Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

imi arunca ulei pe la mano-contact
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
oare cumva pierderea de ulei e pe la tubu de retur ulei si nu pe langa garnitura capacului de culbutori?intreb si eu...pentru ca in ambele cazuri picaturile de ulei se preling pe buza aia a chiulasei...
iulicuta2000 a scris:oare cumva pierderea de ulei e pe la tubu de retur ulei si nu pe langa garnitura capacului de culbutori?intreb si eu...pentru ca in ambele cazuri picaturile de ulei se preling pe buza aia a chiulasei...


daca te referi la teava aia dubla de cupru, prinsa cu un surub ca la mano-contact
p-acolo nu se prelinge nimic
ziceti
ma risc sau nu cu drumu? nu nu,aia e turu de ulei...tubu de retur e undeva sub chiulasa,mai exact trece din chiulasa in baia de ulei
iulicuta2000 a scris:nu nu,aia e turu de ulei...tubu de retur e undeva sub chiulasa,mai exact trece din chiulasa in baia de ulei

cred ca ai dreptate
gasesc ulei numai pe buza capacului de culbutori
m-am riscat cu drumul , masina a mers excelent, cu exceptia mirosului care aparea atunci cand picura pe galerie
ulei n-am pierdut mare lucru, nu a fost necesara completarea
in schimb ,aproape de casa am tinut-o numai in 4000 si incepuse sa palpaie becul de la ulei
o fi tot din cauza scurgerii?
iulicuta , pe unde sa ma uit ca sa gasesc tubul de retur? te bagu sub masina si te uiti intre motor si capacul chiulasei si o sa vezi o teava cam de 2cm diametru...aia e teava de retur ulei se vede prin gaura aia din scut sau tre sa dau scutul jos? pai...nu stiu daca se vede...baga-te sub masina si uita-te...chiar nu mai stiu,e posibil sa se vada,din moment ca tavitele de aer cald se pot schimba cu scutu pus azi am desfacut iar roata si aparatoarea.
am gasit putin ulei la surubul lateral din stanga si pe tabla aia de unde urca furtunul de aluminiu.
surubul l-am strans mai bine.
totusi nu imi dau seama de unde ajunge uleiul pe tabla.
in plus, pe dinlauntrul aparatoarei curelei de distribuie si sub chestia aia cilindrica din aluminiu care se termina cu roata dintata (de la curea) am gasit deasemenea putin ulei.
cat despre teava de retur ulei, iulicuta, io tot nu am reusit sa o identific. singura teava cu diametrul de 2cm care se vedea era cea de la galerie , undeva sub V-ul acela de la chiuloasa Ai cumva ulei pe partea vizibila a rotii pe care e cureaua de transmisie?Adica in partea dinspre chiuloasa? Teava de retur o gasesti in partea de jos a chiulasei, intre cele doua iesiri de evacuare... vezi o poza cu un motor pe care am marcat de unde pleaca... sa stii unde sa cauti.( motorul nu este al meu, poza a fost luata de pe forum)
Daca dai scutul jos sigur o vezi.
Din experienta proprie cu uleiul...
Merita din plin sa folosesti un ulei bun (in general peste 80ron). Eu folosesc Mobil1 SuperS 10w40 si sunt foarte multumit. Poate nu e cel mai bun, pentru ca e singurul ulei din gama lui de pret care l-am folosit, dar sigur e foarte bun pentru motorul de Oltcit.
Prima data cand pui un ulei bun trebuie sa-l schimbi dupa vreo 3000 de km pentru ca o sa-ti spele motorul de depuneri si o sa se innegreasca sigur. Urmatoarele schimburi cam pe la 6000-8000km ar trebui facute, iar daca motorul e in stare buna de functionare, uleiul ar trebui sa fie curat.
Eu nu am avut probleme cu uzura de 25 de mii de km de cand folosesc uleiul asta si prietenii stiu ca nu menajez motorul, chiar iti pot spune ca am si tinut pornit motorul vreo 5 secunde fara ulei in el si nu s-a intamplat nimic.

