Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

carbotest
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
ce inseamna carbotest?

unde se face? cat costa?
edy99 a scris:ce inseamna carbotest?
Carbo = carburator; Test = testare.
Carbotestul se compune din: spalare, curatare, suflare si reglare carburator pe stand. aha, merci
inseamna ca aici nu cred ca face nimeni ca nu am auzit de asa ceva
si cam cat costa? Se facea la Deva dar nu cred ca mai ieste . Vrei neaparat sa faci carbotest ? pai nu stiu nici cat costa, mai intai as vrea sa stiu cat costa, si unde se face

reglare doar pe stand, nu si pe masina, in functie de cum merge masina ? Incearca sa-ti faci reglajul singur, dupa indicatiile de pe site: http://www.oltcit.ro/descriere/aerbenzina/aerbenzina.htm
Scutesti banii si iti iese mai bine.
EEK! a scris:Incearca sa-ti faci reglajul singur, dupa indicatiile de pe site.
Scutesti banii si iti iese mai bine.

sau mai bine sa iti urmeze sfatul si sa monteze un carb de dacie si unde sfatuieste zolti eek sa punem carburator de dacie?vezi ca iar te bagi aiurea in seama aici
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=640&start=0
2 topicuri mai jos, unde ai postat si tu acolo a descris procesul de montaj ,confunzi lucrurile
sfat inseamna "puneti carbulator de dacie ca faceti marea cu sarea...ori acolo sunt descrise niste concluzii si atat" Nu pune IRMA vino la mine sa incercam sa-l reglem .
sar putea sa merg maine la Lunca florii sau pe Jiet. eu? Da tu .nuai vrut reglaj carburator? ba da
nu stiu ce e aia IRMA

eu nu am revizia, nici asigurarea, nici rovigneta la masina Irma =carb dacia .
Daca merg la Lunca ...poate te risti sa urci si tu .
edy99 a scris:

...eu nu am revizia, nici asigurarea, nici rovigneta la masina


Nasol! da...
dar daca se face carbotestul ala, masina v-a merge bine? nu fiecare masina cu reglajele ei, nu se face mai bine, sau macar sa se faca ajustarile pe masina direct? Carbotestul inca se face la sevice-ul dacia din pantelimon de langa granitul. Costa 50 ron doar 50 ron? eu credeam ca e mai mult...daca e asa cred ca ma duc si eu...e la 2 statii de mine Salut,
Azi am cedat nervos dupa ce-am realimentat Oltcitul: am consumat 22L pe 130KM de Bucuresti in doar cateva zile...
E consum de V6, ce draq !
Asa ca mi-am luat liber de la job si-am plecat la carbotest in Pantelimon la Auto Marcus (service-ul Dacia si Renault) unde in fundul curtii pe stanga l-am gasit pe nea Costel.
Operatiunea costa 70lei cu factura + atentia omului (care este un bun specialist si pune si suflet )
In interiorul carburatorului meu nou cumparat acum un an si care avea sigiliile INTACTE tabla care tinea flotoarele era INDOITA si flotoarele FRECAU de corpul cnc-ului.
Sa-i ia dracu pe aia de la Carfil Brasov care au asamblat carburatorul meu si sa nu cumva sa aiba parte sa emigreze din Romania , pt ca daca raman aici vor cumpara si ei canapele care se desfac sub tine , motociclete cu garantie in "coltul gurii" si tot ce-i de rahat in tara asta din cauza ca muncitorii romani sufera de sindromul " merge si asa..." iar patronii lor de sindromul " scump , d-le , scump..." si ca sa nu uit :ca vor avea si o pensie de rahat pentru care oricum n-au muncit din greu (dovada este carburatorul meu si cine stie cate altele de pe acest forum , injurate ca consuma prea mult...)
Cum draq sa nu explodezi cand iei lucru nou , dai si-o caruta de bani pe el : 570lei si cumperi un lucru gata defect, apoi incepi sa tot schimbi prin masina , termini de schimbat tot in zona de alimentare da' consumul nu scade...
Apoi o iei cu partea elecrica si faci la fel.... , da' la carburator nu te gandesti , pt ca-i nou , nu ???
Si la un moment dat zici : mah da n-ar fi bine sa verific si carbu' ? Si aici ai surpriza anului : era defect asamblat si de acolo consumul de Hummer...
Deci daca va luati in Romania un lucru nou manufacturat si asamblat de muncitori romani , faceti-va singuri un pustiu de bine si verificati-l de la cap la coada ca sa nu aveti surprize neplacute mai tarziu...
Sorry daca am fost prea acid in comentarii , dar ala de asambleaza carburatoare de rahat il injura probabil pe ala care-i pune faianta care poate vine la lucrare cu o Dacie sau un Oltcit care consuma de rup si omul pune mai mult la manopera .... si uite cum se invarte roata si nu castiga nimeni nimic niciodata asa...
scorpion a scris:...am plecat la carbotest in Pantelimon la Auto Marcus (service-ul Dacia si Renault)...In interiorul carburatorului meu nou cumparat acum un an si care avea sigiliile INTACTE tabla care tinea flotoarele era INDOITA si flotoarele FRECAU de corpul cnc-ului.
Carburator in garantie, lucrarea facuta la service autorizat => schimbarea produsului. scropioane...dar acum cum este consumul?ti s-a umblat la sigilii?sau doar asta era buba...tija plutitoarelor indoita? scriu aici daca tot am deschis topicul asta

