mic. Adica ori cel distribuție, ori cel ax came.
Zephirus a scris:Păi, bine spus noua problemă.
Dacă ai ulei pe curea, unul din simeringuri e nițel cam dus. Ori cel mare, ori cel mic. Adica ori cel distribuție, ori cel ax came.


uleiul era pe roata dintata, iar fumul venea de la galerie si mirosea a ulei ars.
de unde ar putea sa tasneasca uleiul ca sa ajunga sub tabla de la furtunul de aluminiu?
oricum asta s-a intamplat pentru ca am fortat-o
inca o problema :
mi s-a parut relanti-ul mare (1000 rpm) si am umblat la aer
am strans surubul ala la maxim (am comprimat resortul ala) si tot nu scade sub 900
am mai dat 2-3 ture inapoi, crezand ca ii tai aerul de tot
masina merge bine, se infinge, totusi ma gandesc sa nu fi facut vreo prostie
bisso edk a scris:de unde ar putea sa tasneasca uleiul ca sa ajunga sub tabla de la furtunul de aluminiu?
Capac culbutori dreapta jos sau pe la oringurile axelor culbutorilor. Sau inel toric tub retur ulei din chiulasa, dar ala e naspa caz.
Laurentiu a scris:Capac culbutori dreapta jos sau pe la oringurile axelor culbutorilor.

s-ar putea sa fie de la capac.
asa am mai avut probleme cu capacul cu buson de umplere, imi arunca ulei pe delcou si pe bujia 1, l-am strans putin si de-atunci n-a mai sarit.
tre sa dau scutul jos si sa ma uit mai bine
bisso edk a scris:tre sa dau scutul jos si sa ma uit mai bine
Nu trebuie sa demontezi nimic. Bagi doar mina si cu degetul urmaresti conturul capacului. De fapt e de ajuns sa te bagi sub masina si cid te vei uita in sus prin gaura din scut pe unde se vede tavita de incalzire,iti poti da si mai bine sema pe unde curge ulei.Totusi ca sa fii mai sigur mai intai sterge uleiul care e acuma acolo. am incercat sa strang capacul din dreapta jos, dar nu am loc de pompa de benzina si scutul lateral din plastic de la aripa
de fapt, cred ca l-am slabit mai tare Incearca sa bagi mana prin fata, nu pe la pompa de benzina. Trebuie sa ai loc. Daca nu, cauta si tu o cheie mai scurta
7thRaven a scris:Incearca sa bagi mana prin fata, nu pe la pompa de benzina. Trebuie sa ai loc. Daca nu, cauta si tu o cheie mai scurta


cat de scurta sa fie o cheie de 14? e vorba de suruburile laterale, cred ca p-acolo scapa
piulita aia cu caciula se strange usor nu e problema
mai am o cheie cu crichet dar e cam bușita si are cursa mare pana bracheaza
adica acuma alta solutie nu vad decat sa demontez aparatoarea de plastic de la aripa dreapta Aaaapai sa nu te descurci cu o cheie simpla de 14, acolo... ala e surubul de la ax culbutor ! dai roata jos , desfaci aparatoarea din plastic si schimbi oringul fara probleme !
Geo0066 a scris:ala e surubul de la ax culbutor ! dai roata jos , desfaci aparatoarea din plastic si schimbi oringul fara probleme !


am gasit problema!
intr-adevar este de la capacul dreapta jos
astazi am bagat capul sub masina si am vazut picaturi de ulei pe galerie, iar mai sus capacul plin de ulei de jur-imprejur.
mai intai o sa incerc sa strang piulita de la capac si suruburile laterale, si daca tot mai scapa atunci o sa schimb si oringul ( ce-i ala? - se gaseste la magazin?)
bisso edk a scris:1. mai sus capacul plin de ulei de jur-imprejur.
mai intai o sa incerc sa strang piulita de la capac
2. o sa schimb si origul ( ce-i ala? - se gaseste la magazin?)

1. Capacul trebuie demontat (stringi degeaba surubul), degresata garnitura si marginea chiulasei cu benzina, se aplica un strat subtire de silicon rosu (rezistent la temp. de 300 grC) pe garnitura capacului, se lasa 5-10 minute dupa care se pozitioneaza capacul pe chiulasa si se stringe surubul.

2. Oring = inel de cauciuc. Se gaseste in magazinele cu piese autuo (garnitura de cauciuc ax culbutori). orice fel de silicon rosu e bun?
adica sunt mai multe care rezista la 300
am vazut prin real silicon master si inca o marca fara ecou (aratau la fel)
cineva mi-a recomandat 2+2
ce sa aleg?
bisso edk a scris:orice fel de silicon rosu e bun?
Eu lucrez la uleiuri cu silicon rosu.
Laurentiu a scris:
bisso edk a scris:orice fel de silicon rosu e bun?
Eu lucrez la uleiuri cu silicon rosu.

fa putina reclama . ce marca?
bisso edk a scris:
Laurentiu a scris:Eu lucrez la uleiuri cu silicon rosu.

fa putina reclama . ce marca?
As face daca-as sti . Ceea ce ma intereseaza este sa reziste la temperaturi si ulei. Chiar azi l-am folosit la montarea pompei de benzina.