Si un alt sfat...
Daca nu poti tine motorul in sarcina jumatate de ora peste 4500 de ture, ceva nu functioneaza bine. Faptul ca nu prea treci de 3000 de ture nu prea ajuta Oltcitul, ba chiar exista sanse foarte mari sa faci mai mult rau decat bine.
Deci sfatul meu este sa vezi ce probleme are motorul si dupa remediere sa mergi cu el cu minim 2500 de ture in plan drept si linie dreapta, iar in curbe sau in plan inclinat cu minim 3000 de ture. nu se vede daca te uiti de sub motor, pentru ca e mascata de evacuare.
De remediat ca la carte...doar daca dai jos chiulasa respectiva, si pui garnituri noi(cam neaparat siliconice, culoare rosie)

De carpit...nu prea merge. Ai putea sa stergi bine teava pe interior(dai jos capacul culbutori de jos), si sa dai cu silicon rosu pe buza de imbinare intre teava si chiulasa). Dar riscul e extrem de mare ca siliconul sa se desprinda si sa iti infunde altceva.

Mergi cu ea asa pana ai timp/bani sa dai jos motorul sa remediezi complet problema.
baltazar2003 a scris:Teava de retur o gasesti in partea de jos a chiulasei, intre cele doua iesiri de evacuare... vezi o poza cu un motor pe care am marcat de unde pleaca... sa stii unde sa cauti.( motorul nu este al meu, poza a fost luata de pe forum)
Daca dai scutul jos sigur o vezi.


dupa cum se vede in poza, teava de retur este sub capacul de la culbutori (lucru pe care nu mi l-a spus nimeni pana acum)

DanH : am avut ulei si pe roata aia, l-am sters, s-a intins si acuma cred ca nu se mai deosebeste pt ca la viteza cu care se invarte roata dintata se imprastie si se usuca uleiul.
ideea e ca am incotinuu aparatoarea acelei roti umezita de ulei si pe buza in V a capacului de la culbutori o picatura de ulei provenita din jumatatea stanga superioara a capacului.

highvoltage : chiar acum 2 saptamani am schimbat uleiul cu unul mai bun (castrol gtx). problema e ca tocmai dupa aceea a aparut buba cu ulei picurat pe galerie. eu nu trec de 3000 din rationamente de consum. insa obisnuiesc sa schimb treptele peste 3000. tocmai faptul ca imi pusesem un ulei mai bun , m-a determinat sa o calc mai tare: din momentul ala a inceput sa fumege. nu ajung la 4500 decat daca fac o depasire in forta (de fapt am calcat-o si nu prea trece de 4500)
intr-adevar, uleiul a inceput sa se inegreasca. ma gandesc ca tocmai curatirea asta pe care o face el a generat buba. adica daca te uiti putin inapoi o sa vezi ce am gasit in gaura de la mano-contact. io cred ca prin turul si returul de ulei mai circula si alte obiecte (bucati de silicon, garnituri etc)
exact in gaura aia incercuita din poza eu am gasit un strat subtire de silicon de jur-imprejur. nu inteleg de ce, odata ce acolo nu se imbina nimic .

valib : cred ca ce i-am scris lui highvoltage se explica in raspunsul tau. totusi nu vad imbinarea. (totul e acoperit de un film negru vascos-intarit)
sincer, prefer sa nu mai merg cu ea asa, nici sa carpesc. am distrus 2 oltcituri bune datorita amanarilor. la ăsta chiar tin si vreau sa-l pastrez macar cum l-am primit
mentionez: pierderea de ulei nu este vizibila (am 1000 km de la schimb si pe joja nivelul a scazut 1mm) Uleiul de pe roata respectiva indica clar faptul ca semeringul de acolo trebuie inlocuit.
DanH a scris:Uleiul de pe roata respectiva indica clar faptul ca semeringul de acolo trebuie inlocuit.