mai intai in legatura cu reglarea clapetei treptei a doua, o sa revin cu intrebari despre reglarea clapetei treptei 1

deci , pe site zice urmatorul lucru: pozitia clapetei trebuie sa fie la limita atingeri corpului carburatorului pentru a nu se sprijini pe el

daca clapeta e prea inchisa atinge corpul carburatorului si carburatorul se strica

daca e prea deschisa se deregleaza amestecul aer benzina la relanti

de unde stiu eu cand e la limita?? cum imi dau seama ca e la limita, si nu atinge pe corp, sau din contra e deschisa clapeta si se deregleaza amestecul la relanti ??? La reglarea clapetei corp 2 bagi o fasie de folie alimentara [staniol] grosimea lui o sa-ti lase distanta corespunzatoare . facuta cu, curba, sau doar o bucata ingusta sa intre pe mijlocul clapetei
edy99 a scris:de unde stiu eu cand e la limita?? cum imi dau seama ca e la limita, si nu atinge pe corp, sau din contra e deschisa clapeta si se deregleaza amestecul la relanti ???


tii carburatorul in sus, si te uiti prin corpul 2 al carburatorului, la soare (lumina). Daca nu vezi lumina...se sprijina clapeta de corpul carburatorului. salut ,

am facut in 2 zile 532km cu 41,2L ( Bucuresti - Mangalia , dus intors ) asta inseamna o medie de 7,77% , am mers pe A2 cam cu 100-120km/h , putin prin Constanta si la dus si la intors... am dat si talpa (cam 140km/h ) si mi-a placut cum se duce...
Motorul la dus (primii 270km ) a lucrat cam la 72-74 Grade , iar azi la intors cam la 83-85 Grade temperatura uleiului la filtru , a primit doar fara plumb de 95...ce mai , aproape perfect pt Oltic !

La ultimul drum lung facut cam acum 14 zile pe 236Km mi-a luat 7,95% ,dar am mers clar mai incet : max 100km/h ( pt ca adunam inca km sa fac prima mie dupa RK).

Inainte de a spune ca lucrarea facuta la carbotest a reusit , voi baga masina cateva zile ( pret de vreo 150km) in traficul de Bucuresti , pt ca parerea mea este ca plutitorul ala se bloca mai cu spor in oras , probabil din cauza zmunciturilor masinii , ( tipul de la carbotest m-a intrebat si daca masina se inneca in mers ,pt ca asta ar fi trebuit sa se intample de la prea multa benzina si culmea este ca se inneca ocazional , dar DOAR in trafic urban , niciodata afara).

