Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Nu vrea relanti mai mic de 800 rpm
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am o problema cu carburatorul si nu stiu cum sa scap de ea!Carburator 1300!
Relantiul la mine este la 800 rpm!Daca vreau sa-l fac la 700 (de exemplu) nu sta decat daca trag cu mana de aia de care accelerez,de la motor, spre botul masinii!Daca nu trag de aia relantiul sta pe undeva pe la 800-900,cand este f cald motorul chiar si mai mult!Daca fac relantiul mai mic,surubul de relanti nu atinge acea parghie (decat daca trag cu mana de aia de care accelerez)!Am verificat daca este o piedica frana de relanti si s-a dovedit a nu fi!Chiar si cu frana de relanti scoasa face la fel!Am intarit si arcul de la acceleratie sau cum se numeste(ala lung) !O solutie va rog....! tot acolo desubt mai e un arculet care vine pe pargie mai strange-l o tura ,ai grija ca e f greu sa il mai strangi inca o tura (ti-am zis ca sa iti dai seama care e) exact asa facea la mine Ce arculet?
bibi a scris:Relantiul la mine este la 800 rpm!Daca vreau sa-l fac la 700 (de exemplu) nu sta decat daca trag cu mana de aia de care accelerez...
Decupleaza cablul de acceleratie si arcul pe care l-ai intarit si manevreaza usor acceleratia numai de pe carburator. Daca "agata" undeva, e posibil ca, clapeta de acceleratie sa "bata" in difuzorul carburatorului (joc axial mare la clapeta de acceleratie corp 1). De ce vrei sa stea la 700? Eu stiu ca normal e sa stea pe la 800-900. La TRS ralentiul e la 650rot/min. Bibi, verifica ce a zis Laurentiu, totodata iti poti da seama si daca nu cumva ai o spira rupta la cablul de acceleratie, care agata in manson sau in protectia aia de cauciuc de la suportul de pe carcasa ambreiajului. Laurentiu mii de multumiri!Cablul de acceleratie era prea intins! pai nu ai zis ca nu este ? Ca tot veni vorba de carburator si mai sus de mers greu a acceleratie. Dupa ce l-am curatat cu decarbusolv mi s-a intarit pedala de acceleratie, merge greu si agatza. Motiv ? Am joc in ax sau ceva? sau doar s-a curatat vaselina sau ce avea el pe acolo la mecanismul de accelerare ? trebuia sa ungi axele clapetelor de acceleratie.
Pune vaselina la exteriorul acestora (pe arc si pe unde poti), si se rezolva rapid problema Nu era foarte intins!Nici prin cap nu mi-a trecut ca poate fi de acolo!I-am mai dat putin drumul si acum este ok!Acum trebuie sa ung si eu arcurile si ce mai e pe acolo cu vaselina! am si eu o problema asemanatoare cu un solex de 1129...sta relantiul undeva la 1100 rpm cu amestecul reglat corect zic eu daca scot furtunul de la capsula de dezinecare se opreste imediat, problema e ca nu prea mai pot sa ii iau din aer pentru ca daca insurubez mai am maxim 2 ture la aer. la suruburile de la reglajul micrometric nu s-a umblat sunt sigilate iar progresiunea e reglata undeva la 6 ture. carburatorul l-am spalat si suflat de 2 ori si degeaba, ce sa mai incerc? vezi sa nu traga aer fals pe undeva
ca sa verifici asta,cu motorul pornit astupi gaura in forma de semiluna de pe capacul carburatorului pe partea cu surubul de relanti,ar trebui sa moara instant incercai acum, si concluzia e urmatoarea probabil ca trage aer fals pe undeva pt ca opturai gaurica aia si la relanti nu prea se intampla nimic doar se balbaie putin...pe unde ar putea sa traga aer fals? Sigur ai astupat unde trebuia?Trebuie astupat unde am facut acolo cu rosu
da bre atata lucru stiu si eu ...pe unde ar putea sa traga aer fals? oriunde intre carburator si chiulase, adica talpa carburatorului, antretoaza, lateralele cutiei de amestec, garnituri admisie (alea dintre caracatita(admisie) si chiulase) nasoala treaba incerc maine sa schimb gariniturile alea de hartie de la antretoaza si sa ma uit la ea poate s-a spart...incep si eu cu ce e mai usor. Scroogie
ia o pila mare si da-i pe talpa carburatorului. E posibil sa se fi deplanat talpa, am gasit multe deplanate.
b28kft a scris:Scroogie
ia o pila mare si da-i pe talpa carburatorului. E posibil sa se fi deplanat talpa, am gasit multe deplanate.