cum se numeste piesa la magazin, si cum o inlocuiesc? de ce spui bre ca nu ti-a spus nimeni unde e teava de retur ?
iulicuta2000 a scris:te bagu sub masina si te uiti intre motor si capacul chiulasei si o sa vezi o teava cam de 2cm diametru...aia e teava de retur ulei

iulicuta2000 a scris:nu nu,aia e turu de ulei...tubu de retur e undeva sub chiulasa,mai exact trece din chiulasa in baia de ulei
simering ax came (e identic stanga cu dreapta). Sa cumperi ROSU, adica siliconic (ala negru pe mine m-a tinut pana la prima pornire a motorului).
Se remediaza doar daca demontezi toata fata masinii (suport faruri, faruri, spoiler fata, armatura), dupa care demontezi si ventilatorul (cheie tubulara de 42,5) si acel carenaj de protectie din tabla care acopera roata dintata respectiva. Dupa care desfaci un surub cu cheie de 17 parca, si scoti roata dintata de pe axul ei (atentie cum faci 'contra' piulitei, ca sa poti sa blochezi roata dintata intr-o pozitie fixa (sprijini un levier prin gaura rotii dintate de chiulasa, dar mare atentie unde...).
Dupa asta urmeaza partea mai grea, adica scoaterea simeringului. Ai nevoie de o surubelnita mica lata si de multa rabdare in incercarea de a scobi afara simeringul. Atentie sa nu cauzezi probleme chiulasei sau axei cu came (va avea repercusiuni asupra simeringului, si e posibil sa strici mai tare toata chestia decat inainte de demontare).
Am intalnit chiulase in care cineva destept a batut cu ciocanul in surubelnita (cred), si a facut niste santuri de toata minunea prin chiulasa.
De montat la loc, il montezi prin impingere&invartire (in sensul de rotatie dat de zimtii de pe interior)

Nu e atat de greu de schimbat precum am descris

In legatura cu 'tub retur ulei'.
Mai...ai incercat sa mai strangi putin capacul inferior al culbutorilor? Eu tind tot mai mult spre o neetansare a acestuia, mai ales ca spui ca, ' pe buza in V a capacului de la culbutori o picatura de ulei provenita din jumatatea stanga superioara a capacului. '

Daca zici ca ai gasit silicon pe la tub retur ulei dupa ce ai dat jos capacul culbutorilor, eu acum te intreb cum ai etansat capacul culbutorilor cand l-ai montat la loc:) ...Bre...acum ... 1mm minus pe joja supa 1000 de km... pai ...e beton... eu de la Bucuresti la Constanta consum prin ardere si picurare cam 1l de oloi.... deci stai bine....
Probabil ca ai silicon rosu in gaura aia deoarece mecanicul care a reparat motorul a stiut de calitatea de kk a oringurilor care se monteaza acolo si pentru a preveni o eventuala pierdere a aplicat silicon....Lucru bun daca ne gandim bine la efectele benefice ale respectivului meclem.... parerea mea ca un motor cu cat are mai mult silicon cu atat este mai valoros, exact ca la femei .....cum baga doua galme de silicon cum creste valoarea....
Acum .... eu la motoare ma refer la piesele facute din cauciuc siliconic, oringuri, semeringuri...si alte garnituri, care sunt mai bune de silicon....daca le gasesti. .

Da scutul sos si aparatorile de plastic din pasajele rotilor, da o fuga la spalatorie, spala bine motorul sa nu mai ai ulei pe el si ia tomisul de la un capat la altul cu treapta a III-a la 3000 de ture...adica mers normal de olteanca...si schimba pe la 4000 si dupa aceea vezi pe unde apare uleiul... valib
uleiul vine pe exteriorul capacului
se vede urma ca la mucii de melc
cel mai bn desfac tot
va fac niste poze
aaaaaaaaaa
si pun si la masina mea

mie imi place natural, baltazar. clasic chiar http://img524.imageshack.us/my.php?image=pic0180di9.jpg