Legat de un ceas de vacuum montat pe carburatorul de 1300 , consumul este mai mic cand depresiunea este cat mai mica , nu ?
M-am chinuit sa conduc ducand acul spre 0,2 - 0,3 bari , dar nu-i usor... . nu trebuie sa fie nici o.2 dar nici o.8 undeva la un 0.4-0.5 e perfect iar afara din oras la 100 la ora cam pe la 0.4 sta si la mine
valib a scris:
edy99 a scris:de unde stiu eu cand e la limita?? cum imi dau seama ca e la limita, si nu atinge pe corp, sau din contra e deschisa clapeta si se deregleaza amestecul la relanti ???


tii carburatorul in sus, si te uiti prin corpul 2 al carburatorului, la soare (lumina). Daca nu vezi lumina...se sprijina clapeta de corpul carburatorului.


si daca se vede? cat trebuie sa se vada? la limita? daca se vede, dar nu pe toata circumferinta? clapeta de la treapta a doua nu trebuie sa aiba fanta de lumina cand este inchisa,mai bine spus trebuie sa nu tina benzina daca torni prin difuzor,tocmai ca sa nu traga aer fals Salut ,

Intr-a 5-a (cutie 5ro, motor 1300) , la 110 km/h pe vitezometru, la 3200rot/min( aici am o eroare de afisare pe turometru cam de 300-400 de ture , da in cateva zile il rezolv cu unul de referinta digital... ) , deci la aprox 3500-3600rot/min real, acul de la vacuumetru statea cam la 0,26 - 0,32 ca ceasul asta e cam greu de citit limpede...
asta-i ceasul:
http://www.autoaccesorii.ro/standard_products.php?id=1442
si acul statea cam vertical ... deci nu-i chiar rau dupa cum spune iulicuta2000
dupa ce-mi calibrez turometrul ,cum mai ies la drum lung , fac un rand de poze care sa reflecte realitatea din teren... cred ca daca vitezometrul arata bine,atunci e normal sa fie un 0.3-0.2 la vacum la viteza aia
la drum intins si viteza constanta(chiar si 100km/h) ai sa observi ca se poate merge si cu acceleratia mai putin apasata
iulicuta2000 a scris:clapeta de la treapta a doua nu trebuie sa aiba fanta de lumina cand este inchisa,mai bine spus trebuie sa nu tina benzina daca torni prin difuzor,tocmai ca sa nu traga aer fals



pai daca nu tine benzina...are fanta de lumina

site'ul zice ca putem folosi o foita de staniol bagata intre corpul carburatorului si clapeta.

tot site-ul, zice asa: Din surubul 2 (surub reglaj treapta II) reglam pozitia clapetei astfel incat sa fie la limita atingerii corpului carburatorului, pentru a nu se sprijini de el (nu mai are importanta pozitia clapetei fata de orificiu, ca in cazul treptei I )


eu reglez treapta a 2a astfel: tin carburatorul spre soare(lumina)....si reglez astfel incat sa am o mica mica fanta de lumina (adica sa vad foarte putin niste raze de lumina) aha, deci asa e bine? asa am reglat si eu, insa e o fanta dar nu la fel de mare sau de mica pe toata circumferinta clapetei


acum legat de prima clapeta de la treapta 1:

arata acolo grupul ala de gauri, din centru, si gaura aia din stanga

la mine daca desfac de surub prima oara dispar alea din grupul ala, alea de mai jos, apoi dispare gaura din stanga, si gaura din grupul ala din mijloc inca se mai vede, si dupa aia dispare si gaura aia

dupa ce gaura trebuie reglat ? dupa aia din mijloc sau dupa aia din stanga?

am facut si aia cu furtunul, nu suruie nimic, dar am constatat ca , gaura e aia din stanga, aia e gaura de la furtun, si nu aia din mijloc, iar acolo zice ca trebuie sa se poata sufla putin, pai o data ce trece clapeta de gaura aia din stanga, dar gaura din mijloc inca se mai vede, deci o data ce trece de gaura din stanga, se poate sufla iarasi normal, fara probleme

deci dupa ce gaura se regleaza?
edy99 a scris:aha, deci asa e bine? asa am reglat si eu, insa e o fanta dar nu la fel de mare sau de mica pe toata circumferinta clapetei


te intereseaza la mijloc de fanta...