este foarte probabil sa fie asta cauza...astazi daca tot dadui jos carburatorul imi trecu prin cap sa il schimb si pusai unul de trs din colectie si asta merge bine nu mai trage aer fals. te plangi ca nu iti sta la mai putin de 800... da mie care sub 1000 nici ca vrea... scos carb de vreo 10 ori si spalat in decarbusol... reglaje iar vreo 5 si tot nimic Eu am o problema si mai mare:Nu mai sta la relanti nici cu socu tras .Daca astup gaura de aer motoru merge mai bine.Deci trage aer fals la greu? Jiclor relanti infundat! Nu e de mirare.Pt ca numa cu benzina din canistra am l-am tot pornit.
Cum pot sa-l desfund, fara sa dau capucu la carb jos? Slabe sanse dar poti incerca o desfundare cu palma!Scoti gatul de lebada dupa care pui palma deasupra carburatorului(motorul fiind pornit)! O sa incerc maine.Daca dau capacu la carburator jos si curat jicloru se deregleaza ceva?
George Hermenean a scris:O sa incerc maine.Daca dau capacu la carburator jos si curat jicloru se deregleaza ceva?


Nu se deregleaza nimic, stai linistit. Incearca totusi ce a spus bibi, de foarte multe ori functioneaza.
George Hermenean a scris:O sa incerc maine.Daca dau capacu la carburator jos si curat jicloru se deregleaza ceva?

Ai grija,cand dai capacaul carburatorului jos,in timp ce il manevrezi,sa nu apuci cu mana de plutitor,ca-l dereglezi!Asta e singurul risc! E putin mai mult de detaliat la metoda cu palma.
Dupa ce scoti gatul de lebada, nu pui mana pe admisie si gata.
Trebuie sa turezi motorul, de preferat peste 3mii, ca sa fie absorbtia mai mare si dupa aia pui palma, o tii acolo pana da sa moara. Vezi ca prima data poti sa te sperii putin, avand in vedere ca iti "suge" palma. De obicei, dupa 2-3 palme , se simte diferenta. Daca nu... capac jos si fa-ti de lucru
Spor la treaba Mersi pt sfat 7thRaven! S-a desfundat carburatoru imediat dupa ce am pus mana prima data .L-am turat tare si cand am pus mana mi-a ramas forma gurii carburatorului pe mana .Acum merge bine doar ca mai trage putin aer fals . Bun, inseamna ca a fost un gunoi micut sau ai avut noroc. De obicei, metoda cu palma e temporara si in cele din urma se lasa cu un capac dat jos. Iulicuta ,de verificat daca trage aer fals stiu ,dar cum verific daca trage benzina prin alte parti? cum sa traga benzina prin alte parti?
desfaci capacul si te uiti la garnitura capacului sa fie buna
desfaci membrana triunghiulara din stanga carbului,si verifici sa nu fie sparta,si cam atat,prin alte locuri n-are pe unde sa traga benzina aiurea sal

intreb si eu ca-s relativ necunoscator in domeniul carb. de oltcit 1.1


ce face capsula frana de relanti? pe cap, unde calca parghia aia de comanda, are un arc si o membrana de cauciuc. la mine s-a rupt membrana acolo unde se prinde arcul de tija ei. e grav?

a, si inca o intrebare va rog, cand am desfacut carbul si i-am scos jiglerele, pe langa ca m-am speriat cate sunt si nu-s 2 la fel, de undeva, nu stiu de unde a cazut o bila, de o supa ceva, din-tr=-un canal. de unde ca sa mor daca-mi dau seama. frana ralanti....nu lasa motorul sa decelereze de la 3000rpm sa zicem, instant la ralanti....ci treptat. Asta ca motorul sa fie mai putin poluant parca
De obicei la exterior, acea membrana se rupe repede. Daca functioneaza, adica opune rezistenta cand incerci sa apesi pe acel cap pe care calca acceleratia, atunci totul e OK


ai demontat si mecanismul cablului de soc? (partea care se prinde de corpul carburatorului)
daca da...atunci bila era de acolo, si trebuie sa fie si un arc mic intr-un canal (bagi arcul, pui bila, dupa aia te chinuiesti sa montezi tija aia de la soc, si o prinzi cu surub) http://img34.imageshack.us/img34/9030/dsc09713d.jpg aici???