http://img399.imageshack.us/my.php?image=pic0192gm1.jpg

http://img397.imageshack.us/my.php?image=pic0196hj9.jpg

http://img376.imageshack.us/my.php?image=pic0211dc6.jpg

roata dintata merge ' unsa' dupa cum se vede
restul picaturi si fum.
asta ca sa ne luminam cum si de unde curge.
si una mica cu olticania
http://img399.imageshack.us/my.php?image=pic0231xg4.jpg Concluzia e clara:pierzi ulei atit pe la semeringul de la axul cu came cit si pe la capac culbutori.
Rezolvarea:inlocuire semring cit si refacere etansare capat culbutori. de asta mi-era frica
multumesc dan
valib mi-a explicat clar operatiunea.
ramane sa cumpar piesele
neaparat noi, nu? Neaparat noi.Nici nu se recomanda piese sh. Simeringul sa fie neaparat siliconic, adica de culoare rosie. am luat azi simering
rosu, scria pe el fartec bv - 10 lei
simeringurile sunt aceleasi la axele cu came de 1.1 si 1.3?
vanzatoarea asa mi-a spus, ca exista o singura dimensiune
garnitura de capac nu avea ...
si acolo la returul ulei, ce fel de oring tre sa cer, ca femeia nu parea lamurita
bisso edk a scris:
1. simeringurile sunt aceleasi la axele cu came de 1.1 si 1.3?

2. si acolo la returul ulei, ce fel de oring tre sa cer, ca femeia nu parea lamurita


1. Da

2. La magazinele din baia mare le cunosc ca si "inel toric mare".
bisso edk a scris:am luat azi simering
rosu, scria pe el fartec bv - 10 lei
simeringurile sunt aceleasi la axele cu came de 1.1 si 1.3?
vanzatoarea asa mi-a spus, ca exista o singura dimensiune
garnitura de capac nu avea ...
si acolo la returul ulei, ce fel de oring tre sa cer, ca femeia nu parea lamurita

http://www.acsa.ro/MAG14.HTM pozitia 7 sau 31:

7 76600332 F GARN.TUB RETUR ULEI FR.

31 76600332 ROS GARNITURA TUR RETUR ULEI

Neaparat sa fie rosu si asta. aia zicea ceva de inel toric si mi-a aratat o pungulita cu garnituri negre
nu rosii, bine ca n-am luat
oricum imi mai trebe garnitura capac inf. si asta e singurul magazin din constanta Laurentiu am si exact aceeasi problema ca bisoo ,imicurge ulei pe la manocontact ,dar la mine curge si sus pe unde iese antena aia de (bronz? in care se pune firul) si jos unde se termina plasticul negru.Deci in ambele capete al acelui material negru.Spuneai ca se poate lipi cu poxilina.Dar asa zice ca dupa ce se intareste se poate scoate cu mana ,pe cand poxipolul (alea 2 tuburi) este o substanta mai lichida si teoretic ar trebui sa stea mai teapana.Ce sfaturi imi dai?Multumesc schimba sonda... Da,schimb-o!Si eu am avut aceeasi problema:corpul de plastic al manocontactului era fisurat si aveam pierderi de ulei.Am rezolvat problema prin inlocuirea manocontactului.
Nu te complica cu poxilina,poxipol etc.Doua tuburi din astea costa cat un manocontact din dezmembrari. Alt manocontact și două garnituri de cupru, noi, decălite. Astept un manocontact de la valib,garnituri am gasit la 0.5 lei bucata .Dar pana imi vine manocontactul as avea nevoie de masina maine si am lipit manocontactul meu cu poxipol transparent si s-a intarit bine s-a plasticat.Sa ma risc sa il montez si sa plec cu ea ?Tare imi este frica sa nu faca muci lipitura mea cand ajunge pe la 3000rpm si sa faca balta pana raman fara ulei pe drum.... E riscant.Mai bine lasa masina acasa!
bytzu1 a scris: Spuneai ca se poate lipi cu poxilina.Dar asa zice ca dupa ce se intareste se poate scoate cu mana ...
GRESIT; poxilina tine foarte bine DACA:
1. suprafata o imbraci in intregime (faci inel in jurul "plasticului" de sus pina jos);
2. inainte de lipire, suprafata se va degresa foarte bine. Vezi ca in cutia cu "plastilina", gaseti instructiunile de folosire. Rezista foarte bine si la temperaturi scazute si la temperaturi inalte.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community