treapta 1: edy, nu e mare minune, si nici filozofie. Ai gaurile alea, da? Se regleaza la limita vizibilitatii lor. Adica oricat de putin ai misca de clapeta, una din gauri incepe sa se vada. Care din gauri? Chiar nu te intereseaza, si chiar nu trebuie sa iti bati capul. Daca dupa reglaj una din gauri se vede, nu ai reglat bine. aha

deci nu conteaza ca e aia din mijloc, iar alealalte nu se mai vad de mult

dupa cum spuneam furtunul ala vine la gaura din margine, credeam ca de aia tine, si ca trebuie sa fie pe aceeasi linie cu aia din mijloc

atunci asa am facut si eu

deci sa nu se mai vada niciuna, iar daca strang catusi de putin, sa inceapa sa se vada una dintre ele, in cazul meu cea din mijloc
edy99 a scris:la mine daca desfac de surub prima oara dispar alea din grupul ala, alea de mai jos, apoi dispare gaura din stanga... gaura aia din stanga, aia e gaura de la furtun...
Gaura "din stinga" e gaura pt avansul vacumatic si este prima gaura ce o deschide clapeta. Clapeta trebuie sa fie la limita de deschidere a gaurii de avans vacumatic. deci aia din stanga

dar daca e la limita aleia, gaura din grupul din mijloc, gaura de sus, inca o sa mi se mai vada
edy99 a scris:deci aia din stanga

Edy, cred ca nu ne intelegem .
Carburatorul, fata de pozitia lui normala pe motor, il intorci in plan vertical cu 180 gr (cu fundul in sus) si privesti practic " de sub clapeta". Nu trebuie sa ai nici o gaura vizibila. Gaura de la avansul vacumatic, va fi inchisa de grosimea clapetei de acceleratie. la mine nu e asa, asta zic

deci e grupul de gauri in mijloc, si deasupra e ce-a mai de sus gaura

gaura din margine e mai jos decat ce-a din mijloc

deci deschid surubul

dispar una cate una gaurile din mijloc pana ramane gaura de sus, din mijloc, si gaura din stanga

desfac iarasi surubul, si dispare gaura din stanga, cand dispare gaura din stanga, gaura din mijloc inca mi se mai vede, si mai trebuie sa desurubez pana dispare si aia, nu dispar in acelasi timp
edy99 a scris:desfac iarasi surubul, si dispare gaura din stanga, cand dispare gaura din stanga, gaura din mijloc inca mi se mai vede, si mai trebuie sa desurubez pana dispare si aia, nu dispar in acelasi timp
Tu poate ai carburatorul in fata iar eu vorbesc din amintiri dar, am spus destul de clar:
Nu trebuie sa ai nici o gaura vizibila.
de asta spun, ca acolo pe site se contrazic, daca ma iau cu suflatul deci sa ajunga clapeta la gaura din stanga, gaura din mijloc mi se vede, daca ma iau dupa faptul ca nu trebuie sa se vada gaura din mijloc, gaura din stanga e trecuta de mult de clapeta Salut ,
Ramasesem dator cu o evolutie a consumului dupa carbotest :
- consumul din oras s-a viciat pt ca a condus masina si un prieten de-al meu care fie schimba pe la 1800-2000rot/min , fie merge de lasa pneu pe asfalt...deci asta este inca in calcul si rezultatele preliminare sunt tot de groaza (14,51 litri pe 93,4km dau fix 15,5%)
- am mai bagat o tura Bucuresti - Constanta si retur , iar la dus (plus ceva prin Constanta au fost 247km ) a luat 8,07% , iar la intoarcere (225 km) a luat 7,13% , ritmul a fost de 50-100km/h Constanta-A2 si 110-130km/h pe A2 cu motorul la 85Grade.
Ca o concluzie pt mine : masina consuma mai putin alimentata cu "Carrera 95" de la OMV si putin mai mult cu "Fara Plumb 95" de la Petrom.... , eu pe viitor am sa incerc sa nu mai bag decat de la OMV. Cred ca diferenta aia iti iese din cauza mersului, nu din cauza benzinei. Acum cred ca exista si posibiliatea ca benzina de la petrom sa fie "muci".

Mie unu imi mananca mai repede daca bag de CO 98; 99+; 100;(defapt nu o mananca mai repede ci o calc eu mai rau pentru ca poate ) decat de 95, dar deh se simte ca e mai puturoasa cu 95... Care sunteti din Craiova?Exista la noi in oras vreun carbotest?Sau vreun service dotat cu asemenea echipamente pentru reglarea carburatoarelor?
Va multumesc! din cate stiu eu nu exista,singurul la brasov,daca nu ma insel. Tocmai acolo? la constanta e unu. am mai zis de 10.000 de ori
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community