si inca o intrebare.

mai am un arculet, din sarma subtire, cam de 2 cm lung si 5mm diam,. ala venea in pompa aia suplimentara de sprit? aia triunghiulara? intre membrana si carb, sau intre membrana si capac? da, acolo

da...ala lung si de vreo 5mm diametru...merge la membrana triunghiulara, intre capac si membrana
dincolo, la membrana patrata...arcul e intre membrana si carburator (cu partea mare sprijinita de membrana) Arculetul vine montat in gaura din capac de langa surubul care tine parghia de soc, peste el vine bila, apoi parghia de soc. Teoretic bila aia face ca parghia de soc sa se roteasca mai usor si totodata bila marcheaza pozitia de jumatate deschis a clapetei de soc. O porcarie, daca ma intrebi pe mine. Ca sa montezi usor bila fara sa o scapi de acolo, bagi arculetul in locas, pui vaselina pe capul arcului, infigi bila in vaselina si pui parghia. am rezolvat.

multumesc tuturor.

doar 3 nelamuriri mai am.

18.5, 19 e ok la plutitor?

surubul cui cu garnitura de CO. din talpa, de sub electrovalva, daca l-am scos, cate ture se desface de la strangerea maxima? ca tre sa-l reglez cat de cat dupa ureche ca sa o pornesc.

si cel de aer de sus, de langa gura carbului, tot asa, cat se desface de la strangere maxima?


suruburile clapetelor de acc, le-am reglat doar sa sprijine clapete, sa nu sape in peretii carbului, gaurile de progresiune fiind acoperite perfect de ambele clapete.


acu ca l-am desfacut si remontat corect, dupa intuitie nu mi se mai pare SF carbul de oltcit. La acel surub din talpa ii dai 2,5-3 ture.
Ai pornit motorul?Cum se comporta? mai, acu n-am mai reusit pt ca nu trecea curentul prin rezistenta bobinei.

pe aparat indica 300 OHM enorm

nu trebuia sa fie de 2 Ohm?


o sa caut sa-i iau o rezistenta ceramica de 2Ohm pe 17W sau 2 de 2.2 - 2Ohm/ 17W , legate in paralel, sa dea 2-2,2 Ohm/ 34W.

teoretic ar trebui sa merga bine. sa vad cu ce o pot inlocui.

val bobinei sunt: intre -Rupt si Central 7.7kO, intre + REZ si central 8kO Despre ce rezistenta e vorba?Aia aditionala,dretptunghiulara,de langa bobina?Cam face figuri.Elimin-o sau schimba bobina cu totul.E mai sigur!
Succes! e in regula daca o scot de tot?

mie mi-ar conveni ca ar avea bobina putere mai mare.

dar mi-e ca impusc platinile. eu nu am folosit acea rezistenta niciodata...
deci merge foarte ok si fara ea bobina de sf gh, cea clasica de oltcit? excelent. Pe Oltcit s-au montat,din fabrica,numai bobine de I.A.E.A. Sfantu Gheorghe,cu rezistenta aditionala atasata.Ploturile acestei bobine,cele in care intra papucii electrici,sunt nituite.
Firma Electroprecizia Sacele a fabricat si ea,in mod paralel,bobine pentru Oltcit.De fapt e vechea bobina de Dacie,adaptata la Oltcit:pe suruburile cesteia s-au adaptat borne pentru instalatia de Oltcit.
Acea rezistenta aditionala are rolul de protectie a bobinei si a instalatiei electrice:in cazul in care uiti contactul pus pe treapta M oere in sir,sa nu-ti ia foc .Frate-meu a uita contactul in respectiva pozitie,o zi intreaga.Seara,cand a remarcat acest lucru,bobina era incinsa,se dilatase ca o gogoasa,insa masina n-a patit nimic,n-a luat foc.Deci,are si aceasta rezistenta rolul ei.
Problema este ca in cazul in care se buleste,nu mai poti porni masina.Solutia:o elimini. Ca sa nu mai fac alt topic pentru o simpla intrebarea,am sa postez aici.
Cine stie cum se poate scoate "chestia" asta incercuita?
aia nu se scoate,apesi cu ceva cat sa intre bila inauntru si gata,cureti bine in jurul ei si gata nu se poate scoate?esti convins?La mine sunt rupte "urechiusele" alea fiindca altcineva a incercat sa o scoata...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community