Poxilina, poxipolul si siliconul rosu, au locul lor in trusa de scule . am inteles! o sa execut treaba asta
poate o sa am si io un oltcit fara cusur
bisso edk a scris:poate o sa am si io un oltcit fara cusur
"Fara cusur", n-ai sa gasesti nici chiar la o masina noua. Bisso, are Laurențiu dreptate, dar eu unul aș da jos capacul, aș verifica starea garniturii de clingherit, chiulasa și capacul să fie curate (fără resturi de silicon, garnitură etc), aș verifica poziția corectă a garniturii și aș poziționa capacul excelent centrat (după poziția axului piuliței. ) Se strânge cu o cheie de 14, nici prea slab, nici ca disperatu'.
Și o să țină.
bisso edk a scris:
Laurentiu a scris:Eu lucrez la uleiuri cu silicon rosu.
ce marca?
M-am interesat pt tine : gassket (nu stiu exact cum se scrie). multumesc laurentiu
ma duc acuma sa iau.
zephi, si in ce stare ar trebui sa fie garnitura de clingherit?
n-am mai desfacut niciodata, si nu stiu la ce sa ma astept Daca desfaci capacul culbutorilor ia si o garnitura, se cam rupe ala veche la desfacut. Ar trebui să fie întreagă. Să nu aibă crăpturi sau să fie ruptă de tot.
Vorba motanului, de obicei se schimbă. E undeva pe la 2 lei, parcă. Daca ai grija nu se rupe ,si se desface/strange cu cheie de 12 de14 se foloseste la surubul din capul axului culbutorilor Daca a fost bagat silicon acolo se rupe ca dracii , poti sa faci orice.
EEK! a scris:Daca a fost bagat silicon acolo se rupe ca dracii
In 12 ani de zile, eu n-am schimbat nici o garnitura de capac culbutori si am umblat mereu pe acolo cind am facut schimb de ulei si reglaj culbutori. Cine stie ce naiba garnituri ai luat tu acum 12 ani . Pe vremea aia chiar se faceau piese bune.
Eu cand am umblat la culbutori am rupt 3 garnituri din 4 si am tras usooooor, ca mi-era lene de mers la magazin .
EEK! a scris:Cine stie ce naiba garnituri ai luat tu acum 12 ani .
Motane, eu n-am cumparat garnituri separate.
Garniturile sint lipite bine pe capace si ies o data cu ele (lipiciul e mai tare decit siliconul gumat). 2 am rupt la mine . de ce ? Siliconul rosu ce l-am folosit a lipit garnitura de chiuloasa mai bine decat era lipita de capac . Ori siliconul rosu este mai lipicios ? Inainte de a pune si strange capacul am lasat sa treaca ceva timp . Cam aiurea cu tipul asta de silicon . Redsilicon . Bag seama n-am sa mai folosesc degraba deoarece costa mai mult cumparand garniturile rupte .
La un capac am pus numai silicon de asta fara garnitura . Nu curge o picatura de ulei .
Cristip1970 a scris:La un capac am pus numai silicon de asta fara garnitura . Nu curge o picatura de ulei .
De curs nu va mai curge dar, cit silicon va fi luat inainte si bagat in instalatia de ungere Cand nu se gasea silicon pe toate drumurile eu am folosit ..... sa nu radeti, ca am luat metoda de la un mecanic batran, (asta era de mult, cand chinuiam un motor de Carpati pus pe kart ) Aracet ...din acela care este ca o vaselina si nu curge ... dupa o ora de la aplicare si in contact cu uleiul se transforma in ceva....cauciucat care etanseaza foarte bine, iar la demontare nu se distrug garniturile (am si acum in masina un borcanas...pentru ca asta nu prezinta interes pentru gusterii aia micii ) offffffffff
fum, gaze, fum
astazi am dat jos capacul cu pricina; era negru si jegos pe dinauntru; in plus nu puteam sa-i desfac garnitura fara sa i-o rup
am pus alt capac curat , cu garnitura ok necrapata si cu silicon
acuma dilema:
cum se pune siliconul: am vazut ca tre sa fie intre garnitura si capac o data
si intre chiuluasa si garnitura a 2-a oara
m-am gandit, mai daca asta trebuie lasat 10 min pana sa pui capacul, nu poti sa pui silicon o data pe capac , si o data pe garnitura
asa ca am pus pe ambele parti ale garniturii un strat mai subtirel, pentru ca nu vroiam sa se reverse pe dinauntru p-acolo pe la supape
sters bine ,spalat cu benzina, pus capac cu garnitura bune, mers 10 km....................... fuuuuuuuuum
tot de-acolo
acelasi miros de ulei picurat pe galerie
ce n-am facut bine?
sa-l pun inapoi p-ala vechi?
piulita aia n-am strans-o ca ciobanu, ca asa mi s-a spus
cat anume trebuia sa astept de la montarea capacului pana la pornirea motorului?
bisso edk a scris:pus capac cu garnitura bune, mers 10 km....................... fuuuuuuuuum
Cind ai dat capacul jos, s-a prelins ulei pe galerie si e normal sa se arda in timp.
Asteapta sa se receasca motorul si vezi daca si pe unde prelinge. Poate n-ai pozitionat bine capacul pe conturul chiulasei. O pozitionare corecta se face cu roata si capacul de plastic demontate de pe masina.

P.S. Ai degresat bine cu benzina "conturul" chiulasei In partea de jos, daca masina nu e suficient de saltata pe cric, se prelinge ulei iar siliconul nu va mai etansa. s-a executat cu roata demontata, sus pe cric, plastic desfacut
ma gandesc ca poate am pornit motorul prea devreme
fum nu mai are de ce sa scoata ca am curatat bine tot ce era umed pe galerie si in jurul chiuluasei, tocmai ca sa vad pe unde curge
macar pot sa fac fac un drum de 500 km cu masina asa?
adica maine tre sa ajung la 3 in Voluntari (de la constanta) am vreo sansa sa ma si intorc? (cu completarea de rigoare la ulei)
mi-e sa nu iau foc
sau am tinp de dimineata sa mai repet operatiunea cu etansarea capacului?
sa pun un strat mai gros de silicon?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community